Mobiltelefon stjålet... kan den spærres?
Fra : GRISEN

Dato : 02-01-06 22:15

Damn... mistede min Nokia i dag. :'(
Ringede til TDC og fik spærret nummeret.
Kan man også få spærret selve mobilen?
Hvem skal jeg kontakte?

Pft.
Jan

Fra : Max

Dato : 02-01-06 22:50

Hej

> Hvem skal jeg kontakte?

Mon ikke politiet ville være et godt gæt.

Mvh Max

Fra : GRISEN

Dato : 02-01-06 22:46

On Mon, 2 Jan 2006 22:50:01 +0100, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Mon ikke politiet ville være et godt gæt.

Personligt tvivler jeg... de spilder ikke deres tid på tyverier og indbrud.

*
Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-01-06 00:49

GRISEN formulated the question :
> de spilder ikke deres tid på tyverier og indbrud.

Hvis du så bare havde ret så ville der være noget at snakke om.
Politiet bruger meget tid på både tyverier og indbrud, men de sorterer
og prioriterer dem så det er dem de har en chance for at opklare de
bruger mest tid på.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 02-01-06 23:03

GRISEN skrev:

>Damn... mistede min Nokia i dag. :'(
>Ringede til TDC og fik spærret nummeret.
> [...]
Ja, ring til Politiet og opgiv det IMEI nr. telefonen har. Det står et
eller andet sted på den
kasse du fik den i, og er et unikt nummer, der kun er i den telefon du
har købt.
Det der sker er, at politiet videregiver dette nummer til teleselskaberne.
Herefter vil selve telefonen blive spærret, således at den overhovedet
ikke kan bruges af
nogen tyveknægt eller hæler.
Det vil kun være dig der kan få spærringen ophævet igen, hvis du får den
tilbage.
mvh
Erling S.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 03:14

"Erling Simonsen" <erling.s@virkerikke.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kan bruges af
> nogen tyveknægt eller hæler.
> Det vil kun være dig der kan få spærringen ophævet igen, hvis du får den

EMEI-nummeret står også i en eventuel købekontrakt.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-01-06 04:54

Kim Larsen skrev:

> EMEI-nummeret står også i en eventuel købekontrakt.

Du mener vel abonnementskontrakt?
/Erling

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 10:15

> Du mener vel abonnementskontrakt?

Ja.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 02-01-06 23:52

> [...]
> Det der sker er, at politiet videregiver dette nummer til teleselskaberne.
> Herefter vil selve telefonen blive spærret, således at den overhovedet

Det gælder altså kun i de lande som er med i den ordning.
Det er mange lande der ikke er og telefonen kan bruges
frit der. F.eks. en del lande i mellemøsten.

Fra : Uldsokken Arne Swift~

Dato : 03-01-06 06:33

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> wrote in message
> Damn... mistede min Nokia i dag. :'(
> Ringede til TDC og fik spærret nummeret.
> Kan man også få spærret selve mobilen?
> Hvem skal jeg kontakte?

Du skal selv ringe til dit telefonselskab og få den spærret, og derefter
politiet. Teleselskabet spærrer telefonen med det samme, så der ikke kan
foretages flere opkald. Det kan man altid ringe og få gjort, som en
sikkerhed.
Politiet tager rapport, sender dig en kvittering, og så sker der
sandsynligvis ikke mere.
Rapporten skal du bruge hos dit forsikringsselskab, hvis du vil søge
erstatning.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 03-01-06 08:00

Spæring af telefon i Sønderborg

Hvis du bor i Sønderborg kan du ( Skal ikke ) gå på politistationen med
dokumentation i form af et serienummer eller Emei nummer.

Der kan så foretages flere forskellige tiltag til at spore din telefon, hvis
den er bortkommet
ved tab vil den blive spæret, er det der i mod brugstyveri, kan politiet
lave en søgning i blandt
de Danske mobilselskaber og overvåge den og indsamle oplysninger hvem der
bliver ringet til, det
kan de både på dit eget nummer og på selve telefonen.

Jeg vil foreslå at du tager til din lokale politistation og laver en
anmeldelse og spæring der.
Mangler du hjælp, så send en fuldmagt og dokumentation på at telefonen er
din ejendom.

/ Qbic Sønderborg - info@qbic.dk

Fra : GRISEN

Dato : 03-01-06 17:21

Tak for de mange svar.
Jeg tager ind på politistationen og snakker med dem.

mvh
Jan