Solarium og D-vitamin
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-12-05 19:17

Hej gruppe

Kan nogen her fortælle mig om der dannes D-vitamin i huden når man
tager solarium?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Martin Andersen

Dato : 19-12-05 21:14

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hej gruppe
>
> Kan nogen her fortælle mig om der dannes D-vitamin i huden når man
> tager solarium?
>
> Mvh,

Der dannes vistnok D-vitaminer:

"Aside from tanning, many people claim that use of sunbeds helps them to be
more relaxed and have a feeling of wellbeing. It is difficult to quantify
such claims.

While sunbed use may increase vitamin D synthesis, predominantly from the
UVB component, for the majority of the population, incidental exposure to
the sun, combined with normal dietary intake of vitamin D, provides
adequate vitamin D for a healthy body throughout the year. If people
require more vitamin D than the sun can provide (for example, because of
living in polar regions) this should be supplemented through diet rather
than sunbed use."

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs287/en/

Martin.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-12-05 22:19

Martin Andersen skrev:

> Der dannes vistnok D-vitaminer:
>
>    [···]
>
> http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs287/en/

Tak for hjælpen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Morten Roth

Dato : 19-12-05 23:42

Klaus skrev:

> Hej gruppe
>
> Kan nogen her fortælle mig om der dannes D-vitamin i huden når man
> tager solarium?

Der kører faktisk en kampagne i øjeblikket for D-vitamin, der henvender sig
til kvinder, der går tildækkede, da de netop kan komme i underskud.
Den ligger i hvert fald foldere hos min læge, der både på dansk & andre
sprog.

Morten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-12-05 10:43

Morten Roth skrev:

> Der kører faktisk en kampagne i øjeblikket for D-vitamin, der hen-
> vender sig til kvinder, der går tildækkede, da de netop kan komme
> i underskud.

Det er jeg klar over.

> Den ligger i hvert fald foldere hos min læge, der både på dansk &
> andre sprog.

Taler nævnte folder om D-vitamin i forbindelse med solarium?

Mvh,