Skærm periodisk ubrugelig på Nokia 6670
Fra : Robert Piil

Dato : 11-01-06 18:31

Jeg har fået en Nokia 6670 som har et mærkeligt problem.

Når jeg starter den op, virker alt fint, men lidt efter begynder
skærmen først at flimre, for senere at blive helt ulæselig. Så kan der
gå lidt tid, hvorefter den igen virker et stykke tid.

Som regel kan jeg få gang i den igen, ved at slukke telefoinen tage
batteriet ud og starte den op igen, men det er ikke altid det virker
første gang.

ER der nogen som har en ide om hva der kan være galt. Telefonen er
erhvervet af mine forældre på bonuspoint i Spanien (telefonica) og jeg
har fået den unlocked. Derfor er det ikke umiddlebart en mulighed at
få den repareret officelt - det ville kræve at den skulle
transporteres til Spanien. Telefonen er helt ubrugt, men er alligevel
omkring 6 mdr. gammel.

Jeg har overvejet om en softwareopdatering skulle kunne gøre nogen
forskel. Kan man selv finde softwareopdateringer til en Nokia 6670 på
nettet?

Jeg går ikke udfra at skærmen fejler noget, idet den jo virker
perfekt, når den gør det. Der er heller ikke umiddelbart nogen løse
forbindelser at konstatere, det gør i hvert fald ingen forskel at
vride lidt med den, hverken når den dur eller ikke dur.

I standbytilstand bliver den - så vidt jeg kan konstatere (jeg gider
ikke undvære mit simkort så længe af gangen) - ved med at fungere, men
så snart skærmen bliver aktiv er det et spørgsmål om et minut eller to
inden den holder op med at du.

Er der nogen der har et bud på, hvad det vil koste at få skidtet
repareret ved fx Chronograph.dk eller andre steder. Kan man
overhovedet regne med at de kan få den til at virke?
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-01-06 10:12

On Wed, 11 Jan 2006 18:31:05 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Som regel kan jeg få gang i den igen, ved at slukke telefoinen tage
> batteriet ud og starte den op igen, men det er ikke altid det virker

Et bud ville være at der er en dårlig forbindelse mellem skærmen og
printkortet. Hjælper det at trykke på området omkring skærmen?

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Robert Piil

Dato : 12-01-06 10:31

On Thu, 12 Jan 2006 10:12:13 +0100, "Michael Thomsen" <sorry@no.spam>
wrote:

>Et bud ville være at der er en dårlig forbindelse mellem skærmen og
>printkortet. Hjælper det at trykke på området omkring skærmen?

Jeg kan hverken få den til at holde op med at virke når den er ok,
eller begynde at virke igen når den er i udu. Nogle gange kommer den
dog igen, mens den bare ligger.

Det eneste der ligger helt fast er at der maksimalt går et par
minutters aktiv brug af skærmen, før den strejker. Og så er det
ligegyldigt om jeg lader den ligge på bordet og taster forsigtigt
eller har den i hånden og kaster rundt med den.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-01-06 12:59

On Thu, 12 Jan 2006 10:31:10 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg kan hverken få den til at holde op med at virke når den er ok,
> eller begynde at virke igen når den er i udu. Nogle gange kommer den
> dog igen, mens den bare ligger.

Tjae, det /kan/ selvfølgelig være en firmware fejl; men hvis det ikke
er en løs forbindelse er det formentlig fejl i videobuffer ram'en.

Har du prøvet at kontakte Nokia's service hotline? De må vide om
det er en standardfejl.

Hvis det ikke er en løs forbindelse, og ikke er en af Nokia kendt fejl
ville jeg ikke spilde tid på den :(

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Robert Piil

Dato : 12-01-06 13:35

On Thu, 12 Jan 2006 12:59:12 +0100, "Michael Thomsen" <sorry@no.spam>
wrote:

>Har du prøvet at kontakte Nokia's service hotline? De må vide om
>det er en standardfejl.

God ide, det var ikke en kendt Nokiafejl (har nu også googlet det uden
held). De anbefalede en TDC-Mobil forretning, men da jeg ikke har
nogen kvittering på den, forventede hun at det var for egen regning.
Så er det nok alligevel billigere andre steder.

Nogen positive erfaringer med reperationer hos Chronograph, Telecare
eller lignende?

Fra : Robert Piil

Dato : 19-01-06 15:46

wrote:

> [...]
>det er en standardfejl.
>
>Hvis det ikke er en løs forbindelse, og ikke er en af Nokia kendt fejl

Jeg tog - på opfordring af Nokias hotline - ind til nærmeste Club
Nokia-værksted, der opdaterede telefonen med ny software og dansk
sprog, for blot at konstatere at det ikke var problemet, men derimod
skærmen der var defekt. Den skiftede de så.

Alt uden beregning, efter at de havde slået emei-nummeret op og
konstateret at telefnen ganske rigtig var fra Spainen. Man bliver helt
slået ud når man henvender sig til en supportorganisation der rent
faktisk fungerer!

Fra : Michael Thomsen

Dato : 19-01-06 17:27

On Thu, 19 Jan 2006 15:46:15 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> konstateret at telefnen ganske rigtig var fra Spainen. Man bliver helt
> slået ud når man henvender sig til en supportorganisation der rent

Du er heldig! Jeg fik nul service hos Sony Ericsson. Jeg kunne selv
betale for en softwareopdatering, de ikke ville garantere fjernede
fejlen (jeg tvivler selv på at den vil); men min telefon var også
2 år og 2 måneder på det tidspunkt - og købt i Holland.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Robert Piil

Dato : 19-01-06 20:34

On Thu, 19 Jan 2006 17:26:48 +0100, "Michael Thomsen" <sorry@no.spam>
wrote:

> [...]
>fejlen (jeg tvivler selv på at den vil); men min telefon var også
>2 år og 2 måneder på det tidspunkt - og købt i Holland.

Min var et halvt år gammel, men helt ubrugt og først pakket ud
juleaften.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 12-01-06 10:33

Har du prøvet at kontakte den nærmeste Telecare butik

- For mig, kunne det godt tyde på at forbindelsen mellem printet og
displayet har en løs forbindelse, eller der kan være kommet noget skidt i
telefonen - evt. støv.

Det kan jo også være at nogle af skruerne er gået løs, og den så bare skal
efterspændes.

news.s29c6nmfhrxo93@mtpc...

Fra : JMo.

Dato : 13-01-06 18:25

Robert Piil wrote:

> [...]
> få den repareret officelt - det ville kræve at den skulle
> transporteres til Spanien. Telefonen er helt ubrugt, men er alligevel

Nokias producentgaranti er fælles-europæisk, så at telefonen er fra
Spanien, er ikke noget problem.

http://www.nokia.dk/support/repair/warranty.php

Du kan blot henvende dig til den nærmeste Nokia servicebutik:

http://www.nokia.dk/support/repair/service.php

Hvordan de stiller sig til at den er unlocked er så et bedre spørgsmål.

Prøv at høre i unlock-gruppen om der er nogle der har erfaring med at det
kan konstateres af servicebutikken hvorvidt den er unlocket.