Højesteret: Nej til aktivering - Ingen kon~
Fra : Jesper

Dato : 05-12-05 17:03

Rn principiel sag er nu sluttet i højesteret. En kontanthjælpsmodtager
fra Køge mente det var tvangsarbejde at male hus og stable brænde for
kontanthjælpen. Det siger Højesteret det ikke er.

Altså hvis man vægrer sig imod at blive aktiveret, så ryger
kontanthjælpen.

Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig
forsørge af kommunen.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 05-12-05 19:15

> [...]
>
> Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
> borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig

Du er endnu et lysende eksempel på, at dehumaniseringen breder sig i dette
samfund af angste, konforme lønslaver........der må sparke nedad, fordi de
ikke har evner og nosser til at sparke opad.....sørgelig omgang.

Fra : Mendoza

Dato : 05-12-05 20:51

Henri Gath wrote:

> [...]
> dette samfund af angste, konforme lønslaver........der må sparke
> nedad, fordi de ikke har evner og nosser til at sparke

Vi er hverken angste eller konforme, stol på det. Men vi er kraftedeme
trætte af at forsørge ugidelige initiativløse NASSERØVE i dette land. Op fra
sofaen og KOM I GANG.

Mendoza

Fra : Henri Gath

Dato : 05-12-05 21:28

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er hverken angste eller konforme, stol på det. Men vi er kraftedeme
> trætte af at forsørge ugidelige initiativløse NASSERØVE i dette land. Op
> fra sofaen og KOM I GANG.

Ja, gang i afføringen., og hver mad tre huse og to biler og 3 millioner i
banken, og tak fordi det er gået godt for mig, og Fanden tage de svin det
ikke er gået godt for, og start gasovnene og forpulede nasserøve og
massegrave og smarte reklamer og glatte studieværter og enhver er sig selv
nærmsest og 40000 om måneden er ikke nok til mig og jeg vil også have et
designerkøkken og er I klar over, at jeg kan miste mit job fra dag til dag,
hvis jeg ikke smiler på den rigtige måde, og jeg vil sgu ikke være der på
kontanthjælp......jeg ved jo hvad man siger om de svin. Og lad dem rådne op
eller lad os bruge dem til forsøg, de dovne svin, så gør de da lidt
nytte.......og nu kan du downloade de nyéste muskifiler på din 3G mobil, og
i reklamen er der en pige der får slikket fisse, indtil mobilen
ringer......og Hallejuja, hvor går det godt, store opsving, og vi skal alle
dø, fra vi blev født vidste vi. at hvert år var en langsom rejse mod døden,
og mig, je g kæmper hver dag, hver dag for ikke at blive sat af....sat af og
ryge på offentlige ydelser....svin...nasserøve,,,,Gid fanden havde jer, I
dovne svin.

Fra : Mendoza

Dato : 05-12-05 21:52

Henri Gath wrote:

> [...]
> dag for ikke at blive sat af....sat af og ryge på offentlige
> ydelser....svin...nasserøve,,,,Gid fanden havde jer, I dovne svin.

Næ, men hvor tror du de offentlige ydelser kommer fra? Dejligt uforpligtende
ord, offentlige ydelser. Men nogen skal altså betale dem, ikke? Man kan
ikke bare læne sig tilbage hvis man ikke er tilfreds med sit job og lade det
"offentlige" betale. Man må arbejde med det der kan lade sig gøre her og nu,
og så søge at forbedre sin stilling hvis man ønsker det. Hvad havde du tænkt
dig? Jeg vil sgu også stå af ræset og lade mig forsørge. Lad os alle gøre
det og få en bedre verden.

Mendoza

Fra : Majbritt Gath

Dato : 05-12-05 21:41

til Mendoza....
Når du engang bliver ledig ville jeg ønske for dig at du bliver sat til at
male et hus og stable brænde, for først der vil du finde ud af at den slags
aktivering ikke er nyttig, men ren slave arbejde..Sjovt nok kan folk som dig
først forstå, hvis det rammer dig en dag..Og KOM SÅ SELV IGANG med at finde
ud om du har ren mel i posen selv..Din ynkelige slave pisker

Fra : Henri Gath

Dato : 05-12-05 21:49

"Majbritt Gath" <emilio@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som dig først forstå, hvis det rammer dig en dag..Og KOM SÅ SELV IGANG med
> at finde ud om du har ren mel i posen selv..Din ynkelige slave pisker

Han laver sort arbejde ad helvede til......

Fra : Tony

Dato : 05-12-05 22:28

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Majbritt Gath" <emilio@nypost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Han laver sort arbejde ad helvede til......

Så bliver han da snart fyret, hvis der er ad helvede til.

Tony

Fra : Mendoza

Dato : 05-12-05 22:00

Majbritt Gath wrote:
> [...]
> nok kan folk som dig først forstå, hvis det rammer dig en dag..Og KOM
> SÅ SELV IGANG med at finde ud om du har ren mel i posen selv..Din

Det vil jeg overhovedet ikke have noget imod, da de folk der har arbejde så
at sige betaler min løn. Men jeg skal nok selv finde et job, uanset hvor
usselt det så i første omgang måtte være. Det har jeg gjort de få gange jeg
har været ledig. Man skal ikke sidde og vente på at tilbud udefra kommer ind
af døren. Ud og stem dørklokker og vis noget initiativ, hvis man da seriøst
er interesseret i at få et job. Men det ved jeg af erfaring at der er en hel
del der ikke er.

Mendoza

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-12-05 01:28

"Majbritt Gath" <emilio@nypost.dk> wrote in message
> [...]
> som dig først forstå, hvis det rammer dig en dag..Og KOM SÅ SELV IGANG med
> at finde ud om du har ren mel i posen selv..Din ynkelige slave pisker

Man kender en samfundsnasser når man ser en.

Thorkild

Back in 6 days

Fra : Jesper

Dato : 05-12-05 21:36

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Du er endnu et lysende eksempel på, at dehumaniseringen breder sig i dette
> samfund af angste, konforme lønslaver........der må sparke nedad, fordi de
> ikke har evner og nosser til at sparke opad.....sørgelig omgang.

Et lysende eksempel på en tanketom venstreorienteret der ikke vil være
med til at hjælpe dem på passiv forsørgelse i gang.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 05-12-05 21:45

> Et lysende eksempel på en tanketom venstreorienteret der ikke vil være
> med til at hjælpe dem på passiv forsørgelse i gang.

I gang med hvad? Med at have et hjernedødt slavejob, og lytte til the Voice
og drikke sig fuld i week-enden og købe et skørtesæt til bilen hos
THansen(så kører det for dig!) Og flirte med andre mænds og kvinders koner
og mænd når lejlighed byder sig?Og se Hvem vil være millionær med Peter
Svans Kjær?

Fra : Mendoza

Dato : 05-12-05 22:02

Henri Gath wrote:

> [...]
> hos THansen(så kører det for dig!) Og flirte med andre mænds og
> kvinders koner og mænd når lejlighed byder sig?Og se Hvem vil være

Hvad ønsker du egentlig af tilværelsen? Og hvad gør du for at realisere
det?

Mendoza

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-12-05 01:30

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
> og mænd når lejlighed byder sig?Og se Hvem vil være millionær med Peter

Jamen du er da helt fri for at hoppe af det ræs.

..... vi andre gider bare ikke betale for det.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-12-05 06:33

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Jamen du er da helt fri for at hoppe af det ræs.
>
> .... vi andre gider bare ikke betale for det.

Men du vil gerne betale for alle de muhamedanske nasserøve, som "eliten"
importerer?
--
NoTrabajo

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-12-05 01:03

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men du vil gerne betale for alle de muhamedanske nasserøve, som
> "eliten" importerer?

Det vil jeg ikke, og jeg vil heller ikke betale for nasserøve som dig. Du er
ikke et hak bedre end "de muhamedanske nasserøv". I er alle igler, der blot
suger uden at yde andet end bøvl.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-12-05 12:03

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i

> Men du vil gerne betale for alle de muhamedanske nasserøve, som "eliten"
> importerer?

Næ, i er stort set lige store nasserøve.

Det er mig ubegribeligt du finder dig selv bedre end "dem".

Thorkild

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-12-05 01:01

> [...]

> hos THansen(så kører det for dig!) Og flirte med andre mænds og
> kvinders koner og mænd når lejlighed byder sig?Og se Hvem vil være

Vi deler ikke nødvendigvis alle dit ideal af en tilværelse.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-12-05 19:26

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
>
> Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
> borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig

Den eneste rigtige dom.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 05-12-05 23:30

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Den eneste rigtige dom.

Ja i hvert fald når det er en principel dom, for så vidt jeg kunne forstå
har man ikke taget stilling til det helt konkrete aktiveringsprojekt. Os
uden for retssalen kan så stille os selv det spørgsmål, hvis
bistandsklienten ikke havde malet huset havde kommunen så ikke været nødt
til at hyre en maler, og tog aktiveringsprojektet i så fald ikke arbejde fra
det regulære arbejdsmarked? Man kan også stille sig op og spørge hvad
formålet med projektet var. Hvordan blev kontanthjælpsmodtagernes
arbejdsmarkedstilknytning forøget/forbedret med projektet, altså hvad var
formålet i forhold til arbejdsmarkedet??

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-12-05 01:26

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
> arbejdsmarkedstilknytning forøget/forbedret med projektet, altså hvad var
> formålet i forhold til arbejdsmarkedet??

Skal vi ikke sige det er spørgsmål de røde uden for retssalen stiller, vi
andre ved godt det ikke har noget med kontanthjælpsmodtagerens sag at gøre.

Thorkild

- Back in 6 days

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-12-05 08:02

> [...]
>
> Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
> borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig

Fint. Tiden er kommet til at afskedige langt størstedelen af de offentlige
ansatte for at lade deres arbejde udføre af kontanthjælpmodtagere på
aktivering, som man allerede er startet på mange steder.

Nu hvor retsvæsenet har sagt OK for teknikken i juraen, så er det bare at
komme igen. Alt for mange offentlige er for godt lønnet og for godt 100 år
siden fungerede det mere gnidningsløst, da man kunne skrive ned til
fattighuset i sognet og få stillet fattige til rådighed, når man havde et
styk manuelt arbejde, der skulle laves mod kost og logi.

Den nuværende ordning er faktisk bedre idet at kontanthjælpmodtagernes
timeløn er så lav, at det er billigere end kost og logi.

Aktivering er en geninal løsning til at holde timelønnen nede i det
offentlige og i de virksomheder, som har kontakter hos kommunalbestyrelsen
eller den enkelte sagsbehandler.

Carsten Overgaard

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 06-12-05 11:32

On Mon, 5 Dec 2005 17:03:23 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
>borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig
>forsørge af kommunen.

