Europa kan huse Israel
Fra : Joakim Von And

Dato : 09-12-05 14:08

Irans jødofobiske præsident, Mahmoud Ahmadinejad, følte sig omgivet af lys
og havde tilhørerne i sin magt, da han i september talte til en række landes
ministre under et møde i FN i New York. Ifølge hans eget udsagn. "skiftede
atmosfæren pludselig og regeringscheferne kunne ikke blinke i 28-29
minutter". "De var alle forbavsede, som om en hånd holdt fast i dem og fik
dem til at blive siddende".

Nu har Hr. "Udslet Israel fra landkortet" så endnu engang set lyset og
derved muligheden for at eksponere den islamiske republiks fortræffeligheder
til resten af verden. Symptomerne på mandens tiltagende psykose manifesterer
sig denne gang ved, at en del af Europa skal gives til jøderne, Israel er en
tumor, holocaust en overdrivelse osv.

http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/12/09/iran.israel.ap/index.html

Fra : hansen

Dato : 09-12-05 22:04

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/12/09/iran.israel.ap/index.html
>

>nej fandme nej de skal bare blive hvor de er
ikke op og lave terror her hos os

Fra : #2066

Dato : 11-12-05 23:08

Joakim Von And wrote:
> [...]
> tiltagende psykose manifesterer sig denne gang ved, at en del af
> Europa skal gives til jøderne, Israel er en tumor, holocaust en

Manden har jo ret i det i sin tid havde vaeret mere retfaerdigt at skaere et
stykke ud af Tyskland (og maaske Oestrig)* og foraere det til de forfulgte
joeder som en slags "folkemordsserstatning". At lade et folkefaerd, der
hverken havde lod eller del i joedemyrderierne i Europa, undgaelde for
sejrherrernes kollektive skyldfoelelse var da dybt forkasteligt.

At Israel eksisterer maa den herre nu blot laere at leve med. Men den slags
bragesnak scorer utvivlsomt points derhjemme, ligesom det gjorde da en anden
halvhjerne spankulerede rundt ifoert flyverdragt paa daekket af et
hangarskib under banneret "Mission Accomplished".

*) og maaske endnu et stykke til Europas Romaer.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 02:47

#2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

> At lade et folkefaerd, der hverken havde lod eller del i joedemyrderierne
> i Europa

Til gengæd havde araberne stor lod i forfølgelserne af jøderne i den
arabiske verden - og Israel /er/ faktisk jødernes gamle hjemland.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 12-12-05 20:23

Per Rønne skrev i meddelelsen <1h7frmv.1es0xwrxstoadN%per@RQNNE.invalid>...

>Til gengæd havde araberne stor lod i forfølgelserne af jøderne i den
>arabiske verden - og Israel /er/ faktisk jødernes gamle hjemland.

Nu blev de jo sendt ud i verden for at lide indtil Mesias skulle lede dem
tilbage,
så er de ikke lige lovligt tidligt på den ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 20:54

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> Nu blev de jo sendt ud i verden for at lide indtil Mesias skulle lede dem
> tilbage, så er de ikke lige lovligt tidligt på den ?

Hvor har du dog de ting fra? Jeg kan i hvert fald forvisse dig om at
zeloterne op mod år 70 /ikke/ havde sådanne idéer.

Du lå mere på linie med Judas Maccabæus, ham fra Händels storslåede
oratorium af samme navn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 12-12-05 22:09

Per Rønne skrev i meddelelsen <1h7h5xt.10v3dw818hckw5N%per@RQNNE.invalid>...

<1h7frmv.1es0xwrxstoadN%per@RQNNE.invalid>...

>Hvor har du dog de ting fra? Jeg kan i hvert fald forvisse dig om at
>zeloterne op mod år 70 /ikke/ havde sådanne idéer.

Nu var det jo også først i 70 det brød sammen (Jerusalems ødelæggelse,
Templets brand osv) og det hele gik tabt - den gamle jødiske stat skulle
jo lige ødelægges og jøderne spredes ud i verden før de efter lang ventetid
skulle føres tilbage af Mesias.

>Du lå mere på linie med Judas Maccabæus, ham fra Händels storslåede
>oratorium af samme navn.

Mig bekendt eksistere der faktisk den dag i dag Jødiske anitzionister
med den af mig nævnte bagrund (de mener man burde afvente Mesias
før man vendte tilbage og oprettede staten Israel)

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Joakim Von And

Dato : 12-12-05 17:40

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en anden halvhjerne spankulerede rundt ifoert flyverdragt paa daekket af
> et hangarskib under banneret "Mission Accomplished".

Ja, det sagde man også i slutningen 60'erne, da Gamal Abdel Nasser skruede
op for retorikken. Vi kender vist alle udgangen på den historie.

Fra : Martin

Dato : 12-12-05 09:08

#2066 skrev:

> [...]
> hverken havde lod eller del i joedemyrderierne i Europa, undgaelde for
> sejrherrernes kollektive skyldfoelelse var da dybt forkasteligt.

En meget velformuleret indstilling at have. Men Israel er landet
jøderne tog til sig da de forlod Egypten. Noget af det Israel der er i
jødisk besiddelse i dag var indtil 1948 ejet af egyptiske og jordanske
mullaher, og det er købt og betalt. Der har aldrig eksisteret et
Palæstina, det er fri fantasi.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 09:54

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Men Israel er landet jøderne tog til sig da de forlod Egypten.

Det modsiges nu at moderne arkæologi. Man kan ikke understøtte nogen
jødisk trældom i Ægypten, der i øvrigt slet ikke var en slavestat. Ej
heller kan arkæologien understøtte en jødisk erobring af Kanaan.

Næh, jøderne er ganske simpelt selv kanaanitterne, der i løbet af få
århundreder udviklede sig til netop - jøderne. Det er hvad professor
Israel Finkelstein, Tel Aviv Universitet, er nået frem til.

http://www.tau.ac.il/humanities/archaeology/faculty/finkelcv.html
http://www.theosophical.org.uk/Biblunsbd.htm
http://www.centuryone.com/6913-6.html
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 12-12-05 11:25

Per Rønne skrev:

> [...]
> århundreder udviklede sig til netop - jøderne. Det er hvad professor
> Israel Finkelstein, Tel Aviv Universitet, er nået frem til.

Det er også en historie jeg meget nemmere kan acceptere, end f.eks den
med Moses og de spredte vande. Men det ændrer jo sådan set ikke at
jøder har en ophavsret til landet? At nogle forstødte trans-jordanere
så blev svigtet af udenlandske mullaher og lader frustrationen gå ud
over jøderne er en helt anden historie.
Nu har de forstødte trans-jordaneres selv(måls)styre så eksporteret
i 100.000 vis af de største ballademagere til Europa, så en vis
fordragelighed må der da snart komme i området. Europa har sgu ikke
plads til flere af den slags.

Mvh
Martin