Valg af mp3-mobil tlf, SE W800i og Nokia 6~
Fra : Nicolai

Dato : 25-12-05 15:53

Hej gruppe

Da der på det seneste har været mange spørgsmål omkring valg af tlf og der
snart er udsalg, vil jeg lige komme med et par bemærkninger.

Jeg har altid haft Nokia tlf, og har slet ikke kunnet "tåle" at have et
andet mærke tlf i hånden. Da jeg bruger mp3 en del, var det et must at have
en tlf med mp3 afspiller og eksternt huk.kort til. En dejlig kombination.
Valget faldt jo selvfølgelig på Nokia 6230i.

En masse fejl på denne telefon, hvor de fleste blev afhjulpet med en
softwareopdatering, havde allerede fået mig til at købe en SE W800i og denne
gang, havde jeg sat mig for at skulle vænne mig til det nye mærke her. Og
det har jeg slet ikke fortrudt. Softwaren i SE'en er langt mere moden end
den i Nokia'en. Og langt mere anvendelig. Hvordan det er lykkedes for
Nokia's software udvikler, at udvikle så dårlig en mp3 afspiller, det
overgår min forstand. Og det er ikke kun ved mp3 afspilleren, at softwaren
på SE er bedre end Nokia's. Det er også med stort set alle andre funktioner
som telefoner i dag nu har.

Så dem som skal ud og købe en tlf, med mp3, kamera og ekstern hukommelse, og
hvor valget står mellem de 2 nævnte telefoner, så kan jeg som eks-loyal
Nokia kunde, anbefale af de vælger Sony Ericsson W800i, da den er langt
bedre bedre på alle punkter.

Og en julehilsen til Nokia's software udviklere; "skam jer".

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 04:13

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre bedre på alle punkter.
>
> Og en julehilsen til Nokia's software udviklere; "skam jer".

Måske du burde have sat dig bedre ind i Nokia 6230i. Jeg har en Nokia 6230i,
den kører som en drøm (ja nærmest bedre end en drøm) og jeg kan klart
anbefale den telefon og jeg vil aldrig (læs ALDRIG) købe en Nokia-wannabee
som Sony-Ericsson. Jeg har haft een Ericsson og lovede mig selv dengang:
Aldrig det l*rt mere i hele mit liv. Min 6230i kommer ikke frivilligt ud af
min varetægt i meget meget lang tid.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Fischer

Dato : 26-12-05 07:27

> Jeg .....

Amen.

*Fischer

Fra : Nicolai

Dato : 26-12-05 11:05

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Måske du burde have sat dig bedre ind i Nokia 6230i.

Hvad ved du om hvor meget jeg har sat mig ind i? Brugerfladen på SE er langt
bedre end på nokia. Men hvis du kan give mig et par detaljer, hvor det er
omvendt, så er du velkommen. Hvis du vil vide hvad der præcist gør SE bedre
end Nokia's, så spørg, i stedet for bare at sige jeg skal sætte mig mere ind
i det. Jeg har sat mig rigeligt ind i det, har brugt 6230i i knapt et halvt
år.

> Jeg har en Nokia 6230i, den kører som en drøm (ja nærmest bedre end en
> drøm) og jeg kan klart anbefale den telefon og jeg vil aldrig (læs ALDRIG)
> købe en Nokia-wannabee som Sony-Ericsson.

Hvad SE er, ændrer da ikke på at deres software er langt mere moden end
Nokia's.

> Jeg har haft een Ericsson og lovede mig selv dengang: Aldrig det l*rt mere
> i hele mit liv. Min 6230i kommer ikke frivilligt ud af min varetægt i
> meget meget lang tid.

Ja, det var også min indstilling, indtil jeg så lyset. Men nu er indlægget
jo heller ikke henvendt til dig, men til brugere som er i tvivl om hvad de
vil vælge, specielt hvad angår mp3 afspiller.

Så din religiøse holdning til Nokia er ikke relevant i denne tråd.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 18:30

> [...]
> vil vælge, specielt hvad angår mp3 afspiller.
>
> Så din religiøse holdning til Nokia er ikke relevant i denne tråd.

Har den lige så store skrifttyper som Nokia 6230i kan indstilles til dens
visning af SMS-beskeder (husk de er MEGET store ! ) og har den lige så store
skrifttyper til visning af telefonbogen (husk igen at kan blive temmelig
store ! ) ? Hvis du *ikke* kan svare JA til begge dele er det ikke en
telefon jeg nogensinde vil gide at røre ved. Jeg går ud fra, når du nu er
ekspert i Nokia 6230i, at du kan besvare mine spørgsmål meget præcist.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-12-05 22:40

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke en telefon jeg nogensinde vil gide at røre ved. Jeg går ud fra, når
> du nu er ekspert i Nokia 6230i, at du kan besvare mine spørgsmål meget

Et ret tyndt argument til fordel for Nokia - med mindre man har særlige
behov.
Hvilken S/E-model var det du havde ? Den må atlså ha været speciel siden den
til gengæld gjorde dig til expert i alle senere S/E modeller...

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 22:59

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvilken S/E-model var det du havde ? Den må atlså ha været speciel siden
> den til gengæld gjorde dig til expert i alle senere S/E modeller...

Jeg har haft EEN Ericsson (prøv lige at læse inden ad) og da Ericsson er det
ene af de to firmaer i deres produktnavn er jeg skræmt bare ved tanken om at
købe sådan et produkt. Så alle andre Nokia-wannabee-telefoner end SE kunne
komme på tale men jeg holder mig nok til den ægte vare.

Og ja, det har en stor betydning at mobiltelefonen er til at læse uden
briller. Og nej det er ikke noget tyndt argument.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-12-05 23:21

> [...]
>
> Og ja, det har en stor betydning at mobiltelefonen er til at læse uden
> briller. Og nej det er ikke noget tyndt argument.

Læs selv indenad; citat: "Hvilken S/E-model var det du havde ?".
Hvordan fortolker du det jeg skrev ?

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 15:19

> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Læs selv indenad; citat: "Hvilken S/E-model var det du havde ?".
> Hvordan fortolker du det jeg skrev ?

Det var *ikke* en S/E, hvor mange måder kan det fortolkes på ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 17:00

Kim Larsen skrev den 27-12-2005 15:18:

> Det var *ikke* en S/E, hvor mange måder kan det fortolkes på ?

Hvilken Ericsson model var der tale om?

Tror du ikke selv på, at Ericsson/SonyEricsson er blevet bedre? Og hvis
nej, hvordan ved du det? Ud fra din tidligere erfaring med en
Ericsson-model? sig mig engang: Hvor gennemtænkt holdning er det?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Nicolai

Dato : 27-12-05 00:35

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Jeg har haft EEN Ericsson (prøv lige at læse inden ad)

Hvorfor gør du ikke selv det? Jeg har primært fremhævet softwaren ang. mp3
afspilleren og så videre nævnt, at resten af softwaren generelt også er
bedre. Derudover, så har jeg aldrig udtalt, at jeg skulle være ekspert, men
forklaret dig at jeg altid har haft Nokia og har haft min Nokia 6230i i ca.
6 mdr., da du påstod at jeg evt. skulle sætte mig bedre ind i tingene. Hvor
længe har du haft din 6230i? Og hvor længe har du haft en SE W800i?

