Bordercolorlight og -dark i stylesheet
Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-06-01 03:15

I Frontpage 2000 kan man lave en dobbeltkant omkring tabeller og
tildele to forskellige farver til disse to kanter v.hj.a.
indstillingerne "lys kan" og "mørk kant". Det genererer
HTML-koderne "bordercolorlight" og "bordercolordark".
Kan disse to egenskaber styres fra stylesheet? Hvis ja: hvad er
koderne?

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-06-01 17:23

Ja, og du har lige skrevet koderne mangler bare en værdi. F.eks.
td {bordercolorlight: FF0000; bordercolordark: 00FF00}
Virker kun i IE5.5 og muligvis 5.0

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:58

> du har lige skrevet koderne mangler bare en værdi. F.eks.
> td {bordercolorlight: FF0000; bordercolordark: 00FF00}
> Virker kun i IE5.5 og muligvis 5.0

Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke, men jeg har også kun
IE 5. Dog spørger jeg mig selv om, hvad der skal deklareres sammen
med bordercolorlight og bordercolordark. Jeg har prøvet med
følgende:

td { border-width: 3px; border-style: solid;
bordercolorlight: rgb(255,0,0) ; bordercolordark: rgb(0,0,0);
}

Det giver en enkelt ramme hvid ramme.

Skal jeg give op med IE 5, eller mangler jeg noget i mine koder, som
kunne gøre at det var et skud mere værd?

Preben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-01 00:04

Thu, 14 Jun 2001 21:57:55 +0000 (UTC), skrev Preben Nielsen
<visto@get2net.dk>:

>Skal jeg give op med IE 5, eller mangler jeg noget i mine koder, som
>kunne gøre at det var et skud mere værd?

CSS og border i table er undertiden lidt mærkelige, har aldrig før
hørt om ovennævnte tags, men sætter du
kode i IE 5.5.

Ved ikke om det virker med IE 5.0, men gør det når du bruger FP, så
burde ovennævnte også virke.

med venlig hilsen
Knud
--