Forbud mod diskrimination i hjemmeplejen
Fra : Per Hagemann

Dato : 10-12-05 18:38

Muhamedanerkvinder må ikke lade sig berøre af fremmede mænd, og det ved
plejeledelserne udmærket, så en mandlig plejer vil næppe nogensinde blive
sendt ud til en muhamedansk plejekrævende kvinde.

Medierne reagerer i øjeblikket på en undersøgelse som viste at også danskere
kan få særønsker opfyldt. Hvis diskriminationsforbudet blev strengt
håndhævet, ville det med den eksisterende mulighed for at vælge privat
hjemmehjælp på det offentliges regning alligevel være muligt at få den
ønskede hjælp.

Den åbenlyse diskrimination på diskoteker, hvor mænd skal betale 295 kr for
at komme ind, mens kvinderne slipper med 50 kr, er der vist endnu ikke
grebet ind overfor, så jeg tror også hjemmeplejen får lov til at fortsætte
med at diskriminere mandligt plejepersonale ved at de aldrig sendes ud til
muhamedanerkvinder.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-12-05 15:44

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i

> Muhamedanerkvinder må ikke lade sig berøre af fremmede mænd, og det
> ved plejeledelserne udmærket, så en mandlig plejer vil næppe
> nogensinde blive sendt ud til en muhamedansk plejekrævende kvinde.

Hvis en dansker ikke ønskede at få en neger som hjemmehjælper, ville
hun/han blot få at vide, at så ville han slet ikke kunne modtage
hjemmehjælp.

> [...]
> til at fortsætte med at diskriminere mandligt plejepersonale ved at
> de aldrig sendes ud til muhamedanerkvinder.

Så længe at diskriminationen udøves på en måde, så det er kvinder og
muhamedanere, der får positiv særbehandling, er diskrimination fuldt
acceptabelt her i Danmark.

Man vil aldrig kunne får nogen dømt for racisme og diskrimination, hvis
diskriminationen foretages på ovenstående måde. Det er hårdt at være mand
og ikke-muhamedaner, for så er der fuld diskriminationsret mod én.
--
NoTrabajo

Fra : Spangkuk

Dato : 11-12-05 17:05

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev

[SNIP] en masse om kønsdiskrimination.

Selv har jeg engang, som udslag af min sære humor, søgt job som
ekspedient i en lingeri-forretning.

Jeg fik afslag

Men tænk lige på, hvor mange mænd du har set ekspedere i den
slags forretninger....ingen, vel ?

Det er FANME uhyggeligt, du !

Spang