Tip: Bedre ordbog med Nokia 6230i
Fra : Thomas H.

Dato : 17-12-05 00:34

Hej i gruppen..

Jeg ved ikke om det har været diskuteret før, og om folk godt ved det, men
nu tager jeg chancen alligevel.

I et desperat håb om at finde informationer omkring ordbogen i 6230i'eren,
faldt jeg over et debat forum, hvor folk diskuterede ordbogen, og hvor ringe
den er til at foreslå ord. I forbindelse med det, var der så en der skrev at
man kunne ændre forslagstypen til Ordforslag i stedet for Normal.. Det gør
at den foreslår ordene i en langt bedre rækkefølge end før..

Det ændres ved at gå ind i "skriv besked" Vælg "valg" bladr op til
"forslagsindstillinger og vælg derefter "ordforslag" under forslagstype..

Jeg syntes det har hjulpet meget, håber i kan bruge det

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 02:15

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "forslagsindstillinger og vælg derefter "ordforslag" under forslagstype..
>
> Jeg syntes det har hjulpet meget, håber i kan bruge det

Den indstilling har jeg hele tiden brugt men jeg har heller ikke haft så
store problemer med den ordbog som andre har haft. Dog kunne det være
tæske-smart om man kunne fra-lære ordbogen ord som man ikke bruger, altså
slette dem og eventuelt programere visse ord til at komme først i
ordforslag. Nå det bliver nok ikke til andet end drømme i den retning :-l

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jakob

Dato : 17-12-05 11:59

> Dog kunne det være tæske-smart om man kunne fra-lære ordbogen ord som man
> ikke bruger, altså slette dem og eventuelt programere visse ord til at
> komme først i ordforslag.

Jeg synes nu at min SE K750i somme tider ændrer på rækkefølgen af de ord den
foreslår.
Vel når jeg har brugt det ene ord mere end det andet. Men måske er det osse
bare noget jeg bilder mig ind...

--
Hilsen Jakob

Fra : René

Dato : 17-12-05 09:46

> [...]
> "forslagsindstillinger og vælg derefter "ordforslag" under forslagstype..
>
> Jeg syntes det har hjulpet meget, håber i kan bruge det

Mvh René
Camaro Z28

Fra : kim

Dato : 17-12-05 10:38

jeg takker også herfra, den var edder..... dårlig til at finde "logiske" ord
før nu er det meget bedre tusind tak.
mvh kim.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-05 15:06

Thomas H. skrev den 17-12-2005 00:33:

> Det ændres ved at gå ind i "skriv besked" Vælg "valg" bladr op til
> "forslagsindstillinger og vælg derefter "ordforslag" under forslagstype..
>
> Jeg syntes det har hjulpet meget, håber i kan bruge det

smukt. den har dog ikke løst ordet at ordet har kommer meget i 5.
forslag. I det mindste er de første 4 ord rigtige ord.

takker for tippet.
Det skal helt klart gives videre!

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 18-12-05 13:40

Det var smuk og solrig dag da Carsten Riis skrev
news:MWUof.2847$Cl2.85894@news000.worldonline.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> smukt. den har dog ikke løst ordet at ordet har kommer meget i
> 5. forslag. I det mindste er de første 4 ord rigtige ord.

Har du skrevet den tekst på din mobil? Det er helt sort....

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas H.

Dato : 18-12-05 18:55

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse

> Har du skrevet den tekst på din mobil? Det er helt sort....

Ikke helt. Ordet "har" kommer stadig som ord nr. 4, og de ord som den
foreslår inden "har", er rigtige ord, hvilket ikke er tilfældet med så mange
andre ord, hvis man bruger normal under forslagstype i forhold til
ordforslag.

MVH
Thomas H.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-12-05 00:15

Rune D. Jørgensen skrev den 18-12-2005 13:40:
> Det var smuk og solrig dag da Carsten Riis skrev
> news:MWUof.2847$Cl2.85894@news000.worldonline.dk i
> dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har du skrevet den tekst på din mobil? Det er helt sort....

Næh, men jeg indrømmer gerne at det første ordet er overflødig.

Ellers kan "medejere" af 6230i'eren nikke genkendende til
har-problematikken

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-12-05 19:54

Thomas H. wrote:

> Jeg syntes det har hjulpet meget, håber i kan bruge det
>
> Med Venlig Hilsen
> Thomas H.

Det skal prøves - det er helt sikkert, umiddelbart ser det nemlig meget
brugbart ud. Tusind tak for forslaget! ;)

Søren