Du glemmer, at de fleste kontanthjælpmodtagere ikke lever op til
arbejdsgivernes højere og højere krav. Selv om kontanthjælpsmodtagerne
ville og gjorde alt, hvad de kunne, ville de ikke leve op til disse
uopnåelige høje krav. Kim2000 giver et godt praktisk eksempel fra sin
egen arbejdsplads på dette forhold i tråden "Det er ækelt". Skal man
komme den resterende arbejdsløshed til livs må arbejdsgiverne
nødvendigvis nedsætte kravene, så de passer til den ren faktiske
arbejdskraft, der står til rådighed. Der er så få arbejdsløse tilbage,
at arbejdsgiverne må være indstillet på at skrabe bunden. Det er
arbejdsgiverne, der skal ændre holdning, hvis flere skal i arbejde.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 16:21

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> at arbejdsgiverne må være indstillet på at skrabe bunden. Det er
> arbejdsgiverne, der skal ændre holdning, hvis flere skal i arbejde.

Synes du f.eks. der er rimeligt at man kan gå og loppe den fordi man
drikker for meget?
Arbejdsgiverne stiller ikke urimeligt høje krav i Danmark og lønningerne
er meget høje.
Hvordan kan du mene vi er ved at "skrabe bunden" med 150.000 ledige og
andre 750.000 i den arbejdsdygtige alder på offentlig forsøgelse?
Og synes du det er rimeligt at muhamedanerfødemaskiner der reelt ikke
står til rådighed for arbejdsmarkedet skal modtage kontanthjælp?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : andropov

Dato : 06-12-05 17:34

On Tue, 6 Dec 2005 16:20:49 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Synes du f.eks. der er rimeligt at man kan gå og loppe den fordi man
>drikker for meget?

Det er vel mere et spørgsmål om arbejdsgiveren vil have den
alkoholiserede....

>Arbejdsgiverne stiller ikke urimeligt høje krav i Danmark og lønningerne
>er meget høje.

Måske kan man tjene blot nogenlunde rimeligt, hvis man har en
universitetsuddannelse. Men det har ikke alle.
Hvis man skal tjene kassen skal man nok til Silicon Valley, hvis det
ellers stadig er givtigt efter itboblen bristede. At tage til Grønland
at arbejde er heller ikke den store fidus i dag.
Så i dagens højrefløjsersamfund, kan man omskrive Dire Straits's hit
til "Work For Nothing"

>Hvordan kan du mene vi er ved at "skrabe bunden" med 150.000 ledige og
>andre 750.000 i den arbejdsdygtige alder på offentlig forsøgelse?

Højrefløjserne er kun glade for den rigelige arbejdsløshed så der er
et godt udvalg af jobansøgere.

>Og synes du det er rimeligt at muhamedanerfødemaskiner der reelt ikke
>står til rådighed for arbejdsmarkedet skal modtage kontanthjælp?

I dag er det sådan at kun den ene part kan modtage bistand i længere
tid uden at bistanden nedsættes.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 18:16

andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Det er vel mere et spørgsmål om arbejdsgiveren vil have den
> alkoholiserede....

Så må vedkommende HOLDE OP MED AT DRIKKE!

> [...]
> at arbejde er heller ikke den store fidus i dag.
> Så i dagens højrefløjsersamfund, kan man omskrive Dire Straits's hit

Der er masser af arbejde for ikke-universistsuddannede, f.eks. er der
mangel på sosu'er.

> Højrefløjserne er kun glade for den rigelige arbejdsløshed så der er
> et godt udvalg af jobansøgere.

Men så passer det jo ikke at vi er ved at skrabe bunden

> I dag er det sådan at kun den ene part kan modtage bistand i længere
> tid uden at bistanden nedsættes.

Der burde kun være muligt at modtage én kontanthjælp pr. hustand.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 18:44

> Der burde kun være muligt at modtage én kontanthjælp pr. hustand.

Så en familie med mor, far og 2 børn skal leve for 6500 kroner, jamen så må
vi da håbe at disse børn ikke er så "møgforkælet" at de skal bruge sko og
tøj og helst heller ikke spise hver aften. Klog kommentar bøv...

Fra : andropov

Dato : 06-12-05 18:52

On Tue, 6 Dec 2005 18:43:57 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Så en familie med mor, far og 2 børn skal leve for 6500 kroner, jamen så må
>vi da håbe at disse børn ikke er så "møgforkælet" at de skal bruge sko og
>tøj og helst heller ikke spise hver aften. Klog kommentar bøv...

Huslejen koster måske 5000 kr og så er der 1500 kr til 4 mand. Meget
flot:)

Fra : Jakob

Dato : 06-12-05 19:59

On Tue, 06 Dec 2005 18:51:31 +0100, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

>Huslejen koster måske 5000 kr og så er der 1500 kr til 4 mand. Meget
>flot:)

Der er også børnepenge.
men nej det er lige i underkanten, men 2 fulde kontanthjælp er i hvert
fald også for meget, hvis det skal kunne betale sig at arbejde.

Kontanthjælpsloftet er perfekt. Ikke mindst for at få
indvandrerkonerne UD. det er ALTafgørende for fremtidig integration at
de tvinges ud.

Jeg gad faneme heller ikke være rengøringsdame hvis jeg kunne sumpe
foran computeren ekc

Fra : andropov

Dato : 06-12-05 22:30

On Tue, 06 Dec 2005 19:58:41 +0100, Jakob <perj@it.dk> wrote:

>Kontanthjælpsloftet er perfekt. Ikke mindst for at få
>indvandrerkonerne UD. det er ALTafgørende for fremtidig integration at
>de tvinges ud.

Jeg hørte på tv at indvandrerkonerne ikke måtte f.eks. smøre madder i
kantine fordi de kunne komme i nærheden af svinekød. De må heller ikke
sosu job fordi så kan de komme i nærheden af mænd. Hvad må de
efterhånden...

Fra : Jakob

Dato : 06-12-05 22:43

On Tue, 06 Dec 2005 22:29:45 +0100, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

> [...]
>kantine fordi de kunne komme i nærheden af svinekød. De må heller ikke
>sosu job fordi så kan de komme i nærheden af mænd. Hvad må de

Fra tv2 den anden dag. De interviewer en tørklædeindvandrer:

Zar-A-Mchammad: Vores religion forbyder os at arbejde med spiritus og
svinekød.

TV2: Men nu bor I i et land hvor reglerne ser anderledes ud

Khearea Sha-Karsk: Da vi boede i Irak var der masser af tyske og
svenske fabrikker, om sommeren så vi europæerne have shorts på - det
var vi ikke vant til i Irak, men fordi han var fremmed var det okay.
Vi tvinger dem ikke til at gøre som os. Hvorfor skal I tvinge os til
at gøre som I gør?

Altså hvis man skal kunne bruge religionen som undskyldning til at
ARBEJDE med (ikke spise) forskellige varer, så er vi eddermame langt
ude. Sådan en idiot, men det viser bare hvor forsigtig man har været
med at turde sige fra overfor indvandrere og stille krav.

Hun skal have lov til at fravælge arbejde, men så skal der guddødemig
heller ikke falde en eneste samfundskrone til hende.

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 23:38

> [...]
>
> Hun skal have lov til at fravælge arbejde, men så skal der guddødemig
> heller ikke falde en eneste samfundskrone til hende.

Det kan vi meget let blive helt enige om.

Fra : andropov

Dato : 06-12-05 23:58

On Tue, 06 Dec 2005 22:43:27 +0100, Jakob <dperj@it.dk> wrote:

> [...]

>Hun skal have lov til at fravælge arbejde, men så skal der guddødemig
>heller ikke falde en eneste samfundskrone til hende.

Det er sikkert det samme med typiske mandefag som efg uddannelse
murer, tømrer, snedker, maler, mekaniker alt hvor der kommer mænd der
må tørklædekvinderne ikke arbejde.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 20:33

> Så en familie med mor, far og 2 børn skal leve for 6500 kroner, jamen så må
> vi da håbe at disse børn ikke er så "møgforkælet" at de skal bruge sko og
> tøj og helst heller ikke spise hver aften. Klog kommentar bøv...

Næh det skal de ikke: Én bistandshjælp er ca. 8500 kr og deroveni kommer
børnechecken som alle får.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 20:44

> Næh det skal de ikke: Én bistandshjælp er ca. 8500 kr og deroveni kommer
> børnechecken som alle får.
> --

Og hvad er 8500 efter skat? Nemlig ja, 6000-6500

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 21:13

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Og hvad er 8500 efter skat? Nemlig ja, 6000-6500

Du glemmer børnecheck, boligsikring og alt det løse.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-12-05 10:44

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad er 8500 efter skat? Nemlig ja, 6000-6500

Hvis der er tale om forsørgere er det vist ca. 8500 EFTER skat der er tale
om men det er stadig alt for lidt til at have en anstændig tilværelse for.
Jeg kan gudhjælpemig ikke forstå hvorfor kontanthjælpsmodtagerne skal
straffes i hoved og røv som alle højrefløjserne herinde hver eneste dag
agiterer voldsomt for. Jeg forstår heller ikke hvordan en nedsat
kontanthjælpsydelse kan betragtes som en startHJÆLP. Det koster penge at
søge arbejde. Ødelægger man folks økonomi kan det da aldrig være nogen
hjælp. Jeg synes det er en forargelig retorik som baserer sig på en
forsumpet tankegang som er kendetegnende for den nuværende regering.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 06-12-05 20:51

> Næh det skal de ikke: Én bistandshjælp er ca. 8500 kr og deroveni kommer
> børnechecken som alle får.

Ja, og med to voksne bliver det altså 17.000 om måneden for de to voksne
+ ekstra bistandshjælp for børnene + børnecheck + eventuel boligsikring
{kun hvis de bor til leje}.

På:

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Sociale%20forhold/Kontanthjaelp/-%
20hvor%20meget%20kan%20jeg%20faa,-q-,.aspx

kan man så se følgende:

==
Kontanthjælp til personer over 25 år:

* Hvis du er forsørger for børn, er ydelsen på 11.397 kr. om måneden
før skat - hvilket svarer til 80% af det maksimale dagpengebeløb.
* Hvis du ikke er forsørger, er ydelsen på 8.577 kr. om måneden før
skat - hvilket svarer til 60% af det maksimale dagpengebeløb.
==

Så de to voksne må vel begge få 11.397 om måneden, altså i alt 22.794.
Og det må så være før skat, børnecheck og eventuel boligsikring.

Men naturligvis kræver det efter de nye regler {som vel træder i kraft
per 1. januar 2008} at begge voksne har haft mindst 300 timers
ikke-støttet arbejde i de sidste to år. Ellers får den ene af
ægtefællerne kun det langt lavere beløb efter »forklædedirektivet«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 21:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> ikke-støttet arbejde i de sidste to år. Ellers får den ene af
> ægtefællerne kun det langt lavere beløb efter »forklædedirektivet«.

Korrekt, så et ægtepar med børn kan faktisk leve rigtigt godt af
kontanthjælp.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 06-12-05 21:25

> Korrekt, så et ægtepar med børn kan faktisk leve rigtigt godt af
> kontanthjælp.