> og da Ericsson er det ene af de to firmaer i deres produktnavn er jeg
> skræmt bare ved tanken om at købe sådan et produkt.

Ja, hvis ikke der skal mere til at skræmme dig, så er det nok også bedre at
du holder dig til det "sikre".

> Så alle andre Nokia-wannabee-telefoner end SE kunne komme på tale men jeg
> holder mig nok til den ægte vare.

Nu er jeg ligeglad med at du kalder en tlf for en wannabe, da jeg forholder
mig til hvad en tlf kan, og SE W800i er bedre end 6230i. Men hvorfor mener
du lige, at alle andre tlf er wannabe tlf?

> Og ja, det har en stor betydning at mobiltelefonen er til at læse uden
> briller. Og nej det er ikke noget tyndt argument.

Nej, det er ikke et tyndt argument hvis man har det behov, men nu er der
mange andre behov og funktioner i en tlf end det, så det er tyndt at sige at
Nokia er bedre end SE, alene pga af den ene ting.

Og hvis du nu læser tråden igennem igen, så vil du måske opdage at en stor
del køber en af disse tlf'er pga mp3 delen og der er SE klart at foretrække.
Ligesom softwaren på mange andre områder er langt bedre.

Men hvis det kan hjælpe på dit mavesår, vil jeg da gerne skrive at 6230i er
bedre for svagtseende mennesker. Og ja, så er det fedt at 6230i's profiler
kan tidsstyres, hvilket de ikke kan på SE. Det er vist også de eneste 2
punkter hvor Nokia er bedre. Resten af funktioner er softwaren på SE bedre.

Så det er ikke et stykke imponerende software som Nokia har udviklet.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 00:42

Kim Larsen skrev den 26-12-2005 22:59:

> [...]
> købe sådan et produkt. Så alle andre Nokia-wannabee-telefoner end SE kunne
> komme på tale men jeg holder mig nok til den ægte vare.

Dvs. du har slet ikke overvejet, at SE telefoner er blevet bedre over tid?

> Og ja, det har en stor betydning at mobiltelefonen er til at læse uden
> briller. Og nej det er ikke noget tyndt argument.

Så anskaf dig nogen briller/kontaktlinser!

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 02:52

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Dvs. du har slet ikke overvejet, at SE telefoner er blevet bedre over tid?

Een gang Ericsson, aldrig Ericsson igen (heller ikke SE).

> Så anskaf dig nogen briller/kontaktlinser!

Briller har jeg skam men det ændrer ikke på mine præferencer - Nokia er bare
bedre end SE og jeg har endelig fået mig en telefon som opfylder mine krav
(kan bruges uden briller) og jeg nyder den 110 % hver eneste dag. Sad med en
SE k750i i hånden juleaften og det føltes helt forkert, at holde en Nokia i
hånden bagefter er ligesom at komme hjem igen En gang Nokia, altid
Nokia (det bliver nok ikke anderledes og i hvert fald slet ikke til SE).

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-12-05 08:49

> SE k750i i hånden juleaften og det føltes helt forkert, at holde en Nokia
> i hånden bagefter er ligesom at komme hjem igen En gang Nokia, altid
> Nokia (det bliver nok ikke anderledes og i hvert fald slet ikke til SE).

4 gange Nokia, aldrig mere Nokia.
3 gange SE, nu er jeg solgt.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 15:17

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 4 gange Nokia, aldrig mere Nokia.
> 3 gange SE, nu er jeg solgt.

1 gange Ericsson, aldrig mere Ericsson (SE)
5 gange Nokia, blev solgt fra første øjeblik

Fra : Maria

Dato : 01-01-06 12:04

Tue, 27 Dec 2005 15:16:32 +0100, Kim Larsen <get2net.dk> skrev:

> 1 gange Ericsson, aldrig mere Ericsson (SE)
> 5 gange Nokia, blev solgt fra første øjeblik

6 gange Ericsson/SE, ALTID SE

--
Maria

Fra : Nicolai

Dato : 27-12-05 00:45

> [...]

> ikke en telefon jeg nogensinde vil gide at røre ved. Jeg går ud fra, når
> du nu er ekspert i Nokia 6230i, at du kan besvare mine spørgsmål meget

Jeg synes du er dum at høre på. Jeg har ikke sagt jeg er ekspert, men du
mener jeg skal sætte mig bedre ind i den. Jeg kender da bruger-softwaren nok
til at sige, at den generelt er alt for dårlig. Mht store tegn, så har jeg
ikke det behov og er det det eneste du køber tlf for, så er den klart bedre
for dig. Men det er da ikke nok til at du kan komme med så dumme argumenter
og tillige svare på et spørgsmål med et spørgsmål.

Jeg har som sagt selv haft min i ca. 6 mdr og kender flere som skifter fra
den. Sjovt nok, så holder SE også værdien bedre end 6230i som nu kan fås
alle stedet for 1 krone. Men ja, jeg kender da en, som stadig gerne vil have
den og det er da fint for hende.

Men det ændrer ikke på, at SE W800i er 6230i klart overlegen på langt de
fleste punkter. Faktisk så meget, så det virkelig går op for en, at Nokia
har lavet et rigtig dårligt stykke software til deres tlf.

Og selv med en opdateret software, så stinker ordbogen i 6230i i forhold til
SE W800i. Men det kan du jo ikke udtale dig om, da du ikke har kunnet
sammenligne ved daglig brug. Til din oplysning, så har jeg stadig 6230i
liggende, så jeg udtaler mig om noget jeg ved noget om.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 02:54

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Jeg synes du er dum at høre på.

Man er jo som regel altid dum at høre på når modparten ikke kan følge med
længere - god jul og godt nytår

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 12:26

Kim Larsen skrev den 27-12-2005 02:54:

> Man er jo som regel altid dum at høre på når modparten ikke kan følge med
> længere - god jul og godt nytår

Eller også er du bare dum at høre på.
Du har på ingen måde kommet med saglige argumenter om hvorfor N6230i er
bedre end w800i eller andre nyere SE-modeller.

Du forholder dig til din gamle oplevelse med en Ericsson-telefon dvs.
før Sony kom ind i billedet.
Du har ikke engang fortalt hvad det var for en Ericsson-telefon hhv.
eller fra hvornår din oplevelse er fra.

Der er ingen som vil tage din oplevelse fra dig eller fornægte, at der
har været nogen problemer for Ericsson.

Det du tilgengæld gør er, at du bliver ved at med plabre om at din
N6230i kører som en drøm....og at vi andre skal sætte os "bedre ind i
tingene".
Jamen hør dog lige her dude: Dit erfaringsgrundlag er tyndt og du
udtaler dig som et alvidende orakel på nokia vs. andre telefoner
Hvilket altså er ensbetydende med, at du er dum at høre på.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 14:55

> [...]
> kører som en drøm....og at vi andre skal sætte os "bedre ind i tingene".
> Jamen hør dog lige her dude: Dit erfaringsgrundlag er tyndt

Jeg kender hver en detalje på min Nokia 6230i og *alt* hvad der kan sættes
op i den er sat op (inklusive e-mail-klienter)... tyndt ????? Jeg har haft
5 fejlfrie Nokiaer... tyndt grundlag ?????

