Halalslagtet juleand
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 11:18

Hej

Jeg gik i supermarkedet for at købe en juleand, men det er åbenbart umuligt
at få en and der ikke er halalslagtet (halalslagtet juleand, er det ikke
selvmodsigende).

Det er imod min overbevisning at købe/spise muslimsk mad, men åbenbart mig
der skal indordne mig, fordi muslimerne ikke vil.

Det er da sørgeligt.!

Mvh
Mikael

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 11:26

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
>
> Det er imod min overbevisning at købe/spise muslimsk mad, men åbenbart mig
> der skal indordne mig, fordi muslimerne ikke vil.

Jeg tror faktisk ikke du kan købe et dødt fjerkræ idag der ikke er
halal slagtet Det er meget nemmere for danpo med en fælles
slagtemetode. Så undgår de også misforståelser.
Ja det ville være nemmere hvis mindretallet respekterede flertallets
kultur. Så kan det være at flertallet ville begynde at respektere
mindretallets kultur. Men sådan er demokratiet, der er højt til
loftet.

PS. hvad med hvidløg og bulgur og pita kebab?

Mvh
Martin

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 11:33

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

kultur. Så kan det være at flertallet ville begynde at respektere
mindretallets kultur. Men sådan er demokratiet, der er højt til

******************
Der er ikke højt til loftet, når koranfascisterne skal acceptere det
vestlige samfund og vores normer.

J.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 11:56

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

>mindretallets kultur. Men sådan er demokratiet, der er højt til
>loftet.

>PS. hvad med hvidløg og bulgur og pita kebab?

Hvidløg får ikke skåret halsen over, og der bliver ikke bedt samtidig.
Ligeså bulgur.
Pita Kebab spiser jeg ikke. heller ikke pizza o.s.v.

Mvh
Mikael

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-12-05 15:48

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

kultur. Så kan det være at flertallet ville begynde at respektere
mindretallets kultur. Men sådan er demokratiet, der er højt til

Det er jo præcis det der sker - at mindretallet indretter sig efter
flertallet.

Det er nemlig sådan at f. eks Danpo sælger langt flere kyllinger til
muslimer og muslimske lande end de gør til danskere.

så du har fået det som du ville have det

Peter

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 11:31

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er imod min overbevisning at købe/spise muslimsk mad, men åbenbart mig
> der skal indordne mig, fordi muslimerne ikke vil.

Det kaldes koranfascisme.

J.

Fra : Rune

Dato : 13-12-05 12:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det kaldes koranfascisme.

Visse vasse. Det kaldes kapitalisme. Hvis du ikke kan lide det kan du bare
købe andetsteds, hvis der er et market så skal du se, så skal firmaerne nok
gå efter det.

Hvordan ser i om den er halalslagtet?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 12:13

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe andetsteds, hvis der er et market så skal du se, så skal firmaerne

Det står somregel på den. eller også er der et symbol.

Mvh
Mikael

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 12:15

> [...]
> købe andetsteds, hvis der er et market så skal du se, så skal firmaerne

For virksomhederne er det ganske givet kapitalistisk funderet, hvilket jeg
ikke opponerer mod.
Men det er knæfaldet for den islamiske koranfascisme, jeg er imod.

> Hvordan ser i om den er halalslagtet?

Det står på pakken.
Hvis kræet er overplastret med koranbesværgelser skrevet på islamistvolapyk,
så kan du være sikker på, at den er blevet forbandet af en islamist.

Og jo, det kan lade sig gøre at købe fjerkræ, som ikke er islamisk
forbandet.
Spørg din lokale slagter.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-12-05 13:32

Jim wrote:

> Hvis kræet er overplastret med koranbesværgelser skrevet på islamistvolapyk,
> så kan du være sikker på, at den er blevet forbandet af en islamist.

Fed formulering!

> Og jo, det kan lade sig gøre at købe fjerkræ, som ikke er islamisk
> forbandet.
> Spørg din lokale slagter.

Egentlig burde man rigtignok lade helt være med at købe nogen form for
halalkød. Jeg tror dog ikke at dèn formodede Jaka-bov(?), der går under
betegnelsen "skinke" på mit lokale pizzaria kan hævdes at være "Halal" i
og med at det jo altså er svin? (kødet, ikke ekspedienterne!)

I øvrigt er det ganske heldigt at vi ikke lever i en religiøs kultur,
som er så overhysterisk med dèn slags. Tværtimod skriver Apostlen Paulus
ganske pragmatisk i Første Korintherbrev 10, 25-26: "Alt, hvad der
sælges på kødtorvet, kan I spise med god samvittighed uden at undersøge,
om det er offerkød. For jorden med alt, hvad den rummer, tilhører Herren."

Deværre betyder dét jo så i praksis at der udelukkende tages hensyn til
islamisk halal-fanatisme og vi mister valgfriheden som forbrugere der af
mulige politiske eller endda religiøse hensyn ikke bryder os om at
skulle spise denne slags nærmest "afgudsofrede" kød...

