UFO fra Harald Nyborg
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-12-05 09:02

Fra : bob

Dato : 07-12-05 12:57

Fra : John Larsson

Dato : 07-12-05 13:27

>"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
>news:dn650e$ogr$1@news.net.uni-c.dk...
>> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4388&
>>
>> Er der nogen der har testet den?
>>
>> Hvordan fungerer den?
>>
>> Hvor højt kan den svæve/flyve?
>>
>> Jesper
>
>På http://www.q-it.dk/ står der lidt mere !

Fakta havde dem for et par år siden og kom ikke af med dem så de blev i
min lokale Fakta nedsat til 40 kr. og da købte jeg ét eks. for at se
hvordan det virker. Det styres via IR og man kan egentlig ikke bruge andet
end inden døre. Modtagerøjet sidder nemlig på oversiden og er man ude i
det fri (i meget stille vejr), er der ikke noget der reflekterer signalet
og man kan ikke styre den over hovedhøjde. Dét kan man fint inden døre,
men den flyver jo ikke så længe på den lille akkumulator. Det tager ca.
7-8 minutter at lade den op.

Den har kun én luftskrue, men dens "korpus" er så snedigt udformet at det
også giver opdrift, når den modroterer!

John

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-12-05 21:14

John Larsson <john_larsson@net.dialog.dk> skrev:

> [...]
> man ude i det fri (i meget stille vejr), er der ikke noget der
> reflekterer signalet og man kan ikke styre den over hovedhøjde.

Korrekt, men jeg mener at Harald Nyfix modellen netop er radiostyret i
stedet for infrarødt.

Mvh. Uffe Ravn .

Fra : Ulrik Smed

Dato : 07-12-05 23:46

Uffe Ravn wrote:

> Korrekt, men jeg mener at Harald Nyfix modellen netop er
> radiostyret i stedet for infrarødt.
>
> Mvh. Uffe Ravn .

Der ser i hvert fald ud til at være en antenne på håndtaget.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-12-05 13:44

Jesper Nielsen skrev:

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4388&

En udvidet udgave:
<http://www.thinkgeek.com/geektoys/rc/79c7/>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-12-05 18:26

Jesper Nielsen wrote:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4388&
>
> Er der nogen der har testet den?
>
> Hvordan fungerer den?
>
> Hvor højt kan den svæve/flyve?
>
> Jesper

Hej Jesper

Har du set disse flyvende ting før?:

Gyrosaucer - går let i stykker, men det påstås at den er let at reparere:
http://www.geocities.com/BourbonStreet/3220/gyrosau.html

Air Hogs Ornithopter:
http://www.kelvin.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=K&Product_Code=281858

"University of Toronto" "four-winged robot".
Mentor is the first ornithopter to be able to hover:
http://www.andrew.cmu.edu/user/deberhar/Mentor.html

Flapping wing models:
http://www.nurseminerva.co.uk/adapt/flapping1.htm

( et par fundet via http://da.wikipedia.org/wiki/Ornitopter )

mvh/Glenn

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-12-05 20:23

On Wed, 7 Dec 2005 09:02:18 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4388&
>
>Er der nogen der har testet den?
Ja - indendørs!
>Hvordan fungerer den?
propelvinger og flammingo-ramme-propelvinge er modsat vinklet.
Hastighed på propelvinge bestemmer stigningen. Kan kun styres til at
stige/falde vha "aftrækkeren" på fjernstyringen. En lysdiode i
"pistolmundingen" og udformningen af fjernbetjeningen iøvrigt, tror
jeg er tiltænkt at animere en forestillinger om at den kan styres
horisontalt, ved at pege.
>Hvor højt kan den svæve/flyve?
Aner det ikke - jeg vil forvente 5-10m indtil den kommer uden for
radiodækning.