Outlandish må ikke høres for lærerne på Ca~
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 22:50

Min datters veninde går på Carolineskolen i København (den Jødiske skole)
I bilen på vej til biografen spillede P3 det nye hit med Outlandish "Look
into my life".
Stor var min forbavselse, da veninden fortæller mig at den må de ikke høre
på deres skole.
Lærerne har fortalt eleverne, at de skal slukke for radioen/skifte kanal,
hvis den melodi bliver spillet.
På skolen er det forbudt at have den på sin MP3, at nynne den, osv.

Har aldrig sat mig ordentligt ind i problemstillingen i Israel, men er så
fortørnet over den indoktrinering, der åbenbart foregår.
Skal vi fremover fortælle vores børn at de skal slukke for TV'et, når der er
udsendelser om jødeudrydelserne under 2. verdenskrig ?
Oplysning og dialog, tak!

Jeg er så fortørnet.
John

Fra : Spangkuk

Dato : 09-12-05 09:59

"John D" <JohnD> skrev

> [...]
> I bilen på vej til biografen spillede P3 det nye hit med Outlandish "Look

Start med at lytte til teksten....

Spang

Fra : utzon

Dato : 09-12-05 11:14

Set ud fra en pædagogisk synsvinkel, har Carolineskolen lavet et eklatant
selvmål.
Kunstværker bliver kun mere interessante, hvis de forbydes.
Iøvrigt er teksten fremragende.

utzon

Fra : Jim

Dato : 09-12-05 11:50

"utzon" <utzon@it.dk> skrev i en meddelelse
> Set ud fra en pædagogisk synsvinkel, har Carolineskolen lavet et eklatant
> selvmål.
> Kunstværker bliver kun mere interessante, hvis de forbydes.
> Iøvrigt er teksten fremragende.

Tja, man kan vel samenligne Outlandish med bæ.
Jeg ville ikke udsætte mine Nautilus for det lort.
Og der er vel ingen, som kan garantere, at deres indtjening ikke går til
terrorfinansiering.

J.

Fra : Spangkuk

Dato : 09-12-05 13:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev

> Tja, man kan vel samenligne Outlandish med bæ.
> Jeg ville ikke udsætte mine Nautilus for det lort.

Jeg har det på samme måde, og de er sgu selv "ude om det".

Sidste år bekendtgjorde Outlandish, at de ikke ville ha' at der
blev drukket øl/alkohol til deres koncerter....fint nok, så kan
folk jo bare holde sig væk, hvis de som jeg, mener at en koncert
høres bedst med humle.

Men når de samme Outlandish så stiller op, imod et passende
honorar, og spiller til Grøn Koncert....så får de sgu fingeren herfra.

Spang

Fra : Jim

Dato : 09-12-05 15:23

> [...]
>
> Men når de samme Outlandish så stiller op, imod et passende
> honorar, og spiller til Grøn Koncert....så får de sgu fingeren herfra.

Helt enig, men jeg ville ikke lytte til deres larm alligevel.

Fra : frede

Dato : 09-12-05 14:06

"John D" <JohnD> wrote in message
> Min datters veninde går på Carolineskolen i København (den Jødiske skole)
> I bilen på vej til biografen spillede P3 det nye hit med Outlandish "Look
> into my life".

Er det ikke "Look Into My Eyes" du mener?
Lyrics kan findes her http://www.letssingit.com/?/outlandish-fcz31.html

frede

Fra : frede

Dato : 09-12-05 14:11

"frede" <nomail@please.invalid.com> wrote in message

> "John D" <JohnD> wrote in message
>

> Er det ikke "Look Into My Eyes" du mener?
> Lyrics kan findes her http://www.letssingit.com/?/outlandish-fcz31.html

Ups .Her er det direkte link
http://www.letssingit.com/?/outlandish-look-into-my-eyes-6b9fq9p.html

Fra : Martin K

Dato : 09-12-05 17:50

Hvis jeg var jøde tror jeg også den slags ville pisse mig af. Muslimerne har
hele Arabien, Mellemøsten, og store dele af Asien, og alligevel kan de ikke
tolerere jødernes lille land, der er mindre end Jylland.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Allan Riise

Dato : 09-12-05 17:55

Martin K wrote:
> [...]
> Muslimerne har hele Arabien, Mellemøsten, og store dele af Asien, og
> alligevel kan de ikke tolerere jødernes lille land, der er mindre end

Hmm, det var da en mærkelig måde at se på problematikken.