Well, så må man altså til at boykotte fjerkræslagterierne og købe noget
an(d)stændigt opdrættet "haram"-fjerkræ på de gårde eller hos de mulige
producenter, der heller ikke lige falder for al Koranvolapykken og den
misforståede politiske korrekthed...

Anders Peter Johnsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-12-05 12:48

"Martin" <Nexus1@lab.org> on tirsdag 13. december 2005 at 11:25 +0100
wrote:
> [...]
>kultur. Så kan det være at flertallet ville begynde at respektere
>mindretallets kultur. Men sådan er demokratiet, der er højt til

Det er ikke på grund af herboende muslimer at fjerkræ er hallal-slagtet.
Hvor får du dog det fra?
Det har man gjort siden engang i 60'erne eller begyndelsen af 70'erne af
hensyn til eksporten af slagtet fjerkræ til de muslimske lande. Og der er
muslimerne som bekendt i overtal.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 13:30

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hensyn til eksporten af slagtet fjerkræ til de muslimske lande. Og der er

Vås. før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtede.
Det er pga muslimernes krævementalitet, og mangel på vilje til at indordne
sig.

Mvh
Mikael

Fra : Rune

Dato : 13-12-05 13:48

> [...]
>
> Vås. før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtede.
> Det er pga muslimernes krævementalitet, og mangel på vilje til at indordne

Sjovt. Jeg ville sige det var danskernes ligegyldig og alt for udbredte
accept af at underordne sig selv, der er det afgørende punkt. Men det er da
godt der er nogle der ikke bare følger med.

Fra : Rune

Dato : 13-12-05 13:51

> [...]
>
> Vås. før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtede.
> Det er pga muslimernes krævementalitet, og mangel på vilje til at indordne

Nu har jeg specefikt tænkt mig at spørge efter en ikke religiøst slagtet and
(jeg regner ikke med flæskestegen er det store problem). Så hvis vi er nok
der gør det, vil der snart vist sig ikke religiøst slagtet produkter også i
supermarkederne. Hvis ikke der er nok der spørger efter det, vil danskerne
jo åbenbart have det halalslagtet.

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 14:19

> [...]
> også i supermarkederne. Hvis ikke der er nok der spørger efter det, vil
> danskerne jo åbenbart have det halalslagtet.

Og kan slagterne ikke levere den traditionelle kalkun som dansk slagtet, så
napper vi en god gammeldags grisefætter med svesker, rødkål, brune og hvide
kartofler samt lækker sovs, som mor laver den.
Og hvis jeg vil være sikker på, at min slagtede kalkun ikke skræmt til døde
af en sværdfægtende halal-fætter, så vil jeg bede om at overvære
slagtningen.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-12-05 15:16

Jim wrote:

> Og hvis jeg vil være sikker på, at min slagtede kalkun ikke skræmt til døde
> af en sværdfægtende halal-fætter, så vil jeg bede om at overvære
> slagtningen.

Stop! Jeg kan snart ikke tage mere! Jeg vrælede ligefrem af grin over
ovennævnte absurde beskrivelse, der sikkert let ville kunne omsættes til
satiretegning - for dem som eventuel måtte turde! ;-D

(Jeg kunne lige forestille mig eet styk koldsvedende dødsangst og
panikramt fjærkræ med store opspillede øjne og tilstundende hjerteanfald
stå og trykke sig opad en væg, mens en mørk skygge af en mellemøstligt
klædt mand med fuldskæg og hævet tegneseriekrumsabel falder ind over
den...Det ville lige være noget for Cox & Forkum...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 15:35

meddelelse news:439ed7a5$0$47081$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Stop! Jeg kan snart ikke tage mere! Jeg vrælede ligefrem af grin over
> ovennævnte absurde beskrivelse, der sikkert let ville kunne omsættes til
> satiretegning - for dem som eventuel måtte turde! ;-D

Den gad jeg så godt at se.
Gad vide, hvor mange imamer, der vil blive blodrøde i masken af spruttende
raseri over vor satiriske skildring af islam.

*ROTFLOLPIMP*

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-12-05 05:22

Mikael Mortensen <mikael@danbbs.dk> wrote:

> Vås. før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtede.

Det kan man da stadig få. Du skal blot købe fjerkræet direkte hos
bonden, levende. Og så hugge hovedet af den på dit eget køkkenbord.

Måske lidt halvdyrt og lidt besværligt ... og så tænk på alt det
plukkearbejde bagefter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-12-05 15:19

> [...]
>
> Det er imod min overbevisning at købe/spise muslimsk mad, men åbenbart mig
> der skal indordne mig, fordi muslimerne ikke vil.

Jeg har aldrig kunnet smage forskel - slagtemetoden er 100% den samme.
Eneste forskel er, at der afsiges en bøn over dyret.

