DHTML
Fra : - DEVIL -

Dato : 11-12-00 22:31

Hvis jeg øsnker at lave et image rollover i et lag ( <div> )
Hvordan kommunikere jeg så med billedet ???
både i IE og NS !!!!!

<script>
document.layer['MitKlammeLag'].??????.src = LagOver
</script>

PS. overståene noget der skal ligne et eksempel...det er 100 år siden jeg
har lejet med det skidt...så der er sikkert fejns!!

Fra : N/A

Dato : 12-12-00 00:04

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-12-00 00:04

On Mon, 11 Dec 2000 22:27:49 GMT, Jakob Andersen wrote:

> Du kan referere til et layer på følgende måde: document.all.lagid
> for IE og document.layer.lagid for NN4.x og getelementbyid("lagid")
> for NN6

document.getElementById("lagid") for _alle browsere der undstøtter
standarderne (DOM i dette tilfælde)_ - dvs. IE, NN6, Mozilla og Opera
(og sikkert, forhåbentligt, mange flere

Mvh.

--
"Nej, neej, nej - I afbryder ikke kursus! Her Adam Sjøgren
er det Jeanette der bestemmer!" asjo@koldfront.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-12-00 00:19

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote
> document.getElementById("lagid") for _alle browsere der undstøtter
> standarderne (DOM i dette tilfælde)_ - dvs. IE, NN6, Mozilla og Opera

Er der ikke først IE5.5 der understøtter derm eller er der noget der er gået
min næse forbi?

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-12-00 01:04

On Mon, 11 Dec 2000 23:18:52 GMT, Jakob Andersen wrote:

> "Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote

> Er der ikke først IE5.5 der understøtter derm eller er der noget der
> er gået min næse forbi?

Det må det være - jeg har lavet en side som benytter
document.getElementByID('lala'), som virker i IE 5.0 (Windows).

Så der er ingen undskyldning for at bruge det gamle ikke-standard hejs
længere

Se i øvrigt evt. (hmm, kan ikke komme igennem til sites.netscape.net
lige nu, her er Google's cachede kopi:):
<http://www.google.com/search?q=cache:sites.netscape.net/ekrock/standards.html+Eric+Krock&hl=en>

"Proprietary Feature W3C Specification Feature
[..] [..]
-----------------------|--------------------------------------
Nav4 document.layers[] | DOM level 1 document.getElementById()
IE4/5 document.all |
-----------------------|--------------------------------------
[..] [..]"

Mvh.

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-12-00 00:33

- DEVIL - <2299121m001@mail1.stofanet.dk> skrev:

> <script>
> document.layer['MitKlammeLag'].??????.src = LagOver
> </script>

Se svaret i den anden gruppe - og send for eftertiden den slags spørgsmål
til clientside-gruppen - her sidder alle eksperterne udi dette.

Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-00 02:29

Tue, 12 Dec 2000 00:32:42 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

> og send for eftertiden den slags spørgsmål
>til clientside-gruppen - her sidder alle eksperterne udi dette.

Hvis alle eksperterne sidder her, hvorfor skal han spørge i en anden
gruppe ?

(Beklager, men der ikke rigtigt nogen spørgsmål, jeg kan svare på
eller som ikke er besvaret, så i mangel af bedre)

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk