Opsætning af Orange netværk
Fra : Jes Jørgensen

Dato : 13-06-01 08:51

Jeg har bestilt (8. marts) og modtaget (12. juni) Oranges adsl løsning, den
med ethernet stikket og bortset fra at det stadig (13. juni) ikke virker, ej
heller telefonen ser det hele lovende ud (supporten har lovet at de ville
ringe tilbage på min mobil! indenfor 24 timer).

Nå det som jeg ville høre om var om der er nogen som har erfaring med
opsætning af et mindre netværk (i sin egen lejlighed). Jeg har en D-link 106
ISDN router som jeg brugte som hub den gang jeg havde wol som adsl udbydere
med cisco 677 routeren. Det som jeg har særlig interesse i er at lade adsl
modemet fungere som dhcp server og så tilslutte mine to computere og
netværksprinteren til D-linken. Er der nogen som kan give sprede ud af nogle
indhøstede erfaringer vedr. subj. eller bliver jeg nød til at gå den knap så
morsomme vej med trial og error inkl. opringninger til en stresset support
som i øvrigt opfordrer folk til at lade være med at ringe på gratis
nummeret!

Nå bortset fra at de faktiske forhold ikke er fantastiske (lang
leveringstid!) må man sige at supporterne har været ganske flinke og der har
været en vis vilje til at få løst problemerne så det skal de have ros for.

--
mvh Jes

Fra : Dan Nielsen

Dato : 13-06-01 11:37

Jeg har også (næsten) fået Orange Adsl i mandags!
Men kan heller ikke få det til at virke og blev så også lovet at blive
ringet op inden for 24 timer! det er der vist snart gået! Jeg får en fejl
678! Jeg ved ikke om det er fordi serveren er nede?? (Kbh.Nv)
Men min tålmodighed er ved at slippe op!

Mvh
Dan