netværket er optaget
Fra : snuden

Dato : 19-01-06 11:31

Jeg bruger i øjeblikket Sonofon, og det sker af og til, når jeg vil ringe
ud, at "netværket er optaget". Det er ikke et kæmpeproblem, men jeg husker
da jeg var Tdc kunde skete det aldrig. Igår oplevede jeg 3 gange i træk, at
netværket er optaget. Er der flere der oplever dette, specielt hos Sonofon
eller måske hos Tdc og Telia?

Snuden

Fra : Esben 9340

Dato : 19-01-06 11:50

Hej.
Ja sonofon er det ringeste der er på markedet, alle de selskaber der kører
på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så hold jer fra
de selskaber, især telia. det er spild af penge, vælg istedet et af de
selskaber der kører på tdc`s
net feks telmore eller unotel, vil personlig anbefale unotel pga deres
billige priser og gode dækning samt intet mindsteforbrug....................
øhhh passer ikke helt forresten er kravet 1 sms indenfor 1/2 år, og ikke
mindst gratis samtale mellem familiens registrerede telefoner under samme
ejer dog 1 kr i opkaldsafgift, men så kan du kværne det du har lyst til.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-01-06 12:25

Esben 9340 skrev den 19-01-2006 11:49:
> [...]
> på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så hold jer fra

Kører Telia på Sonofons net? (udover den roamingaftale, som de selv
mener er opsagt).

Aktionær i TDC?

mvh

Carsten

Fra : Esben 9340

Dato : 19-01-06 12:58

nej IKKE aktionær, men tilfreds med dækningen. ;-}
Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,
værre crap skal man lede længe efter.
Esben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-01-06 13:26

Esben 9340 submitted this idea :
> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net , værre
> crap skal man lede længe efter.

Telia har deres eget net så du burde ikke være på Sonofons net
overhovedet. Prøv at ringe til Telia og spørg dem hvad der foregår hvis
du virkelig er på Sonofons net hele tiden - du skal dog nok regne med
at afsætte en times tid til at hænge i telefonkø, deres kundeservice
lider ligeså meget under resourcemangel som deres netværk gør...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 19-01-06 13:37

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going

Telia har jo overtaget Mobilix's/Oranges net.

Og både Orange/Mobilix og Telia har jo haft nationale roamingaftaler med
Sonofon.. Som jeg faktisk troede var annulleret, nu da de vel efterhånden
har fået udbygget deres egne net.

Men teoretisk kan der jo være gået ged i deres (Telias) netkonfigurering, nu
hvor de forsøger at sammenkøre deres eget gamle net med "nytilkøbte"
Orange..

(ja, jeg gætter bare

Keld

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-01-06 13:51

Keld Rosenberg was thinking very hard :
> Men teoretisk kan der jo være gået ged i deres (Telias) netkonfigurering, nu
> hvor de forsøger at sammenkøre deres eget gamle net med "nytilkøbte" Orange..

Tjaa, os der har oplevet overgangen vil nok sige det ikke er hverken
teoretisk eller en mulighed - det er virkeligheden. Telias overtagelse
af Oranges net er noget af det mest uproffesionelle jeg nogensinde har
set i mobilbranchen.

De skelner stadig mellem Telia kunder og Orange kunder i deres egen
kundeservice - og det er absolut ikke positivt.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-01-06 17:05

Henrik Stidsen skrev den 19-01-2006 13:50:
> ... Telias overtagelse
> af Oranges net er noget af det mest uproffesionelle jeg nogensinde har
> set i mobilbranchen.

Er det nogensinde set før?

mvh

Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-01-06 17:31

Carsten Riis presented the following explanation :

> Er det nogensinde set før?