Den primære årsag er i øvrigt, at vi eksporterer meget fjerkræ. Det har ikke
noget at gøre med herboende muslimers vilje til at indordne sig.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-12-05 15:37

> [...]
ikke
> noget at gøre med herboende muslimers vilje til at indordne sig.
Vås!

MvH
Mikael

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-12-05 22:46

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> wrote in message

> ikke
>
> Vås!

Skal det forestille et argument??

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 15:54

> [...]
>
> Jeg har aldrig kunnet smage forskel - slagtemetoden er 100% den samme.
> Eneste forskel er, at der afsiges en bøn over dyret.

Tror du på, at koranfascisterne kan smage forskel?

> Den primære årsag er i øvrigt, at vi eksporterer meget fjerkræ. Det har
> ikke
> noget at gøre med herboende muslimers vilje til at indordne sig.

Men så kanman vel også lukke de stakkels fjerkræ ind i et andet rum, hvor
der ikke bliver udråbt islamiske besværgelser.
Vi i dansk folkeparti går ind for dyrevelfærd, også når det drejer sig om at
aflive dyret.
Så kan det da ikke være meningen, at de skal udsættes for tortur inden de
får skåret halsen over.
Jeg troede ikke, at en venstrefløjser som dig, CRL gik ind for tortur...
Er vi i det hele taget klar over, hvor mange fjerkræ, der i grunden begår
selvmord som følge af denne islamiske tortur?
Jeg tror på, at det er langt flere end hidtil antaget.

J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-12-05 22:46

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Tror du på, at koranfascisterne kan smage forskel?

Nej, og hvorfor så bekymre sig om det?

> Men så kanman vel også lukke de stakkels fjerkræ ind i et andet rum, hvor
> der ikke bliver udråbt islamiske besværgelser.

Hvis ikke det genererer dig, og hvis det betyder noget for andre, hvorfor er
du så imod det?

> Vi i dansk folkeparti går ind for dyrevelfærd, også når det drejer sig om
at
> aflive dyret.

Ja, jeg kan se, at I påstår at støtte Humboldt pingvinerne i Zoo. BYTW: Har
I glemt at fortælle dem det? Der hænger ingen skilte, hvor I står som
sponsor. Er det mon løgn?

Nå, men i øvrigt: Jeg vil tro, at en bevidstløs and er ret ligeglad med,
hvilken type præst, der messer over den.

> Så kan det da ikke være meningen, at de skal udsættes for tortur inden de
> får skåret halsen over.

Jeg antager, at du her mener gasningen - for bønnen kan da vist ikke kaldes
tortur...

Alt fjerkræ, der halalslagtes, gasses først. Så aflivningen er 110%
smertefri.

> Jeg troede ikke, at en venstrefløjser som dig, CRL gik ind for tortur...

Du vrøvler.

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 23:13

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Nej, og hvorfor så bekymre sig om det?

Fordi det er synd for fjerkræet.

> [...]

> Har
> I glemt at fortælle dem det? Der hænger ingen skilte, hvor I står som

Hvorfor skulle vi skilte med vores velgørenhed?

> [...]
> hvilken type præst, der messer over den.

> Jeg antager, at du her mener gasningen - for bønnen kan da vist ikke

Jeg ville holde mig for ørerne, hvis en halalfætter stod og brægede islamisk
volapyk i mit nærvær.
Jeg har ingen grund til at tro, at fjerkræet har det bedre.

> Alt fjerkræ, der halalslagtes, gasses først. Så aflivningen er 110%
> smertefri.

Smertefri? Betyder det så, at hvis vi bedøver terrorister først og
torturerer dem bagefter, så er det ok?

> Du vrøvler.

Og du har ingen medfølelser for dyr dit uhyre....

J.

Fra : GB

Dato : 14-12-05 10:02

> Fordi det er synd for fjerkræet.

Hvad med at blive vegetar, din pladderhumanist.

GB

Fra : Jim

Dato : 14-12-05 11:19

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Hvad med at blive vegetar, din pladderhumanist.

Jamen jeg må jo ikke sige noget ondt om islam, så må jeg vel bare nøjes med
at sige, at det er synd for fjerkræet.
Og når det er selveste hr. Islamapologet Christian Rene Larsen, som
diskuteres med, så må jeg jo gå hans påståede humanisme på klingen.
Og det viser sig jo, når alt kommer til alt, at det kun er facadepynt.

Nej, jeg er sgu ligeglad med fjerkræet, selv om den har større hjerne end
muslimer og CRL.
Det er dog i Danmark vi bor, og så skal vores kultur ikke svines til af
mærkelige middelalderlige skikke, som dem muhamedanerne lever efter.
Jeg må formode, at vi har en ret til frit at vælge mellem religion og
ikke-religion.
Muhamedanerne har jo krav på det hele, som ligger til deres religion, og så
må det være ligedan med os, også selvom vi ikke er religiøse.
Og så er det vel vores ret som borgere i eget land at kæmpe mod det, vi
finder forkert.
Sharia har ingen ret i Danmark.

