Sende filer fra mobil
Fra : heuten

Dato : 27-12-05 17:35

Jeg har fået mig en Nokia 5140i, den kan tage video, billeder og optage lyd
Nu er spørgsmålet hvordan jeg kan få disse filer på min computer..?

Jeg har med godt kunnet gøre det via internettet på telefonen, med en lille
php upload side, men det koster jo penge i trafik..

kan man købe et kabel fra telefonen til computeren?

eller måske noget man kan sætte til computeren, så den kan kummunikere med
telefonens infrarøde system?

Fra : Anders Pedersen

Dato : 27-12-05 18:40

Den 27.12.2005 kl. 17:34:59 skrev heuten <heuten@4ff3.dk>:

> [...]
> lille
> php upload side, men det koster jo penge i trafik..
>
> kan man købe et kabel fra telefonen til computeren?
ja
http://www.nokia.dk/phones/5140i/enhancements.php?cat=655557

det ville være nemmeste istedet for infrarød
> eller måske noget man kan sætte til computeren, så den kan kummunikere
> med
> telefonens infrarøde system?
sådan en her

Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Flaffehatten

Dato : 27-12-05 18:51

Anders Pedersen wrote:

> ja
> http://www.nokia.dk/phones/5140i/enhancements.php?cat=655557
>
> det ville være nemmeste istedet for infrarød

> sådan en her

Et uorg. kabel magen til den du linker til (CA-42):

http://www.modify.dk/?page=products&mode=datakabler&product=ca42u#ca42u

//FH

Fra : heuten

Dato : 27-12-05 22:05

Flaffehatten <dont@spam.com> wrote in news:43b17ee8$0$46989
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Et uorg. kabel magen til den du linker til (CA-42):
>
> http://www.modify.dk/?page=products&mode=datakabler&product=ca42u#ca42u
>
> //FH

takker :D

Fra : Flaffehatten

Dato : 27-12-05 18:47

heuten wrote:
> [...]
>
> kan man købe et kabel fra telefonen til computeren?
>
> eller måske noget man kan sætte til computeren, så den kan kummunikere med

Jeg kan anbefale at du holder dig til direkt datakabel fremfor det sløve
IR-overførsel.

Her er et datakabel:
http://www.modify.dk/?page=products&mode=datakabler&product=dku5#dku5

Så vidt jeg ved skulle det være rimeligt ligegyldigt at der ikke står
5140i ved det fleste kabler da der er ingen forskel på dit stik i enden
af tlf'en, men hvis du stadigvæk er skeptisk så kontakt forhandleren jeg
linkede til.

Håber du kan bruge det til noget.

//FH

Fra : Flaffehatten

Dato : 27-12-05 18:47

Fra : Flaffehatten

Dato : 27-12-05 18:48

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-05 19:02

heuten skrev:

> eller måske noget man kan sætte til computeren, så den kan kummunikere med
> telefonens infrarøde system?

Jeg har ikke erfaring med det, men jeg ville se mig om efter
noget bluetooth til computeren. Infrarød kræver at de kan se
hinanden. Det gør BT ikke. Der fås sikkert en USB-børge.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 27-12-05 19:47

> Jeg har ikke erfaring med det, men jeg ville se mig om efter
> noget bluetooth til computeren ......

Det kunne måske blive et problem, at hans mobil ikke har Bluetooth.

*Fischer

Fra : heuten

Dato : 27-12-05 22:05

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Det kunne måske blive et problem, at hans mobil ikke har Bluetooth.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
> adressen.

hehe, tak for svaret anyways :D