Effektivt middel mod lopper?
Fra : Kurt

Dato : 10-12-05 10:59

Vi har været så uheldige at få et rykind af kattelopper i vores
hjem.
Vi har sprøjtet selv, haft diverse skadedyrsfirmaer hjemme og
sprøjte,
kontaktet Statens Skadedyrslaboratorium,
og gjort alt hvad vi har kunnet finde på. Uden held indtil nu.
Angrebet har stået på i månedsvis, og der er ingen tvivl om, at
lopperne
formerer sig i vores omgivelser. Vi har ikke kat, hund eller andet
kæledyr.
Skadedyrslaboratoriet i Lyngby mener iøvrigt ikke, at det kan lade sig
gøre,
at kattelopper formerer sig på mennesker, selvom vi kan bevise det
modsatte.
Anyway, - er der nogen her der kender et effektivt middel?
Det behøver ikke at være hurtigtvirkende, - det skal bare være
noget, som langsomt
og sikkert vinder over plageånderne.

mvh Kurt

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-12-05 11:28

Kurt skrev:

> [...]
> Skadedyrslaboratoriet i Lyngby mener iøvrigt ikke, at det kan
> lade sig gøre, at kattelopper formerer sig på mennesker, selvom

Jeg kender intet til lopper på artsniveau, men kan det tænkes at
artsbestemmelsen er forkert?

Hvordan bor I?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Kurt

Dato : 10-12-05 11:41

Hej Klaus

Nej der er udelukket. Laboratoriet har selv
bestemt dem.

mvh Kurt

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-12-05 11:45

Kurt skrev:

> Nej der er udelukket. Laboratoriet har selv bestemt dem.

Selv laboratorier kan tage fejl.

Men selv om det skulle være kattelopper, kan I så være sikre på at
det virkelig er jer de formerer sig på? Har I fundet æg, larver
eller pupper?

Hvordan bor I?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Kurt

Dato : 13-12-05 22:29

Hej Klaus

De øger ihvertfald i antal når der ikke sprøjtes, men jeg har ikke
fundet nogen larver/pupper, - de er også meget små. Vi bor i et alm
hus.

mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 13-12-05 23:17

Hej Kurt

>De øger ihvertfald i antal når der ikke sprøjtes, men jeg har ikke
>fundet nogen larver/pupper, - de er også meget små. Vi bor i et alm
>hus.

Er du sikker på at i bor alene i huset, i kan jo have husdyr uden
at vide det.

Mvh Max