J.

Fra : GB

Dato : 14-12-05 13:51

> Jamen jeg må jo ikke sige noget ondt om islam,

Pladder. Vi har ytringsfrihed her i landet (endnu, da).

> så må jeg vel bare nøjes med at sige, at det er synd for fjerkræet.

Jeg synes bare, at der er mere væsentlige ting at tage fat på - for
eksempel dem muhamedanske kvindeundertrykkelse.

> Sharia har ingen ret i Danmark.

Nix.

GB

Fra : Jim

Dato : 14-12-05 14:32

> [...]
>
> Jeg synes bare, at der er mere væsentlige ting at tage fat på - for
> eksempel dem muhamedanske kvindeundertrykkelse.

Overordnet mener jeg, at enhver kritik af islamiske krav må accepteres.
Hvis jeg ikke længere kan gå i Føtex og hente en kylling, som ikke er
besværget med islamiske forbandelser, så er det jo min menneskeret, der er
overtrådt.
Så fjerkræsslagterierne bør overveje at levere alm. fjærkræ til alm.
mennesker.

J.

Fra : Alucard

Dato : 14-12-05 15:01

On Wed, 14 Dec 2005 14:32:21 +0100, "Jim"
> [...]

>overtrådt.
>Så fjerkræsslagterierne bør overveje at levere alm. fjærkræ til alm.

Hvis det er det største problem i din tilværelse, så må du være en
lykkelig mand.... ))))))))))

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-12-05 15:17

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er det største problem i din tilværelse, så må du være en
> lykkelig mand.... ))))))))))

Mange bække små...

/Mikael

Fra : Jim

Dato : 14-12-05 16:54

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er det største problem i din tilværelse, så må du være en
> lykkelig mand.... ))))))))))

Nej, jeg har ingen problemer.
Og ja, jeg er en lykkelig mand.
:0) Og uden dobbelhagerne.. ;0)

J.

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-12-05 15:59

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Nej, jeg er sgu ligeglad med fjerkræet, selv om den har større hjerne end
> muslimer og CRL.

Når muhamedanerne har haft gang i deres halsoverskæringer, så har hverken de
vantro eller dyrene meget hjerneaktivitet tilbage.

Dog har jeg lært at halalslagtninger og halshugninger af vantro eller
forbrydere ikke er ens. Da jeg i en debat kom til at skrive at Koranen
fordrede halalslagtninger af vantro, afkrævede Fatih Alev mig et skriftsted.
Fatih Alev var endnu ikke imam dengang, men han vidste at halshugninger af
mennesker ikke behøver være rettet direkte mod struben. Det ses også ved
henrettelser i muhamedanerlande, hvor både hængning og halshugninger lever
op til halsoverskæringskravet, mens halalslagtning skal foregå efter det
fastlagte ritual.

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-12-05 13:29

> Hvorfor skulle vi skilte med vores velgørenhed?

I skilter da med det i forvejen. Jeres medlemsblad svømmer jo over med
selvros over denne storslåede bedrift:

Tænk sig engang, at I virkelig sponsorerer de pingviner!

Det kunne du så ikke svare på?

> Jeg ville holde mig for ørerne, hvis en halalfætter stod og brægede
islamisk
> volapyk i mit nærvær.
> Jeg har ingen grund til at tro, at fjerkræet har det bedre.

Dit ræsonnement går vel på, at når du kan høre forskel, så kan en bevidstløs
lørdagskylling også.

> Smertefri? Betyder det så, at hvis vi bedøver terrorister først og
> torturerer dem bagefter, så er det ok?

Jeg går ikke ud fra, at vi skal til at spise terrorister, hvis det er det,
du mener.

> Og du har ingen medfølelser for dyr dit uhyre....

Jo. Derfor kan jeg ikke se problemet i, at vi bedøver dem og afliver dem
bagefter.

Men sådan er vi selvfølgelig så forskellige.

Fra : Henri Gath

Dato : 14-12-05 00:40

> [...]
> hvilken type præst, der messer over den.

> Jeg antager, at du her mener gasningen - for bønnen kan da vist ikke

Kan høre, du aldrig har været i Mellemøsten?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-12-05 13:30

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan høre, du aldrig har været i Mellemøsten?

Hvilken relevans har det for DANSKE slagteriers behandling af DANSKE
ænder???

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 14-12-05 01:07

Jim skrev i meddelelsen <439ee0a2$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
>aflive dyret.
>Så kan det da ikke være meningen, at de skal udsættes for tortur inden de

Nu er de slagtemetoder du protesterer imod jo altså bortset fra bønnen
også de traditionelt anvendte metoder i vores kultur.

Og hvad angår bønnen for fjerkræ, så drejer det sig om at en muhamedaner
siger en lille bøn når slagtemaskineriet startes - dyrene udsættes ikke for
noget som helst særligt under processen for efterflg at kunne kaldes halal.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Rønne

Dato : 14-12-05 05:22

> [...]

