Arrgh...
Fra : Simon Skals

Dato : 13-06-01 09:10

http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm

Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
morges.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 09:23

> [...]
>Simon Skals <spam@gid.dk>
>"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jeg så en bedre undersøgelse af målingen bag påstanden. Det viste sig
Babeltec ikke kunne dokumenter sin påstand fordi deres test blev
overbelastet og ved bredbånd ikke kunne håndtere hastiheder på 1Mbit

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 10:50

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 10:50

Stefan, og netop derfor blev den undersøgelse som "Rene ord for
pengene" foretog aldrig offentliggjort.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 10:07

In article <slrn9ie7v0.49r.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

Hvad kan man gøre for at aflive udtalelser om babbletechs test en gang
for alle?

--
Andreas Plesner Jacobsen | You may my glories and my state dispose,

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 10:57

>Hvad kan man gøre for at aflive udtalelser om babbletechs test en gang
>for alle?

Som ved alt andet her i livet: IGNORERE dem

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 11:09

In article <76eeits3lm63depshne1eft5vtg6264v56@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Som ved alt andet her i livet: IGNORERE dem

Ja, det kunne jeg gøre, hvis det ikke var fordi jeg arbejdede i
branchen, og skal forholde mig til dem hver gang en ny tåbe finder på at
offentliggøre dem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Imitation is the sincerest form of plagarism.

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 11:19

> [...]
>offentliggøre dem.
>
>--
>Andreas Plesner Jacobsen | Imitation is the sincerest form of plagarism.

Såfremt De arbejder i brancen synes jeg det vil være på sin plads at
de korriger Deres sprog. Jeg er overbevist om at ingen af dem der
undtaler sig er (for at bruge Deres ord) tåbe.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 11:24

In article <1dfeit0r1dlnhkr098dprmvlc1bjl0ms9j@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Såfremt De arbejder i brancen synes jeg det vil være på sin plads at
> de korriger Deres sprog. Jeg er overbevist om at ingen af dem der
> undtaler sig er (for at bruge Deres ord) tåbe.

Man er en tåbe i min bog, hvis man udtaler sig om ting, man er klar over
man ikke aner noget om, eller hvis man bevist misleder folk.
At jeg er ansat i branchen forhindrer mig vel ikke i at have personlige
meninger?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Minnie Mouse is a slow maze learner.

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 11:31

>At jeg er ansat i branchen forhindrer mig vel ikke i at have personlige
>meninger?

Det forhindrer DEm vel heller ikke i at have et pænt sprog?

Fra : -- kent --

Dato : 13-06-01 13:08

On Wed, 13 Jun 2001 12:30:40 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Nostradamus wrote:

>Det forhindrer DEm vel heller ikke i at have et pænt sprog?

Ka' du ikke li' dansk? Eller ska' vi måske skrive på noget andet sprog?

Fra : Nic

Dato : 13-06-01 17:11

>Jeg så en bedre undersøgelse af målingen bag påstanden. Det viste sig
>Babeltec ikke kunne dokumenter sin påstand fordi deres test blev
>overbelastet og ved bredbånd ikke kunne håndtere hastiheder på 1Mbit

Hej :)

Når vi nu ER ved emnet, så vil jeg da lige udnytte muligheden.
Og inden jeg spørger, så skal det lige siges, at jeg snart har været WOL
ADSL kunde
i et års tids, og kun har været mere end tilfreds med produktet.

Nu til spørgsmålet...
Jeres traffikanalyse for UUnet...
http://phoenix.image.dk/mrtg-data/212.54.64.6.3.html
Den siger "Denne graf er ikke korrekt, vi arbejder på at finde årsagen"

DET HAR DEN GJORT SIDEN JEG BLEV KUNDE!!!!!

Hvis jeg havde den MINDSTE mistanke om at min båndbredde til fx USA ikke var
tilfredsstillende,
så ville jeg jo straks bruge dette mod wol...

Hvad siger du?

Mvh.
Nic

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 19:51

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> wrote in message

> [...]
var
> tilfredsstillende,
> så ville jeg jo straks bruge dette mod wol...

At du vrøvler

Hygge

Fra : Nic

Dato : 13-06-01 20:09

> At du vrøvler

Hvorfor nu det?

