Når poliltikkerne skal lovgive om bagatell~
Fra : C. Overgaard

Dato : 11-12-05 22:35

Nu vil politikkerne blande sig i, hvordan at forskellige virksomheder
behandler ventelisterne til deres byggerier.

Det har længe været kendt at forskellige firmaer som virkemiddel til at
skaffe de bedste ansatte til ledige stillinger i deres virksomheder, møder
op med billige lejligheder. Det har været frit for virksomhederne at bruge
dette middel og jeg anser det som et naturligt konkurrenceparameter, når det
gælder om at få den optimale medarbejder i forhold til en konkurrent.

Hvis ejerkredsen er utilfreds, så er det blot at vælte ledelsen på næste
generalforsamling og indsætte en ny direktion, som åbner mere op for
adgangen til ventelisterne.

Hvorfor skal vi nu se et lille indgreb, som virksomhederne med det samme vil
sætte deres jurister til arbejde komme udenom?

Hvornår er et område for lille til at man behøver at styre dette via en lov.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-12-05 00:13

On Sun, 11 Dec 2005 22:35:28 +0100, C. Overgaard wrote:

> Hvis ejerkredsen er utilfreds, så er det blot at vælte ledelsen på næste
> generalforsamling og indsætte en ny direktion, som åbner mere op for
> adgangen til ventelisterne.

Hvordan skal ejerkredsen være utilfreds hvis den ikke ved noget om det?
--
MVH
osv...

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-12-05 07:52

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal ejerkredsen være utilfreds hvis den ikke ved noget om det?

Den vil vide om det på et eller andet tidspunkt og så kan de rette op på
det. Sådanne forhold bliver altid luftet af den kritiske presse fra tid til
anden. Sekundært kan folk, som har medlemskab af foreninger, som har
ejendomsselskaber om det ikke er på tide at undersøge, hvordan det står til
hos deres egen forening. Det er ofte kun at gå sammen og stille vedholdende
spørgsmål om emnet på en generalforsamling.

Carsten Overgaard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-12-05 21:04

On Mon, 12 Dec 2005 07:52:25 +0100, Carsten Overgaard wrote:

> Den vil vide om det på et eller andet tidspunkt og så kan de rette op på
> det.

Hvordan? Det er ikke ret nemt at ophæve en lejekontrakt.

--
MVH
osv...

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 12-12-05 20:31

Frank E. N. Stein skrev i meddelelsen ...

>Hvordan skal ejerkredsen være utilfreds hvis den ikke ved noget om det?

Nu fremgår det jo af årsregenskaberne hvilke ting virksomheden ejer, hvad de
har af bla. lejeindtægter osv. så den opmærksomme ejer har rigeligt med
information om det til at kunne stille relevante spørgsmål til direktionen.

Hvis ikke ejerne gider læser regenskan og årsberetning er de selv skyld i
ikke at vide noget.

Iøvrigt er det jo ikke nepostismen i sig selv man har noget imod; men
bare det at man ikke selv er med i det.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-12-05 23:27

On Mon, 12 Dec 2005 20:31:02 +0100, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> [...]
> information om det til at kunne stille relevante spørgsmål til direktionen.

Det fremgår ikke af årsregnskaberne hvordan ventelister til lejligheder
administreres og selvom det gjorde, så er det ikke nødvendigvis noget
den enkelte lønmodtager ved hvordan skal læses.

> Hvis ikke ejerne gider læser regenskan og årsberetning er de selv
> skyld i ikke at vide noget.
>
> Iøvrigt er det jo ikke nepostismen i sig selv man har noget imod; men
> bare det at man ikke selv er med i det.

Jeg går ud fra at du taler fra egen erfaring.
--
MVH
osv...