D.v.s. at har du et stort hus, så skal du fandeme ikke blive tosset over at
jeg tager det bedste værelse til min familie, og jeg passer desuden ind og
udgang, så jeg de facto bestemmer hvem der må komme ind og ud.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Martin K

Dato : 09-12-05 19:13

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> jeg tager det bedste værelse til min familie, og jeg passer desuden ind og
> udgang, så jeg de facto bestemmer hvem der må komme ind og ud.

Nu er der utroligt meget land rundt omkring i verden, der på et tidspunkt
blevet taget fra nogen andre. F.eks. ejede Danmark en gang Irland, men så
tog irerne det tilbage. Skulle vi så gå rundt til tid og evighed og være
sure på irerne, og lave terror mod dem? Så er der godt nok mange, der skulle
gå rundt og være sure rundt omkring i verden.

Desuden var det vist England, der ejede Israel før det blev jødisk, og de
besluttede så at give landet til jøderne. Så det er ikke sådan at jøderne er
marcheret ind og har stjålet muslimernes land, sådan som de så gerne vil
fremstille det.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-05 20:17

Martin K <n@da.spam> wrote:

> [...]
> marcheret ind og har stjålet muslimernes land, sådan som de så gerne vil

I øvrigt var landet jo jødisk før araberne erobrede det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 09-12-05 20:39

Martin K wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu er der utroligt meget land rundt omkring i verden, der på et
> tidspunkt blevet taget fra nogen andre. F.eks. ejede Danmark en gang
> Irland, men så tog irerne det tilbage.

Ja, de tog landet *tilbage* og desforuden var det "kun" kystområderne og de
større byer nær kysterne der havde noget med Danerne at gøre, og Daner skal
også tages med et gran salt, da det var betegnelsen for alle vikingerne.

Desuden så var Irland ikke et helt rige, men som Danmark, bestående af en
stor del kongedømmer der bekrigede hinanden, men dog med en "overkonge" Àrd
Ri.

> Skulle vi så gå rundt til tid
> og evighed og være sure på irerne, og lave terror mod dem? Så er der
> godt nok mange, der skulle gå rundt og være sure rundt omkring i
> verden.

Næ, vi skal være glede for at Irene ikke er sure på os.

> [...]
> og de besluttede så at give landet til jøderne. Så det er ikke sådan
> at jøderne er marcheret ind og har stjålet muslimernes land, sådan

England havde besat landet, og man Ejer ikke fremmed land, man kan ikke eje
andre lande på den måde, det går så godt som altid ringe, derfor ser du
heller kolonialismen mere.

Det svarer jo til at U.S.A. skulle eje bl.a. Irak.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-12-05 21:08

> [...]
> at jeg tager det bedste værelse til min familie, og jeg passer desuden ind
> og udgang, så jeg de facto bestemmer hvem der må komme ind og ud.

Hvad hvis du i stedet tænkte på de millioner af andre folk som er blevet
sendt ud af deres område, - og hvor dem der er myldret ind ikke har noget
som helst religiøst/historisk "ret" til området?
Hvorfor raser vi ikke over finnerne, og tyskerne, og armenierne, og
hinduerne i Pakistan og Bangladesh? I Banglades blev en million mennesker
dræbt og hundredetusinder af kvinder voldtaget. Kommer det os ved? nej,
naturligvis ikke, men hvis JP har et par tegninger af Profeten, så synes
alle vi velmenere at den er HELT gal?

Nå, det var vist en detour, men det ER sgu da utroligt, at man igen og igen
ser at "jøderne", de omkring 14 mio. mennesker i verden, sammenlignes med de
1,4 mia muslimer, og man hævder at de er lige "farlige".

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-12-05 03:32

"frede" <nomail@please.invalid.com> wrote in message

> "John D" <JohnD> wrote in message
>

> Er det ikke "Look Into My Eyes" du mener?
> [...]

Nu har jeg ikke det store til overs for outlandish' meninger, men jeg har
meget til overs for gruppen som kunstnere. Naturligvis skal de have lov til
at ytre deres meninger, det er trods alt befriende hver gang vi ser noget
lyrik over Lis & Per niveau.

Det er mig ganske ubegribeligt folk vil forhindre andre - også børn - i at
lytte til Outlandish. Det er som at brænde bøger.

Thorkild

Fra : Jim

Dato : 11-12-05 11:40

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er mig ganske ubegribeligt folk vil forhindre andre - også børn - i
> at lytte til Outlandish. Det er som at brænde bøger.

