Hvilken teknologi er anvendt??
Fra : Mads Damgaard

Dato : 13-06-01 07:15

Hej Alle!!

Er der nogen der kan svare mig på hvilken teknologi, der er
anvendt til menuerne på bl.a. TV2's hjemmeside???

Kan det passe at det er JavaScript, og i så fald, hvad er så
nærmere betegnet anvendt til f.eks. at lave et rektangel et
vilkårligt sted på en side??

På forhånd tak!!!

Mvh.

Mads

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 13-06-01 14:31

Mads Damgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der kan svare mig på hvilken teknologi, der er
> anvendt til menuerne på bl.a. TV2's hjemmeside???

Det er det man kalder for DHTML (Dynamic Hyper Text Markup
Language). DHTML er IKKE en standard, men dækker blot over at man
bruger følgende teknologier sammen:

- HTML
- CSS
- Javascript
- Document Object Model (DOM)

> hvad er så nærmere betegnet anvendt til f.eks.
> at lave et rektangel et vilkårligt sted på en side??

Det laves med positionering i CSS:

Først laver du rektanglet - f.eks. med en <div>:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion9.asp

Dernæst positionerer du den:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp

Mvh
Jonas

Fra : Mads Damgaard

Dato : 13-06-01 22:44

Jonas Astrup - html.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> - Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
> - Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

Mange tak for hjælpen Jonas!!

Mvh.

Mads