komet på vej mod jorden
Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-12-05 21:09

Læste lige denne artikel

er der nogen der har hørt om den

http://www.guardian.co.uk/space/article/0,14493,1660485,00.html

Michael

Fra : Max

Dato : 14-12-05 22:26

Hej Michael

> er der nogen der har hørt om den

Har godt nok hørt om den før, men nu bekymrer jeg mig væsentlig
mere om dem jeg ikke har hørt om.

Mvh Max

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 14-12-05 22:32

Michael Knudsen wrote:

> Læste lige denne artikel
>
> er der nogen der har hørt om den

Lyder mest som om der er nogen der har brug for at få finansieret deres
forskning...

Men der er mere info her:
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_MN4

Christian

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-12-05 10:27

Christian Kelstrup skrev:
> Lyder mest som om der er nogen der har brug for at få finansieret
> deres forskning...

> Men der er mere info her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/2004_MN4

Nåh, sådan en lille "pjosker" på 350 m - den kan vel ikke slukke
lyset på Jorden. Men hvis det bliver en "forbier" i 2029, kan man
vel nå at montere noget "styregrej" på den i 2029, så den også
bliver en "forbier" i 2036 :·)

P.s. Asteroide - ikke komet :··)
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 15-12-05 18:10

Michael Knudsen wrote:
> Læste lige denne artikel
>
> er der nogen der har hørt om den
>
> http://www.guardian.co.uk/space/article/0,14493,1660485,00.html
>
> Michael

Hej Michael

Det er en gammel nyhed.

Near-Earth Asteroid (99942) Apophis [2004 MN4]: current status:
http://newton.dm.unipi.it/cgi-bin/neodys/neoibo?riskpage:0;main
Citat: "...The observations collected in the months of December 2004 and
January 2005 by professional and amateur astronomers have provided
enough information to *exclude* the possibility of an impact in
2029...The coworkers of NEODyS/CLOMON2 will continue to process
additional observational data as they become available, with the aim of
removing the remaining Virtual Impactors as soon as possible..."

Current Impact Risks:
http://neo.jpl.nasa.gov/risk/
Citat: "...Impact Prob. (cum.)...1.8e-04..."

mvh/Glenn

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-12-05 09:53

"Glenn Møller-Holst" <glenn@x.dk> skrev i en meddelelse
Michael Knudsen wrote:
> [...]

additional observational data as they become available, with the aim of
removing the remaining Virtual Impactors as soon as possible..."

så nye data tyder på at den med stor risiko rammer ind i jorden i 2036?

Michael

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 16-12-05 18:33

Michael Knudsen wrote:

> så nye data tyder på at den med stor risiko rammer ind i jorden i 2036?
>

> Michael

Hej Michael

Nej, kun med lille risiko i tidsintervallet 2036-2054:

Impact Probability:
http://neo.jpl.nasa.gov/cgi-bin/ip?1.8e-04
Citat: "...
Impact Probability: 1.8e-04

0.018000000% chance of Earth impact

or

1 in 5,560 chance

or

99.98200000% chance the asteroid will miss the Earth
..."

Fundet via:

Current Impact Risks:
http://neo.jpl.nasa.gov/risk/
Citat: "...Impact Prob. (cum.)...1.8e-04..."

mvh/Glenn