Medmindre det har håbløs gæld - men nu vil regeringen jo komme med et
forslag om gældssanering for folk der i lang tid har været på
bistandshjælp.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 21:39

> Medmindre det har håbløs gæld - men nu vil regeringen jo komme med et
> forslag om gældssanering for folk der i lang tid har været på
> bistandshjælp.

Det lyder som en god ide, men et krav må være at personen har ændret adfærd,
hvis gælden altså skyldes et overforbrug (kviklån og den slags).

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 00:35

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Det lyder som en god ide, men et krav må være at personen har ændret adfærd,
> hvis gælden altså skyldes et overforbrug (kviklån og den slags).

De ryger alligevel uigenkaldeligt i Riber, og når der sker gældssanering
mister kreditorerne jo deres tilgodehavender. Kort sagt: de kan næppe
igen optage lån - og har altså ikke fremover adgang til »kviklån og den
slags«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 07-12-05 19:24

> Det lyder som en god ide, men et krav må være at personen har ændret
adfærd,
> hvis gælden altså skyldes et overforbrug (kviklån og den slags).

Dette er jo blot et paradeforslag fra den småtbegavede minister.
Selvfølgelig godt for de sikkert få, der er plaget af gæld.
Men ganske uden virkning for flertallet af de fattige.
Hvorfor hopper højrefløjsere altid på den slags tomme gester?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 07-12-05 21:45

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:U8Glf.516$p13.255
@news.get2net.dk:

> Hvorfor hopper højrefløjsere altid på den slags tomme gester?

Hvorfor må du skrive "højrefløjser", når du samtidig kritiserer mig for at
skrive "rødskriger"? Hm?

GB

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-12-05 10:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> @news.get2net.dk:

> Hvorfor må du skrive "højrefløjser", når du samtidig kritiserer mig for at

Det er da ellers et nydeligt udtryk for en højrerabiat.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 14:02

> [...]
> @news.get2net.dk:

> Hvorfor må du skrive "højrefløjser", når du samtidig kritiserer mig for at

Ihukommende det gamle ordsprog:
"Som man råber i skoven..."

Men ok.
Du har en pointe der...

MVH
Egon

Fra : Allan Riise

Dato : 06-12-05 21:51

Jesper wrote:

> Korrekt, så et ægtepar med børn kan faktisk leve rigtigt godt af
> kontanthjælp.

Efter 6. mdr. forsvinder tillæg ( økonomiske fripladser i dagplejen og
boligsikring ), hvorefter parret får 10.800.- ca. hver, da de betaler
aktiveringsydelse tilbage på godt 550.- hver, før skat.

Et typisk skattekort i den indtægtsklasse ligger med 3.200.- uden skat,
resten typisk 49% 7.600 minus skat bliver så ca. 3.750 * 2 + 3.200*2 =
13.900.- hvoraf alt skal betales, husleje, gas, el, telefon, mad, transport,
dagpleje/sfo etc. for i må huske på at selv skattefar og kommunekassen ikke
må iberegne familieydelsen, hvorfor den også er irelevant for debatten!

Husleje som et gennemsnit 4000.-
Gas (Varme) -"- -"- -"- 800.-
El 800.-
Telefon 400.-
Mad 4000.-
Transport 700.-
Dagpleje/sfo 1500.-
Licens 220.-
Tøj etc 500.-
Fors. 200.-

Forbrug pr. md. -------- 13.120.-

Der er ikke meget at rutte med, og der skal helst ikke ske for meget med de
hårde hvidevarer eller cyklerne...

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 22:19

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Forbrug pr. md. -------- 13.120.-
>
> Der er ikke meget at rutte med, og der skal helst ikke ske for meget med de

Jamen Kære Allan;
Kontanthjælp er ikke en permanent ydelse, det er en midlertidig ydelse.
Der er ikke meningen at man i årevis skal leve af kontanthjælp uden at
skaffe sig et arbejde.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 06-12-05 22:27

Jesper wrote:

> Jamen Kære Allan;
> Kontanthjælp er ikke en permanent ydelse, det er en midlertidig
> ydelse. Der er ikke meningen at man i årevis skal leve af
> kontanthjælp uden at skaffe sig et arbejde.

Derfor undrer det mig også at det skal tage årevis at få f.eks. en pension,
eller en revalidering, for hvad er folk på i den periode???

Fra : Egon Stich

Dato : 07-12-05 19:34

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4396022d$0$2093>
> Derfor undrer det mig også at det skal tage årevis at få f.eks. en
pension,
> eller en revalidering, for hvad er folk på i den periode???

Nu skal du ikke bebyrde højrefløjserne med noget så grimt som virkeligheden.
Den er de aligevel ikke i stand til at fatte.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 00:35

> [...]

> aktiveringsydelse tilbage på godt 550.- hver, før skat.
>
> Et typisk skattekort i den indtægtsklasse ligger med 3.200.- uden skat,

49%? Det er da alt for højt sat.

Og husk så lige på at de beskattes individuelt.

> Husleje som et gennemsnit 4000.-
> Gas (Varme) -"- -"- -"- 800.-
> El 800.-
> Telefon 400.-
> Mad 4000.-
> Transport 700.-
> Dagpleje/sfo 1500.-
> Licens 220.-
> Tøj etc 500.-
> Fors. 200.-

Der er vist meget der der kan reduceres. Telefon på 400 per måned? Kan
de ikke nøjes med en telia-mobiltelefon til 25 om måneden?

Transport? Hvilken?

Dagpleje? De får vel friplads.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 07-12-05 08:04

"Per Rønne" wrote:

> 49%? Det er da alt for højt sat.
>
> Og husk så lige på at de beskattes individuelt.

> Der er vist meget der der kan reduceres. Telefon på 400 per måned? Kan
> de ikke nøjes med en telia-mobiltelefon til 25 om måneden?

2 Voksne og en IT forbindelse, eller det skal de vel heller ikke have,
selvom de fleste skoler i dag forventer at hjemmeopgaver kommer fra en
printer!?

> Transport? Hvilken?

Børnene skal køres med de voksne til og fra dagpleje/børnehave, og der skal
søges arbejde, helst hver dag.

> Dagpleje? De får vel friplads.

Ikke efter 6 mdr.(Økonomisk friplads) Men du har vel ikke læst mit indlæg
og kender ikke aktivloven!?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 08:40

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> 2 Voksne og en IT forbindelse, eller det skal de vel heller ikke have,
> selvom de fleste skoler i dag forventer at hjemmeopgaver kommer fra en
> printer!?

Jeg går ud fra at du tænker på en internet-forbindelse. Den kan sagtens
droppes - for bare 10 år siden levede 99% af befolkningen lykkeligt
uden. I øvrigt kræves der ikke internetforbindelse for at udskrive ting
fra en computer, som vel i dag kan fås gratis {rigtigt mange mennesker
har gamle fuldt funktionsdygtige computere placeret i kælderen, som står
til udsmidning}.

Og jeg kan stadig ikke se, hvorfor man har brug for at snadre i telefon
for 400 kroner om måneden. Mit abonnement på telia til 25 kroner om
måneden, med en samtalepris på 80 øre i minuttet, som først tages ud af
månedens og forrige måneds forbrug, giver aldrig anledning til
ekstrabetaling ud over de 25 kroner. Det er fuldt tilstrækkeligt til de
få nødvendige opkald, der skal foretages - og giver jo altså også
mulighed for at bliver ringet op.

> Børnene skal køres med de voksne til og fra dagpleje/børnehave,

Den ligger vel henne om om hjørnet, og i øvrigt har forældrene da tid
til at følge dem til børnehave, /gående/.

> og der skal søges arbejde, helst hver dag.

Det gøres vel ikke ved at køre rundt til arbejdsgiverne.

> Ikke efter 6 mdr.(Økonomisk friplads) Men du har vel ikke læst mit indlæg
> og kender ikke aktivloven!?

Medmindre de kan få pædagogisk friplads, er det vel så heller ikke
nødvendigt at børnene bliver passet, når forældrene ikke har andet at
lave. Medmindre, naturligvis, at de er aktiveret på en sådan måde, at de
ikke selv kan passe børnene.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 07-12-05 10:08

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> udskrive ting fra en computer, som vel i dag kan fås gratis {rigtigt
> mange mennesker har gamle fuldt funktionsdygtige computere placeret i

Det hjælper selvf. også børnene til at kunne søge og finde på nettet, så de
har de samme muligheder som de børn der har forældre der arbejder.

> [...]
> tilstrækkeligt til de få nødvendige opkald, der skal foretages - og
> giver jo altså også mulighed for at bliver ringet op.

Fastnet tlf. og 2 mobiler er hvad normalen for en familie på 4.

> Den ligger vel henne om om hjørnet, og i øvrigt har forældrene da tid
> til at følge dem til børnehave, /gående/.

Næ, min/vores børnehave ligger godt 10 km. væk.

> Det gøres vel ikke ved at køre rundt til arbejdsgiverne.

Jo, det er der man får arbejde, og ikke kun en tete a tete.

> [...]
> nødvendigt at børnene bliver passet, når forældrene ikke har andet at
> lave. Medmindre, naturligvis, at de er aktiveret på en sådan måde, at

Man *må* ikke selv passe sine børn, de *skal* være i dagpleje, skole/sfo,
når man er på kontanthjælp.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 10:18

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det hjælper selvf. også børnene til at kunne søge og finde på nettet, så de
> har de samme muligheder som de børn der har forældre der arbejder.

Børn af kontanthjælpsforældre får /aldrig/ de samme muligheder
derhjemme, som børn der vokser op i et hjem med cembal.

> Fastnet tlf. og 2 mobiler er hvad normalen for en familie på 4.

Men ikke nødvendigvis normalen for familier på kontanthjælp.

> Næ, min/vores børnehave ligger godt 10 km. væk.

Ja, den nærmeste til mig ligger vel en 100 meter væk.

> Jo, det er der man får arbejde, og ikke kun en tete a tete.

Så kan de da gøre der per cykel. Jeg får dog ikke arbejde på den måde
{og må nu stoppe her, da jeg skal på arbejde - eleverne venter}.

Det er da noget nyt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 07-12-05 10:42

"Per Rønne" wrote:

> Børn af kontanthjælpsforældre får /aldrig/ de samme muligheder
> derhjemme, som børn der vokser op i et hjem med cembal.

Nej, men dette er et lille beløb for at sikre sig at de ikke kommer alt for
langt bagefter, og et rigtig godt skoleredskab.

> Men ikke nødvendigvis normalen for familier på kontanthjælp.

Jo, det vil jeg da tro det stadig er, men det er da også kun set på den måde
at forstå, at det at være på kontanthjælp ikke er et valg, men en konsekvens
af en eller anden, uden for ens egen magt, utur der har kostet ens arbejde,
og at man derfor i en kortere, eller længere tid, er underlagt disse regler.

