Problemer med Nokia 6230i
Fra : RepsaC_

Dato : 16-12-05 17:31

Hej
Har en sprit ny Nokia 6230 i.(ca. 1 md gammel)
Den er opladet længe som den skal de første gange.
Desværre kan den ikke holde strøm særligt længe, max 35-40 timer uden at der
bliver talt i den.
Samtidig er det ikke altid at hvis nogen ringer at jeg kan høre dem, men de
kan godt høre mig.
Var ovre i TDC butikken i dag hvor de sagde at det med batteriet og lyden
nok skyldes at den skulle have en opdatering.
Kan det passe.
Er det noget jeg selv kan gøre, har datakabel, men ved ikke om softwaren er
tilgængelig online.
Hvis de skulle gøre det for mig skal jeg undvære telefonen i 2 - 3
uger...Sygt.
Håber at nogen kan hjælpe.
Mvh
Casper

Fra : Mikkel Westh

Dato : 16-12-05 18:39

Den 16/12/05 17:30 skrev"RepsaC_" <cscs@webspeed.dk> følgende:

> [...]
> tilgængelig online.
> Hvis de skulle gøre det for mig skal jeg undvære telefonen i 2 - 3

Det er et forsøg værd. Du kan få den opdateret fra dag til dag, og nogle
gange mens du venter (kommer an på, hvor travlt de har) hos Telecare (bla.
på Hovedbanegården, KBH). Det er gratis så længe der er garanti på, og
telefonen har en fejl.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden

Fra : RepsaC_

Dato : 16-12-05 18:54

"Mikkel Westh" <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange mens du venter (kommer an på, hvor travlt de har) hos Telecare (bla.
> på Hovedbanegården, KBH). Det er gratis så længe der er garanti på, og

Bor i Odense

Fra : JMo.

Dato : 16-12-05 19:21

RepsaC_ wrote:

> Bor i Odense

Det behøver du nu ikke være ked af:

http://www.nokia.dk/phones/clubnokia/service.php

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 03:00

"RepsaC_" <cscs@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> tilgængelig online.
> Hvis de skulle gøre det for mig skal jeg undvære telefonen i 2 - 3

Jeg synes umiddelbart at det lyder som noget sludder.

Nokia 6230i har et lidt højt strømforbrug i forhold til batteriets størrelse
har jeg læst et sted men der findes et lidt kraftigere uoriginalt batteri
til telefonen, måske det kunne være en løsning.

Du kan gå på http://dk.kelkoo.com og finde det, batteriet hedder BL-5C. Det
kan jo eventuelt være at det batteri som medfulgte ikke er helt rask.

Har du husket at slå strømsparer til i telefonens opsætning (det plejer godt
nok at være default-setting men alligevel) ?

Endelig kan telefonen være hardwaremæssig defekt så den rent faktisk bruger
for meget strøm.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : RepsaC_

Dato : 17-12-05 16:16

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok at være default-setting men alligevel) ?
>
> Endelig kan telefonen være hardwaremæssig defekt så den rent faktisk

Var opp i Teleringen i Odense i dag og han opdaterede min software til v.
3,50.
Han sagde at de havde haft en del 6230i med defekt firmware som kunne gøre
at strømforbruget ville stige.
Skriver lige igen når jeg har testet det.
Mvh
Casper

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 00:18

> [...]
> at strømforbruget ville stige.
> Skriver lige igen når jeg har testet det.

Ja det kunne da være interessant at høre.