Så ville det være i orden at skolen sendte Radio Oasen ud i højttalerne?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-12-05 14:48

> Så ville det være i orden at skolen sendte Radio Oasen ud i højttalerne?
Sålænge et medie overholder gældende lovgivning skal den kunne sende. Det,
Jimbo, er ytringsfrihed.
Hvorfor skulle Jonni fra Greve ikke kunne lave radio?
Hvorfor skal børnene i en jødisk skole ikke kunne høre musik, der intet har
med religion at gøre, men er beskrivende.
Igen: religionen er omdrejningspunktet er. Gå efter den, ikke efter den
enkelte person.
Husk bare på at det ikke er kun er Islam der er en erobringstanke

Michael

Fra : Jim

Dato : 11-12-05 15:26

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sålænge et medie overholder gældende lovgivning skal den kunne sende. Det,
> Jimbo, er ytringsfrihed.

Så må du vel være en fast lytter på Radio Oasen.
Hvis du da bor i nærheden af Greve...

> Hvorfor skulle Jonni fra Greve ikke kunne lave radio?

Er der nogen, som hævder noget andet?

> Hvorfor skal børnene i en jødisk skole ikke kunne høre musik, der intet
> har med religion at gøre, men er beskrivende.

Er der nogen, der hævder noget andet?

> Igen: religionen er omdrejningspunktet er. Gå efter den, ikke efter den
> enkelte person.

Er der da nogen, som gør det?

> Husk bare på at det ikke er kun er Islam der er en erobringstanke

Nej, det er en ideologi på samme niveau som nazismen.

J.

Btw, hvem er Jimbo?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-12-05 17:10

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Så ville det være i orden at skolen sendte Radio Oasen ud i højttalerne?

Ja da.

Thorkild

Fra : Joakim Von And

Dato : 09-12-05 14:10

"John D" <JohnD> skrev i en meddelelse
> [...]
> på deres skole.
> Lærerne har fortalt eleverne, at de skal slukke for radioen/skifte kanal,

Tja, Outlandish benytter jo sin musik til at fremhæve, at palæstinenserne
hver dag bliver dræbt i Israel. Ikke et ord har gruppen til overs for de
jødiske ofre, hvorfor man meget nemt kan forestille sig, at lige netop denne
selektive skildring af virkeligheden er faldet en lærer eller to for
brystet. Det ville jo sandt for dyden også virke lidt underligt, hvis man på
en jødisk skole afspillede musik, som var ren propaganda imod staten
Israel, ikke sandt? At der så ligefrem skulle være indført et egentligt
regelsæt på skolen, som forbyder eleverne at høre Outlandish på deres MP3
afspiller, er jeg lidt mere tvivlende overfor. Dertil er din datters
venindes udsagn for tyndt et grundlag, at drage konklusioner på.

Men jeg synes da helt bestemt du bør kontakte Carolineskolen for at høre
nærmere herom, når nu du føler dig så fortørnet, som du jo åbenlyst gør.

I øvrigt fremragende musik, Outlandish spiller, hvis man altså lige ser bort
fra teksternes indhold.

Fra : Jim

Dato : 09-12-05 15:27

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmere herom, når nu du føler dig så fortørnet, som du jo åbenlyst gør.
>
> I øvrigt fremragende musik, Outlandish spiller, hvis man altså lige ser

Musik?

Fra : Joakim Von And

Dato : 09-12-05 15:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Musik?
Ja, jeg synes det lyder meget godt, må jeg indrømme.

Fra : Jim

Dato : 09-12-05 16:25

> Ja, jeg synes det lyder meget godt, må jeg indrømme.

Nej, der må jeg melde fra.
Cavaleria Rusticana lyder godt.

J.

Fra : Joakim Von And

Dato : 09-12-05 16:37

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, der må jeg melde fra.
> Cavaleria Rusticana lyder godt.

Det rustne kavaleri? Kender det ikke, lyder nærmest lidt som G. Custer og
slaget ved Little Big Horn

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-12-05 19:20

Joakim Von And wrote:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Det rustne kavaleri? Kender det ikke, lyder nærmest lidt som G. Custer og
> slaget ved Little Big Horn

Jeg troede ellers dèn blev kaldt "Kavaleren i den rustne kane"?

Jeg må i øvrigt sige at jeg ikke helt forstår Carolineskolens deciderede
FORBUD imod denne sang: Een ting er at dens tekst tydeligvis er udtryk
for den sædvanlige hjernedøde araberromantiserede pseudolegitimering af
palæstinensisk selvmordsbombeterror som såkaldt "frihedskamp" så det
basker, men dog synes jeg at det er latterligt at de jødiske elever ikke
blot bliver oplyst om, at det forholder sig sådan, så de helt af sig
selv boykotter lortet?

Forbud virker altså bare ikke over for danske teenagere: Oplysning ville
derimod være på sin plads.

Anders Peter Johnsen

Fra : Allan Riise

Dato : 09-12-05 20:42

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> synes jeg at det er latterligt at de jødiske elever ikke blot bliver
> oplyst om, at det forholder sig sådan, så de helt af sig selv

Fordi de bliver ligeså hjernevaskede som de små Palæstinensere, det kan
bl.a. Martin Krasnik, den rødhårede, med briller unge studievært fra bl.a.
debatten.

Han fortalte i sit nye program ang. det Politiske islam, hvordan at de
jødiske skoler fra Danmark tog til Israel og fik hældt en masse løgne i
halsen, bl.a. angående Gaza.

> Forbud virker altså bare ikke over for danske teenagere: Oplysning
> ville derimod være på sin plads.

Mange jødiske børn bliver ikke opdraget som andre "danske" børn.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-12-05 21:33

> [...]

> Han fortalte i sit nye program ang. det Politiske islam, hvordan at de
> jødiske skoler fra Danmark tog til Israel og fik hældt en masse løgne i

Du må have misforstået det hele! Krasnik forsøger jo netop at finde ud af
hvad islamisterne tænker og tror. OG iørigt som Ulrik Hoy, - som er uenig
med Krasnik, om næsten alt - siger, så kunne den utrolig venlige og
imødekommende Krasnik ikke komme nogen vegne med islamisterne, så det kan vi
andre "svinepelse" naturligvis heller ikke nogen sinde.

> Mange jødiske børn bliver ikke opdraget som andre "danske" børn.

Nej, det er nu pludselig meget væsentligt at sammenligne 17,5 "jødiske børn"
med 50.000 muslimske ditto?

Fra : GB

Dato : 10-12-05 02:17

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Jeg troede ellers dèn blev kaldt "Kavaleren i den rustne kane"?

Nej, må jeg så bede om "Barbereren i sin villa".

GB

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-12-05 11:10

meddelelse news:4399cad3$0$47066$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> boykotter lortet?
>
> Forbud virker altså bare ikke over for danske teenagere: Oplysning ville

Helt enig. Derfor undrer det mig også, at der skulle være indført, noget så
udansk, som et egentligt forbud imod Outlandish på skolen.

Fra : Konrad

Dato : 10-12-05 01:52

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message news:4399a1ba$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, der må jeg melde fra.
> Cavaleria Rusticana lyder godt.

Nej. Blutengel og Suicide Commando er de eneste der rykker for vildt på min afspiller for tiden Ellers enig - Outlandish er da gudsjammerligt kedelige at høre på og virker i grunden, sjovt nok, underligt uvedkommende og tandløse.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-12-05 00:37

On Fri, 9 Dec 2005 16:51:54 -0800, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Nej. Blutengel og Suicide C

KOnrad du poster fra fremtiden af kan du ikke stille dit ur på din pc?
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-05 20:17

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> I øvrigt fremragende musik, Outlandish spiller

Hvis man skal høre musik af folk der ikke bryder sig om jøder, så tror
jeg nu nok at jeg vil foretrække det jeg skal høre {og se} i morgen:
Valkyrien i Operaen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-12-05 03:08

Per Rønne wrote:

> Hvis man skal høre musik af folk der ikke bryder sig om jøder, så tror
> jeg nu nok at jeg vil foretrække det jeg skal høre {og se} i morgen:
> Valkyrien i Operaen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den vidunderlige luftangrebsscene
fra "Apocalypse Now", hvor Wagner virkelig kommer til sin ret... altså
ved at blive spillet fra de indflyvende amerikanske UH-1 "Huey"
helikoptere med "Death From Above"-insigniaer og kulørte surfbrædder på
siderne...

(Egentlig er scenen vistnok ment som det sædvanlige forvrøvlede
halvfjerdser-venstreorienterede-haven-ondt-af-små-gule-kommunister-propaganda
der her søger at fremstille amerikanernes kamp i Vietnam analogt til en
gammel Wehrmacht-propaganda-film, hvor tyske JU-88 "Stuka"-dykbombere
angriber Polen til selvsamme "soundtrack"...)

Nuvel, begge disse fremstillinger synes jeg altså tjener Wagner ganske
meget bedre end fede harniskklædte madammer, traditionelt fremstillet
med pseudokeltiske bevingede hjelme (som kendes fra bla. "Asterix"),
vikingeringbrynjer og bronzealder-moderne bælteplader à la Egtvedpigen i
en helt grotesk stilforvirring...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-05 08:24

> [...]

> med pseudokeltiske bevingede hjelme (som kendes fra bla. "Asterix"),
> vikingeringbrynjer og bronzealder-moderne bælteplader à la Egtvedpigen i

Ja, jeg foretrækker nu altså den ægte vare, fremfor moderniseringerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-12-05 15:50

Anders Peter Johnsen wrote:
> tyske JU-88 "Stuka"-dykbombere

Hvilket jo er decideret pinligt at jeg har skrevet: "Stuka"en (en
forkortelse for "STUrtzKAmpfflugzeug") var selvfølgelig Junkers JU-87,
mens JU-88 var en større to-motorers jagerbombemaskine.

Disse skal dog heller ikke forveksles med det tremotorers transportfly
JU-52, også kendt som "Tante Ju", der let kan genkendes på at det er
beklædt med bølgede metalplader.

http://www.angelfire.com/ab4/airplanes/Stuka/Junkers_Ju87_Stuka.html

http://www.gl.iit.edu/wadc/features/aircraft/ju-88/

http://www.warbirdalley.com/ju52.htm

Beklager den pinlige fejl!

Anders Peter Johnsen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 11-12-05 16:15

Anders Peter Johnsen skrev i meddelelsen
<439c3c9c$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Hvilket jo er decideret pinligt at jeg har skrevet: "Stuka"en (en
>forkortelse for "STUrtzKAmpfflugzeug") var selvfølgelig Junkers JU-87,
>mens JU-88 var en større to-motorers jagerbombemaskine.

Standardudgaven af JU-88 var også en styrtbomber.

>http://www.gl.iit.edu/wadc/features/aircraft/ju-88/

Pudsigt nok skriver de også her at JU-88 var en styrtbomber
- læser du ikke indholdet af de links du poster ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-12-05 22:48

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> Anders Peter Johnsen skrev i meddelelsen
> <439c3c9c$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Standardudgaven af JU-88 var også en styrtbomber.

Jo, sikkert, men det er altså normalt ikke dèn, man forbinder med
"Stuka"-betegnelsen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 12-12-05 13:47

meddelelse news:439c3c9c$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Disse skal dog heller ikke forveksles med det tremotorers transportfly
> JU-52, også kendt som "Tante Ju", der let kan genkendes på at det er

Det er iorden, ingen er jo perfekte.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-05 20:39

> [...]
>
> Disse skal dog heller ikke forveksles med det tremotorers transportfly
> JU-52, også kendt som "Tante Ju", der let kan genkendes på at det er

Så er vi mere rolige

MVH
Egon

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-12-05 11:11

> Hvis man skal høre musik af folk der ikke bryder sig om jøder, så tror
> jeg nu nok at jeg vil foretrække det jeg skal høre {og se} i morgen:
> Valkyrien i Operaen.

Jamen Per, den slags musik er altså forbeholdt mennesker med et helt
specielt musikalsk gen, som Moder Natur har været så venlig at forskåne mig
for.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-05 13:54

> [...]

> Jamen Per, den slags musik er altså forbeholdt mennesker med et helt
> specielt musikalsk gen, som Moder Natur har været så venlig at forskåne mig

Er det opera eller klassisk musik du ikke bryder dig om?

Ellers kunne du jo skifte Wagner ud med Meyerbeer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-12-05 21:16

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> afspiller, er jeg lidt mere tvivlende overfor. Dertil er din datters
> venindes udsagn for tyndt et grundlag, at drage konklusioner på.

De burde sige til eleverne: "hør denne musik", og tænk selv. Men nogen gange
kan folk blive så rystede at de ikke kan det. Lad os prøve at tænke på en
situation hvor der har været 20 selvmordsangreb med 300 dræbte og 1200
sårede på Strøget i Kbhn. Ville de fleste så også sige:; "det er helt fint
med melodier eller billeder med "dræb de kristne", som vi så på DR1
forleden? *hvis* vi kunne det ville det være utrolig fint IMO.

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-12-05 11:12

> [...]
> fint med melodier eller billeder med "dræb de kristne", som vi så på DR1
> forleden? *hvis* vi kunne det ville det være utrolig fint IMO.

Bulls-eye.