> Ja, den nærmeste til mig ligger vel en 100 meter væk.

Halvdelen af Danmarks befolkning bor i mindre købstæder, småbyer og på
landet.

> Så kan de da gøre der per cykel. Jeg får dog ikke arbejde på den måde
> {og må nu stoppe her, da jeg skal på arbejde - eleverne venter}.

Der forskel på at være akademiker og special arbejder.

Nej.

http://www.adir.dk/extern/netpub/pjecer/Raadighedspjece/html/full_publication.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 08-12-05 20:46

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Halvdelen af Danmarks befolkning bor i mindre købstæder, småbyer og på
> landet.

Også i mindre købstæder og småbyer må børnehaverne nu ligge ganske tæt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 08-12-05 20:57

"Per Rønne" wrote:

> Også i mindre købstæder og småbyer må børnehaverne nu ligge ganske
> tæt.

Det er ikke altid at den nærmeste er god nok, eller har plads nok, jeg har 3
børn, og for at de ikke skal sidde lårene af hinanden, går de alle tre i den
nærmeste større by, hvor de kan være i samme børnehave, men dog på hver
deres stue!

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 21:35

> Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:
>

> Også i mindre købstæder og småbyer må børnehaverne nu ligge ganske tæt.
> --
> Per Erik Rønne

Det er godt, at du har ordet "må" med.
Men det gør ikke påstanden rigtig.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 15:53

> Det hjælper selvf. også børnene til at kunne søge og finde på nettet, så de
> har de samme muligheder som de børn der har forældre der arbejder.

Det er gratis at gå på internettet på biblioteket. Iøvrigt er ikke alle
oplysninger på nettet af samme lødighed som diverse lexika på
biblioteket.

> Fastnet tlf. og 2 mobiler er hvad normalen for en familie på 4.

Har fastnet og ingen mobil, klarer mig glimrende uden en mobillos!

> Næ, min/vores børnehave ligger godt 10 km. væk.

Du bor jo også på bøhlandet!

> Jo, det er der man får arbejde, og ikke kun en tete a tete.

De fleste sender ansøgninger. Sædvanligvis pr. email. Du går på biblo og
læser jobannoncerne i aviserne og på nettet og reflekterer så på dem på
nettet. Skal de endelig ha' en ansøgning pr. Kgl. Dansk Fodpost, så er
de fleste biblo'er leveringsdygtige i en printer.

> Man *må* ikke selv passe sine børn, de *skal* være i dagpleje, skole/sfo,
> når man er på kontanthjælp.

Gælder det også når begge forældrer er på kontanthjælp?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 07-12-05 16:05

Jesper wrote:

> Det er gratis at gå på internettet på biblioteket. Iøvrigt er ikke
> alle oplysninger på nettet af samme lødighed som diverse lexika på
> biblioteket.

Udenoms snak fordi du har personlige ønsker om at betale maks. 25% i skat
har intet at gøre med ikke at gøre uligheden større.

> Har fastnet og ingen mobil, klarer mig glimrende uden en mobillos!

Har du børn?

> Du bor jo også på bøhlandet!

Faktisk så bor jeg kun 1½ times kørsel fra hovedstaden.

> [...]
> dem på nettet. Skal de endelig ha' en ansøgning pr. Kgl. Dansk
> Fodpost, så er de fleste biblo'er leveringsdygtige i en printer.

Og man er derved langt bagved de der har et internet, og mange, om ikke
snart de fleste job's, annonceres kun på nettet, og den med biblioteket
gælder vel kun for folk der bor i nærheden af deres.

> Gælder det også når begge forældrer er på kontanthjælp?

Ja, og skulle den ene ikke stå til rådighed, trækkes begge 2.

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 16:27

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Udenoms snak fordi du har personlige ønsker om at betale maks. 25% i skat
> har intet at gøre med ikke at gøre uligheden større.

Hvad er det for noget ævl?

> Har du børn?

Nej, hvad har det med sagen at gøre? Jeg ved positivt at børnefamilierne
klarede sig glimrende før mobillosens tid.

> Faktisk så bor jeg kun 1∏ times kørsel fra hovedstaden.

Du kan kommer langt ud på bøhlandet på halvanden time.

> Og man er derved langt bagved de der har et internet, og mange, om ikke
> snart de fleste job's, annonceres kun på nettet, og den med biblioteket
> gælder vel kun for folk der bor i nærheden af deres.

Alle kommuner har et bibliotek og er kommunen over en sådan størrelse at
ét bibliotek kan dække, så er der også filialbiblioteker. 99% af alle
danskere bor indenfor gå-eller cykelafstand af deres nærmeste bibliotek.

> Ja, og skulle den ene ikke stå til rådighed, trækkes begge 2.

Kan ordnes ret nemt ved at få en aftale med en dagplejemor der kan
overtage fra dag 1 og frem til kommunen skaffer en daginstitutionsplads,
såfremt begge forældrer kommer i arbejde/aktivering samtidigt.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 15:53

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> 2 Voksne og en IT forbindelse, eller det skal de vel heller ikke have,
> selvom de fleste skoler i dag forventer at hjemmeopgaver kommer fra en
> printer!?

Kan skrives i hånden, det gjorde jeg da jeg gik i skole!

> Børnene skal køres med de voksne til og fra dagpleje/børnehave, og der skal
> søges arbejde, helst hver dag.

Heldigvis er offentlig transport billig for børn. Jeg tog iøvrigt selv
bussen til børnehave fra jeg var 3!

> Ikke efter 6 mdr.(Økonomisk friplads) Men du har vel ikke læst mit indlæg
> og kender ikke aktivloven!?

Så forventer de vel at folk passer børnene derhjemme? (Det er vel
sjældent at begge ægtefæller bliver aktiveret/få job samtidigt?)
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim2000

Dato : 07-12-05 16:17

> Kan skrives i hånden, det gjorde jeg da jeg gik i skole!

> Heldigvis er offentlig transport billig for børn. Jeg tog iøvrigt selv
> bussen til børnehave fra jeg var 3!

HVor om alting er, så kan man hurtigt konkludere at bistandsbeløbet er lavt,
og så højt at man kan klare sig på det i en periode, problemerne opstår når
man ikke finder arbejde indenfor 3-12 måneder, så begynder fryseren måske at
stå af, cyklen skal lappes, vinter/sommertøj skal købes osv osv.

> Så forventer de vel at folk passer børnene derhjemme? (Det er vel
> sjældent at begge ægtefæller bliver aktiveret/få job samtidigt?)

Det er muligt det er logisk, men nogle kommuner er ufattelig gode til at
finde undskyldninger for ikke at udbetale bistand, hvis der er det mindste
galt eller er den mindste tvivl. Og hvis begge melder sig arbejdsløse på
samme dag, så vil de formentlig blive aktiveret på den samme dag.

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 16:30

> [...]
> man ikke finder arbejde indenfor 3-12 måneder, så begynder fryseren måske at
> stå af, cyklen skal lappes, vinter/sommertøj skal købes osv osv.

Så er det jo godt man har Den Blå Avis!

> [...]
> galt eller er den mindste tvivl. Og hvis begge melder sig arbejdsløse på
> samme dag, så vil de formentlig blive aktiveret på den samme dag.

Kan løses med en aftale med en dagplejemor om at overtage pasning fra
dag 1, såfremt begge ægtefæller kommer samtidigt i arbejde/aktivering.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Mark Jensen

Dato : 07-12-05 17:09

On Wed, 7 Dec 2005 16:17:21 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>galt eller er den mindste tvivl. Og hvis begge melder sig arbejdsløse på
>samme dag, så vil de formentlig blive aktiveret på den samme dag.

Jeg har en kammerat som har været på bistandshjælp (eller dagpenge, er
faktisk i tvivl) meget længe. Endelig røg han så på kommunen og fik at
vide at nu gik den ikke længere. Han røg i noget job-aktivering i et
fitness-center hvor han skulle vejlede ældre mennesker. Han afskyede
det, og få dage efter sørgede han selv for at finde et job på et
lager.

Jeg har også en anden kammerat som blev færdiguddannet i sommers som
kontorelev. Han var i starten meget god til at sende jobansøgninger
ud. Røg til en del jobsamtaler, men efterhånden er hans motivation
dalet. hvilket i og for sig er forståeligt nok. Det er bare også
tydeligt at det bliver sværere og sværere for ham at komme i gang
igen. Han tjener på dagpenge meget mere end da han var under
uddannelse og han er blevet glad for at spille World of Warcraft...

Jeg mener at én af de ting som Velfærdskommisionen har helt ret i er
at aktivering skal ske prompte. Så hurtigt som muligt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-12-05 10:23

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mener at én af de ting som Velfærdskommisionen har helt ret i er
> at aktivering skal ske prompte. Så hurtigt som muligt.

Til løn på overenskomstmæssige vilkår, ikke sandt ?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-12-05 19:56

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Til løn på overenskomstmæssige vilkår, ikke sandt ?

Den ville aldrig gå. I øvrigt forestiller Velfærdskommissionen sig kun
at aktivering skal ske straks for unge under 30; ikke for voksne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 08-12-05 21:02

> Den ville aldrig gå. I øvrigt forestiller Velfærdskommissionen sig kun
> at aktivering skal ske straks for unge under 30; ikke for voksne.

Og det er da noget pladder. Uanset om man er 22 eller 44 så er det ikke
sundt at sidde og glo ud i luften gennem længere tid. Man burde dog bruge
mere energi på at rent faktisk lave _brugbar_ aktivering, og ikke som nu
hvor det enten er idiotarbejde eller løntrykkeri (naturligvis med undtagelse
af de (få) brugbare aktiveringsprojekter)

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-05 04:26

> [...]

> hvor det enten er idiotarbejde eller løntrykkeri (naturligvis med undtagelse
> af de (få) brugbare aktiveringsprojekter)

Aktivering kan bestå af et 2-dages kursus i avanceret Access. Eller et
projekt for arbejdsløse magistre der er ved at falde ud af
dagpengesystemet, som hedder Fabrikken, hvor de aktiverede normalt mødes
dagligt, betjener sig af computere, printere, internet og telefon til at
søge job {og sende ansøgninger}, og i øvrigt får støtte dertil af de
ansatte.

Der findes mange former for aktivering. Nogen aktivering har dog form af
en ubehagelig form for arbejde for dagpengene, med det formål at få den
arbejdsløse ud af starthullerne. Forbløffende mange med langvarig
ledighed får hurtigt job når de 1) står over for aktivering {efter et år
for voksne, efter et halvt år for unge under 30} eller 2) er ved at
falde ud af dagpengesystemet {efter fire år for voksne, efter to år for
unge under 25, som i øvrigt også kun får halve dagpenge}.

