Reformer: Hvem skal nu betale?
Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 22:11

Velfærdskommissionen barsler med en rapport, venstrefløjen afviser
rapportens forslag pure og det samme gør højrefløjen.

Nogle af de største anstødssten er:

Udfasning af efterlønnen
Brugerbetaling i sundhedsvæsnet
Brug af SU-begrænsning til at få de unge hurtigere igennem studierne
Højere boligskatter
Afskaffelse af mellemskatten
Beskæring af dagpengeperioden
Beskæring af børnechecken

Spørgsmå er hvis man ikke ønsker f.eks. at udfase efterlønnen eller at
forhøje boligskatterne, hvad skal så sættes i stedet?

Svaret er ligetil: Massiv hjemsendelse af personer+efterkommere fra de
såkaldte "mindre udviklede lande".

Der er tale om dårligt eller meget dårligt uddannede personer der enten
lever af dansk overførselsindkomst eller tager ufaglærte jobs i
konkurrence med bogligt og socialt svage danskere.

Og så skal der aktiveres en hel masse af de 900.000 danskere i den
arbedsdygtige alder på overførselsindkomst. Eksempelvis kan man jo
stille spørgsmålstegn ved om der bør tildeles livsvarige
førtidspensioner. Jeg mener at førtidspensionisterne løbende bør
evalueres og om nødvendigt sendes i arbejdsprøvning, der er alt for stor
en skjult arbejdsreserve der ikke bliver brugt.

Og så skal den offentlige sektor sættes på skrump, der er alt for mange
offentlige ansatte. Hvis vi bibeholder det nuværende antal offentligt
ansatte, så skal det offentlige "spise" 3/4 af alle unge der kommer ud
på arbejdsmarkedet i fremtiden. Derfor skal de nuværende 900.000
offentlige ansatte nedbringes med mindst 200.000 og det skal ske ved
naturlig afgang.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : XXX

Dato : 07-12-05 23:09

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> [...]
> evalueres og om nødvendigt sendes i arbejdsprøvning, der er alt for stor
> en skjult arbejdsreserve der ikke bliver brugt.

Tror du selv på, at der er plads til førtidspensionisterne på
arbejdsmarkedet?
Skal de syge nu stresses endnu mere rundt i et sygt system?
Må de ikke snart få fred?
At man kan være misundelig på syge mennesker og folk som skal leve af en
kontanthjælp er mig helt uforståeligt.

> [...]
> på arbejdsmarkedet i fremtiden. Derfor skal de nuværende 900.000
> offentlige ansatte nedbringes med mindst 200.000 og det skal ske ved

Den offentlige sektor skal ikke sættes på skrump. Den skal vokse. Kun på
den måde kan vi få de "svage" i arbejde.
Vi kan, som tidligere skrevet, ikke regne med hjælp fra de private og
profithungrende virksomheder.

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 23:50

XXX <not@this.level> wrote:

> [...]
> Må de ikke snart få fred?
> At man kan være misundelig på syge mennesker og folk som skal leve af en

Der er mange førtidspensionister der led af en kronisk lidelse da de fik
tilkendt pension men som er raske eller i al fald arbejdsdygtige i dag,
de sakl naturligvis ikke fortsat kunne loppe sig på det offentliges
regning.
Og så er der tale om 900.000 danskere i den arbejdsdygtige alder udenfor
arbejdsmarkedet. Var det ikke en idé at se at få aktiveret nogle af dem
hvis der også skal være råd til velfærd i fremtiden?

> [...]
> den måde kan vi få de "svage" i arbejde.
> Vi kan, som tidligere skrevet, ikke regne med hjælp fra de private og

Hvem betaler for den offentlige sektor? Svar: Det private erhversliv via
selskabsskat, ejendomsskat og indeholdt a-skat. En større offentlig
sektor kræver at en større del af de unge skal ansættes i det offentlige
til skade for det private erhvervsliv. Der er ikke mere brug for lavt-
eller uudannede mennesker i det offentlige end i det private
erhvervsliv. Bevares: Vi kan gøre ligesom de gjorde i det hedengangne
DDR. Når der var 1000 ledige i en by ansatte kommunen 1000 ekstra
gadefejere og vupti! Så var der ikke flere ledige dér.
De lavt-og uudannede ledige skal opkvalificeres og efteruddannes. Der er
i dag brug for f.eks. sosu'er.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 07-12-05 23:59

> [...]
> tilkendt pension men som er raske eller i al fald arbejdsdygtige i dag,
> de sakl naturligvis ikke fortsat kunne loppe sig på det offentliges

Du er da en uforskammet stodder.....

> Og så er der tale om 900.000 danskere i den arbejdsdygtige alder udenfor
> arbejdsmarkedet. Var det ikke en idé at se at få aktiveret nogle af dem
> hvis der også skal være råd til velfærd i fremtiden?

Hvad med at få aktiveret dig,dit sløve læs?

Fra : Jesper

Dato : 08-12-05 06:28

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Du er da en uforskammet stodder.....

Man kender sine samfundsnassere på travet...

> Hvad med at få aktiveret dig,dit sløve læs?

Aktiveret? FYI har jeg ikke haft én dags ledighed siden 1982.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 08-12-05 12:28

> Aktiveret? FYI har jeg ikke haft én dags ledighed siden 1982.

- og IIIIH, hvor er du misundelig.... hehe....

GB

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 13:19

> [...]
> tilkendt pension men som er raske eller i al fald arbejdsdygtige i dag,
> de sakl naturligvis ikke fortsat kunne loppe sig på det offentliges

Der er kun eet svar på dette:
Du må være sindssyg..!!!

> De lavt-og uudannede ledige skal opkvalificeres og efteruddannes. Der er
> i dag brug for f.eks. sosu'er.
> --

Det kan der ikke være.
Så ville, i henhold til liberalisternes tågeteorier, deres løn være
væsentlig højere.
Ikk?

Egon

Fra : fribytteren

Dato : 08-12-05 04:19

Jesper skrev:

> [...]
> evalueres og om nødvendigt sendes i arbejdsprøvning, der er alt for stor
> en skjult arbejdsreserve der ikke bliver brugt.

Hej Jesper,

jeg får førtidspension og accepterede jeg ikke at få den, ville jeg
faktisk have været kriminel. Jeg ville ganske enkelt have brudt den
mest sindssyge lovregel der findes i verden, "ejendomsrettens
ukrænkelighed".

Jeg ville ikke berige mig med penge, men tage mig for af retterne
(føden), som det lader til, at der er nogen der har ejendomsret over.

Nu skal vi jo alle have føden for at kunne leve, men hvorfor kan vi
så ikke alle have lige adgang til føden eller mulighed for selv at
dyrke den?

Det går ikke at vi selv kan dyrke vor egen føde, for så ville vi jo
nok ikke arbejde så meget og den går ikke, for arbejdsmarkedets
svinghjul skal holdes i bevægelse.

Jeg ser for mit indre øje et "løbehjul", hvori en mus løber dag ind
og dag ud, for det er det eneste musen kan beskæftige sig med, udover
de forlystelsesting ejeren sætter ind til den. Men den er heller ikke
en fri mus, for den er i bur. En fri mus skaffer sig selv føden. En
mus i bur er afhængig af ejeren og hvad denne vil give musen af
forlystelser.

Hvad er vi mennesker? Frie mennesker, der selv kan dyrke vor egen føde
på et stykke jord eller er vi slave der skal udføre et arbejde. Et
arbejde, hvor vi kan producere de forlystelsesting vi skal bruge, for
ikke at vi skal opdage at vi er slaver og lever i trældom.

Jeg giver gerne min førtidspension fra mig, men da vil jeg til
gengæld have, at det bliver accepteret, at jeg får mulighed for at
dyrke min egen føde på 1 td. land jord. Med mulighed for at bygge mig
en bolig uden at der pålægges særlige lovkrav til mit boligbyggeri.
(Et forslag jeg i de sidste 20 år har forsøgt at få regeringerne og
folketinget til at gå med på. Men de betakker sig)

Herudover betinger jeg, at alle andre i Danmark får samme mulighed.

En sådan form for eksistensiel livsform vil man aldrig ville kunne
acceptere i vort slave-samfund. Det er derfor jeg får førtidspension,
ikke fordi jeg ikke kan arbejde, men fordi jeg ikke vil indordne mig
under den givende slaveri-lovgivning. Slaveri-systemets repræsentanter
(læger, socialrådgivere etc.) har derfor anbefalet at jeg fik
førtidspension. Den har jeg så fået i de sidste 30 år.

Så man er velkommen til at fratage mig pensionen, men så kender man
såmænd også konsekvenserne, dersom man ikke vil give mig mulighed
til at dyrke min egen føde m.v.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : GB

Dato : 08-12-05 05:04

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in

> Så man er velkommen til at fratage mig pensionen, men så kender man
> såmænd også konsekvenserne, dersom man ikke vil give mig mulighed
> til at dyrke min egen føde m.v.

Al respekt for din konsekvens - men hvis du som følge af din "ideologi"
ryger i spjældet, får du ganske vist kost og logi, men på skatteydernes
regning.

GB

Fra : Jesper

Dato : 08-12-05 06:28

> [...]

> Så man er velkommen til at fratage mig pensionen, men så kender man
> såmænd også konsekvenserne, dersom man ikke vil give mig mulighed

Hvorfor køber du dig ikke et husmandssted på Lolland? Et
håndværkertidbud du kunne gå og nusse med, så kunne du dyrke din egen
mad.
MEn det er da kedeligt at du ikke kan kende forskel på hvad de er dit og
hvad der er mit. Hvis du praktisere dét, så er eg da sikker på at vi nok
skal finde en plads til dig bag de stive gardiner.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-12-05 14:40

> fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:
>

> Hvorfor køber du dig ikke et husmandssted på Lolland? Et
> håndværkertidbud du kunne gå og nusse med, så kunne du dyrke din egen
> mad.

Og hvad koster det ikke lige, at have sådan en ejendom i skat og afgifter ?

Som fribytteren skrev:

[...]

Og dit svar til det:

> [...]
> hvad der er mit. Hvis du praktisere dét, så er eg da sikker på at vi nok
> skal finde en plads til dig bag de stive gardiner.

Den skulle man måske lige lade stå lidt.

> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://dvd.tradewho.com/

Svend

Fra : fribytteren

Dato : 08-12-05 05:19

GB skrev:

> [...]
>
> Al respekt for din konsekvens - men hvis du som følge af din "ideologi"
> ryger i spjældet, får du ganske vist kost og logi, men på skatteydernes

Nej, jeg ville ikke havne i spjældet, men på en psykiatrisk afdeling.
Ikke en lukket, da jeg ikke er til fare for hverken mig selv eller
andre. Jeg er ikke voldelig i mine handlinger og dermed ikke til fare
for menneskers liv og helbred.

Derimod vil jeg være til fare for vort samfundssystems grundlæggende
ideologi, på samme måde som en del mennesker var det i Sovjetunionen,
dengang det eksisterede.

Så det kan muligvis godt ske lligevel, at jeg havnede på en lukket
psykiatrisk afdeling og blev tvangsmedicineret med psykofarmaka.

Men hvorfor dog gøre noget sådan. Det vil da være nemmere at give
mig et stykke jord eller som det nu sker, give mig en førtidspension.
Det er nemmest at give mig en førtidspension, for da vil jeg ikke
blive motiveret til at øve kriminelle handlinger, der er til fare for
samfundssystemets ideologiske ro og orden.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : GB

Dato : 08-12-05 05:48

> Nej, jeg ville ikke havne i spjældet, men på en psykiatrisk afdeling.

Nå, så det er det, du kalkulerer med. Så er din frihed fucked up.

GB