> aflive dyret.
> Så kan det da ikke være meningen, at de skal udsættes for tortur inden de

Kan du huske Dirch Passer-filmen Bussen? Som i begyndelsen viser hvordan
man slagter en høne. Et hug med øksen.

Bortset fra at det på et moderne slagteri foregår noget mere maskinelt,
så svarer det ganske nøje til hvordan man her i landet har slagtet høns
tilbage til bondestenalderen. Og så naturligvis bortset fra at man
traditionelt i Danmark ikke har sagt bønner til Allah, men århundreder
tilbage nok til de gamle, hedenske guder.

Personligt synes jeg at det DF kører frem omkring dyrevelfærd velnok er
det mest populistiske i partiet. Men ok, alle partier har populistiske
træk, de skulle jo gerne tiltrække vælgere. Og der /er/ altså et
vælgersegment, der lægger vægt på sådanne ting. Og som blive dybt
chokerede over at se en dyreudsendelse i fjernsynet, hvor en høne får
hugget hovedet af.

Men for en dansker er bønnerne naturligvis et hedensk træk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 16:35

Jim skrev:

> [...]
> selvmord som følge af denne islamiske tortur?
> Jeg tror på, at det er langt flere end hidtil antaget.

At halal slagte et fjerkræ foregår vel på samme måde som ved
stalddøren. Man hugger hovedet af kræet, og om en halvstuderet røver
i snabelsko skulle sige et par trøstende ord i den forbindelse burde
da vel ikke fornærme nogen.
Hvem her i tråden/gruppen aner overhovedet hvilke besværgelser der
bliver brugt?
"Oh kyllinger, bliver i spist af hellige mujahediner så skal i ligge
godt i maven, men er det af danskersvin håber jeg de får tynd mave,
n´Shallah!

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 16:54

Jim skrev:

> [...]
>stalddøren. Man hugger hovedet af kræet, og om en halvstuderet røver
>i snabelsko skulle sige et par trøstende ord i den forbindelse burde

Så vil det nok heller ikke fornærme nogen at skåne det stakkels fjerkræ for
den infernalske larm fra den forbandede yallah.
Og jo, mit fjerkræ skal ikke udsættes for det.
Det fornærmer min fjerfætter.

>Hvem her i tråden/gruppen aner overhovedet hvilke besværgelser der
>bliver brugt?

Det er da ligegyldigt. Det er synd for fjerkræet.

>"Oh kyllinger, bliver i spist af hellige mujahediner så skal i ligge
>godt i maven, men er det af danskersvin håber jeg de får tynd mave,
>n´Shallah!

Ja, vi kan jo ikke vide os sikker på, hvilke forbandelser, der kastes over
fuglen.
Måske bliver der sagt; "Vent på mig, hvis de er løbet tør for jomfruer hos
Allah"...
Hvis man kan kræve, at ens kylling bliver islamisk besværget, så kan man vel
også kræve, at den skånes.

J.

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 16:57

Jim skrev:

> Hvis man kan kræve, at ens kylling bliver islamisk besværget, så kan man vel
> også kræve, at den skånes.
>
> J.
Selvfølgelig kan du det. Hvis du altså er mange nok til at det kan
være indtægtsgivende for Danpo. Ellers må du ud til stalddøren.

Fra : Jim

Dato : 13-12-05 17:05

Jim skrev:

> [...]
Selvfølgelig kan du det. Hvis du altså er mange nok til at det kan
være indtægtsgivende for Danpo. Ellers må du ud til stalddøren.

*********************

Jeg er meget sikker på, at der er andre, som gerne vil have deres fjerkræ på
gammeldags manér.
Faktisk tror jeg ikke, at mange danskere er klar over mishandlingen af
fjerkræ, når de slagtes.
Det handler også om dyrets velfærd og respekt for de danske kunder.
Og dem er der stadig mange af.

J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-12-05 19:23

> Faktisk tror jeg ikke, at mange danskere er klar over mishandlingen af
> fjerkræ, når de slagtes.
> Det handler også om dyrets velfærd og respekt for de danske kunder.
> Og dem er der stadig mange af.

Gaaab.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-12-05 19:50

> [...]
> fjerkræ, når de slagtes.
> Det handler også om dyrets velfærd og respekt for de danske kunder.

Jim, for fa'en....
Stik nu piben ind. Det er komplet ligegyldig hvad der bliver sagt når et dyr
bliver slagtet. Er din modstand af religiøse grunde?
Er du en sand kristen som finder det blasfemisk at allan bliver nævnt ved
slagtning?

2005, det er sgu da ligegyldigt

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 17:19

Jim skrev:

> [...]
> fjerkræ, når de slagtes.
> Det handler også om dyrets velfærd og respekt for de danske kunder.