Mon ikke det er dig som er lidt dum at høre på ?

og du
> udtaler dig som et alvidende orakel på nokia vs. andre telefoner

Nej det gør jeg egentlig ikke. Jeg udtaler mig om min egen Nokia og mine
gode erfaringer med Nokia og *det* har jeg belæg for.

> Hvilket altså er ensbetydende med, at du er dum at høre på.

Næ men *du* virker ikke som en af de skarpeste knive i skuffen.

Men bortset fra det har jeg aldrig haft en eneste fejl på en af de Nokiaer
jeg har haft, Einstein. Det havde jeg til gengæld med en skodmobil fra
Ericsson. Een gang Ericsson, aldrig Ericsson igen (heller ikke SE). Men jeg
kunne da godt finde på en dag at købe en anden mobilos (alle andre mærker
end SE) bare at skrifttyperne på SMS m.m. kan komme op på en brugbar
størrelse og det har jeg ikke set fra andre end Nokia 6230i.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 17:07

Kim Larsen skrev den 27-12-2005 14:55:

> Nej det gør jeg egentlig ikke. Jeg udtaler mig om min egen Nokia og mine
> gode erfaringer med Nokia og *det* har jeg belæg for.

Læs tilbage i tråden. Dit valg af telefon hhv. fravalg beror på
nogen gamle oplevelser.

Derfor psykologanbefalingen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 22:10

> Læs tilbage i tråden. Dit valg af telefon hhv. fravalg beror på nogen
> gamle oplevelser.
>
> Derfor psykologanbefalingen.

Jo men det er hvis man har et problem, hvad du jo tilsyneladende har, siden
at du gider blive ved med at besvare mine indlæg. Jeg har ingen problemer
men derimod en fed mobilos som jeg er meget glad for og super tilfreds med.
Hvis du beslutter dig for psykologhjælp kan det være at du kan finde frem
til een af slagsen på De Gule Sider. Held og lykke med det.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 01:25

> [...]
> den. Sjovt nok, så holder SE også værdien bedre end 6230i som nu kan fås

Ikke hos Debitel, her koster den stadig 99 kr.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 00:39

Kim Larsen skrev den 26-12-2005 04:13:

> Måske du burde have sat dig bedre ind i Nokia 6230i.

Hvad er der at sætte sig ind i:

- elendig ordbog (og nej det hjælper ikke at rette den til under: ordvalg)
- en afspilningsliste som fucker op i navnene på numrene
- hvis man overføre med andet end bluetooth, så fucker den selve filerne.
- ikke adgang til gruppeSMS
- elendig design: man skal slukke telefonen for at få hukommelseskortet
ud.
- elendig support fra Nokia's side i form af, at de blankt afviser
kritik af deres valg af software (fx ordbogen).
- så sent som idag slukkede telefonen ganske umotiveret og startede
igen. Har kun lyttet musik i godt 3½ time med ½times pause, samt
surfet lidt via GPRS/EDGE.
- softwareopdatering kan kun foregå på værksted og kun når du har
problemer kan du få det gratis.

ja uhadada der er meget at sætte sig ind i.

Eller er dit indlæg ironisk ment?

> [...]

> Jeg har haft een Ericsson og lovede mig selv dengang:
> Aldrig det l*rt mere i hele mit liv. Min 6230i kommer ikke frivilligt ud af

Hvornår var /har haft/.

Ericsson hhv. SonyEricsson har haft deres elendige telefoner på
markedet. Har selv haft T630, hvilket var noget lort!
Men efter at have haft fingre i K750i og w800i og set hvad de
kan....sorry, men 6230i er min sidste nokia foreløbig!

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 03:01

> [...]
> Men efter at have haft fingre i K750i og w800i og set hvad de
> kan....sorry, men 6230i er min sidste nokia foreløbig!

Min Nokia 6230i kører som en drøm, nul fejl og jeg kan klart anbefale den.
Een gang Ericsson, aldrig Ericsson igen (heller ikke SE). Skal i øvrigt købe
et 512 MB MMC-kort een af dagene og jeg glæder mig til at få det i (Det er i
øvrigt min 5. fejlfrie Nokia telefon).

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 12:19

Kim Larsen skrev den 27-12-2005 03:01:

> Min Nokia 6230i kører som en drøm, nul fejl og jeg kan klart anbefale den.

Har du aktier i foretagenet?

> Een gang Ericsson, aldrig Ericsson igen (heller ikke SE).

Du bør helt klart tale med en psykolog om din traumatiske oplevelse.
Din virkelighedsopfattelse er "out of sync" med den virkelighed vi andre
er i.

> Skal i øvrigt købe
> et 512 MB MMC-kort een af dagene og jeg glæder mig til at få det i (Det er i
> øvrigt min 5. fejlfrie Nokia telefon).

Så glæd dig til at se din nokia fucke op i nummerlisten både på navne og
overtid også filerne.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 15:01

> Har du aktier i foretagenet?

Det er lige før jeg ønsker jeg havde

> Du bør helt klart tale med en psykolog om din traumatiske oplevelse. Din
> virkelighedsopfattelse er "out of sync" med den virkelighed vi andre er i.

Min gamle Ericsson var "out of sync" og man går ikke tilbage til en fuser.
Men jeg er ikke blind for andre fede mobiloser end Nokia (det skal bare ikke
være SE).

> Så glæd dig til at se din nokia fucke op i nummerlisten både på navne og
> overtid også filerne.

Skal ikke lige bruges til det men ellers tak
I øvrigt, bliver der noget kommer der jo hele tiden nye
softwareopdateringer, så mon ikke disse eventuelle fejl bliver rettet med
tiden ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-05 17:04

Kim Larsen skrev den 27-12-2005 15:01:

> Skal ikke lige bruges til det men ellers tak

På jævnt dansk: Fordi de fejl som findes i telefonen ikke er nogen du
kommer i berøring med, så er telefonen fejlfri?

Lad os bare konkludere, at du ikke fatter hvad en fejl er. Tillykke
med, at du ikke bruger telefonen til alt det den kan bruges til. Men
fejl i den er der. Om du oplever det eller ej.

> I øvrigt, bliver der noget kommer der jo hele tiden nye
> softwareopdateringer, så mon ikke disse eventuelle fejl bliver rettet med
> tiden ?

Ikke jf. nokia! De indstiller softwareopdateringer på
ikke-markedsaktive produkter endda før de bliver taget af markedet.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 22:20

> På jævnt dansk: Fordi de fejl som findes i telefonen ikke er nogen du
> kommer i berøring med, så er telefonen fejlfri?

Jamen det ved jeg jo ikke. Jeg har indtil videre ikke konstateret nogle
fejl - jeg er frygtelig ked af det - men sådan er det bare. Prøv at find
hjælp til dit problem siden at det er så traumatisk for dig at vi skal bruge
så mange indlæg på at komme frem til de samme kendsgerninger hele tiden. Jeg
kan desværre ikke hjælpe dig - min mobilos kører som en drøm.

