Ringetoner i SE K750i
Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-01-06 19:08

Ja, så har jeg også fået mig en SE K750i.

Ikke med min gode vilje, da jeg nu engang mener, at Nokia-telefoner har
flere faciliteter en SE (man bliver jo hurtigt forvænt

Men, firmaet har bestemt, at vi skal have denne, fordi den skulle være SÅÅÅÅ
god!

Well, vi får at se, men jeg kan dog se, at der er en del hardcore
SE-fanatikere herinde

Så, nu får I glæden af at prøve at overbevise mig også

Første problem, som jeg er stødt på med min nye telefon er vedr. ringetoner:

1) Hvordan indstiller man den til at tage en Playlist som ringetone?
Altså, så den spiller en række melodier efter hinanden, hvis telefonen
ikke bliver taget.
Jeg HAR oprettet en Playlist med 3 små korte melodier, som skal benyttes,
men jeg kan ikke lige se, hvordan jeg får en Playlist sat ind som
ringetone - kun enkelte melodier.

2) Hvordan indstiller jeg således, at den bruger en ringetone til en profil,
en anden ringetone til den næste profil, o.s.v.

Jeg har endnu ikke helt set mig gennem menu-systemet på telefonen, så I må
undskylde, hvis svaret ligger lige for, og jeg burde have set det

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-01-06 20:27

Hvis du er så glad for din Nokia, hvorfor bruger du så en SE?

Er din Nokia til reparation ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
"

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-06 00:01

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message

> Hvis du er så glad for din Nokia, hvorfor bruger du så en SE?
>
> Er din Nokia til reparation ?

Det fremgår tydeligt af hans indlæg, så prøv at læse forfra.

nicolai

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-01-06 06:25

> Hvis du er så glad for din Nokia, hvorfor bruger du så en SE?

Det syntes jeg ellers, at jeg forklarede tydeligt nok?!

Desuden er min firma Sony-Ericsson SIM-låst til TDC, mens min Nokia er med
et Sonofon-kort, såååå....

Desuden er det jo også et økonomisk spørgsmål: Hvis firmaet vil betale min
telefon-regning (inkl. en sprit-ny telefon , så ville det da være dumt af
mig, at bruge min egen telefon, hvor jeg selv skal betale regningen!!!

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : JCE

Dato : 11-01-06 00:58

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har endnu ikke helt set mig gennem menu-systemet på telefonen, så I må
> undskylde, hvis svaret ligger lige for, og jeg burde have set det

Tror nu hurtigt at du vil finde den lang bedre end din "plastik-nokia"
telefon... men tror ikke at man kan bruge en playlist som ringetone... Men
hvad skal du også med det...den ringer vel ikke i 6 minutter??? Og nej, du
har lige præcis fundet den ene svaghed der også irritere mig lidt med
forskellige ringetoner til profiler...Ved ikke om det kan afhjælpes ved at
opdatere softwaren til en w800, men er ved at undersøge det...I mens kan du
jo starte med manualen... det er altid en god ide, ellers ved jeg ikke
hvorfor de sender dem med... Så konklusion er at jeg ikke kan løse det
for dig, hehe. Men jeg har aldrig været mere tilfreds med en telefon end
den, og har haft mange nokia topmodeller som dig, og var selv skeptisk.. Men
stort set alt er fedt, genveje, menu, billeder, kalender..osv osv osv... dog
lidt fuckt at de endnu ikke har fattet at antennen til radioen skal
integreres i telefonen!
Jens

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-01-06 06:21

Hej JCE,

Tusind tak for svaret

Ærgeligt, at de to ting ikke kan lade sig gøre
Og, du har ret i, at det er lidt træls, at radioantennen ikke er indbygget i
telefonen, men til gengæld er jeg utroligt positivt overrasket over
lydkvaliteten, når man hører radio på den - næsten bedre end min gamle
bilradio

> Men jeg har aldrig været mere tilfreds med en telefon end den, og har haft
> mange nokia topmodeller som dig, og var selv skeptisk

Jamen, det glæder mig da - så er der håb for mig osse

En sidste ting, som jeg også var utroligt glad for med min Nokia:

Hvordan laver man således at man kan kigge i og kopiere fra mapperne på sin
computer over til telefonen via BlueTooth?
Som, det er nu kan jeg kun gå den anden vej - kigge i og kopier til
telefonen fra computeren.

Det ville være rart om man kunne gå den anden vej også...

Ellers virker det som en telefon med mange muligheder, som jeg lige nu kun
har et ankepunkt mod, men det er mere personligt: Den er ALT for lille!!!!
(I hvert fald til mine pølsefingre

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : JCE

Dato : 11-01-06 11:34

> [...]
> i telefonen, men til gengæld er jeg utroligt positivt overrasket over
> lydkvaliteten, når man hører radio på den - næsten bedre end min gamle

RDS radio med stereo.. ak ak.. teknik nu til dags ...