Du kan da ikke mene det er mishandling af et fjerkræ med en hjerne på
størrelse med en grønært, at der bliver fremsagt et par bønner, for
slagtemetoden er den samme.

Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-05 20:22

> [...]

> at få en and der ikke er halalslagtet (halalslagtet juleand, er det ikke

Så køb dig en halal-slagtet flæskesteg i stedet for .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:37

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> on tirsdag 13.
december 2005 at 13:32 +0100 wrote:
> [...]
>an(d)stændigt opdrættet "haram"-fjerkræ på de gårde eller hos de mulige
>producenter, der heller ikke lige falder for al Koranvolapykken og den

Altså har du valgmuligheder. Jeg føler mig ret overbevist om, at
fjerkræbranchen gern imødekommer dit ønske - hvis bare markedet er stort
nok. Men det er det næppe - forbrugerne køber det billigeste.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:35

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> on tirsdag 13. december 2005 at
13:29 +0100 wrote:
>Vås. før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtede.
>Det er pga muslimernes krævementalitet, og mangel på vilje til at indordne
>sig.

Vel er det da ej noget vås - det er ganske simple markedsmekanismer der
gælder her. Fjerkræbranchen så et marked med væsktmuligheder og udnyttede
det. En betingelse for at komme ind på det marked var halal-slagtning af
fjerkræet, hvorfor man gjorde det. At alt i dag er halalslagtet, skyldes
at det er det mest rentable ikke at sortere.

At tro at lige fjerkræbranchen skulle ligge under for det du kalder
muslimernes krævementalitet er egentlig ret ubegribeligt. Hvorfor skulle
de dog det?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-12-05 14:41

On Wed, 14 Dec 2005 11:34:35 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>
>At tro at lige fjerkræbranchen skulle ligge under for det du kalder
>muslimernes krævementalitet er egentlig ret ubegribeligt. Hvorfor skulle

Ja, det kan ikke bringe mit pis i kog, at der står en eller anden
klovn og læser op af en eventyrbog.....

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-12-05 17:49

Alucard wrote:

> Ja, det kan ikke bringe mit pis i kog, at der står en eller anden
> klovn og læser op af en eventyrbog.....

Du må være et yderst selvkontrolleret menneske?

Jeg skal personligt ikke kunne garantere for ikke at gribe til vold i en
lignende situation efter dette Gudsjammerlige H.C. Andersen-år!

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 16-12-05 19:39

meddelelse news:43a2efdc$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Du må være et yderst selvkontrolleret menneske?
>
> Jeg skal personligt ikke kunne garantere for ikke at gribe til vold i en
> lignende situation efter dette Gudsjammerlige H.C. Andersen-år!

Anders, her har vi vores halalfætter.. han mangler bare krumsablen.
http://www.sesseler.de/Comic/Isnogud/isnogud4.html

J.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:41

15:36 +0100 wrote:
>Vås!

Nu må da snart til at forklare hvorfor det er noget vås.
Men det er måske ikke noget du begiver dig af med?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-12-05 13:33

> Nu må da snart til at forklare hvorfor det er noget vås.

Fordi før i tiden kunne man godt få fjerkræ der ikke var halalslagtet.
Det er først efter at, muslimerne er begyndt at indvadere os at man ikke
kan.
Og det er jo ikke kun fjerkræ der er genstand for muslimernes
krævementalitet.

> Men det er måske ikke noget du begiver dig af med?
Undskyld hvis jeg ikke svarede hurtigt nok...

/Mikael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:44

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on tirsdag 13. december 2005 at
16:53 +0100 wrote:

>Det er da ligegyldigt. Det er synd for fjerkræet.

Hvorfor er det synd for fjerkræet - du går ud fra at kyllingen har både
bevidsthed, følelser der kan såres og en sublim sprogforståelse, der gør
at den både forstår dansk og arabisk?
Det er sgu nogle avancerede kyllinger du omgås

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 14-12-05 12:11

> [...]
> at den både forstår dansk og arabisk?
> Det er sgu nogle avancerede kyllinger du omgås

Hvis vi skal synes, det er synd for musluimer, når de ikke får deres halal
og deres sharia-inspirerede krav opfyldt, så har høns og kalkuner da krav på
samme respekt.
Jeg mere tilovers for fjerkræ end for muslimer.

J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-12-05 22:15

> Hvis vi skal synes, det er synd for musluimer, når de ikke får deres
> halal og deres sharia-inspirerede krav opfyldt, så har høns og
> kalkuner da krav på samme respekt.
> Jeg mere tilovers for fjerkræ end for muslimer.