Hvis du inkluderer samtlige handlinger mobilfirmaer har foretaget siden
mobiltelefonen blev allemands eje så er der set kiksere før - men
Telias lukning af Oranges net er under lavmålet.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Esben 9340

Dato : 19-01-06 13:59

Hej igen.
Når jeg sætter kortet i står der SONOFON, og et øjeblik efter skriver det
TELIA, så de futter nok rundt på sonofons net, men det er altså bare så
ringe, at jeg ikke gider at døje med at hænge i telefonen for at blive
affærdiget af en der ikke ved en skid om noget i deres kundeservice, og som
svenskerne siger TELIA SUGER.
Esben

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-01-06 17:04

Esben 9340 skrev den 19-01-2006 13:59:
> [...]
> affærdiget af en der ikke ved en skid om noget i deres kundeservice, og som

Prøv at sætte telefonens netværkssøgning til manuel søgning.
Og vælg Telia.

Det kan være det hjælper.

mvh

Carsten

Fra : DS

Dato : 21-01-06 00:51

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Aktionær i TDC?

Er man aktionær i "store stygge kapitalistsvin" (ja det manglede du lige at
skrive, så var indtrykket perfekt) TDC, hvis man anbefaler deres udmærkede
net?

Bemærk at han anbefaler bl.a. Unotel som udbyder.

DS

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-01-06 02:38

DS skrev den 21-01-2006 00:51:
> [...]
> skrive, så var indtrykket perfekt) TDC, hvis man anbefaler deres udmærkede

Næh, men denne konsekvente tilsvining af de andres net.
Så mange kunder som telias og sonofons net servicerer, så ville det jo
gå helt af helvede til med de samtaler som alle de kunder fører enten på
eget net eller på tværs af nettene.

Jeg ved da, at både Telias og Sonofons net er ganske udemærkede der hvor
jeg kender folk

For telias vedkommende mig selv: København; Udenfor Hoptrup (ud på
bøhlandet i nærheden af Haderslev) og Ydby (thy).
samt langs jernbanen mellem de nævnte punkter....Dog er et par huller
hen over den jyske hede. Noget i retning lige før og efter Herning og
Holstebro.

For sonofons vedkommende min bror (som har været tilfreds med sonofon
siden tja, det var nok omkring 1992 eller noget i den stil): Udenfor
Hoptrup.

> Bemærk at han anbefaler bl.a. Unotel som udbyder.

Ja, som igen er kunde hos TDC

hvis man er kunde hos Unotel, så putter man også penge i
TDC-aktionærernes lommer.

mvh

Carsten

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-01-06 09:49

> hvis man er kunde hos Unotel, så putter man også penge i TDC-aktionærernes
> lommer.

Men knap så mange gebyrer :)

Per

Fra : Bruno

Dato : 19-01-06 23:45

Esben 9340 wrote:
> [...]
> de selskaber, især telia. det er spild af penge, vælg istedet et af de

??? De var dog en meget katagorisk udtalelse!

Jeg har aldrig problemer med min Telia forbindelse, så jeg ser ingen
grund til at støtte den danske udgave af ondskabens imperium.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-06 00:07

Bruno expressed precisely :
> Jeg har aldrig problemer med min Telia forbindelse, så jeg ser ingen grund
> til at støtte den danske udgave af ondskabens imperium.

Men du bliver ved at være kunde hos dem ? ;)

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : dmcn42@gmail.com

Dato : 19-01-06 13:07

Esben 9340 wrote:
> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,

Det lyder sært, så vidt jeg er orienteret har Telia deres eget net.

> værre crap skal man lede længe efter.

Det er vel ikke Telias skyld, at Sonofons net er dårligt?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-06 16:03

dmcn42@gmail.com skrev:

> Det er vel ikke Telias skyld, at Sonofons net er dårligt?

Det er da en ringe trøst når Telia går konkurs.

Pointe:
Naturligvis er de ansvarlige for at tjekke kvaliteten af deres
underleverandørers arbejde og for at finde en anden hvis den
først valgte ikke magter opgaven.

--
Bertel

Fra : Paw P Larsen

Dato : 20-01-06 12:08

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er da en ringe trøst når Telia går konkurs.

Regner du da med at Telia går konkurs?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-06 12:19

Paw P Larsen skrev:

> Regner du da med at Telia går konkurs?

Nu skrev jeg min pointe eksplicit netop for at tage højde for det
spørgsmål. Hvad præcis var det deri du ikke forstod?

--
Bertel