Falskdrægtighed
Fra : Jo-Ann

Dato : 13-06-01 08:32

Hejsa NG

Har en tæve som er en anelse falsk drægtig. Det er ikke slet (ikke noget med
at hun samle "hvalpe" eller laver huler eller lign. hun har bare lidt mælk i
patterne. Ja, og hun er da mentalt helt normalt..vil gerne træne og det
hele. Der er sket ikke noget, bare at hun faktisk ligner en som måske har
haft et kuld hvalpe en gang (det "hænger" lidt nede under hende)

Hun har været i løbetid 3 gange. Af de tre gange er hun blevet falsk drægtig
de to..nemlig de to sidste.

Jeg hørte så den anden dag at det måske kan have noget med vores kastrerede
hanhund at gøre ? Ja, altså hun skulle blive falsk drægtig de gange han har
"parret hende" (ja, altså er ikke det helt vilde det bliver til) men hvis
jeg tænker nemmere over det, så var han ikke særlig interesseret i hende
første gang hun var i løbetid..men har været det de to andre gange..og har
da også "været på hende"...ved at springe op bag på hende (og hvor han nu
ellers lige rammer *S*) men altså ikke "været inde".

Kan det være rigtigt at hun (eller hendes krop) på en eller anden måde kan
registrer det..(hun bliver faktisk lidt "opstemt) af det) og at hun så
bliver falsk drægtig ??? Ja, eller bliver hun det bare kun "af og til" ?

Håber nogle ved om det kan passe det med at hun tror hun er blevet
parret..hvis kan det...bare måske...ja, så forhindre vi da bare at han
kommer til det næste gang.

Lige et tillægsspørgsmål. Er det rigtigt at falskdrægtighed kan give øget
risiko for kræft i patter ?

Mvh

Jo-Ann

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-06-01 11:46

Hej Jo-Ann,
så er "vi" to ;c)
Laika er i øjeblikket i slutningen af sin "Falsk Drægtighed", der har været
en "lille" psykisk forandring, idet hun i perioden har været MEGET vagtsom,
bare det at vinden fik Syrentræet til at svaje forbi vinduet var nok :c)

Du er helt sikkert selv inde på det rigtige svar.
Lige efter Laika's sidste løbetid, satte bagboen og jeg et plankeværk op, da
legede de sammen og var rimeligt tæt på en parring, dog uden at der skete
noget.
MEN ifølge min dyrlæge var det nok til at udløse den såkaldte "Falske
Drægtighed" :c)

Det er første gang i al den tid, jeg har haft tæver, at jeg selv personligt
oplever fænomenet.

Har også fået af vide igennem såkaldte "kloge" hoveder(læs de hundeejere man
møder i kvarteret ;c) ), at det SKULLE kunne øge risikoen for kræft og at
hun vil få det igen næste gang.

Jeg ved ikke om det er sandt el. en "ammestue" historie, det vil tiden vise.

Mit problem er at Laika omgås mange hunde, specielt mange hanhunde, som hun
leger meget med, MEN jeg tror nok at jeg vil være mere tilbageholdende næste
gang.

For der skal åbenbart bare en social omgang med en hanhund til at udløse
fænomenet.

Nethilsen til Sigurd & Issa fra
Martin & "Mor" Laika ;c)

Fra : Ann K.

Dato : 13-06-01 15:52

Hejsa.
Aner intet om det gælder for vovser... men hos katte kan hunnen sagtens
blive falsk drægtig selv om det er en kastreret han der "parrer" hende...
Det kan oven i købet gå så galt at hunkatten får ægløsning (det sker ved
selve parringen) og derfor ikke vil kunne blive gravid når kastraten nogle
dage efter "afløses" af en fertil hankat...
Ja, ja - undskyld kattesnakken... ve' godt det' irrelevant

Mvh Ann - og Dise, der måske, vist nok, eventuelt, kan være ved at få sin
første løbetid - 11 måneder gammel og 3 (!!!) dage før prøven i hundeklubben
*sss*

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 13-06-01 18:58

>For der skal åbenbart bare en social omgang med en hanhund til at udløse
>fænomenet.

Vores tæve er nu igang med hendes anden periode med falsk drægtighed, og hun
har aldrig haft social omgang med en hanhund, og kun yderst lidt med hun
hunde.

Den første gang fik vi nogle piller hos dyrlæge som gjorde at hun stoppede
med at give mælk.