Du gør det meget svært at opretholde et kritisk syn på islam og muslimer.
Tænk, hvis nogen tror, man er lige så stupid som dig, hvis man udtrykker
kritik af islam og muslimer...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:40

"Rune" <slam@slam.slam> on tirsdag 13. december 2005 at 13:50 +0100 wrote:
> [...]
>der gør det, vil der snart vist sig ikke religiøst slagtet produkter også
>supermarkederne. Hvis ikke der er nok der spørger efter det, vil

DEn danske forbruger er generelt ret ligeglad med hvad han putter i
munden. Det behøver man blot at gå en tur i supermarkedet for at forvisse
sig om. De er ligeglade med om det er halalslagtet eller ej, blot det er
billigt. På lidt længere sigt er det sikkert ikke engang relevant - "nød"
synet af en yngre kvindes indkøbsvogn i min lokale brugs: For ca. 1.000
kroner færdigretter (arh, der var selvfølgelig lidt frugt og noget
kedeligt kinakål - man skal jo spise sundt ).

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 12:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 14. december 2005 at
12:10 +0100 wrote:
> [...]
>halal
>og deres sharia-inspirerede krav opfyldt, så har høns og kalkuner da krav

Det er vel ikke forkert at en industrivirksomhed leverer de produkter som
efterspørges på eksportmarkederne?
Jeg synes ikke det er synd for muslimer - men jeg synes det er helt fint
at de gerne vil købe produkter der lever op til deres ønsker. Det synes
fjerkræbranchen også - og tjener gode penge på det. Men det er forkert?

>Jeg mere tilovers for fjerkræ end for muslimer.

Din almindelige dehumanisering af mennesker der ikke ligner dig, er
kvalmende.
Og nej - det betyder ikke at jeg synes at fundamentalisme er acceptabelt.
Bare for lige at forsøge at reducere risikoen for en eller anden
automatreaktion, der går på at jeg nok så er muslim-elsker eller havd du
nu ellers kan finde på at bruge som alternativer til argumenter.
Jeg synes at fundamentalisme er ækelt, uanset om den er muslimsk,
nationalitisk, kristen eller noget som helst andet. Fundamentalisme er
udemokratisk - jeg går ind for demokrati. Er det svært at forstå?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 14-12-05 13:16

> [...]
> at de gerne vil købe produkter der lever op til deres ønsker. Det synes
> fjerkræbranchen også - og tjener gode penge på det. Men det er forkert?

Nej, det er helt fint, at fjerkræsslagterier også i Danmark kan levere en
vare til koranfascisterne.
Men det er jo ikke på eget initiativ, at de producerer islamisk forbandet
fjerkræ.
Hvis de hersens koranfascister havde været bare nogenlunde normalt tænkende
mellem ørerne, så ville der ikke ligge den slags i køledisken.
Det er trods alt kun 25% af klodens befolkning, som har fået kuk i kysen og
er nødt til at kræve særbehandling.
Resten af klodens befolkning kan sagtens spise en kylling, uden at denne
halalfætter har svinget med krumsablen og bræget islamisk volapyk over den
stakkels skræmte piphans.

> Din almindelige dehumanisering af mennesker der ikke ligner dig, er
> kvalmende.

Synes du virkelig, at en fyr som Zawahiri eller Fadi Abdullahtif opfører sig
som mennesker?
Synes du, at koranen opfordrer til venskab og kærlighed mellem mennesker
uanset religiøst tilhørsforhold?
Og synes du, at det virker menneskeligt, at efterleve love, som kræver
krumsablens sving over nakken på folk, som ønsker fri påklædning og
ytringsfrihed?

> Og nej - det betyder ikke at jeg synes at fundamentalisme er acceptabelt.

Islam er fundamentalistisk. Det ligger implicit i ideologien.

> Bare for lige at forsøge at reducere risikoen for en eller anden
> automatreaktion, der går på at jeg nok så er muslim-elsker eller havd du
> nu ellers kan finde på at bruge som alternativer til argumenter.

Og du snakker om at have fordomme?

> Jeg synes at fundamentalisme er ækelt, uanset om den er muslimsk,
> nationalitisk, kristen eller noget som helst andet. Fundamentalisme er
> udemokratisk - jeg går ind for demokrati. Er det svært at forstå?

Hvis du går ind for demokrati, så må du være meget imod islam.

J.

Fra : Alucard

Dato : 14-12-05 14:59

On Wed, 14 Dec 2005 13:16:07 +0100, "Jim"

> [...]
>
>Og du snakker om at have fordomme?

>Hvis du går ind for demokrati, så må du være meget imod islam.

Hahahahaha.... Lige som man tror at man har styr på "klaphatte"
-rangordenen så kommer der en og laver uorden i systemet...))))

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 14-12-05 15:35

Mikael Mortensen wrote:

> Mange bække små...

Hold dig fra fjerkræ, sprut samt usenet fremover
Så vil du opdage at Danmark bliver et bedre sted at leve

Mange bække små ...

- Peter

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-12-05 16:37

<peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
Mikael Mortensen wrote:

> Mange bække små...
>
>Hold dig fra fjerkræ.
Skal muslimerne bestemme det?

>sprut samt usenet fremover
Skal du bestemme det?

>Så vil du opdage at Danmark bliver et bedre sted at leve
Gid det var så nemt.