> Lad os bare konkludere, at du ikke fatter hvad en fejl er.

Jo da jeg fatter skam det hele men i modsætning til dig er det ikke mig der
er ked af det. Jeg siger bare een ting - jeg har haft en Ericsson tre gange
i mit liv: Første, sidste og eneste gang. Nokia rules

Tillykke
> med, at du ikke bruger telefonen til alt det den kan bruges til.

Hvem siger jeg ikke gør det ? Men hvad jeg bruge den til angår vel først og
fremmest mig selv og for 117 gang: Ingen problemer konstateret.

Men
> fejl i den er der. Om du oplever det eller ej.

Muligt men så længe jeg ikke oplever dem kommer de ikke rigtig til at pille
ved min nattesøvn

> Ikke jf. nokia! De indstiller softwareopdateringer på ikke-markedsaktive
> produkter endda før de bliver taget af markedet.

Nu må vi se hvad der sker, ikke sandt ?

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 16:57

> Nu må vi se hvad der sker, ikke sandt ?

Øh, det er måske svært for dig at se lidt tilbage i tiden og hvad Nokia har
gjort med deres andre produkter?

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 27-12-05 13:27

> [...]
> købe et 512 MB MMC-kort een af dagene og jeg glæder mig til at få det i
> (Det er i øvrigt min 5. fejlfrie Nokia telefon).

Er du ikke kommet længere? Jeg har haft mit 512 mb mmc i lige så længe jeg
har haft telefonen. Jeg begynder at tro, at du rent faktisk ikke har særlig
megen viden om det du udtaler dig om.

Da det sikkert er gået forbi din religiøse holdning, så har jeg én gang haft
en rigtig dårlig ericsson som fik mig til at skifte til nokia. Det er vel
små 10 år siden. Siden da har jeg holdt mig til nokia, men softwaren i 6230i
lever slet ikke op til hvad W800i kan præstere, bortset lige fra
tekststørrelsen. Så jeg har masser at sammenligne med, hvilket du ikke har.
Og svarer på spørgsmål gør du heller ikke, så din "argumentation" og dine
fordrejede personlige holdninger, er dumme at høre på. Jeg kan sagtens følge
med, men jeg kan ikke forstå, at du virkelig nægter at se virkeligheden i
øjnene, nemlig at nokia er blevet overhalet, ligesom nokia i sin tid selv
overhalede sine konkurrenter.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 15:14

> [...]
> har haft telefonen. Jeg begynder at tro, at du rent faktisk ikke har
> særlig megen viden om det du udtaler dig om.

Jeg har haft min 6230i i lidt over en måned. Det er først nu at jeg har
behov for et større MMC-kort. Hvorfor skulle jeg have købt det før jeg
besluttede at købe telefonen ?

> [...]
> vel små 10 år siden. Siden da har jeg holdt mig til nokia, men softwaren i
> 6230i lever slet ikke op til hvad W800i kan præstere, bortset lige fra

Nåååårrrrh ja, jeg mente nok der var noget der. Kan du huske at jeg skrev at
jeg så ikke kunne bruge sådan en mobil fordi den ikke tilfredsstiller mine
ønsker, kan du huske lidt om det ?

Så jeg har masser at sammenligne med, hvilket du ikke har.
> Og svarer på spørgsmål gør du heller ikke, så din "argumentation" og dine
> fordrejede personlige holdninger, er dumme at høre på.

Du er sørme heller ikke nem at hive at svar ud af. Men jeg er glad for at du
indrømmede at det tekniske vidunder fra SE ikke kan sættes op til store
skrifttyper

> [...]
> øjnene, nemlig at nokia er blevet overhalet, ligesom nokia i sin tid selv

Stadigvæk har de et for mig brugbart produkt, det har SE ikke (og selv om de
havde - aldrig nogensinde mere SE). I øvrigt er det jo kun et spørgsmål om
tid før der kommer en telefon fra Nokia som overhaler SE i samme
priskategori. Ellers kommer der jo andre til som tager føringen på et
tidspunkt. Jeg har ikke noget i mod andre mærker men SE vil jeg ikke have,
jeg kan i øvrigt heller ikke fordrage deres design.

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 01:37

> Jeg har haft min 6230i i lidt over en måned. Det er først nu at jeg har
> behov for et større MMC-kort. Hvorfor skulle jeg have købt det før jeg
> besluttede at købe telefonen ?

Er der heller ingen grund til, men et af dine argumenter var, at jeg skulle
sætte mig ind i de ting jeg snakker om, og jeg må jo så konstatere, at jeg
ved mere end dig.

> Nåååårrrrh ja, jeg mente nok der var noget der. Kan du huske at jeg skrev
> at jeg så ikke kunne bruge sådan en mobil fordi den ikke tilfredsstiller
> mine ønsker, kan du huske lidt om det ?

Ja, nu vil jeg ikke forlange af dig, at du skal huske noget du ikke kan
forstå. Men hvis du læser mit indlæg, så henvender jeg mig primært til dem
som skal bruge en tlf med kamera og mp3, da der er en masse af den slags
brugere. Så smider du et meningsløst indlæg ind i tråden, hvor du ikke kan
argumentere for dine påstande. Tekststørrelsen er ikke alene afgørende for
om en software er god eller ej. Så indlægget er slet ikke henvendt til dig
og du har intet at tilføje det, andet end larm, når du kommer med din
religiøse holdning.

> Du er sørme heller ikke nem at hive at svar ud af. Men jeg er glad for at
> du indrømmede at det tekniske vidunder fra SE ikke kan sættes op til store
> skrifttyper

Så prøv at læse mine indlæg. Jeg har kommet med de oplysning jeg mener
passede til dem jeg henvendte mig til, svarede på dit spørgsmål ang.
tekststørrelsen allerede første gang. Du har tilgengæld ikke svaret på noget
som helst og er ikke kommet med nogle saglige argumenter. Du lever i en
verden som åbenbart ikke udvikler sig særlig stærkt. Du opfører dig som om,
at du er blevet trådt over tæerne.

> [...]
> tidspunkt. Jeg har ikke noget i mod andre mærker men SE vil jeg ikke have,
> jeg kan i øvrigt heller ikke fordrage deres design.

Som jeg skriver, så er det fint at du som svagtseende finder Nokia'en mere
brugbar. Fred være med det. Men det ændrer altså ikke på, at W800i er langt
bedre og mere brugbar end 6230i, når man snakker om de funktioner som man
køber disse tlf'er for. Det har du stadig ikke kunnet argumentere for. Og
jeg har mindst lige så meget erfaring med nokia som dig og langt mere
erfaring end du har med SE.

Mht designet, skulle jeg godt nok også sluge en "hestepille", men da
anvendeligheden er vigtigere end udseende for mig, så holdte det mig ikke
tilbage. Men nu hvor jeg har den, så er jeg faktisk blevet glad for det lidt
vovede design. Nok mest fordi al ting bare fungerer i den, hvorimod at jeg
tit bandede over min 6230i.