Reglerne for bistandsmodtagere er naturligvis lidt »skrappere«, lige som
satserne er lavere. Alle skal aktiveres, dog bruges et skrappere ord for
unge under 30, og hvor voksne over 25 får 60% af dagpengemax, får unge
det samme som starthjælpen. Ejendommeligt, i øvrigt, at Det radikale
Venstre, der er så stærk modstander af starthjælpen, ikke i tilsvarende
grad er modstander af ungehjælpens størrelse - der endda er større end
SUen. Såvel kontanthjælp {herunder starthjælp} som SU muliggør i øvrigt
at modtagerne i begrænset omfang kan supplere hjælpen op gennem
erhvervsarbejde, uden modregning.
--
Per Erik Rønne

Fra : XXX

Dato : 09-12-05 01:09

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1h79nk1.vint7z1uy0xq6N%
per@RQNNE.invalid:

> Den ville aldrig gå. I øvrigt forestiller Velfærdskommissionen sig kun
> at aktivering skal ske straks for unge under 30; ikke for voksne.

Hvad er formålet så med aktiveringen?
Jeg behøver da ikke at blive aktiveret for at få dagen til at gå.

Fra : Mendoza

Dato : 09-12-05 15:25

XXX wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1h79nk1.vint7z1uy0xq6N%
> per@RQNNE.invalid:

> Hvad er formålet så med aktiveringen?
> Jeg behøver da ikke at blive aktiveret for at få dagen til at gå.

Formålet er at man skal lave noget for sine penge. Ud af fjerene og mød fra
7 til 15 på et nærmere angivet sted og udfør et nærmere angivet job,
ligemeget hvad. Man skal ikke sidde og fise husleje af derhjemme for andre
folks penge.

Mendoza

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-05 15:43

> Formålet er at man skal lave noget for sine penge. Ud af fjerene og mød
> fra

Så langt så godt

> 7 til 15 på et nærmere angivet sted og udfør et nærmere angivet job,
> ligemeget hvad. Man skal ikke sidde og fise husleje af derhjemme for andre
> folks penge.

Men ikke ligegyldigt hvad, aktivering må have det soleklare mål at få folk i
arbejde, ikke bare at grave et hul for at grave et hul.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-12-05 19:49

> Men ikke ligegyldigt hvad, aktivering må have det soleklare mål at få
> folk i arbejde, ikke bare at grave et hul for at grave et hul.

Du modsiger dig selv. Arbejde er arbejde. Det er de færreste beskåret at
kunne vælge, hvad man i løbet af dagen skal beskæftige sig med. At grave et
hul for at grave et hul er mindst lige så meningsfuldt for en arbejdsløs
under aktivering, som alle mulige andre former for opgaver, du og jeg løser
i løbet af en dag på arbejdsmarkedet.

Ønsker man ikke at lade sig aktivere, står det enhver frit at melde sig ud
af dagpengesystemet/kontanthjælpsystemet. Ganske som jeg kan sige mit job
op, hvis jeg ikke er tilfreds med mine arbejdsopgaver. Længere er den
faktisk ikke.

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-05 21:00

> [...]
> arbejdsløs under aktivering, som alle mulige andre former for opgaver, du
> og jeg løser i løbet af en dag på arbejdsmarkedet.

Nu anser jeg mit arbejde som skolelærer som væsentlig mere meningsfyldt end
som så. Jeg fatter slet ikke den mentalitet du lægger for dagen omkring
arbejde. Naturligvis skal den arbejdsløse ikke lave slavearbejde, den person
skal hjælpes til at få et arbejde, dvs. en aktivering må have det sigte på
både kort og langt sigt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 11:46

> Nu anser jeg mit arbejde som skolelærer som væsentlig mere
> meningsfyldt end som så.

Kravl lige ned igen, hva'? Jeg giver mig ikke af med at vurdere, om mit
eller dit arbejde er mere eller mindre meningsfyldt. Det lader jeg de
bedrevidende om. Jeg er dog noget utryg ved at vide, at mine børn har
lærere, der ansér _deres_ arbejde som mere meningsfyldt end alt muligt andet
arbejde. Jeg finder det f.eks. ganske meningsfyldt, hvis arbejdsløse under
aktivering skulle blive sat til at grave huller.

> Jeg fatter slet ikke den mentalitet du
> lægger for dagen omkring arbejde.

Tal lige om mentalitet omkring arbejde her.

> Naturligvis skal den arbejdsløse
> ikke lave slavearbejde, den person skal hjælpes til at få et arbejde,
> dvs. en aktivering må have det sigte på både kort og langt sigt.

Slavearbejde er arbejde, man fysisk tvinges til uden at blive aflønnet, men
det er nok svært at forklare en halvstuderet skolelærer, der føler sig hævet
over andres "slavearbejde". Aktivering kan være en stor hjælp, hvor selve
arbejdets art er totalt ligegyldigt. Er ens indstilling til tingene, at der
er arbejde, man er "for fin" til at ville udføre under aktivering, så har
man sgu' et problem og bør nok finansiere sin arbejdsfrihed selv.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-05 12:22

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Jeg finder det f.eks. ganske meningsfyldt, hvis arbejdsløse under
> aktivering skulle blive sat til at grave huller.

Men vel ikke at blive sat til at grave huller om formiddagen - og kaste
dem til om eftermiddagen?

Som man gjorde det i Frankrig efter i årene efter februarrevolutionen i
1848.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 12:52

> Men vel ikke at blive sat til at grave huller om formiddagen - og
> kaste dem til om eftermiddagen?

Hvorfor ikke? Hvis formålet er at aktivere nogle mennesker, så fint nok med
mig. Hvis det samtidig kan have dén opdragende effekt, at samme lærer, at
man ikke er for fint til at grave huller, er det bare en ekstragevinst.

Fra : XXX

Dato : 10-12-05 16:56

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> [...]
> indstilling til tingene, at der er arbejde, man er "for fin" til at
> ville udføre under aktivering, så har man sgu' et problem og bør nok

Jeg vil selv først acceptere aktivering, hvis arbejdet foregår på normale
vilkår og til normal løn!
Arbejdets indhold som sådan er ligegyldigt.

Fra : Kim2000

Dato : 10-12-05 17:24

> [...]
> andet arbejde. Jeg finder det f.eks. ganske meningsfyldt, hvis arbejdsløse
> under aktivering skulle blive sat til at grave huller.

Den prøver vi lige at tage een gang til. Så det du siger det er at en
hjertekirugsarbejde ikke er mere vigtigt eller betydningsfuldt end at grave
et hul??

> [...]
> så har man sgu' et problem og bør nok finansiere sin arbejdsfrihed selv.

Lad mig gætte: Du har aldrig selv været i aktivering?

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 18:24

> Den prøver vi lige at tage een gang til. Så det du siger det er at en
> hjertekirugsarbejde ikke er mere vigtigt eller betydningsfuldt end at
> grave et hul??

Ja, det vil jeg sige. Hvis hullet f.eks. er et Metro-hul i Kbh. eller en
tunnel under Storebælt eller...

> Lad mig gætte: Du har aldrig selv været i aktivering?

Nej, det ved gud, jeg aldrig har. Jeg kan heller ikke forestille mig, det
nogen sinde kommer på tale. Jeg har i mine yngre dage været uden arbejde i
perioder, hvor jeg gik i skole eller studerede, men så fandt jeg mig hurtigt
noget at tage mig til. Jeg har f.eks. kørt taxi, været pædagogmedhjælper,
rengøringsassistent, arbejdet på plejehjem, været flyttemand, gået med
aviser, sorteret æbler, gravet huller og alt muligt andet, du garanteret
ikke finder er værdigt arbejde, man kan udsætte mennesker i aktivering for.

Jeg har således gravet mange huller i min tid - også huller, der i en
skolelæres øjne nok må forekomme meningsløse. Jeg har til gengæld set mange
skolelærere, hvis arbejdsindsats i mine øjne forekommer meningsløs.

Det meste af min egen familie er skolelærere og de har - ganske som dig - et
noget abstrakt og teoretisk syn på det virkelige liv, selvom de ikke - også
ganske som dig - finder det svært at vurdere egen karriere og status
urealistisk høj.

Lad mig gætte: Du har aldrig gravet et hul endsige haft et stykke reelt,
fysisk arbejde?

Fra : Kim2000

Dato : 10-12-05 20:14

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det vil jeg sige. Hvis hullet f.eks. er et Metro-hul i Kbh. eller en
> tunnel under Storebælt eller...

Og nu snakkede vi altså om at man gravede et hul på Lars Tyndskidsmark for
at dække det til igen, men det lyder til du fangede pointen.

> [...]
> flyttemand, gået med aviser, sorteret æbler, gravet huller og alt muligt
> andet, du garanteret ikke finder er værdigt arbejde, man kan udsætte

Alt det du herover beskriver er arbejde. Det vi iøvrigt har set flere
kommuner gøre er at undlade at ansætte folk i stillinger på fx plejehjem kun
for at sende folk i aktivering det samme sted. Altså at aktiveringsprojekter
bliver en del af driften istedet for personale.

> [...]
> urealistisk høj.
>
> Lad mig gætte: Du har aldrig gravet et hul endsige haft et stykke reelt,

Du kunne ikke tage mere fejl Jeg har rent faktisk været i forsvaret
siden jeg var 17, jeg startede først på HF da jeg var lidt over 25, og har
desuden også været to år i aldi, så jeg ved skam godt hvad hårdt arbejde er.
Du ved tilgengæld ikke hvad aktivering er. Jeg tror du har en klar ide om
hvordan aktiveringen burde være, men det der sker ude i virkeligheden er
meningsløs nedværdigelse af folk, der allerede ligger ned. Vi kan
forhåbentlig være enige om at aktivering ikke må koste stillinger og ikke må
nedværdige folk?

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-05 20:59

> Vi kan forhåbentlig være enige om at aktivering
> ikke må koste stillinger og ikke må nedværdige folk?

Folk bliver alene nedværdiget, hvis de selv føler sig nedværdiget. Jeg ville
føle mig nedværdiget allerede i dét øjeblik jeg henvendte mig på kommunen og
fortalte, at jeg -trods arbejdsduelighed - ikke selv var i stand til at
tjene mine egne penge. Andre har en anden grænse for, hvornå de føler sig
nedværdiget. Grundlæggende gælder, at vi alle må finde os i at blive sat til
noget, vi ikke nødvendigvis synes om.

Med din indstilling til, at nogle jobs er vigtigere end andre, skal du nok
sikre, at nogle mennesker føler sig nedværdiget, når de "tvinges" til at
lave noget, der tilsyneladende er under deres værdighed. Kæden knækker, når
man som modtager af overførselsindkomst tillader sig at finde aktivering
nedværdigende. Vi har ikke arbejdstvang i dette land. Det står enhver frit
at holde sig uden for arbejdsmarkedet. Det står også enhver frit at undlade
at lade sig underholde af andres skattekroner. Er man ikke i stand til at
klare sig selv, må man tage det, som det kommer (og jeg taler i denne
sammenhæng alene om arbejdsduelige mennesker).

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-05 00:55

> [...]

