MP3 kvalitet på Nokia 3230
Fra : Thomas Munk

Dato : 23-01-06 12:00

Hej - har en Nokia 3230 med indbygget RealPlayer som kan
afspille MP3. Men lydkvaliteten er her helt igennem elendig.
Ellers fin lydkvalitet på radioen på samme
telefon/ørepropper.

Kan MP3-afspilningen mon forbedres ved at anskaffe en anden
player og installere denne, eller er det selve telefonens
hardware som har en begrænsning?

--
Thomas Munk
http://mmmunk.dk

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 23-01-06 12:02

Hvormange KBPS (KiloBitsPrSekund) har du kodet dem til ?

/S

Fra : Thomas Munk

Dato : 23-01-06 12:08

> Hvormange KBPS (KiloBitsPrSekund) har du kodet dem til ?

Forskelligt (mellem 128 og 192), men MP3'erne i sig selv er
i orden hvad dette angår. Bruger de samme på stue-lydanlæg
uden problemer.

Læste forøvrigt i en eller anden spec-liste at 3230
afspiller MP3 i mono - leder igen tankerne hen til om dette
skyldes softwaren (kan udskiftes) eller hardwaren (ja, den
kan selvfølgelig også udskiftes

--
Thomas Munk
http://mmmunk.dk

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 23-01-06 12:12

Havde selv et lignende problem på min Moto V3, at jeg overførte en MP3 fil i
224 KBPS, og den lød at h.... til.

Så konverterede jeg den om til 128 KBPS, og så lød det OK.
- Bruger AltoMP3 CD Ripper V. 4.0, og ikke den der Real Player du bruger.

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 23-01-06 13:34

6400 - Sredna wrote:
> Så konverterede jeg den om til 128 KBPS, og så lød det OK.
> - Bruger AltoMP3 CD Ripper V. 4.0, og ikke den der Real Player du bruger.

Det var afspilleren paa telefonen, der var real player, ikke ripperen.

Nul stereo (hardware problem):

http://www.mobilegazette.com/nokia-3230-stereo.htm

http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-37607.html

Fra : Paw P Larsen

Dato : 23-01-06 22:02

Michael Archon Sequoia Nielsen wrote:

> Det var afspilleren paa telefonen, der var real player, ikke ripperen.
>
> Nul stereo (hardware problem):
>
> http://www.mobilegazette.com/nokia-3230-stereo.htm
>
> http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-37607.html

Så er det bemærkelsesværdigt, at man ikke kan stille radioen til
mono. Det kunne man på min gamle 7210, men ikke på 3230. Når der
er lidt for meget støj er det udmærket at sætte den i mono for at
undgå støj.

Kan i øvrigt tilslutte mig problematikken om afspilning af MP3.
Den er bemærkelsesværdig lav... specielt når man sammenligner med
lydstyrken i radioen.

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 24-01-06 14:14

Paw P Larsen wrote:

> [...]
>
> Kan i øvrigt tilslutte mig problematikken om afspilning af MP3. Den er
> bemærkelsesværdig lav... specielt når man sammenligner med lydstyrken i

Paa en diskussionsgruppe var der en, der naevnte, at lydstyrke kan
klares ved download af andet software.

http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-37607.html

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 21:51

> [...]
>
> Kan MP3-afspilningen mon forbedres ved at anskaffe en anden player og
> installere denne, eller er det selve telefonens hardware som har en

Hvis det bas/diskant-balancen der ikke er i orden, er der så ikke en
equalizer som du kan stille lidt på ? Det har jeg gjort i min 6230i.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk