kan kameralyd dæmpes lidt ?? (K750i)
Fra : Peter

Dato : 06-01-06 19:21

Hej.

Et kort spørgsmål:

Kan kameralyden dæmpes lidt i en K750i, den lamer meget syntes jeg.
Det er da i orden at der er lyd på den med tanke på alle de problemer der
var med "pirat-billeder" i starten med de første kamera-telefoner, men den
er meget høj på min K750i.....
(På mit ½ år gamle digital-kamera kan jeg slå lyden helt fra, men det ligner
selvfølgelig også en kamera, så folk er advaret når det tages frem....)

Jeg har ikke fundet stedet at dæmpe det i telefonen, så man kan nok ikke,
men nu har jeg da spurgt, så behøver jeg ikke at tænke på det mere....

Mvh.
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-06 19:38

Peter wrote on 06-01-2006 :
> [...]
> med "pirat-billeder" i starten med de første kamera-telefoner, men den er

På K700 forsvinder lyden hvis telefonen står på lydløs - men det kan
K750 vist ikke.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-01-06 19:52

> På K700 forsvinder lyden hvis telefonen står på lydløs - men det kan
> K750 vist ikke.

På min S700i kunne jeg kun få bugt med lyden gennem en firmwareupdate (med
en patchet firmware forstås). Nu er lyden så permanent deaktiveret på
kameraet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : KS

Dato : 06-01-06 19:58

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> På K700 forsvinder lyden hvis telefonen står på lydløs - men det kan K750
> vist ikke.

Min SE750i kan godt fotografere lydløst, når telefonen sættes på lydløs - så
din kan nok også.
//KS

Fra : Peter

Dato : 06-01-06 20:10

Hej.

> Min SE750i kan godt fotografere lydløst, når telefonen sættes på lydløs -
> så din kan nok også.

Ja, selvfølgelig......
Det havde jeg godtnok overset.....

Tusind tak.

Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 02:24

"Peter" <UnKnOwN@Mail.qwerty> skrev i en meddelelse
> Hej.

> Ja, selvfølgelig......
> Det havde jeg godtnok overset.....

Tænk sig at det teknologiske vidunder til Sony-Ericsson k750i ikke kan
sættes til lydløs fotografering ligesom en Nokia 6230i uden at den skal stå
på lydløs. Jeg troede ellers at Nokia 6230i nærmest tilhørte
stenalderstadiet i forhold til Sony-Ericsson k750i, nej det må være en fejl,
det kan ikke passe, der må være noget jeg har misforstået...

--
Med venlig hilsen (en ejer til en fejlfri Nokia 6230i der lige har fået nyt
512 MB MMC-kort)

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : KS

Dato : 07-01-06 11:17

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen (en ejer til en fejlfri Nokia 6230i der lige har fået

Jeg er da glad på dine vegne over, at du er tilfreds med den telefon du
har - den passer nok til dit behov.
Det er da også skønt for dig, at den er 'fejlfri'.
Jeg har prøvet en Nokia 6230i over længere tid, men den tiltalte mig af
forskellige årsager ikke, hvorimod SE750i er perfekt til mig og mit brug.
Sådan er vi jo så forskellige.
//KS

Fra : Peter

Dato : 07-01-06 12:33

Tsk tsk tsk......

Den fine gamle kamp som 14-15 årige Nokia-ejere prøver at blæse op konstant,
de vil bare ikke indse at der findes mindst lige så gode produkter fra andre
fabrikanter......

Nokia ejer agument 1:
Jamen xyz (andet fabrikat) er svær at finde ud af, Nokia er meget bedre og
mere logisk opbygget i betjeningen!
- ja hvis har hjerne som en kylling, eller kun prøver fabrikat xyz i 1-2
min. og i øvrigt ikke gider at sætte sig bare en lille smule ind i
funktionerne, så ok......

Nokia ejer agument 2:
Jamen, den er langt bedre at sms´se på !
- ja hvis man kan leve med den (efter hvad jeg bl.a. læser her i NG)
latterlige ordbog i eks. N6230i, og ellers har hjerne som en kylling så man
ikke kan lære noget nyt og måske mere smart, så ok......

Jeg er da ligeglad med at Nokia ejere vælger Nokia gang på gang, og
udelukkende gør det fordi at der står Nokia på papkassen, jeg gør det bare
ikke......

Jeg er selv utroligt glad for min RDS radio og at det er et 2mp kamera der
er i min telefon, mindre er overhovedet ikke brugbart i mit tilfælde
alligevel. - hvilket også er årsag til at jeg først nu har skiftet min gode
gamle Nokia - øhhh nej SIEMENS S55 ud.........

Mvh.
Peter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-06 14:23

Kim Larsen skrev:

> Tænk sig at det teknologiske vidunder til Sony-Ericsson k750i
> ikke kan sættes til lydløs fotografering ligesom en Nokia
> 6230i uden at den skal stå på lydløs.

Der findes også mobiler hvor kameraet larmer selv om det sættes
> [...]

> stenalderstadiet i forhold til Sony-Ericsson k750i, nej det må
> være en fejl, det kan ikke passe, der må være noget jeg har

Der er tale om et designmæssigt valg hvor man har ønsket ikke at
gøre det let at tage lydløse billeder. Det har ikke noget med
stenalder at gøre.

Så kan man mene hvad man vil om de(t) valg.

--
Bertel

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 07-01-06 22:00

Bertel Lund Hansen wrote:
> Der er tale om et designmæssigt valg hvor man har ønsket ikke at
> gøre det let at tage lydløse billeder.

Mig bekendt er det afledt af nogle landes lovgivning.
Noget med at telefoner der kan sættes til at tage billeder lydløst
simpelthen er ulovlige, og fremfor at lave 2 udgave af telefonen er det
nemmere at nøjes med en type der må sælges over hele verden.

/Peter

Fra : Peter

Dato : 08-01-06 10:44

Hej.

> Mig bekendt er det afledt af nogle landes lovgivning.
> Noget med at telefoner der kan sættes til at tage billeder lydløst
> simpelthen er ulovlige

- Hvorfor jeg også kun spurgte efter en metode til at dæmpe lyden lidt, og
ikke nødvendigvis slukke den.
Men rent faktisk er det nemt at slukke lyden helt på en K750i (En knap der
holdes inde i ca. 2-3 sek), det er derudover også noget som man sagtens kan
have stillet den til i forvejen...... Det koster så bare samtidig det at alt
lyd i telefonen slukkes, så den ringer lydløst osv., men det giver jo i bund
og grund også fin mening, at der er lavet én "kill-switch" på alt lyd i
telefonen......

Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 16:29

> [...]
> at alt lyd i telefonen slukkes, så den ringer lydløst osv., men det giver
> jo i bund og grund også fin mening, at der er lavet én "kill-switch" på

Nårrrh ja, hvorfor indså jeg ikke det straks (?), det er naturligvis et
teknologisk fremskridt at man er nød til at slukke for al lyd på telefonen
frem for at have muligheden for kun at slukke for kameralyden som i en Nokia
6230i. Ja, Nokia 6230i *må* ganske enkelt være den dårligste og mest
ugennemtænkte af alle tænkelige og utænkelige mobiltelefoner...

--
Med venlig hilsen (den lykkelige ejer af en fejlfri Nokia 6230i)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-06 17:38

Kim Larsen skrev:

> 6230i. Ja, Nokia 6230i *må* ganske enkelt være den dårligste og mest
> ugennemtænkte af alle tænkelige og utænkelige mobiltelefoner...

Kan du og Peter ikke udkæmpe jeres Nokia mod SE-kamp i mail? Vi
andre er lidt ligeglade.

--
Bertel

Fra : Nicolai

Dato : 08-01-06 17:43

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Nokia 6230i. Ja, Nokia 6230i *må* ganske enkelt være den dårligste og mest
> ugennemtænkte af alle tænkelige og utænkelige mobiltelefoner...

Ja, der skal ikke meget til, før du kan udråbe en telefon som et vidunder.
Og at du ikke stiller større krav, er jo kun dit tab, også hvad angår
telefoner.

Og din barnlige facon gavner hverken dig eller nokia. 6230i er og bliver
noget skrammel på 9 ud af 10 ting. Det kan mange Nokia brugere se, altså dem
af dem som ikke går under navne som "Nokia-fan" og "troll".

> --
> Med venlig hilsen (den lykkelige ejer af en fejlfri Nokia 6230i)
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 21:20

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget skrammel på 9 ud af 10 ting. Det kan mange Nokia brugere se, altså
> dem af dem som ikke går under navne som "Nokia-fan" og "troll".

Nokia-fan? Jeps, *ubetinget*. Troll? Nope, den må du nok hellere hæfte på
dig selv med alt dit skaberi (og perfide personangreb) over at jeg ikke
finder k750i særlig tillokkende. Men bortset fra det er det da ganske
underholdende at se de elementære ting en Sony-Ericsson ikke kan og det er
ualmindelig svært ikke at kommentere dette fantastiske vidunder når nu jeg
finder det så underholdende

--
Med venlig hilsen (som stadig afventer den første fejl på min Nokia 6230i
)

Fra : John

Dato : 09-01-06 02:20

Kim Larsen skrev:

> [...]
> 6230i. Ja, Nokia 6230i *må* ganske enkelt være den dårligste og mest
> ugennemtænkte af alle tænkelige og utænkelige mobiltelefoner...

Hvad kan du bruge det til?
Kameraet i 6230i er alligevel ubrugeligt - og iøvrigt klasser under det
der er i K750 - så det kan være ligegyldigt om du kan slå lyden fra
eller ej.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 03:20

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kan du bruge det til?
> Kameraet i 6230i er alligevel ubrugeligt -

Hvorfor er det ubrugeligt ? Det fungerer fint her, har taget helt fine
billeder med min mobilos.

og iøvrigt klasser under det
> der er i K750 - så det kan være ligegyldigt om du kan slå lyden fra eller
> ej.

1.3 megapixel -> 2 Megapixel - uhhhh-ha-da-da, der bliver sparket røv der,
det er den helt store revolution Sony Ericsson har gang i...

Fra : John

Dato : 09-01-06 12:41

Kim Larsen skrev:

> Hvorfor er det ubrugeligt ? Det fungerer fint her, har taget helt fine
> billeder med min mobilos.

Jeg tvivler på at kameraet i din 6230i er bedre end i andre 6230i - og
de billeder jeg har set, harf ikke kunne bruges til andet end MMS.

> og iøvrigt klasser under det

> 1.3 megapixel -> 2 Megapixel - uhhhh-ha-da-da, der bliver sparket røv der,
> det er den helt store revolution Sony Ericsson har gang i...

Suk - der er også andet end antal pixel der afgører billedkvaliteten.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 15:10

> Jeg tvivler på at kameraet i din 6230i er bedre end i andre 6230i - og de
> billeder jeg har set, harf ikke kunne bruges til andet end MMS.

Jeg har printet billeder ud fra min Nokia når den står med høj
billedkvalitet indstilling og med maksimal pixel-indstilling og her ser det
altså ganske godt ud men jeg er da godt klar over at Sony-Ericsson med sit 2
Megapixel-kamera er ekstrem, astronomisk, fænomenal meget meget bedre end
kameraet i min Nokia 6230i, ja det tekniske vidunder kan vel nærmest bruges
som stjernekikkert.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-01-06 16:52

Kim Larsen wrote:

> [...]
> fænomenal meget meget bedre end kameraet i min Nokia 6230i, ja det
> tekniske vidunder kan vel nærmest bruges som stjernekikkert.

Hvorfor overhovedet bekymre sig om at tage billeder eller for den sags skyld
begynde at printe dem ud, sålænge vi snakker om en mobiltelefon?
Med det plasticlignende optik, så er det fuldstændig underordnet, om det er
1,3MP eller 2,0MP - resultatet er stadig elendigt.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-06 23:08

Søren Nielsen skrev:

> Med det plasticlignende optik, så er det fuldstændig underordnet, om det er
> 1,3MP eller 2,0MP - resultatet er stadig elendigt.

Det er ikke rigtigt SE K750 kan tage billeder der er fuldt
tilstrækkelige til nettet.

--
Bertel

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-06 00:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ikke rigtigt SE K750 kan tage billeder der er fuldt
> tilstrækkelige til nettet.

Det kommer da i allerhøjeste grad an på i hvilken opløsning og hvad man
lægger i ordet "tilstrækkelig". Men man kommer stadig ikke udenom, at det er
noget plastik-optik.