> klare sig selv, må man tage det, som det kommer (og jeg taler i denne
> sammenhæng alene om arbejdsduelige mennesker).

Finder du også eksemplet med en virksomhedsejer, der blev udkonkurreret
af et kommunalt aktiveringsprojekt, som måtte fyre sine medarbejdere
{der så blev »ansat« på projektet}, for til sidst selv at blive
arbejdsløs - og aktiveret på selvsamme projekt?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-05 10:54

> [...]
> medarbejdere {der så blev »ansat« på projektet}, for til sidst selv
> at blive arbejdsløs - og aktiveret på selvsamme projekt?

Jeg går ud fra, du spørger, om jeg finder det rimeligt? Nej, det gør jeg
ikke. Aktivering skal ikke udkonkurrere "rigtige" arbejdspladser. Så hellere
lade mennesker under aktivering grave huller om formiddagen og fylde dem op
igen om eftermiddagen. Hovedformålet med aktivering må være at holde
mennesker i gang, give dem noget at stå op til om morgenen og fastholde dem
i, at indkomster ikke kommer af sig selv - ikke at give dem arbejdsopgaver,
de fint kan løse ved blot at søge og få et arbjede.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-05 11:09

> [...]

> i, at indkomster ikke kommer af sig selv - ikke at give dem arbejdsopgaver,
> de fint kan løse ved blot at søge og få et arbjede.

Og så vil jeg sige, at aktiveringen ikke må være fuldstændig psykisk
undergravende. Aktiveringen skal ikke skabe psykiatriske patienter.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-05 11:37

> Og så vil jeg sige, at aktiveringen ikke må være fuldstændig psykisk
> undergravende. Aktiveringen skal ikke skabe psykiatriske patienter.

Øh? Hvordan kan aktivering være psykisk undergravende og ligefrem skabe
psykiatriske patienter?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-05 13:54

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Øh? Hvordan kan aktivering være psykisk undergravende og ligefrem skabe
> psykiatriske patienter?

Et eksempel er jo nævnt her i tråden: grave huller om formiddagen, og
kaste dem til igen om eftermiddagen. Totalt meningsløst.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 11-12-05 14:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Et eksempel er jo nævnt her i tråden: grave huller om formiddagen, og
> kaste dem til igen om eftermiddagen. Totalt meningsløst.

Næh, det løsner jorden så vækster har nemmere ved at gro på den.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Alucard

Dato : 11-12-05 14:49

On Sun, 11 Dec 2005 13:53:32 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Et eksempel er jo nævnt her i tråden: grave huller om formiddagen, og
>kaste dem til igen om eftermiddagen. Totalt meningsløst.

Præcis.... Den eneste begrundelse er, at så er der nogen der kan sige
"Så kan de lære det".....

Fra : GB

Dato : 11-12-05 15:13

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Næh, det løsner jorden så vækster har nemmere ved at gro på den.

Du er eddermaneme langt ude.

Hvis det stod til dig, ville vi have et samfund, hvor alle var
tvangsaktiverede med at grave huller, tobak og spiritus ville være totalt
forbudt, og morskab af enhver art ville vække omgående mistanke hos
myndighederne.

GB

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-12-05 17:15

> Et eksempel er jo nævnt her i tråden: grave huller om formiddagen, og
> kaste dem til igen om eftermiddagen. Totalt meningsløst.

Nogenlunde som en skatteborger der aflevere 63 % i skat og derefter
afgifter.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-05 17:45

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Nogenlunde som en skatteborger der aflevere 63 % i skat og derefter
> afgifter.

Ja, du har jo stiftet en Skatteborgerforening med dig selv som formand,
og bliver i den egenskab interviewet af TV-Avisen.

Hvor mange medlemmer er I, bortset fra dig selv?

--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-12-05 18:05

> Ja, du har jo stiftet en Skatteborgerforening med dig selv som formand,
> og bliver i den egenskab interviewet af TV-Avisen.
>
> Hvor mange medlemmer er I, bortset fra dig selv?

Skatteborgerforeningen er 5 år gammel og har haft adskillige ministre som
medlemmer, de må desværre ikke længere være medlem for Fogh.

Vi bliver da også inviteret til møde hos skatteministeren.

Hvad medlemstal angår vil jeg gerne fremlægge dem i februar måned, de går
nok lidt ned efter CEPOS er kommet på banen. Lad det være sagt i samme
moment at vi støtter CEPOS.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 11-12-05 18:56

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Nogenlunde som en skatteborger der aflevere 63 % i skat og derefter
> afgifter.

Så en urimelighed opvejer den anden eller hva´? Målet må være at man aldrig
giver mere end 50% i skat, men det er jo svært når man ser adminstrationen
skal fylde så meget, fx 32 millioner til een rapport (hvordan i alverden kan
det løbe op i så stort et beløb?).

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-05 21:11

> Et eksempel er jo nævnt her i tråden: grave huller om formiddagen, og
> kaste dem til igen om eftermiddagen. Totalt meningsløst.

Og det mener du seriøst er psykisk undergravende og skaber psykiatriske
patienter?

Fra : Kim2000

Dato : 11-12-05 22:02

> Og det mener du seriøst er psykisk undergravende og skaber psykiatriske
> patienter?

Det kan selv en retaderet nisse med en halv hjerne regne ud

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-05 22:48

> Det kan selv en retaderet nisse med en halv hjerne regne ud

OK. Jeg tror, vi stopper her. Vi lever åbenlyst i hvert sit univers.

Fra : XXX

Dato : 11-12-05 22:57

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in news:439c93ba$0$47015
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Det kan selv en retaderet nisse med en halv hjerne regne ud

Endvidere kan det også være fysisk ødelæggende arbejde på længere sigt.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-12-05 03:40

> [...]
> adminstrationen skal fylde så meget, fx 32 millioner til een rapport
> (hvordan i alverden kan det løbe op i så stort et beløb?).

En rapport til 0,002 % af BNP, som omhandler samfundets udvikling, kan vel
ikke betegnes som dyr.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-12-05 03:41

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> Det kan selv en retaderet nisse med en halv hjerne regne ud

Det kræver nok snarere en retarderet nisse med en halv hjerne at regne det
ud.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-12-05 03:43

"XXX" <not@this.level> wrote in message

> Endvidere kan det også være fysisk ødelæggende arbejde på længere sigt.

Ja, så hellere ligge sig til at dø af sult, eller har du et andet forslag ?

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 12-12-05 20:21

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> En rapport til 0,002 % af BNP, som omhandler samfundets udvikling, kan vel
> ikke betegnes som dyr.

Gudfaderbevares, med det argument er der intet der skal afskaffes eller
spares væk.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 20:54

> [...]

> Gudfaderbevares, med det argument er der intet der skal afskaffes eller

Naturligvis - hvis det er noget som formanden for Skatteborgerforeningen
ikke bryder sig om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : XXX

Dato : 13-12-05 01:14

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in

> "XXX" <not@this.level> wrote in message

> Ja, så hellere ligge sig til at dø af sult, eller har du et andet
> forslag ?

Ja, man kan give de arbejdsløse et rigtigt arbejde i den offentlige sektor.
Allerede fra dag 1 kan de være i arbejde.
Endvidere kan staten presse private virksomheder til at ansætte folk til
normal løn og på normale vilkår.

Fra : Alucard

Dato : 13-12-05 06:21

On 13 Dec 2005 00:13:41 GMT, XXX <not@this.level> wrote:

>Endvidere kan staten presse private virksomheder til at ansætte folk til
>normal løn og på normale vilkår.

Hvordan havde du tænkt dig det...???

Det lyder ret diktatorisk....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-12-05 11:23

> Naturligvis - hvis det er noget som formanden for Skatteborgerforeningen
> ikke bryder sig om.

Man kunne jo nedlægge vismændene.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-12-05 11:25

> [...]
> Allerede fra dag 1 kan de være i arbejde.
> Endvidere kan staten presse private virksomheder til at ansætte folk til

Det er dog det tåbeligste, der er i forvejen for mange ansatte i den
offentlige sektor.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-05 19:56

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> [...]

At få især unge i gang med noget, og i øvrigt sørge for at folk ikke
hænger fast i arbejdsløshed, eller at man ikke får argumenter for at
nedskære ydelser eller dagpengeperiode.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 18:07

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> så begynder fryseren måske at tå af, cyklen skal lappes, vinter/sommertøj
> sskal købes osv osv.

Man behøver nu altså ikke at købe nyt vinter/sommertøj /hvert/ år.

Og cyklen hører til småtingsafdelingen - måske skulle de lære at lappe
den selv?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 18:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man behøver nu altså ikke at købe nyt vinter/sommertøj /hvert/ år.

Måske burde man overveje at kigge indenfor i diverse
brugttøjsforretninger?

> Og cyklen hører til småtingsafdelingen - måske skulle de lære at lappe
> den selv?

Og så kan en god brugt cykel købes på politiauktion for nogle få
hundrede kroner.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : XXX

Dato : 06-12-05 19:03

> Der burde kun være muligt at modtage én kontanthjælp pr. hustand.

Hvorfor?
Selvom man er et ægtepar er man da stadig to selvstændige individer. Jeg
har aldrig forstået, hvorfor man skal straffes økonomisk, bare fordi man er
gift.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 20:33

XXX <not@this.level> wrote:

> [...]
> har aldrig forstået, hvorfor man skal straffes økonomisk, bare fordi man er

Fordi det ellers vil fremme bistandskulturen, især hos de fremmede.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 20:45

> Fordi det ellers vil fremme bistandskulturen, især hos de fremmede.

Utroligt.... så lykkes det igen at få flyttet fokus fra bistandsklienten til
de fremmede, er der overhovedet noget som helst man ikke vil pålægge dem
skylden for??

Fra : Jakob

Dato : 06-12-05 21:03

On Tue, 6 Dec 2005 20:44:56 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Utroligt.... så lykkes det igen at få flyttet fokus fra bistandsklienten til
>de fremmede, er der overhovedet noget som helst man ikke vil pålægge dem
>skylden for??

Well i og med at 50 % af "de fremmede" ikke er på arbejdsmarkedet, er
det da meget logisk det som Jesper påpeger.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 21:13

> [...]

> de fremmede, er der overhovedet noget som helst man ikke vil pålægge dem

Utroligt at du ikke kan erkende fakta: De fremmede lever enten af
bistandsnas eller konkurrerer med de bogligt svage folkedanskere om de
ufaglærte jobs.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Mendoza

Dato : 06-12-05 21:18

Kim2000 wrote:

> Utroligt.... så lykkes det igen at få flyttet fokus fra
> bistandsklienten til de fremmede, er der overhovedet noget som helst
> man ikke vil pålægge dem skylden for??

Ja, vejret kan man vel ikke klandre dem for. Men ellers er der skam nok at
tage fat på. Men du synes vel at de mange fremmede er et aktiv for Danmark?
Du mener at de store summer som de arbejdende danskere bruger på at forsørge
alle disse personer med anden etnisk baggrund end dansk, der af en eller
anden underlig grund befinder sig i Danmark, er givet godt ud?