Så din debat her, har ikke gjort andet end at gøre dig selv til grin. Du
forherliger en producent, fordi de har lavet store tegn på din telefon, og
så lukker du hurtigt øjnene for, at SE software på stort set alle punkter,
er langt bedre end på 6230i. Du skriver at du har masser af erfaring med
Nokia i et andet indlæg og det er da fint, men da denne tråd handler om
sammenligning, så burde *du* måske sætte dig bedre ind i tingene før du
blander dig. Du kender intet til SE software og kan derfor ikke komme med et
relevant argument i forbindelse med en sammenligning. Det der menes med, at
det er et tyndt erfaringsgrundlag du bygger din tro på, er at dit manglende
kendskab til SE software forhindrer dig i at blive taget seriøst med dine
argumenter om at nokia er bedre.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Mit indlæg var ikke til for at starte en religionskrig med dig, for andet
kan du ikke føre, når man tager din mangelfulde viden i betragtning. Du må
gerne have et had-forhold til SE, jeg har selv holdt mig fra SE længe af
samme årsag som dig. Jeg er så bare ikke lige så hæmmet som du er og kan
udvikle mig. Og også indrømme når der er et bedre produkt. Hvis alle var
lige så ignorante som dig, så var der jo ingen grund til at producenterne
udviklede bedre software, for uanset hvad de ville lave af lort, så findes
der ikke noget bedre. Bare se på din 6230i.

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 13:03

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[snip en del af et meget lanft indlæg]

> [...]
> udviklede bedre software, for uanset hvad de ville lave af lort, så findes
> der ikke noget bedre. Bare se på din 6230i.

Jeg fatter ikke den konklusion. Det er jo i det hele taget ikke et spørgsmål
om andet end penge. Man kan da sagtens finde en mobiltelefon som er langt
bedre end Sony-Ericsson hvis man ofrer lidt ekstra. Og de penge kunne jeg da
godt en dag finde på at ofre en dag men det kræver en perfekt mobiltelefon
til mine behov. Og i forbindelse med det er der er lige noget du har fået
galt fat i (hvilket gør *dig* til grin): Jeg er ikke svagtseende. Jeg bruger
lige nu en computer med skærmopløsningen 1024 x 768 pixel UDEN briller og
med en normal størrelse skrifttyper.

Men med jeres elendige k750i eller w800 går den bare ikke ligesom med andre
telefoner hvor producenten ikke kan finde ud af at tilpasse teknologien til
folk med et ikke perfekt syn men dog ikke svagtseende. Og jeg fatter ikke at
du og andre SE-ekvilibrister ikke kan forstå at jeg ikke kan bruge sådan
noget bras. Jeg havde som sagt en Ericsson for mange år siden som var noget
værre lort og jeg lovede mig selv dengang at sådan noget ville jeg ikke røre
ved igen.

Alle min 5 Nokiaer har kørt perfekt med én undtagelse når jeg tænker efter,
nemlig en Nokia 6150 som havde den legendariske fejl med displayet. Den
druknede desværre og døde fuldstændigt så jeg nåede aldrig at få udbedret
fejlen. Men jeg har været ualmindelig glad for Nokia og den nye her er det
bedste jeg investeret i.

Hvis man er til grin fordi man køber en (foreløbig) fejlfri telefon som
opfylder alle ens behov frem for en telefon der muligvis kan lidt mere men
som er nærmest ubrugelig, ja så hører alting sgu op. Den diskussion jeg har
haft med jer SE-fans har været noget nær den dummeste jeg nogensinde har
deltaget i, a la en ægte goddag-mand-økseskaft-diskussion. Godt nytår.

P.S.:
Telefonen har været brugt til både mp3 og til at tage billeder og video med
og har ikke bøvlet på noget plan. Den bliver ligeledes brugt til både SMS og
e-mail og har sørme heller ikke her givet nogle fejl. Telefonen er sat
supersmart op med hurtige genveje til alt hvad jeg typisk bruger den til og
det har sørme heller ikke givet nogle problemer.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-12-05 13:11

Kim Larsen skrev den 28-12-2005 13:03:

> [...]
> værre lort og jeg lovede mig selv dengang at sådan noget ville jeg ikke røre

Hvordan har du erfaring med k750i hhv. w800i?

Du har jo kun haft én ericsson. og siden det er en ericsson du har
haft, så er det jo en gammel sag.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 14:32

> Hvordan har du erfaring med k750i hhv. w800i?
>
> Du har jo kun haft én ericsson. og siden det er en ericsson du har haft,
> så er det jo en gammel sag.

Carsten, nu er det sidste gang jeg svarer på det her ellers kan vi jo blive
ved i det uendelige, langt ind i det nye år og det gider jeg ikke.

1) Een gang Ericsson, aldrig Ericsson igen. SE: sporene skræmmer.
2) Jeg kan ikke fordrage SE´s elendige design.
3) Jeg ønsker ikke at skulle vænne mig til funktioner jeg finder ulogiske
som for eksempel placering af mellemrumstast.

Jeg har en Nokia 6230i som jeg er hulens glad for. Den har jeg haft i 1½
måned og den kører, undskyld jeg siger det, som smurt i olie og foreløbig
100 % fejlfri. Jeg har ingen grund til at skifte og da i hvert fald ikke til
et produkt der vil stille mig dårligere på et for mig vigtigt punkt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-12-05 16:32

Kim Larsen skrev den 28-12-2005 14:31:
> [...]
> 100 % fejlfri. Jeg har ingen grund til at skifte og da i hvert fald ikke til
> et produkt der vil stille mig dårligere på et for mig vigtigt punkt.

På jævnt dansk: Du aner ikke om k750i eller w800i er citat:

elendige

citat slut.

Du baserer dine udtalelser alene på din gamle erfaring med Ericsson.

Samligner du også Ford T med Citroen C5 og konkluderer at Ford er
noget elendigt noget?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-12-05 16:46

Kim Larsen wrote:

> [...]
> foreløbig 100 % fejlfri. Jeg har ingen grund til at skifte og da i
> hvert fald ikke til et produkt der vil stille mig dårligere på et for

Ja, du har en Nokia 6230i som du er meget glad for. Nej, du har ikke
sammenlignet den med hverken K750i eller W800i. Dit "sammenligningsgrundlag"
(hvis man da kan kalde det for det) er en aldrende Ericsson-model, så jeg
ved ærlig talt ikke hvor meget jeg giver for din lovprisning af Nokia 6230i.
At du ikke har oplevet fejl med din telefon, må tilskrives rent og skær
held, for lige præcis denne model er en af de (nyere) Nokia-telefoner, der
har allerflest fejl.
Fred være med at du er glad for din Nokia 6230i, men at være så skråsikker
på at den er overlegen til SE's modeller - tja det kan man vel bare trække
på skulderne af.
Jeg kender heller ikke K750i eller W800i personligt, men jeg ved bare, at
der ikke skal ret meget til for at overgå Nokia 6230i. Mine problemer med
den begrænser sig til kun at omfatte ordbogen, men det er nu også slemt nok.
Havde jeg vidst på forhånd, at den var så ringe, så havde jeg aldrig
nogensinde så meget som overvejet en Nokia 6230i. Det er direkte pinligt at
sende sådan noget halvfærdigt lort på markedet!

Søren

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 18:49

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> nogensinde så meget som overvejet en Nokia 6230i. Det er direkte pinligt
> at sende sådan noget halvfærdigt lort på markedet!

Enig. Det sjove af det hele er, at han kalder os andre for SE fans. Det er
min første SE, alle mine andre har været Nokia, og kun købt W800i fordi at
min 6230i igennem et halvt år, irriterede mig grænseløst nærmest hver dag..
At man kan levere så umoden et stykkesoftware, er at tage grin på sine
kunder.

> Søren

Nicolai

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-12-05 19:14

Nicolai wrote:

> [...]
> grænseløst nærmest hver dag.. At man kan levere så umoden et
> stykkesoftware, er at tage grin på sine kunder.

Og drister man sig til at spørge Nokia's kundeservice om det er noget man
vil rette i en opdateret version, så bliver man spist af med noget i retning
af: "bla....bla....bla.... den vil desværre ikke blive rettet, da der ikke
kommer opdateringer til den telefon" (eller hvad det nu var de skrev). Det
er da at tage pis på kunderne, for jeg nægter at tro, at jeg er den eneste,
der har spurgt om ordbogen i den telefon. Jo, så kunne jeg selvfølgelig købe
en nyere Nokia, men hvad kan jeg bruge det til, når jeg nu engang *har* en
Nokia 6230i. Argh, det irriterer mig, at man skal igennem ord som "dogbog"
og "dogbøg", når man vil skrive en SMS....

Søren

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 20:46

> [...]

> nu engang *har* en Nokia 6230i. Argh, det irriterer mig, at man skal
> igennem ord som "dogbog" og "dogbøg", når man vil skrive en SMS....

Jeg kender i hvert fald ingen som er tilfreds med den. Og hvis man kigger
sig omkring, så er der utrolig mange som gerne bytter/sælger deres 6230i.
Jeg har smidt min på hylden nu. Selvom jeg synes at 6230i er flottere end
W800i, så falder det helt væk, når man nu har fået en ordbog der virker, en
mp3 afspiller som er langt bedre og ingen flere fejl, som at den fryser og
genstarter osv.

Så for at vende tilbage, så føler jeg nærmest at Nokia har haft så meget
succes, at de føler at de kan opføre sig som det passer dem. Den holdning
kan jeg ikke fordrage. Så nu går der nok længe, før jeg får en ny Nokia i
hånden.

I stedet for at spytte så mange forskellige telefoner ud, så burde de måske
vende tilbage til færre modeller, så de kan få dem til at virke korrekt.

> Søren

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 16:54

> til mine behov. Og i forbindelse med det er der er lige noget du har fået
> galt fat i (hvilket gør *dig* til grin): Jeg er ikke svagtseende. Jeg
> bruger

Hvis man argumenterer at 6230i er bedre end W800i, pga størrelsen på
teksten, så er man svagtseende.

> folk med et ikke perfekt syn men dog ikke svagtseende. Og jeg fatter ikke
> at du og andre SE-ekvilibrister ikke kan forstå at jeg ikke kan bruge
> sådan noget bras.

Har du ikke snart forstået, at jeg altid har haft Nokia? Og kun er gået over
til SE fordi at 6230i slet ikke lever op til at levere et anstændigt stykke
software. Jeg er ikke SE fan, men skuffelsen over softwaren på 6230i,
specielt ang. mp3 delen, fik mig til at skifte.

> Jeg havde som sagt en Ericsson for mange år siden som var noget værre lort
> og jeg lovede mig selv dengang at sådan noget ville jeg ikke røre ved
> igen.

Og det er så her at du taber os andre. Fordi Ericsson en årgang lavede noget
lort, kan de jo godt lave noget godt i dag. Det har vi sagt flere gange, men
det kan du ikke forholde dig til.

> [...]
> Den druknede desværre og døde fuldstændigt så jeg nåede aldrig at få
> udbedret fejlen. Men jeg har været ualmindelig glad for Nokia og den nye

Jamen, forstå nu, at fordi det er det bedte *du* har investeret i, gør jo
ikke telefonens software bedre end andre telerfoner, heller ikke SE.

> Hvis man er til grin fordi man køber en (foreløbig) fejlfri telefon som
> opfylder alle ens behov frem for en telefon der muligvis kan lidt mere men
> som er nærmest ubrugelig, ja så hører alting sgu op.

Nej, det gør ikke en til grin. Men du har stadig ikke fattet, at det som gør
dig til grin er din tåbelig påstand og din manglende argumentation. Det
eneste du holder fast i, er skriftstørrelsen. Men softwaren indeholder langt
mere end det. Bl.a. en mp3 afspiller, som på 6230i ærlig talt er dårligere
end de første mp3 afspillere som kom på markedet for mange år siden.

Nu vil jeg skære spørgsmålet ud i pap for dig:

Hvad gør softwaren på W800i, ringere end på 6230i, ifølge din mening? (Ingen
grund til at nævne skriftstørrelsen, da ingen er uenig med dig her)

Jeg har forklaret dig, hvad der gør den bedre, i forhold til disse 2 tlf'ers
målgruppe. Du har bare sagt, én gang ericsson aldrig mere.

> Den diskussion jeg har haft med jer SE-fans har været noget nær den
> dummeste jeg nogensinde har deltaget i, a la en ægte
> goddag-mand-økseskaft-diskussion. Godt nytår.

Den eneste fan i denne tråd, det er da dig. Både Carsten og jeg har en Nokia
6230i, så at kalde os SE fans er da noget vås. Til gengæld har du bevist,
ved at du ikke debatterer med saglige argumenter eller erfaringer, at du
bare forherliger en producent uden hensyn til om deres software lever op til
hvad man måtte forvente og dermed er du den eneste herinde som med rette kan
kaldes fan.

Du har smidt nogle løse religiøse meninger ud, uden at underbygge med andet
end, at Ericsson engang lavede en dårlig tlf. Og så skriftstørrelsen. Vi
andre sammenligner mp3-softwaren imellem de 2 telefoner direkte og udfra
personlig erfaring.

> [...]
> sat supersmart op med hurtige genveje til alt hvad jeg typisk bruger den
> til og det har sørme heller ikke givet nogle problemer.

Så er du åbenbart den eneste der har en 6230i, som slet ikke giver
problemer. Har du heller ikke problemer med ordbogen? Hvor mange sms'er
sender du? (jeg sender gennemsnitligt 40-50 om dagen, og ind imellem op til
80-100 på en dag)
Sat supersmart op? Ja, det er jo det som vi andre kalder minimum her ved
udgangen af 2005. Måske er dine teknologiske forventninger/krav bare meget
mindre end vores andre. Men det ændrer stadig ikke på, at lige her og nu, er
softwaren på W800i bedre end på 6230i.

Hvis du har brugt den til mp3, hvordan fik du så musikken over på tlf? Og
hvor mange numre havde du på? Og hvor mange mapper havde du fordelt musikken
på? Hvilken rækkefølge afspillede du musikken i eller lavede du din egen
afspilningsliste? (ja, jeg kan jo åbenbart ikke forvente du svarer på det)

Prøv lige en gang at være objektiv, og så indse at selvom du synes SE er
noget lort, så kan softwaren reelt godt være bedre. Hvilken den så også er,
og jeg har altså brugt min 6230i og mp3 i ca 6 mdr.

