Søger andre ejere af Nokia 6680
Fra : Niels Andreasen

Dato : 19-01-06 19:33

Ang min tlf er vandskadet, måske billigt til salg kun 6 mdr med alt tilbehør

Fra : Dennis [9440]

Dato : 19-01-06 20:02

hej hej hej

Hvad regner du den til... ?

Dennis

Fra : Niels Andreasen

Dato : 19-01-06 20:13

Har slet ikke nogle ideer endnu, men den kan tænde, dog uden lys eller
antennesignal, kamera virker, der er lader, kort cd, kabel til pc og manual,
orginal kasse og kvitering også, gerne bytte
Niels

Fra : Niels Andreasen

Dato : 19-01-06 20:48

Kontaktede et firma der kunne lave fugtskader, her er hans svar, så rep er
åbenbart ikke så dyrt

Hej og tak for din henvendelse.
Det er svært at sige om det kan laves for man egentlig sidder med den og
prøver !
Og det samme med prisen. Så du er velkommen til at komme ind og indleverer
den til rep, og så må vi se. Netop fordi det er svært at sige, og give et
tilbud på en sådan reparation, så har vi et system hvor man skal give et
loft på hvad men selv syntes er ok som max pris, så ved vores tekniker hvad
han har at gøre godt med når han prøver. Til gengæld koster det 0 kr hvis vi
ikke kan lave den.
Og for at vejlede lidt, så skal du nok regne med minimum 300-400 kr da sådan
en model er meget svær at skille ad !

Med Venlig Hilsen

Lars Sørensen
Chronograph.dk
Istedgade 43
1650 Kbh V

Tlf : 33 79 00 75
Email : lars@danskunlock.dk

Hjemmeside : www.danskunlock.dk / www.chronograph.dk

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 19-01-06 21:36

http://helloo.dk/

citat.

Reparation
Vi reparerer din mobiltelefon, hvis den har fået vandskade. Vi udskifter
elementer og sætter din telefon i stand, så den fungerer som ny - mens du
venter. Vi giver garanti på vort arbejde så du er sikker på en god service
og en rigtig betjening af din mobiltelefon.

Fra : Repzak

Dato : 20-01-06 22:50

"Niels Andreasen" <dsl11380FJERN@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Kontaktede et firma der kunne lave fugtskader, her er hans svar, så rep er
> åbenbart ikke så dyrt

Hej

Bare lige for at komme med min viden, jeg har arbejdet en del på maritimt
udstyr der ofte får fugt, dog specielt salt vand...

Men når først der har været fugt i appraetet efterlader det en hinde af
korigerende matrialer og specielt hvis der er lidt salt i det, går det
yderst stærkt med at det korigere i lodninger og oftest også
gennemplatnineringer.

En moderne telefon indeholder meget teknologi og en masse helt små bga
kredse.. disse kredse består af en masse lodde punkter neden under, kommer
der først fugt derind under har de meget lille mulighed for at reparere den,
selv en prof, med adgang til diverse udstyr kan det være svært for.

så selvom den evt måske virker når du får den tilbage, vil jeg egentlig ikke
tilråde det, da du meget nemt kan få en ustabil telefon, der evt hurtigt går
i stykker igen.

Endvidere bare adskilsen og behandlingen af så følsome print er utrolig
svært og kræver diverse ESD beskyttelser... Et firma som SP radio, da de
stadig levede, de reperade ikke deres SMD print kort, de udskiftede dem
altid, pga changen for man introducerede nye fejl ved fejlfindingen var
utrolig stor (dog skal det siges, det er kun noget jeg har hørt)

Men igen, det er ikke mange penge det koster og lyder fint, men tænk på hvor
vigtig "stabilitet" i den telefon er bagefter også, en elektronik kreds kan
blive beskadiget af en esd pul på 80-100V og menesket mærker det først ved
ca 1000V...

Bare lige mine ideer om det :)

Mvh
Kasper