Mobiltelefon til gigtfingrg
Fra : Peder Pedersen

Dato : 02-01-06 10:50

Mine forældre beklager sig over at de ikke kan finde en mobiltelefon der
egner sig til "gamle". Tasterne er for små og de kan ikke læse hvad der
står i displayet - og generelt tror jeg også at de nyere modeller
skræmmer med alt for meget funktionalitet. Har søgt efter nogle
tests/anmeldelser af modeller uden held.
Jegvil gerne vurdere en telefon udfra:

1) Tasterne skal være store (nok til stive gigt fingre)
2) Tydeligt display med stor skrift
3) Egnet til en høreapparart-bruger

Er der nogen der kan anbefale en god telefon udfra ovenstående - og pyt
med at den måske så er lidt stor.

Tak

peder

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 02-01-06 11:30

Prøv at kigge efter en Nokia 3510i. Den er måske lidt klodset i størrelsen
ift. nutidens mobiler.

Men den har store taster og stor skrift i displayet.
Og den har vibrator indbygget, til folk der ikke hører særligt godt....

De er til at få for bilige penge
/F

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 14:03

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men den har store taster og stor skrift i displayet.
> Og den har vibrator indbygget, til folk der ikke hører særligt godt....

Men den kan godt være træg og hård i tasterne.

Jeg vil varmt anbefale en Nokia 6210. Der er rimeligt langt mellem tasterne
og den kan sættes op til store skrifttyper til SMS.beskeder hvis man ønsker
at bruge den til det. Det er en bedaget model som ikke kan så meget men skal
man heller ikke bruge til alle de der sjove ting, så er det en god model.
Jeg var i hvert fald glad for min (jeg har den faktisk endnu som
reserve-mobil). Det er god let-betjent telefon. Den fås brugt fra ca. kr.
350,- og opefter i den blå avis online: http://www.dba.dk

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Kim S

Dato : 02-01-06 21:02

> [...]
> 2) Tydeligt display med stor skrift
> 3) Egnet til en høreapparart-bruger
>
> Er der nogen der kan anbefale en god telefon udfra ovenstående - og pyt

En Motorola Razr V3 har store taster og et godt display.
Er p.t. på tilbud rundt omkring.

Mvh, Kim

Fra : mullerman

Dato : 04-01-06 19:09

> [...]
> 2) Tydeligt display med stor skrift
> 3) Egnet til en høreapparart-bruger
>
> Er der nogen der kan anbefale en god telefon udfra ovenstående - og pyt

Jeg kan kun anbefale samsungs klapmobiler. De er små, men alligevel er
tasterne store, og det er dem der skriver tallene størst i displayet. Hvis
du evt har mulighed for det, så smut forbi en TDC butik, da de har mobilerne
til at hænge så du kan teste dem og se dem i drift.
Men min anbefaling er samsung. Fx e330, e330n, x460, x480 osv. Det er fint
nok med en af lowend mobilerne, alle har samme størrelse skrift i displayet.
Det er ikke bare stort som på nokia 6210, men det er ca 3 gange større. Det
vil nok svare til en fed skrifttype 16-18...

Martin

Fra : Peder Pedersen

Dato : 06-01-06 01:04

Tak til alle for brugbart input.