GPRS/GSM og tjække mail - priser ?? (K750i~
Fra : Peter

Dato : 15-01-06 13:24

Hej.

Jeg ville gerne sætte min telefon op til automatisk at tjække e-mails med et
eller andet interval, men jeg er kommet noget i tvivl om om det er
smart.....

Koster det noget at tjække e-mails over GPRS, også selv om der ikke er nogle
mails i indbakken ??

Hvad med at tjække over GSM i stedet ??

Jeg har TDC som udbyder.....
Jeg har en S/E K750i telefon.....

Kan man i øvrigt ikke sætte en max. download pr. mail til eks. 5kb på en
K750i, som man kan på min gamle Siemens S55 ??

Jeg håber at i kan hjælpe mig lidt med dette......

Mvh.
Peter

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-01-06 13:47

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

et
> eller andet interval, men jeg er kommet noget i tvivl om om det er

Jeg tjekker kun e-mails når jeg tænker på det. Automatiske tjek kan da godt
summere sig til større beløb, hvis det sker hyppigt.

> Koster det noget at tjække e-mails over GPRS, også selv om der ikke er
nogle
> mails i indbakken ??

Ja, men ikke ret meget. Der bruges jo lidt datatrafik på at kontrollere om
der er e-mails. (Men mange bække små, ...)

> Hvad med at tjække over GSM i stedet ??

Det koster opkaldsafgift plus minutpris for forbindelsen. Vil nok være
dyrere end at bruge GPRS.

> Jeg har TDC som udbyder.....
> Jeg har en S/E K750i telefon.....

> Kan man i øvrigt ikke sætte en max. download pr. mail til eks. 5kb på en
> K750i, som man kan på min gamle Siemens S55 ??

Ved jeg ikke, men de fleste telefoner kan sættes til kun at hente
brevhovederne, så kan man altid senere beslutte sig til om man vil hente
hele e-mailen.

> Jeg håber at i kan hjælpe mig lidt med dette......

Claus

Fra : Arne Larsen

Dato : 15-01-06 14:34

Efter hvad jeg husker koster det 12 Kr/Mb, det mener jeg de har sat det ned
til ellers er det 25 kr/Mb, dette er kun hvis du køre gprs.
hvis det er gsm, koster det pr. minut..

Hilsen
Arne

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-01-06 15:24

Den 15.01.2006 kl. 14:34:04 skrev Arne Larsen <arne@anlsoft.dk>:

> Efter hvad jeg husker koster det 12 Kr/Mb, det mener jeg de har sat det
> ned
> til ellers er det 25 kr/Mb, dette er kun hvis du køre gprs.
> hvis det er gsm, koster det pr. minut..

Der er 12kr/mb
hvis det mixit kontant/mobililtid er det
15kr /mb
Gsm er 1,90kr er før kl 19.00 og efter 0,90kr

Sonofon tager stadig 25kr/mb hvilket er danmarks dyrete
Kender ike helt se 750i endnu men min Far har lige købt den
Du kan sætte max download email på N6230i

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-01-06 17:32

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i
news.s3fbl8x5k69jru@anders...

> Der er 12kr/mb
> hvis det mixit kontant/mobililtid er det
> 15kr /mb

Unotel tager kun 7,50 kr/MB. www.unotel.dk

-cb

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-01-06 10:32

> Sonofon tager stadig 25kr/mb hvilket er danmarks dyrete

Gisp - du har ret. Det må hedde UnoTel, når bindingsperioden er slut.

Per