Køb af mobil i udlandet - VK Mobi
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 18-01-06 22:30

Hej alle

Jeg har forelsket mig lidt i de mobil-telefoner som VK Mobile spytter
ud, men kan ikke rigtigt finde dem herhjemme! Derfor vil jeg høre om der
er nogle problemer i at købe en model (altså en telefon, ikk!) i eks.
England og bruge den i DK? (At menuerne er på engelsk generer mig ikke -
snarere tværtimod!)

På forhånd tak

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Fjollefrans

Dato : 19-01-06 00:32

> [...]
> og bruge den i DK? (At menuerne er på engelsk generer mig ikke - snarere

må jeg lige spørge om hvilken model der har fanget dit øje, på
www.vkmobile.com ser i store træk kun en flok telefoner med udvendig
antenne, og langt de fleste er CDMA

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 19-01-06 01:02

Fjollefrans wrote:

> må jeg lige spørge om hvilken model der har fanget dit øje, på
> www.vkmobile.com ser i store træk kun en flok telefoner med udvendig
> antenne, og langt de fleste er CDMA

Det er VK2000, VK2010, VK2100 og VK4500 som har fanget interessen og
øjet

Mvh Tommy

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-01-06 15:53

Tommy Ipsen wrote:

> Det er VK2000, VK2010, VK2100 og VK4500 som har fanget interessen og
> øjet

VK2000 ser ikke god ud, men VK2100 er for sej - 2 gb storage!!!. (og med
quadband gsm skulle den og VK4500 virke fint her).

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 20-01-06 17:44

Michael Nielsen wrote:

> VK2000 ser ikke god ud, men VK2100 er for sej - 2 gb storage!!!. (og med
> quadband gsm skulle den og VK4500 virke fint her).

Betyder det at der slet ikke er nogle tekniske issues at bekymre sig om
for mobiltelefoner - eksempelvis ligesom at tyske fastnet-telefoner ikke
er et hit i dk pga. inkompatibilitet med nr-visningen i dk?

Mvh Tommy

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-01-06 22:54

Tommy Ipsen wrote:

> Betyder det at der slet ikke er nogle tekniske issues at bekymre sig om
> for mobiltelefoner - eksempelvis ligesom at tyske fastnet-telefoner ikke
> er et hit i dk pga. inkompatibilitet med nr-visningen i dk?

Jeg havde min danske triband tlf (en rigtig daarlig en endda) med til
USA i 2004 og den virkede fint baade med txt besked og nummervisning,
naar Amerikanere ringede til den.

Jeg opdagede, at VK2100 er triband, men VK4500 er quadband og du skal op
i VK4500 hvis du vil have JAVA og stor skaerm, men den har til gengaeld
kun 100 mb ram. Det er kun, hvis det er vigtigt med meget ram, du skal
tage vk2100 (hvis du vil erstatte en seperat mp3 afspiller).

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-01-06 00:25

Michael Nielsen wrote:

> [...]
> kun 100 mb ram. Det er kun, hvis det er vigtigt med meget ram, du skal
> tage vk2100 (hvis du vil erstatte en seperat mp3 afspiller).

Det lyder lovende - mht. rammen er det en trykfejl tror jeg - VK oplyser
hvertfald selv, at 4500'eren vil have 1Gb!

Mvh Tommy

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 22-01-06 02:33

Tommy Ipsen wrote:

> Det lyder lovende - mht. rammen er det en trykfejl tror jeg - VK oplyser
> hvertfald selv, at 4500'eren vil have 1Gb!

Jeg taenkte godt nok, at det var aandsvagt at oedelaegge det fede ved
"lillebroderen" paa mestervaerket, saa der ikke var nogen perfekt
loesning med stor skarm, java, and meget ram.

Fra : Nicolai

Dato : 22-01-06 03:32

"Michael Nielsen" <mnielsen@cvmt.dk> wrote in message

> [...]
> 100 mb ram. Det er kun, hvis det er vigtigt med meget ram, du skal tage
> vk2100 (hvis du vil erstatte en seperat mp3 afspiller).

Ja, og så er det vel "bare" en Samsung D600, i store træk.

nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 22-01-06 03:47

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in message

> Det er VK2000, VK2010, VK2100 og VK4500 som har fanget interessen og øjet

Hehe. Den der hedder 2010, den er da godt nok grim. Og så sidder tasterne jo
"forkert", den række som normalt sidder forneden, sidder til højre. Jeg
kunne slet ikke finde den der hedder 2100, men 4500 ligner da bare en
samsung d600 og 2000 ligner bare en normal mobil, som både nokia og se har
lavet lignende typer af.

Er kvaliteten af deres tlf i top og er prisen i bund, siden du gider
besværet med at skaffe en tlf, som ikke adskiller sig specielt meget fra dem
som er på vores marked?

Det kan selvfølgelig også være, at du bare vil have en tlf som andre ikke
har.

> Mvh Tommy

nicolai

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 20-01-06 23:30

Der skulle vel ikke nogen problemer i at bruge den i DK.
Du skal selvfølgelig sikre dig at den ikke er låst på nogen måder.

Problemet opstår først, når/hvis den går i stykker, så koster det.
Mener ikke der er nogen forhandlere af VK herhjemme, kender ikke nogen.

Du kan måske få forhandleren til at installere en DK sprogpakke, hvis det
findes.

/S

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-01-06 00:27

6400 - Sredna wrote:
> Der skulle vel ikke nogen problemer i at bruge den i DK.
> Du skal selvfølgelig sikre dig at den ikke er låst på nogen måder.

Det vil den vel ikke være, hvis det er uden abonnement?

> Problemet opstår først, når/hvis den går i stykker, så koster det.
> Mener ikke der er nogen forhandlere af VK herhjemme, kender ikke nogen.

Det er selvf. et issue der gælder ved alle udlandskøb...

> Du kan måske få forhandleren til at installere en DK sprogpakke, hvis det
> findes.

Jeg tvivler næsten på det findes - har kontakt VK angående nogle
spørgsmål til deres mobiler og lige i samme omgang nævnt at jeg da godt
kunne hjælpe med at lave en dansk sprogpakke, hvis de ikke lige havde
det

Tak for kommentarerne!

Mvh Tommy

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 22-01-06 02:31

Tommy Ipsen wrote:
> [...]
> spørgsmål til deres mobiler og lige i samme omgang nævnt at jeg da godt
> kunne hjælpe med at lave en dansk sprogpakke, hvis de ikke lige havde

Sproget paa menu er vel ligegyldig. Det er kun mht. text input, det er
rart med dansk. Der staar den har T9, og saa vidt jeg ved er det en
standard, hvor alle sprog er let tilgaengelige (Nokia).