Mht design, så er der jo det visuelle design og det praktiske design. Jeg
har altid syntes at nokia's visuelle design er bedre end SE. W800i krævede
også, at jeg virkelig skulle overtale mig. Så det giver jeg dig ret i. Men
det praktiske design på W800i er langt bedre end 6230i. Til trods for at
kortet er placeret bedre på SE, kommer der stadig et datakabel med. Der er
genvejstast, udover navikey, som direkte går til mp3-afspiller. Du kan styre
mp3 afspilleren, uden at du behøver stå i afspilleren eller uden at
telefonen er tændt. Du kan som standard sætte dine egne ørebøffer til, uden
at skulle købe adaptor.

Hvis du lige kan abstrahere lidt fra din indbildte virkelighed, så kan jeg
stadig anbefale de folk, som er i tvivl om hvilken af de 2 tlf de skal
vælge, at købe W800i. Specielt hvis mp3, kamera og anvendelighed er det som
de satser på.

Og for svagtseende, som vil kunne kigge på deres telefon uden briller, så er
W800i ikke det optimale på det ene punkt.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 19:32

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[snip et langt indlæg]

Hvis jeg er svagtseende er vel cirka 40-50 procent af den danske befolkning
svagtseende, helt ærligt, hold nu op med at gøre dig selv til grin.

Jeg har ikke modtaget det nye hukommelseskort som betyder at jeg jo ikke har
haft så mange numre i den endnu men det nye MMC-kort kommer en af dagene.

Men som jeg har forklaret mange gange før. Jeg vil hellere ofre mange penge
på et produkt som tilfredsstiller mine behov frem for at købe noget SE-bras
som IKKE gør det. Hvor svært er det at forstå ? Jeg synes at det her er en
af de mest åndssvage diskussioner jeg har haft. Ja, jeg har nærmest ikke ord
for det og jeg griner lidt af det.

Nu er jeg ikke en teenage-snotrøv, så jeg sender naturligvis ikke 40-50 SMS
om dagen, jeg har penge til at ringe for Men det bliver da til et par
SMS-beskeder i løbet af en uge hvis der er behov for det (altså hvis det er
mere praktisk end at ringe).

Men nok om det - godt nytår.

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 20:35

> Hvis jeg er svagtseende er vel cirka 40-50 procent af den danske
> befolkning
> svagtseende, helt ærligt, hold nu op med at gøre dig selv til grin.

Sikke noget fis. Men hvis det får dig til at sove bedre om natten, så siger
vi det.

> Jeg har ikke modtaget det nye hukommelseskort som betyder at jeg jo ikke
> har
> haft så mange numre i den endnu men det nye MMC-kort kommer en af dagene.

Nå, men alligevel så er du stensikker på, at den er bedre. Flot. Du må da
kunne bruges bedre på det danske arbejdsmarked, for jeg har da aldrig
oplevet at folk kan udtale sig så skråsikkert, med så lidt baggrundsviden.
Intet kendskab til SE, og begrænset kendskab til den telefon som du
lovpriser.

> [...]
> SE-bras
> som IKKE gør det. Hvor svært er det at forstå ?

Ja, det samme gør jeg. Det er sgu ikke pengene der bestemmer hvad jeg køber.
Som sagt, så købte jeg da mit 512 mmc sammen med tlf og ventede ikke 1½
måned, til jeg havde fået mine julegave-penge eller det var på udsalg. Og
det SE bras, er bedre end Nokia 6230i. Hvis du læser indlæggene igennem, så
opdager du også, at dem som taler imod 6230i, faktisk alle sammen er Nokia
brugere. Men det har du ufattelig svært ved at forstå.

> Jeg synes at det her er en
> af de mest åndssvage diskussioner jeg har haft. Ja, jeg har nærmest ikke
> ord
> for det og jeg griner lidt af det.

Nej, at du ikke har ord, det er ligesom gået op for mig. Dem har du manglet
lige siden dit første indlæg. Og ja, så er det eneste man kan, at grine. At
kalde Nokia brugere for SE fans, fordi de mener at din telefon er for
dårlig. Så der er kun én her, som har afsporet debatten og det er dig.

> Nu er jeg ikke en teenage-snotrøv, så jeg sender naturligvis ikke 40-50
> SMS
> om dagen, jeg har penge til at ringe for

Nu ved jeg jo ikke hvornår man er en teenage-snotrøv, men jeg er 33 og har
også penge at ringe for. Ja, faktisk så ringer jeg udgående ca. 18 timer om
måneden. Men dette indlæg viser da, at selv teenage-snotrøve er mere
intelligente end du er. Så jeg må gentage mig selv, du er dum at høre på.

> Men det bliver da til et par
> SMS-beskeder i løbet af en uge hvis der er behov for det (altså hvis det
> er
> mere praktisk end at ringe).

Så for at remse op af din baggrund for at udtale dig som du gør, er:

1. skriver stort set ingen sms'er
2. du kan finde ud af ringe fra den
3. du har fundet ud af, hvordan man super smart tilpasser genveje/navikey
(velkommen til 2005, snart 2006)
4. du mener selv, at du har anvendt mp3-afspilleren, men du har ikke plads
til særlig mange numre. Står den bare på repeat?
5. du har endnu ikke købt dig et ekstern kort
6. du har gennemtestet "alle" funktioner i hele 1½ måned.
7. du har aldrig haft en SE W800i i hånden, eller for den sags skyld en
anden SE, men alligevel kan du sige det er bras.

Du er sgu svær at tage seriøs. Jeg begynder at tro, at du bare deltager her
i tråden, for at være se hvor mange du kan pisse af. Dem man normalt bare
kan kalde for en troll.

> Men nok om det - godt nytår.

Jamen, i lige måde.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Igen svarer du stort set ikke på spørgsmål. Du undviger i hvert fald dem,
som ville kunne afsløre om du overhovedet havde mere end religiøs
lovprisning af din egen telefon.

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 22:46

> [...]
> køber. Som sagt, så købte jeg da mit 512 mmc sammen med tlf og ventede
> ikke 1½ måned, til jeg havde fået mine julegave-penge eller det var på

Har købt den på Internettet for mine egne penge som en lille ekstra julegave
til mig selv, jeg har bare ikke modtaget den endnu men glæder mig til at
sætte den i min velfungerende Nokia - måske den kan komme med en lille fejl
når MMC-kortet er sat i som kan glæde alle SE-fans her

Fra : Peter

Dato : 29-12-05 16:39

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du er sgu svær at tage seriøs.

Ja - i nogen grad - i hvert fald ud fra måden at debattere på.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 28-12-05 17:43

> [...]

> andre telefoner hvor producenten ikke kan finde ud af at tilpasse
> teknologien til folk med et ikke perfekt syn men dog ikke svagtseende.

Hvorfra ved du, at den er elendig?

