Dual-sim
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 27-01-06 12:28

Hej i gruppen..

Jeg har både et privat og et erhvers abb. ved Telmore. Disse kunne jeg godt
tænke mig at samle så jeg kun har en telefon til begge.

Har googlet lidt på dualsim, og det er ikke ligefrem pæne ord det får med på
vejen, hverken med hensyn til levering eller funktion.

Har en 6310i og en V3.. Er der ingen muligheder for noget som fungerer, hvor
man kan skifte mellem de 2 numre som man vil, uden at skulle tænde og slukke
telefonen?

Har en gang set en tlf som kunne tage 2 kort, (vist nok en 6310i hvis jeg
husker rigtigt) men findes de stadig?

Har talt med Telmore, og de har ikke noget at tilbyde i den forbindelse.

/ Michael...

Fra : Nicholas

Dato : 27-01-06 18:21

Check

http://www.frontlinetechnology.onlinesalg.dk

Jeg har købt et FlexCard der og det virker fint.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 27-01-06 20:49

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse
> Check
>
> http://www.frontlinetechnology.onlinesalg.dk
>
> Jeg har købt et FlexCard der og det virker fint.

Jooee, men øhh... Er begge kort så aktive på samme tid for indgående
og/eller udgående trafik??..

/ Michael...

Fra : Nicholas

Dato : 27-01-06 20:55

> Jooee, men øhh... Er begge kort så aktive på samme tid for indgående
> og/eller udgående trafik??..

Nej, så vidt jeg ved kan det ikke lade sig gøre med mindre du har en telefon
der er bygget til det formål - altså en telefon med 2 SIM-læsere....og den
slags
findes vist ikke (er dog ikke sikker)...

Jeg har så valgt at købe et FlexCard så jeg kan skifte mellem SIM-kortene
vha.
menuen i telefonen.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 27-01-06 22:36

> [...]
> slags
> findes vist ikke (er dog ikke sikker)...

Har set en som kunne tage 2 kort, og håndtere begge samtidig. Noget med at
den ene er primær, mens der "lyttes" på den anden som derved er åben for
indgående trafik. Har talt med Nokia. De laver ikke den slags mere..

> Jeg har så valgt at købe et FlexCard så jeg kan skifte mellem SIM-kortene
> vha.
> menuen i telefonen.

Vil have begge numre aktive på samme tid, ellers bliver det 2 telefoner.

/ Michael...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-02-06 11:43

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> wrote in message

> Vil have begge numre aktive på samme tid, ellers bliver det 2 telefoner.

Glem det..

sorry

Fra : Flemming

Dato : 28-01-06 12:59

Nicholas wrote:

> Jeg har så valgt at købe et FlexCard så jeg kan skifte mellem
> SIM-kortene vha.
> menuen i telefonen.

Hvorledes har du fået relevant data ud fra dine originale sim kort ?
Syntes det jeg kan læse mig til er at det er umuligt at "hacke" nyere sim
kort.

Mvh. Flemming

Fra : Nicholas

Dato : 28-01-06 15:56

> Hvorledes har du fået relevant data ud fra dine originale sim kort ?
> Syntes det jeg kan læse mig til er at det er umuligt at "hacke" nyere sim
> kort.

Korrekt, men et FlexCard er et _interface_ (på størrelse med et alm.
SIM-kort)
som har plads til 2 beskårede SIM-kort. Det er kun de gamle COMP128v1-kort
der kan klones...