Søren

Fra : Fischer

Dato : 10-01-06 06:16

> [...]
> Med det plasticlignende optik, så er det fuldstændig underordnet, om det
> er 1,3MP eller 2,0MP - resultatet er stadig elendigt.

Det er noget sludder.
Der kan sagtens laves OK objektiver af kunststof (plastic). Det har man
gjort i årevis til alm. kameraer.
De bedste mobilkameraer tager billeder der sagtens kan bruges i en snæver
vending.
Ikke noget jeg ville kunne bruge til mit primære kamera, men jeg har trods
alt også haft fotografering som fritidsinteresse i mere end 20 år.

*Fischer

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-06 16:04

Fischer wrote:

> [...]
> år.
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvornår det kan lade sig gøre at tage
ordentligt billeder. IMHO er det kun en ubetydelig gimmick, der skal få folk
til at købe flere mobiltelefoner. Skal man tage billeder (og så er det
næsten underordnet hvornår), så bruger man et *(digital)kamera*

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-06 16:50

Søren Nielsen skrev:

> [...]
> Skal man tage billeder (og så er det næsten underordnet
> hvornår), så bruger man et *(digital)kamera*

Det er ikke underordnet. Forskellen er at man altid har sin mobil
med sig. Det er langtfra sikkert at man har sit kamera med. Hvis
man en dag ser et bankrøveri, er det en fidus at mobilen kan tage
brugbare billeder.

På samme måde finder jeg det praktisk at jeg kan bruge min mobils
'blitz' som lommelygte - og det er såmænd ikke fordi jeg ikke
vælter mig i lygter, cykellygter og lommelygter.

--
Bertel

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-06 17:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> med sig. Det er langtfra sikkert at man har sit kamera med. Hvis
> man en dag ser et bankrøveri, er det en fidus at mobilen kan tage

Ja, hvis ikke de er så slørede eller pixelerede, at de er komplet ubrugelige
;) Jeg er stadig af den overbevisning, at en mobiltelefon bruger man som
telefon og et kamera til at tage billeder med.

> På samme måde finder jeg det praktisk at jeg kan bruge min mobils
> 'blitz' som lommelygte - og det er såmænd ikke fordi jeg ikke
> vælter mig i lygter, cykellygter og lommelygter.

Ok, på den måde er det jo smart nok. Men ikke nok til, at jeg på nogen måde
ville bruge kamera som et kriterie for at vælge mobiltelefon.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-06 17:54

Søren Nielsen skrev:

> Ok, på den måde er det jo smart nok. Men ikke nok til, at jeg
> på nogen måde ville bruge kamera som et kriterie for at vælge
> mobiltelefon.

Det kommer an på hvad du mener med kriterie. Jeg har en SE T610
og opgraderede til en SE K700, primært fordi 610'eren ikke var
helt stabil i joysticket, og sekundært fordi kameraet er
ubrugeligt. Det ærgrede mig at K700's kamera heller ikke er godt
nok. Når K750 er faldet nok i pris, køber jeg sådan en. Men et
eller andet monstergodt kamera i en helt anden type mobil kunne
ikke få mig til at skifte mærke.

--
Bertel

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-06 18:17

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> nok. Når K750 er faldet nok i pris, køber jeg sådan en. Men et
> eller andet monstergodt kamera i en helt anden type mobil kunne

At jeg ikke ville vælge en telefon ud fra om den har kamera eller ej. Jeg
mener, at det stadig er ubrugeligt (for nu at sætte det på spidsen) i en
telefon. For mig er det fuldstændig underordnet om en telefon har kamera,
faktisk så jeg helst at den ikke havde, det må da gøre et eller andet ved
prisen ;)
Jeg lurer også selv på at købe en K750i, når prisen bliver rigtig. Desværre
ser det ikke ud som om det er vanvittig nemt at komme af med en Nokia 6230i
lige for tiden :)

Søren

Fra : KS

Dato : 10-01-06 18:41

> [...]
> nok. Når K750 er faldet nok i pris, køber jeg sådan en. Men et
> eller andet monstergodt kamera i en helt anden type mobil kunne

Jeg har haft en K700, som jeg i min iver for at få K750i, solgte, netop for
at få et bedre kamera. Jeg blev skuffet på dette område, idet jeg ikke
synes, at det var så meget bedre end andre.
Joysticket er godt og meget nemt at styre og betjene på K750i, men tasterne
er "dumme", i hvert fald til mine fingre.
Så min konklusion er, at jeg total set ikke fik et bedre produkt, men i
sammenligning med den Nokia 6230i, som jeg prøvede i en periode, er begge
SE-modellerne at foretrække - til mit brug og min hånd. Nokia er simpelthen
for smal til en mandehånd.

KS

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-06 18:58

KS wrote:

> [...]
> begge SE-modellerne at foretrække - til mit brug og min hånd. Nokia
> er simpelthen for smal til en mandehånd.

Hehe, præcis samme erfaring gjorde jeg, da jeg troede, at jeg "opgraderede"
fra en Nokia 6230 til 6230i. I virkeligheden var det så en nedgradering :)
Men hvad pokker, en 6230i dækker 90% af mine behov, lige pt. er der kun den
velkendte ordbog jeg ikke rigtig kan forenes med.

Søren

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-06 21:30

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Hehe, præcis samme erfaring gjorde jeg, da jeg troede, at jeg
> "opgraderede" fra en Nokia 6230 til 6230i. I virkeligheden var det så en
> nedgradering :)

Vi var mange der gjorde den erfaring.

> Men hvad pokker, en 6230i dækker 90% af mine behov, lige pt. er der kun
> den velkendte ordbog jeg ikke rigtig kan forenes med.

Spørg Kim Larsen som også huserer i gruppen. Hans den virker perfekt på alle
punkter, så han må have løsningen.

> Søren

nicolai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-06 19:19

KS skrev:

> Joysticket er godt og meget nemt at styre og betjene på K750i,
> men tasterne er "dumme", i hvert fald til mine fingre.

Er de dårligere end på 700'eren? Jeg er nemlig godt tilfreds med
joysticket. Tasterne er okay, men måtte gerne være lidt større.

--
Bertel

Fra : KS

Dato : 10-01-06 19:35

> Er de dårligere end på 700'eren? Jeg er nemlig godt tilfreds med
> joysticket. Tasterne er okay, men måtte gerne være lidt større.

> [...]

Tasterne på K750i er ikke rundet op på midten, hvis man kan sige det på den
måde - de er flade og skråer en smule op ved overkanten. De er derfor lidt
sværere at trykke på, end hvis de rundede. - Det siger mine fingre i hvert
fald. - Men jeg har lært det, skal det retfærdighedsvis siges.

Tasterne er vist ikke større, så vidt jeg husker, så du skal ikke skifte af
den grund.

Joysticket synes jeg lidt bedre om på K750i, men det er jo også en vanesag.

//KS

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-06 21:31

"KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> lidt sværere at trykke på, end hvis de rundede. - Det siger mine fingre i
> hvert fald. - Men jeg har lært det, skal det retfærdighedsvis siges.

Det har de rettet op på, på w800i hvor der er mellemrum mellem tasterne.

> //KS

nicolai

Fra : Fischer

Dato : 11-01-06 06:13

> [...]
> folk til at købe flere mobiltelefoner. Skal man tage billeder (og så er
> det næsten underordnet hvornår), så bruger man et *(digital)kamera*

Her er et par billeder jeg har taget med en K750i:

http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f1.jpg
http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f2.jpg

De vil selvfølgelig blive bedre med et bedre kamera, men jeg synes de ville
være brugbare til mange ting.

*Fischer

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-06 21:36

> [...]
> folk til at købe flere mobiltelefoner. Skal man tage billeder (og så er
> det næsten underordnet hvornår), så bruger man et *(digital)kamera*

Det er selvfølgelig ikke så alsidigt som et kamera, men k750i/w800i med 2
megapixel, tager altså rigtige gode billeder, af her og nu situationer. Man
render jo ikke altid rundt med kameraet og tlf kamera er bestemt så hæderlig
i kvaliteten, at det ikke kun er gimmick mere. Jeg kender faktisk en
håndværksmester, som bruger det til at dokumentere arbejdet.

> Søren

nicolai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-06 03:19

Peter presented the following explanation :
> men det giver jo i bund og grund også fin mening, at der er lavet én
> "kill-switch" på alt lyd i telefonen......

Ja bortset fra at alarmlyden ikke er lydløs selvom telefonen er det...

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers