Lidt flere K750i spørgsmål...... :-)
Fra : Peter

Dato : 17-01-06 18:22

Hej.

Jeg er ellers rigtig glad for min K750i, men jeg har lige et par hurtige
spørgsmål:

Måske læser jeg maualen forkert, men kan det ikke lade sit gøre at
"linke" fra ek.s. menu´en over joystikket og direkte til et
java-program/spil på telefonen ??
Jeg har nemlig et program på min telefon som jeg bruger meget ofte, og det
er
irreterende at man skal lede efter det inde under programmer.....

På samme måde kunne jeg godt tænke mig hvis der var en nem måde at
tænde/slukke for lyset på telefonen, det er noget usmart at man skal ind i
menuen, vælge lys og vælge imellem: til/fra/1 min til/sos.
Det ville være lidt smart hvis man som på cameraret bare skulle trykke på en
tast el.lign. og så tænder eller slukker lyset.

- Hvad er det i øvrigt for noget "pop" at den kan blinke SOS ?????
(Hvad kan man lige bruge det til her i år 2006, hvor ingen kan morse mere
??)

Mvh.
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-06 19:18

Peter skrev:

> Måske læser jeg maualen forkert, men kan det ikke lade sit gøre at
> "linke" fra ek.s. menu´en over joystikket og direkte til et
> java-program/spil på telefonen ?

På min K700 har jeg lavet en genvej, men den kan ikke komme
længere end til den oversigt hvor "Programmer" er et element.

> - Hvad er det i øvrigt for noget "pop" at den kan blinke SOS ?????
> (Hvad kan man lige bruge det til her i år 2006, hvor ingen kan morse mere
> ??)

Der tager du nu fejl. Jeg tænker nok at i hvert fald søens folk
og sikkert også mange soldater kan det. Begge skulle gerne kunne
klare sig når al teknik svigter. Derudover er lige det signal ret
velkendt.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 17-01-06 21:56

Hej.

> På min K700 har jeg lavet en genvej, men den kan ikke komme
> længere end til den oversigt hvor "Programmer" er et element.

Precis det samme som jeg har fundet ud af.....
Det svare lidt til kun at kinne linke til mappen programmer i Windows, ogg
så derefter skulle bladre sig vej ned til selve programmet man vil
starte......

> [...]
> og sikkert også mange soldater kan det. Begge skulle gerne kunne
> klare sig når al teknik svigter. Derudover er lige det signal ret

Hvis "al teknik svigter", så kan du jo aligevel ikke starte SOS blinket.....

Og rent sikkerhedsmessigt tror jeg ikke at en soldat el.lign. vil regne en
almindelig biltelefon som noget brugbart i en situartion hvor det virkelig
gælder. - en mobiltelefon af denne type er mere at regne for legetøj i den
forbindelse, og da specielt alle disse små "popsmarte" modeller..... Hvis
der til gengæld var blink i eks. en Siemens M65/M75 så ville det begynde at
ligne noget....
(Det er der måske også jeg ved det ikke)

En anden ting:
På en K700i ser det ud til at man kan definere kamera-tasten ved brug af
telefonen som fjernbetjening, det kan man så vidt jeg kan se ikke på K750i,
kan det mon passe..... ?
(Jeg bruger programmet "K700 Remote profiler" til dette)

Mvh.
Peter

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 18-01-06 19:41

Hvordan ved du at de blink betyder SOS :)

Fra : Peter

Dato : 18-01-06 22:28

Hej.

> Hvordan ved du at de blink betyder SOS :)

Øhh..... fordi den blinker mystisk når jeg tænder for lyset via menuen "LYS"
og jeg vælger punktet "SOS".......
Det ville da være ret mærkeligt hvis det ikke er SOS den blinker SOS når man
vælger "SOS" i menuen......dohhhh......
Men derudover kan jeg faktisk morse..... og hurra for det, det var da også
lidt brugbart at lære det for 20 år siden, og samtidig et krav der blev
stilet os.....

Jeg syntes det er langt sjovere (og måske også mere brugbart) når en gammel
Nokia 3310 el.lign. bipper "SMS" når den modtager en sms.....

Rigtig mange som jeg har snakket med anede faktisk ikke hvad det var deres
Nokia-telefon prøvede at sige til dem når den bippede, bortset fra at de
havde lært sig at når den bippede mærkeligt så havde de modtaget en SMS.....

Mvh.
Peter