- Eller gør skriftstørrelsen det alene?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 18:45

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Hvorfra ved du, at den er elendig?

Udfra hvad jeg indtil nu har læst mig frem til, så kender han intet til de 2
tlf. Så det er forbavsende at han kan udtale sig om dem.

> - Eller gør skriftstørrelsen det alene?

Det har jeg også spurgt om, men jeg får ikke svar.

> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 19:37

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Hvorfra ved du, at den er elendig?
>
> - Eller gør skriftstørrelsen det alene?

Den er jo ligesom ubrugelig for mig ligesom min Nokia 6600 var det på
SMS-området (for små skrifttyper) og ja så er den da elendig. Den skal ikke
tilfredsstille dine men mine behov for at være god og det gør den så dermed
ikke. Got it ?

Jeg sad med en Nokia k750i i hånden juleaften og den imponerede ikke.

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 20:41

> [...]
> ikke
> tilfredsstille dine men mine behov for at være god og det gør den så

Ok, så alt der ikke tilfredsstiller dine behov, er elendigt? Tak skal du
ha'. Hvad med at få flyttet din fede røv ned fra tagrenden og placer den her
i virkeligheden hos os andre. Magen til højrøvethed skal man lede længe
efter. Fordi jeg har for lange ben til at sidde i en Mercedes Vito, gør da
ikke bilen til elendig. Du er da et sørgeligt menneske.

> Jeg sad med en Nokia k750i i hånden juleaften og den imponerede ikke.

Det forbavser mig ikke, at du på så kort tid allerede har gennemskuet den.
Det sjove er, at den ikke imponerer, men det gør din 6230i. Jamen, selvom du
nu er ekspert i k750i, så vover jeg at gøre dig opmærksom på, at den kan det
samme som din telefon, og lidt til. Derudover så gør den det uden fejl og
med en ordbog der virker. Og alligevel mener du, at din egen imponerer mere.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 22:40

> [...]
> kan det samme som din telefon, og lidt til. Derudover så gør den det uden
> fejl og med en ordbog der virker. Og alligevel mener du, at din egen

Nokia 6230i opfylder *mine* behov, det gør SE k750i ikke. Got it ?

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 23:50

> Nokia 6230i opfylder *mine* behov, det gør SE k750i ikke. Got it ?

Ja, det har jeg givet dig ret i flere gange. Du har bare ikke forstået, at
en telefon ikke er elendig, som du flere gange har sagt, bare fordi den ikke
opfylder dit krav mht stor tekst.

Du behøver ikke blive ved med at skrive "got it?". Vi andre har forstået,
hvad dit behov er og at SE ikke opfylder kravet med store tegn. Du har til
gengæld svært ved at forstå hvad vi andre mener.

Softwaren i W800i er bedre end 6230i, pånær ang. tegnstørrelse. Got it? Og
til forskel fra dig, bygger jeg mine udsagn på erfaring og ikke en religiøs
holdning.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-12-05 00:33

Kim Larsen wrote:

> Nokia 6230i opfylder *mine* behov, det gør SE k750i ikke. Got it ?

Betyder det at K750i er ringere?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 04:07

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43b32091$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Betyder det at K750i er ringere?

Til mit brug, absolut ja !

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-12-05 05:33

Kim Larsen wrote:

> Til mit brug, absolut ja !

Men har du også prøvet den? Altså udover du har haft den i hånden?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 13:37

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43b366f0$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 13:38

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43b366f0$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men har du også prøvet den? Altså udover du har haft den i hånden?

Sig mig fatter du ikke hvad jeg skriver til dig?: Jeg kan ikke bruge den.

Fra : Nicolai

Dato : 29-12-05 14:59

> Sig mig fatter du ikke hvad jeg skriver til dig?: Jeg kan ikke bruge den.

Jeg tror den eneste der ikke fatter her, er dig. Da du ikke kan bruge den,
kan du jo ikke afgøre om telefonen er elendig, men alene sige "desværre kan
jeg ikke bruge denne super gode telefon, fordi den ikke har tegnstørrelse
der passer til mine svagtseende øjne".

Det søren vil frem til er, at når du ikke har prøvet den, kan du ikke påstå
at den er elendig. Og du kan ikke prøve den, fordi du åbenbart ikke kan se
hvad der står på skærmen.

> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen

Nicolai

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-12-05 23:03

Kim Larsen wrote:
> [...]
> meddelelse news:43b366f0$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sig mig fatter du ikke hvad jeg skriver til dig?: Jeg kan ikke bruge

Hold kæft hvor er du latterlig at høre på. Du har aldrig nogensinde prøvet
telefonen og alligevel kan du udråbe en Nokia 6230i til at være verdens
bedste. Ikke alene er du latterlig, du må jo også være dum.

Søren

Fra : Peter

Dato : 29-12-05 14:37

> [...]

> Den er jo ligesom ubrugelig for mig ligesom min Nokia 6600 var det på
> SMS-området (for små skrifttyper) og ja så er den da elendig.

Fair nok. Resten af telefonens funktioner kender du jo ikke.

Tror måske også du overdriver en smule når du skriver den er elendig - den
passer jo bare ikke til dig, men det gør den jo ikke elendig.

[klip]

> Jeg sad med en Nokia k750i i hånden juleaften og den imponerede ikke.

På alle punkter er en SE K750 bedre end en Nokia 6230i - måske er størrelsen
det eneste der er et minus.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan-Erik

Dato : 29-12-05 17:47

> Hej gruppe
Klip
> [...]
> bedre bedre på alle punkter.
> Og en julehilsen til Nokia's software udviklere; "skam jer".

Amen! Jeg kan kun erklære mig 100% enig.

Jeg gik fra 6230 til 6230i, og hvilken ned-gradering det var! (bortset fra
MP3, som dog stadig er skod).

Der burde rulle hoveder hos Nokia for den telefon! - hvem mon tog
beslutningen om at købe den billigere ordbog????? Puha Nokia.

Jeg har været en del telefoner igennem, og har hver gang gået tilbage til en
Nokia - forhåbentligt har det ændret sig nu.

Farvel Nokia, hvil i fred.

/Jan-Erik

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-05 14:15

"Jan-Erik" <jan-erik@rasmussen.mail.FJERNDETTE.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har været en del telefoner igennem, og har hver gang gået tilbage til
> en Nokia - forhåbentligt har det ændret sig nu.

Ja, man kan ikke undgå at blive skuffet. Nu har man været loyal Nokia kunde
i så mange år, og så er oplevelsen af Nokia, at de er fløjtende ligeglade.
Så er de blevet for høje i hatten til mig. Og ja, jeg er komplet uforstående
overfor, at de kan implementere en så svag mp3 afspiller. Jeg følte mig
nærmest hensat til de spæde pioneerdage med mp3 afspilleren.

Jeg har efterhånden fået vænnet mig godt til brugen af W800i, så jeg har
ingen problemer der. Det praktiske design er super godt, men det visuelle
design kunne jeg godt have ønsket mig en anelse mere diskret. Men det er jo
ikke det vigtigste ved en tlf.

Så jeg tilslutter mig, hvil i fred. Min er i hvert fald begravet.

> /Jan-Erik

Nicolai