Mendoza

Fra : Kim2000

Dato : 06-12-05 21:37

> Ja, vejret kan man vel ikke klandre dem for. Men ellers er der skam nok at
> tage fat på. Men du synes vel at de mange fremmede er et aktiv for
> Danmark?

Nej, det mener jeg ikke, jeg kan ligesom alle andre være dybt fortørnet over
at vi kan se indvandre der har været i landet i 20 år ikke kan et ord dansk.
Jeg kan tage mig til hovedet, når man udbetaler bistand til indvandren der
pjækker fra sprogkurser osv osv. Jeg mener bare slet ikke i det i lige
præcis denne tråd har nogen som helst relevans.

Jeg henviser til en artikel der fortæller at varme stuernes besøg er steget
med 32% siden 2001, det er et tegn på at flere har problemer med at klare
sig på samfundets bund, og det er det problem man må tage sig af, ikke at
fokusere på om det er en person der er mørk eller hvid. Som jeg tidligere
har nævnt, så ser jeg ikke aktivering som noget problem i sig selv, men den
form for aktivering der sker mange steder tager "rigtige" jobs, fx i
supermarkeder, hvor der spares timer på den konto. Og at i fuldt alvor -
tyder det på - at stille sig op og påstå at "de rige" velfarter til
varmestuerne er hul i hovedet - rent ud sagt.

> Du mener at de store summer som de arbejdende danskere bruger på at
> forsørge alle disse personer med anden etnisk baggrund end dansk, der af
> en eller anden underlig grund befinder sig i Danmark, er givet godt ud?

Jeg mener man skal tage den debat, når det er relevant eller rettere sagt,
så nytter det ikke at altid inddrage en bestemt gruppe mennesker og give dem
skylden for alt og alting. Vi har en bistandslov, den skal gælde for både
indvandre og for danskere, derfor er det - i denne sammenhæng - irrelevant
_hvorfor_ de er på bistand. Mit argument med hele trådstarten er at det er
tydeligt at kontanthjælpsmodtageren har fået det meget meget hårdere.

Når vi så hører en jens rohde stå og ævle om at man kan jo tage en avisrute,
så "glemmer" han at det modregnes i bistanden og derfor er det da helt
logisk at bistandsklienten ikke tager den, rent ud sagt så vil
bistandsklienten ikke tjene en krone på at stå op kl 5 om morgen for at
knokle til næsten ingen løn, han vil blot sørge for at kommunen sparer
penge.

Og igen irriterer det mig at man hiver familien med de 5 børn frem, hvad med
den enlige ikke-forsørger. Den person har 6500 kroner til rådighed efter
skat - og ikke adgang til kollegieværelse - der skal intet til at vælte det
læs, en tandlægeregning, et par sko, en frakke osv osv. alt sammen er noget
som kan vælte læsset. Bare licensen her i landet udgør altså 2000 kroner,
skal man have en forsikring, så taler vi nemt 2000. Selvfølgelig er det
nemmere, hvis der er to til at betale husleje, men langt fra alle har altså
mand/kone og børn.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 22:19

> [...]

> pjækker fra sprogkurser osv osv. Jeg mener bare slet ikke i det i lige
> præcis denne tråd har nogen som helst relevans.

Og hvorfor har det så ikke det Kim2K ?

> [...]
> tyder det på - at stille sig op og påstå at "de rige" velfarter til
> varmestuerne er hul i hovedet - rent ud sagt.

Kan du sige misbrug?
Hvor stor en del af besøgene på varmestuerne skyldes misbrug af stoffer
og alkohol som er selvforskyldt?

> [...]
> _hvorfor_ de er på bistand. Mit argument med hele trådstarten er at det er
> tydeligt at kontanthjælpsmodtageren har fået det meget meget hårdere.

Er det dig ubekendt at 70% af de herboende somaliere i den
arbejdsdygtige alder er på overførselsindkost? Eller at de fremmede
konkurrere med bogligt svage folkedanskere om de samme ufaglærte jobs?

> [...]
> bistandsklienten ikke tjene en krone på at stå op kl 5 om morgen for at
> knokle til næsten ingen løn, han vil blot sørge for at kommunen sparer

Jamen er det ikke meningen at folk i så vid grad som det er muligt skal
forsørge sig selv? Og hvis ikke det kan betale sig at tage en avisrute
eller plukke jordbær, så er det fordi kontanthjælpen er for høj!

> [...]
> nemmere, hvis der er to til at betale husleje, men langt fra alle har altså

Licens? Hvis du ansaffer dig en computer med et tunerkort og skrotter
radio/TV, så sparer du licencen. Kan formentligt anskaffes brugt til en
500-750 kr.
Og så er kontanthjælp heller ikke en permanent ydelse. Det er kun en
midligertidig ydelse til kontanthjælpsmodtageren finder sig et arbejde.

NOGET VEDKOMMENDE HAR MEGET LETTERE VED HVIS MUHAMMEDANERNE BLIVER SENDT
HJEM!

http://dvd.tradewho.com/

Fra : XXX

Dato : 06-12-05 23:05

> Og så er kontanthjælp heller ikke en permanent ydelse. Det er kun en
> midligertidig ydelse til kontanthjælpsmodtageren finder sig et
> arbejde.

Hvad med de syge som har fået opbrugt retten til sygedagpenge og som derfor
er røget på kontanthjælp, men som stadig er lige syge?

> NOGET VEDKOMMENDE HAR MEGET LETTERE VED HVIS MUHAMMEDANERNE BLIVER
> SENDT HJEM!

Udskift "MUHAMMEDANERNE" med "JØDERNE" og du lyder som en nazist!

Men jeg så også helst, at vi sendte dem hjem og at vi hjalp dem i deres
nærområder i stedet.

Fra : GB

Dato : 06-12-05 23:15

XXX <not@this.level> wrote in

> Udskift "MUHAMMEDANERNE" med "JØDERNE" og du lyder som en nazist!

Snarere som en islamist eller en fra den ekstreme, yderligtgående
venstrefløj.

Eller du mener måske at det er nazi-Jonny i Greve som står bag Boykot
Israel-bevægelsen og Modkraft?

GB

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 00:22

XXX <not@this.level> wrote:

> [...]
>
> Udskift "MUHAMMEDANERNE" med "JØDERNE" og du lyder som en nazist!
>
> Men jeg så også helst, at vi sendte dem hjem og at vi hjalp dem i deres

Jøderne der bor her i landet og som boede i Tyskland i 30erne er/var hhv
danskere og tyskere der havde boet i århundrede i de respektive lande.
Tyske jøder kæmpede i skyttegravene under Første Verdenskrig og fik
medaljer i spandevis for tapperhed, hvor mange muhamedanere kæmpede på
Dybbøl Skanse i 1864?
Muhamedanerne er ikke danske og bliver det heller ikke, de er i
modsætning til jøderne ikke assimilerede i den danske befolkning. I
modsætning til jøderne lever muhamedanerne for det meste af bistandsnas,
de importere kulturfremmede ægtefæller og bliver ved med at tale
gebrokkent dansk selvom de på papiret har været her gennem flere
generationer. Muhamedanerne stiller krav om bestemt påklædning på
arbejde, særlige dage hvor svømmehallen er reserveret deres kvinder, de
udbreder fundamentalisme og terrorisme, i det hele taget er
sammenligningen med jøderne meget, meget dårlig.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : XXX

Dato : 06-12-05 21:05

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Fordi det ellers vil fremme bistandskulturen, især hos de fremmede.

Og?
Det er vel ikke kun de fremmedes skyld, at der ikke er arbejde til dem?
Der er jo heller ikke nok arbejde til danskerne.
Det eneste måde at få folk i arbejde på, er at udvide den offentlige
sektor. De private virksomheder tænker kun på profit, så dem kan vi ikke
regne med.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-05 21:13

XXX <not@this.level> wrote:

> [...]
> Det eneste måde at få folk i arbejde på, er at udvide den offentlige
> sektor. De private virksomheder tænker kun på profit, så dem kan vi ikke

Hvem skal betale for det? Send de fremmede hjem, det betyder færre
arbejdsløse og flere jobs til de bogligt svage folkedanskere.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jakob

Dato : 06-12-05 21:10

On 06 Dec 2005 20:05:29 GMT, XXX <not@this.level> wrote:

>Og?
>Det er vel ikke kun de fremmedes skyld, at der ikke er arbejde til dem?

Problemet er at de(mange af dem) slet ikke forsøger. Og alt for mange
indvandrerkoner har aldrig været på arbejdsmarkedet på noget som helst
tidspunkt.
Det kan ikke være rimeligt at de skal forsørges uden modydelse.

Fra : Mendoza

Dato : 06-12-05 21:23

XXX wrote:

> [...]
> Det eneste måde at få folk i arbejde på, er at udvide den offentlige
> sektor. De private virksomheder tænker kun på profit, så dem kan vi

Jamen kunne vi så ikke bare allesammen arbejde i den offentlige sektor, så
ville alle problemer med arbejdsløshed være løst. Så kunne vi leve af at
klippe hinanden allesammen. Hvorfor har man dog ikke tænkt på det noget før?

Mendoza

Fra : XXX

Dato : 07-12-05 05:22

"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in

> [...]
> sektor, så ville alle problemer med arbejdsløshed være løst. Så kunne
> vi leve af at klippe hinanden allesammen. Hvorfor har man dog ikke

Staten skal til at producere biler, underholdningselektronik osv. Vi skal
ikke være afhængig af andre lande.
For at få adgang til de nødvendige naturressourcer til produktionen
besætter vi Norge og Sverige.
Endvidere bliver import af de varer, som Danmark selv kan producere
stoppet.

Fra : Egon Stich

Dato : 07-12-05 19:47

> [...]
> ville alle problemer med arbejdsløshed være løst. Så kunne vi leve af at
> klippe hinanden allesammen. Hvorfor har man dog ikke tænkt på det noget

Tjah...
Hvorfor har arbejdsgiverne ikke tænkt på at tage lærlinge?
Nu påstår de, at de mangler svende...
Så må vi vel hellere importere nogle? Ikk?
Og regeringen nedlægger praktikpladser.
Hvorfor tænker højrefløjsere sig ikke om?

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-12-05 10:29

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så må vi vel hellere importere nogle? Ikk?
> Og regeringen nedlægger praktikpladser.
> Hvorfor tænker højrefløjsere sig ikke om?

Ja hykleriet kender ingen grænser i den lejr.

Først gider de ikke løfte samfundsopgaven og uddanne en tilstrækkelig stor
arbejdsstyrke og bagefter skriger de på kvalificeret arbejdskraft og kan
ikke forstå de ikke kan få nogen. Ak ja, det er klart resultaterne af ægte
liberalisme. Måske staten skulle overtage al faglig uddannelse fra A-Z og
sende regningen til arbejdsgiverne (i form af øget skat eller afgift). Det
vil give lærepladser til alle og garanti for en arbejdsstyrke bagefter.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 13:36

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil give lærepladser til alle og garanti for en arbejdsstyrke bagefter.