Nic

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 21:07

In article <XfMV6.1544$VQ4.47806@news010.worldonline.dk>, Nic wrote:

> Nu til spørgsmålet...
> Jeres traffikanalyse for UUnet...
> http://phoenix.image.dk/mrtg-data/212.54.64.6.3.html
> Den siger "Denne graf er ikke korrekt, vi arbejder på at finde årsagen"

Jeg har ikke møj med den graf at gøre, så det kan jeg ikke udbrede min
viden om.

> Hvis jeg havde den MINDSTE mistanke om at min båndbredde til fx USA ikke var
> tilfredsstillende,
> så ville jeg jo straks bruge dette mod wol...
>
> Hvad siger du?

Jeg kunne sige:
#sh int atm0/1/0
ATM0/1/0 is up, line protocol is up
MTU 4470 bytes, sub MTU 4470, BW 155000 Kbit, DLY 80 usec,
5 minute input rate 47475000 bits/sec, 11372 packets/sec
5 minute output rate 5424000 bits/sec, 2382 packets/sec

(redigeret for korthed)

--
Andreas Plesner Jacobsen | When all else fails, read the instructions.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-06-01 00:29

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
> 5 minute input rate 47475000 bits/sec, 11372 packets/sec
> 5 minute output rate 5424000 bits/sec, 2382 packets/sec

5,6 MB/s... det lyder meget godt, men det rækker jo egentlig kun til
20-25 stk. 2 Mbit kunder, der kører med fuld tryk på (usandsynligt
s'føli).

--
René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 09:12

In article <1euyw85.1t9n5xb46bqjiN%rfn@altavista.net>, René Frej Nielsen wrote:

> 5,6 MB/s... det lyder meget godt, men det rækker jo egentlig kun til
> 20-25 stk. 2 Mbit kunder, der kører med fuld tryk på (usandsynligt
> s'føli).

Det er jo ikke essentielt. Det vigtige er, at der kan trækkes op imod
yderligere 100Mbps på den linie før den er fuld.

--
Andreas Plesner Jacobsen | No more blah, blah, blah!

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 10:19

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Det er jo ikke essentielt. Det vigtige er, at der kan trækkes op imod
>yderligere 100Mbps på den linie før den er fuld.

Den er vel shapet til mindre end 155 Mbps?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 11:54

In article <slrn9ih0c6.6a3.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

>>> 5,6 MB/s... det lyder meget godt, men det rækker jo egentlig kun til
>>> 20-25 stk. 2 Mbit kunder, der kører med fuld tryk på (usandsynligt

> Den er vel shapet til mindre end 155 Mbps?

Kun for at undgå evt DoS angreb, der er intet i aftalen der gør det
nødvendigt

--
Andreas Plesner Jacobsen | A grammarian's life is always in tense.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-06-01 12:01

On Wed, 13 Jun 2001 12:18:53 +0200, Nostradamus <me@privacy.net>
wrote:

>Såfremt De arbejder i brancen synes jeg det vil være på sin plads at
>de korriger Deres sprog. Jeg er overbevist om at ingen af dem der
>undtaler sig er (for at bruge Deres ord) tåbe.

De udtaler sig i hvert fald tåbeligt.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Nostradamus

Dato : 13-06-01 12:05

>De udtaler sig i hvert fald tåbeligt.
>

>--
>- Pede
> Professionel nørd

Det er da muligt, men de gør det i et pænt og ordentligt sprog.

prøv et eksempel.
Peg på en af dine kollega og sig: "Du er intelligent"

Når det er gjort prøv så at tælle.
Antallet af fingre der peger på kollegaen
Antallet af fingre der peger på dig

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 13:51

"Nostradamus" <me@privacy.net> wrote in message

> Det er da muligt, men de gør det i et pænt og ordentligt sprog.

Gaab og FUT laangt laangt væk.

Hygge

Flemming

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-01 13:19

Nostradamus skrev i meddelelsen
> [...]

>de korriger Deres sprog. Jeg er overbevist om at ingen af dem der
>undtaler sig er (for at bruge Deres ord) tåbe.

Det er jeg så til gengæld. Babeltech er efter min mening nogle tåber. At
være i fjernsynet med at man har en test der kan vise folk hvor hurtigt
deres internet kører, og så kun have 2mbit forbindelse! HA siger jeg.

Og den person der har skrevet artiklen i tænk og test er, efter min mening,
en tåbe der ikke har sat sig 100% ind i hvordan adsl og internet fungere.
Det er et indviklet sted, og at beskrive det kan være endnu mere indviklet -
kan man ikke finde ud af det, så skal man ikke prøve på det ( især ikke når
det kommer ud til mange folk som ikke ved andet og tror blindt på hvad der
står i bladet )

--
Anders Houmark

Fra : Morten Boysen

Dato : 13-06-01 13:33

> Såfremt De arbejder i brancen synes jeg det vil være på sin plads at
> de korriger Deres sprog. Jeg er overbevist om at ingen af dem der
> undtaler sig er (for at bruge Deres ord) tåbe.

Hvis manden har lyst til at kalde nogle tåber, så skal han da have lov
til det. Specielt når det er korrekt. At han tilfældigvis arbejder hos
Tiscali, skal vel ikke lægge ham til last.

--
Morten Boysen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 11:21

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvad kan man gøre for at aflive udtalelser om babbletechs test en gang
> for alle?
>
> --

Kunne jo starte med at stoppe Torben Rune i at være klog på alt muligt og
hele tiden

Hygge

Flemming

Fra : Flemming Riis

Dato : 14-06-01 00:17

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvad kan man gøre for at aflive udtalelser om babbletechs test en gang
> for alle?

Uden af blive fængslet eller ?

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-06-01 10:53

> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

Korrekt. Jeg hørte det selv. Jeg synes efterhånden ham Torben Rune og hans
NetPlan-filejser snik-snakker lidt for meget - men ok, han får sikkert et
fint honorar for at kommentere på ligegyldigheder som BabelTechs
"undersøgelse".

Tsk.

mvh
Kim Jensen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 11:31

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.
>
> --

Har prøvet at skrive til dem for at høre hvad de har at sige til deres
forsvar

Hygge

Flemming

Fra : John Hinge

Dato : 13-06-01 14:20

Simon Skals wrote:

> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

I morgenens primetime, kl. 08:00
Jeg græmmede mig..

Jeg har afsendt en høflig email til fbr@fbr.dk for at høre hvad det
egentlig er de ville med det.

--
John Hinge
Repræsenterer ikke TDC Internet fra denne IP adresse.

Fra : Andreas Warberg

Dato : 13-06-01 21:10

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

Med sådan en artikel kommer man til at tænke over hvor meget lort
journalister der ikke har sat sig ind i det emne de behandler, egentlig
lukker ud til os almindelige mennesker - ikke kun i bredbåndsmæssig
forstand.
De fleste i denne gruppe, modsat mange af dem der hørte radioavisen, ved jo,
trods alt, hvad det drejer om og kan derfor vurdere det og konstatere at det
er gylle.

Jeg tror helt bestemt, at sådan en artikel (og den har åbenbart være citeret
i radioen) får en masse uvidende mennesker til at blive sure i hovedet - de
skulle være sure på babeltech og forbrugerrådet for ikke at sætte sig
ordentligt ind i sagerne før de offentliggøres.

Journalister der skriver om ting de ikke ved noget om 10 minutter før
deadline (samt dem der æder oplysninger fra "eksperter" som babeltech råt)
burde forbydes.
Har de da ingen samvittighed!

Mvh. Andreas Warberg

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-06-01 22:39

On Wed, 13 Jun 2001 08:10:08 +0000 (UTC), Simon Skals wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl <slrn9ie7v0.49r.spam@www.gid.dk>:

>http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
>Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
>morges.

Jeg hørte det, og korsede mig i flere forskellige afdelinger...

Agurketid?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-06-01 00:29

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

Jeg hørte det også, men DR har heldigvis ikke nyheden på deres website
og historien blev ikke gentaget senere på dagen.

Hvis kun 5% af kunderne fik den lovede hastighed, så tror jeg nok at vi
herinde ville opdage det!

Tåbelig artikel!

--
René

Fra : Jens

Dato : 14-06-01 16:04

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fbr.dk/taenk/nr152001/artikler/s32adsl.htm
>
> Skulle iflg. pålidelig kilde være blevet citeret i Radioavisen i
> morges.

Det er utroligt at et firma (Babeltech) som forsøger at sælge et produkt til
netværk, og som derfor burde vide noget om det de snakker om, kan finde på
at sige sådan noget vrøvl.......

Jeg vil ihvertfald aldrig anbefale deres produkt til nogen! Når de lukker
sådan noget vrøvl ud, hvordan er deres produkt så ?????

Jens