> Jamen, det glæder mig da - så er der håb for mig osse

du blir uden tvivl glad for den.. syntes de med denne telefon har overhalet
nokia, ihvertfald for en tid...

> [...]
> telefonen fra computeren.
>
> Det ville være rart om man kunne gå den anden vej også...

Må desværre være dig svar skyldig, bruger ikke Bluetooth via computer, da
min ingen har
Men prøv deres hotline, de skal nok gi dig et svar.. + 45 33 31 28 28

> Ellers virker det som en telefon med mange muligheder, som jeg lige nu kun
> har et ankepunkt mod, men det er mere personligt: Den er ALT for lille!!!!
> (I hvert fald til mine pølsefingre

ja, det med størrelsen vender man sig nok til... Og ja, den har mange
fede features som du finder ud af hen af vejen.. syntes det er fedt man kan
tilføje genveje til genvejsmenuen (op over joysticket) og samtidig er det
fedt at man kan tilføje genveje til joysticket... En ting som jeg har
tilføjet i menuen er "lys" det er godt når man kommer sent hjem og skal
finde nøglehullet og hvis nogle ringer og du ikke vil tale med dem, men
heller ikke vil cutte dem af så tryk # så skifter den til lydløs... jeg ku
blive ved... som sagt det hele står nok i manualen, men jeg er ligesom dig

mvh Jens

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-01-06 17:40

> som sagt det hele står nok i manualen, men jeg er ligesom dig

Manualen???

Hvordan undgår en pige, at hendes fyr læser hendes personlige post?
Hun gemmer sine mails i en mappe, som hun kalder for: "Instruktions
manualer"

Nåh, de siger jo, at man skal prøve noget nyt hver dag - måske man skulle
prøve det der manual-læsning, de alle snakker så meget om!

Tak for hjælpen,

Pistolprinsen

PS: BlueTooth er sgu' smart

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-01-06 18:40

Et par hurtige spørgsmål mere:

- Hvordan opretter man flere profiler, hvis man har brug for flere, end dem
der er i forvejen?

- Hvordan sender jeg indstillinger videre til andre?
F.eks. hvis jeg vil sende mine MMS-indstillinger til en kollega?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : JCE

Dato : 12-01-06 02:08

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> Et par hurtige spørgsmål mere:
>
> - Hvordan opretter man flere profiler, hvis man har brug for flere, end
> dem der er i forvejen?

Hehe.. du stopper aldrig Du er vidst ret krævende.. er din arbejdsgiver
NASA??? Mig begendt kan du kun oprette en profil, men du kan jo redigere
alle de andre som du vil, så på den måde kan du jo få omkring 6 personlige
profiler...

> - Hvordan sender jeg indstillinger videre til andre?
> F.eks. hvis jeg vil sende mine MMS-indstillinger til en kollega?

Puha.. du er krævende Ved jeg ikke, men det letteste er at gå ind på din
udbyders hjemmeside og sende dem til det pågældende nummer... Det er såen
jeg gør (har sonofon)

Jens

Fra : Pistolprinsen

Dato : 12-01-06 06:51

Hej Jens,

Krævende - synes du?
Måske snarere forvænt med alle mulighederne fra min gamle Nokia

Nåh, men forløbig er jeg særdeles imporneret over min K750i, på trods af de
mangler jeg er stødt på

Et sidste spørgsmål:

Hvordan laver man screenshots af skærmen?
(På min Nokia var det et spørgsmål om at trykke på 3 taster samtidig, og der
blev gemt en .BMP eller .MBM fil af skærmbilledet - alt efter, hvad man
valgte - det er vel det samme her, men hvilke taster?)

TIA,

Pistolprinsen

Fra : CopyCat

Dato : 11-01-06 22:40

> [...]
> blive ved... som sagt det hele står nok i manualen, men jeg er ligesom dig

Det er vist ikke noget som SE har eneret på ..

Nokia har vist de samme funktioner .. men heldigvis har de ikke helt lavet
joysticket

~~Frank .,
6230i (lang batteritid)

Fra : Nicolai

Dato : 12-01-06 13:57

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> wrote in message

> Det er vist ikke noget som SE har eneret på ..
>
> Nokia har vist de samme funktioner .. men heldigvis har de ikke helt lavet
> joysticket

Nej, desværre så bruger de en dårligere variant.

> ~~Frank .,
> 6230i (lang batteritid)

nicolai
w800i (god mp3 afspiller og fungerende ordbog)

Fra : JCE

Dato : 13-01-06 00:40

Fra : Peter

Dato : 15-01-06 13:34

Hej.

> syntes det er fedt man kan tilføje genveje til genvejsmenuen (op over
> joysticket) og samtidig er det fedt at man kan tilføje genveje til
> joysticket...

Måske læser jeg maualemn forkert, eller noget, men kan det lade sit gøre at
"linke" fra denne menu direkte til et java-program på telefonen ??

Jeg har et program på min telefon som jeg bruger meget ofte, og det er
irreterende at man skal lede efter det inde under programmer.....

Mvh.
Peter