>Mange bække små ...
Som sagt...

/Mikael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 16:27

13:16 +0100 wrote:
> [...]
>vare til koranfascisterne.
>Men det er jo ikke på eget initiativ, at de producerer islamisk forbandet

På hvis initiativ er det så?
Der er med garanti ingen der har stået og truet fjerkræslagterierne til at
slagte på de måde de gør. De har gjort den helt almindelige markedsmæssige
overvejelse, at hvis de skal sælge noget på eksempelvis det mellemøstlige
marked, så skal det være med den læste bøn.

> [...]
>Resten af klodens befolkning kan sagtens spise en kylling, uden at denne
>halalfætter har svinget med krumsablen og bræget islamisk volapyk over

Meget muligt - men det må da være folks egen sag hvilken mad de spiser.
Der er jo ingen der tvinger dig til at spise det samme - du kan jo blot
vælge at købe dit fjerkræ et andet sted, hvis du ikke vil have kyllinger
der er bedt over.

>Synes du virkelig, at en fyr som Zawahiri eller Fadi Abdullahtif opfører
>sig
>som mennesker?

Ja, jeg synes det virker ganske menneskeligt omend afskyvækkende. Der har
nu da gennem historien været ganske mange mennesker der har opført sig
umenneskeligt.

>Synes du, at koranen opfordrer til venskab og kærlighed mellem mennesker
>uanset religiøst tilhørsforhold?

Det afhænger nu ganske af hvilken islamisk gren du tager fat i - jeg går
da ud fra at du forholder dig til den måde som Islam udmøntes på?
Jeg kender da en hel del muslimer, som for det første er muslimer på
ganske samme måde som jeg er kristen, dvs. først og fremmest et kulturelt
tilhørsforhold, dernæst nogle vaner eksempelvis i forhold til havd de
putter i munden.

>Og synes du, at det virker menneskeligt, at efterleve love, som kræver
>krumsablens sving over nakken på folk, som ønsker fri påklædning og
>ytringsfrihed?

Tjaaa, det forekommer mig da ganske menneskeligt at intolerance og
snævertsyn hersker. Det vidner historien glimrende om - nogle gange på
grund af religion, nogle gange på grund af penge, andre gange på grund af
politik.

Det at det er en almindelig menneskelig adfærd at være snævertsynet og
intolerant, gør det blot ikke særligt , ahem appetitligt, ej heller
acceptabelt.

>acceptabelt.
>
>Islam er fundamentalistisk. Det ligger implicit i ideologien.

Se ovenfor!

>Og du snakker om at have fordomme?

Næh, det er skam baseret på hvad du skriver.

>Hvis du går ind for demokrati, så må du være meget imod islam.

Nej. Demokrati handler for mig om at folk må tro hvad de vil, tænek hvad
de vil og sige hvad de vil.
Og nej, jeg er ikke tilhænger af den såkaldte rascismeparagraf - den mener
jeg støder an mod den ytringsfrihed, som er helt grundlæggende for ethvert
demokrati.
Du laver med andre ord en kobling, der ikke hænger sammen. Og stadig,
formig er det ikke så afgørende hvad der står i bogen, som det er, hvordan
det udleves.
Eksempel: Jeg anser mig selv som kristen - dermed må jeg, qua din logik,
gå ind for mord på abortlæger - det er det nemlig kristne fundamentalister
der både mener og praktiserer.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 16:30

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> on onsdag 14. december 2005 at 13:32
+0100 wrote:
> [...]
>kan.
>Og det er jo ikke kun fjerkræ der er genstand for muslimernes

Spm skrevet tidligere i tråden, så skyldes det ikke hensyn til herboende
muslimer, at der bedes over kyllingerne. Det skyldes eksporten og har
været prakiseret i ca. 30-35 år.

>Undskyld hvis jeg ikke svarede hurtigt nok...

Alt forladt - blot fordi det var det samme ikke-argument to gange. Skidt
med det - det er ikke det der er det vigtige.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 16:32

14:32 +0100 wrote:
> [...]
>er
>overtrådt.
>Så fjerkræsslagterierne bør overveje at levere alm. fjærkræ til alm.

Det er sgu en interessant erhverspolitisk betragtning du har der.
Fjerkræslagterierne laver masseproduktion, der indebærer at der bedes en
bøn, så produktet også kan eksporteres til de muslimske lande. Det er du
utilfreds med, hvorfor fjerkræslagterierne er forpligtet til at slagte
nogle kyllinger unde bøn. Gør de ikke det, er dine menneskerettigheder
krænket?
Eller er det Føtex, der krænker dine menneskerettigheder?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-12-05 00:40

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on onsdag 14. december 2005 at 22:14
+0100 wrote:
>Du gør det meget svært at opretholde et kritisk syn på islam og muslimer.
>Tænk, hvis nogen tror, man er lige så stupid som dig, hvis man udtrykker
>kritik af islam og muslimer...

Vel talt!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311