Stemme fra udlandet
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 12:06

Hej

Idag skal Irakerne til stemmeurnene (stor farce ved Bellacenteret)

Det undre mig, at folk som sikkert ikke har tænkt sig at rejse tilbage, kan
stemme om hvordan landet skal styres.

Ligeså når der er valg herhjemme så kan danskere i udlandet stemme selvom de
ikke kommer til at leve under det de evt stemmer om.
- de kan stemme på Marianne Jelved og så sidde trygt og godt langt væk fra
hendes ulykker.

Det burde ikke være muligt at stemme, hvis man ikke bor i det land der
bliver stemt i.

Mvh
Mikael

Fra : Leo

Dato : 13-12-05 12:17

- eller for den sags skyld stemme i et land, man ikke er statsborger i.

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 12:23

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kommer til at leve under det de evt stemmer om.
> - de kan stemme på Marianne Jelved og så sidde trygt og godt langt væk fra

Det er fandme uhyggeligt du...

> Det burde ikke være muligt at stemme, hvis man ikke bor i det land der
> bliver stemt i.

Specielt, når det drejer sig om muslimer.
Men jeg vil da gerne gøre undtagelser, hvis stemmeafgiverne lover at rejse
hjem, når de har stemt.
Og nu må vi da ikke håbe, at disse irakere har fået fusket sig til et dansk
statsborgerskab.

J.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-12-05 15:46

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> ikke kommer til at leve under det de evt stemmer om.
> - de kan stemme på Marianne Jelved og så sidde trygt og godt langt væk fra

Øhhh, du kan da kun stemme hvis du er tilmeldt folkeregisteret i Danmark,
med mindre du er midlertidig udsendt (det vil sige at du kommer tilbage og
oplever konsekvenserne af din stemme

Peter

Fra : T.Liljeberg

Dato : 17-12-05 20:10

On Tue, 13 Dec 2005 12:05:48 +0100, in dk.politik "Mikael Mortensen"
<mikael@danbbs.dk> wrote:

>Ligeså når der er valg herhjemme så kan danskere i udlandet stemme

Det er ikke generelt korrekt.