Det er da endnu værre...
Vi ved jo, at forholdene til stadighed ændres.
Ligesom bølgebevægelser, går det op og ned.
Så går det godt, så skidt.
Uanset hvor vi ligger på kurverne, forsøger kapitalisterne at ændre det
sociale system, så det alene gavner dem.
Så inporterer de fremmede.
Så vil de af med dem.
Så er vi for mange.
Så er vi for få.
Og hvis en havelågemekaniker på grenen ved skagen ikke kan få en arbejdsløs
til at flytte derop, for 14 dages arbejde, har vi "flaskehalsproblemer".

Altsammen alene fordi vi mangler en styring af kapitalisterne.
Det burde vi have, da det jo til overflod er bevist, at disse hverken har
nogen moral eller samfundssind.
Fædreland ej heller.

Ang. uddannelse:
Enten bør der pålægges ved lov, at virksomheder skal tage lærlinge, efter
een eller anden nøgle.
Eller staten bør, som du er inde på, overtage lærlingeuddannelsen.
Naturligvis betalt gennem en særskat for virksomhederne.
Liberalisterne holder jo så meget af brugerbetaling

MVH
Egon

Fra : E.M.

Dato : 08-12-05 15:33

Måske staten skulle overtage al faglig uddannelse fra A-Z og
> sende regningen til arbejdsgiverne (i form af øget skat eller afgift). Det
> vil give lærepladser til alle og garanti for en arbejdsstyrke bagefter.

Der tager du fejl, det vil sætte yderligere skub i udflytningen af
arbejdspladser til lavtløns-landene, og hvem er det så der står med
sorteper?

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 21:07

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Der tager du fejl, det vil sætte yderligere skub i udflytningen af
> arbejdspladser til lavtløns-landene, og hvem er det så der står med

Det er ikke muligt at exportere alle faglærte jobs.
Du tænker snarere på de ufaglærte.

Og du kan da ikke i alvor mene, at der ikke ligger en forsømt forpligtigelse
hos arbejdsgiverne?
Og at de bør betale?
Liberale går da ind for brugerbetaling, ikke? Hvad med om de liberale
efterlevede dette?
Eller det gælder måske kun for de fattigste?

MVH
Egon

Fra : E.M.

Dato : 08-12-05 22:16

> Det er ikke muligt at exportere alle faglærte jobs.
> Du tænker snarere på de ufaglærte.

Det er nu også mange faglærte jobs der bliver eksporteret.

> Og du kan da ikke i alvor mene, at der ikke ligger en forsømt
> forpligtigelse
> hos arbejdsgiverne?

Det er nu lidt mere nuanceret end som så, der hvor der for tiden er størst
mangel på faglærte er i byggeriet, det har stort set ligget stille i mange
år, og hvis en håndværksmester ikke har noget at lave kan han vel dårligt
tage lærlinge ind.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-12-05 14:12

> [...]
> år, og hvis en håndværksmester ikke har noget at lave kan han vel dårligt

Det var jo b.la. derfor, vi havde ordningen med skolepraktik.
Således at der, også i lidt sløjere tider, kunne uddannes fagfolk.
Jeg finder det noget vanvittigt, at det netop var arbejdsgiverne, der
konstant forlangte ordningen afskaffet.
Og fik regeringen til at gørte det..!!
Det hænger jo aldeles ikke sammen, når man nu hyler på arbejdskraft, og enda
ønsker at inportere udefra.

MVH
Egon

Fra : E.M.

Dato : 11-12-05 11:30

> [...]
> Og fik regeringen til at gørte det..!!
> Det hænger jo aldeles ikke sammen, når man nu hyler på arbejdskraft, og

Skolepraktik kan ikke hamle op med mesterlære, de får godt nok den
teoretiske del, men den praktiske erfaring fra byggepladserne mangler, det
har jo vist sig gang på gang at svende der kun har været i skolepraktik ikke
kan de ting der er brug for i det virkelige liv.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-12-05 16:04

> [...]
ikke
> kan de ting der er brug for i det virkelige liv.

Det er sjovt, at der, når der skal rakkes ned på skolepraktik, altid tales
om "byggepladser".
Det er jo faktisk langt fra alle fag, der befolker disse.
Ligeledes begrebet "mesterlære".
Dette existerer jo ikke mere, og har ikke gjort det i mange år.
Det er da sandt, at halvdelen af læretiden foregår på en arbejdsplads, men
den anden, ligesom svendeprøven, foregår sandelig på skole.
Og det er på skolen, de fleste faglige færdigheder opnås.
Ligesom den teoretiske viden, der i dag er uundværlig.
Og sjovt nok, fungerer skolepraktikuddannelser ganske glimrende i andre
lande.
Og medfører, at flere unge uddannes, hvad dansk industri jo aldrig har
brillieret med, antalsmæssigt.

MVH
Egon

Fra : E.M.

Dato : 11-12-05 19:06

> Det er sjovt, at der, når der skal rakkes ned på skolepraktik, altid tales
> om "byggepladser".
> Det er jo faktisk langt fra alle fag, der befolker disse.

Rigtigt, men det er der den største mangel på faglærte er.

> Og det er på skolen, de fleste faglige færdigheder opnås.

Den teoretiske viden ja, den praktiske erfaring kommer næsten udelukkende
fra tiden i virksomhederne.

> Og sjovt nok, fungerer skolepraktikuddannelser ganske glimrende i andre
> lande.

Gør den? hvor?

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-05 20:45

> Rigtigt, men det er der den største mangel på faglærte er.

> Den teoretiske viden ja, den praktiske erfaring kommer næsten udelukkende
> [...]

Tyskland.
Og gør man forøvrigt ikke også noget af det samme i "guds eget land"?

MVH
Egon.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 06-12-05 22:26

(Jesper) wrote:

>Arbejdsgiverne stiller ikke urimeligt høje krav i Danmark

Arbejdsgiverne ønsker de perfekte medarbejdere. Efterhånden, som
arbejdsløsheden er faldet, er de perfekte arbejdsløse for længst
ansat, og nu er kun de mindre perfekte tilbage.

>og lønningerne er meget høje.

Og det skal de vedblive at være, hvis vi vil have et anstændigt
samfund med tilfredse borgere, som er en forudsætning for social og
politisk stabilitet.

>Hvordan kan du mene vi er ved at "skrabe bunden" med 150.000 ledige og
>andre 750.000 i den arbejdsdygtige alder på offentlig forsøgelse?

Arbejdsgiverne vil bare ikke ansætte dem.

>Og synes du det er rimeligt at muhamedanerfødemaskiner der reelt ikke
>står til rådighed for arbejdsmarkedet skal modtage kontanthjælp?

Nej, man skal naturligvis være tilmeldt arbejdsformidlingen og være
underkastet de samme betingelser som alle andre arbejdsløse.

Fra : Jesper

Dato : 07-12-05 00:22

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote:

> Arbejdsgiverne ønsker de perfekte medarbejdere. Efterhånden, som
> arbejdsløsheden er faldet, er de perfekte arbejdsløse for længst
> ansat, og nu er kun de mindre perfekte tilbage.

...og så må arbejdsgiverne tage dem, hvis de da overhovdet vil have
arbejdskraft.

> Og det skal de vedblive at være, hvis vi vil have et anstændigt
> samfund med tilfredse borgere, som er en forudsætning for social og
> politisk stabilitet.

Men for høje minimumslønninger medfører høj arbejdsløshed. Der er ledige
som ikke er en så høj løn som minimumslønnen er i dag værd.

> Arbejdsgiverne vil bare ikke ansætte dem.

Jo, hvis de ikke kan få andre og det kan de ikek om få år hvor mange går
på pension og efterløn.

> Nej, man skal naturligvis være tilmeldt arbejdsformidlingen og være
> underkastet de samme betingelser som alle andre arbejdsløse.

....hvilket de lige præcist ikke har været!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-12-05 12:09

On Wed, 7 Dec 2005 00:21:45 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>..og så må arbejdsgiverne tage dem, hvis de da overhovdet vil have
>arbejdskraft.

Det er jo så spørgsmålet om de vil det. De har jo gennem mange år med
arbejdsløshed blevet tilvænnet til kun at have den bedste arbejdskraft
til rådighed.

>Men for høje minimumslønninger medfører høj arbejdsløshed. Der er ledige
>som ikke er en så høj løn som minimumslønnen er i dag værd.

Efter min mening er det vigtigste politiske punkt næst efter bremsning
af indvandringen og hjemsendelse af allerede indvandrede, en sikring
og forbedring af mindstelønnen. Som bekæmpelse af fattigdom eller i
Danmarks tilfælde forebyggelse af, at den overhovedet opstår, må
mindstelønnen bevares og forbedres med alle midler.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-12-05 11:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> on onsdag 7. december 2005 at 10:42 +0100
wrote:
>http://www.adir.dk/extern/netpub/pjecer/Raadighedspjece/html/full_publication.htm

Er du sød lige at pege derhen hvor der står at du som
kontanthjælpsmodtager ikke selv må passe dit barn?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-12-05 13:26

Frank Løkkegaard skrev:

> Er du sød lige at pege derhen hvor der står at du som
> kontanthjælpsmodtager ikke selv må passe dit barn?

Det står der ikke direkte, men .....
Ifølge stk. 7 skal du ikke stå til rådighed, såfremt kommunen ikke kan
anvise pasning og du derfor er nødt til at passe dit barn.
Ergo må man kunne konkludere, at for at stå til rådighed skal man have
en pasningsmulighed anvist af kommunen.
Og en kontanthjælpsmodtager skal jo stå til rådighed.

Selvfølgelig er der ikke noget til hindrer for at du passer dit eget
barn og samtidigt står til rådighed ..... Det kræver blot at du har
pladsen hvis du finder et arbejde, og ergo har du altså under alle
omstændigheder udgiften.

--
Jan

www.biotopia.dk
Debatforum for biseksuelle og -nysgerrige

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-05 17:46

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> wrote:

> [...]
> en pasningsmulighed anvist af kommunen.
> Og en kontanthjælpsmodtager skal jo stå til rådighed.

Det skal nok snarere læses som at en forsørger på kontanthjælp /ikke/
skal aktiveres, hvis kommunen ikke kan anvise en pasningsmulighed ...

Det er i øvrigt så billigere for kommunen bare ikke at anvise en
pasningsmulighed.

> [...]
> barn og samtidigt står til rådighed ..... Det kræver blot at du har
> pladsen hvis du finder et arbejde, og ergo har du altså under alle

Folk der har en pasningsgaranti, skal naturligvis ikke betale for den,
før de udnytter den - altså får job.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 07-12-05 15:21

Frank Løkkegaard wrote:

> Er du sød lige at pege derhen hvor der står at du som
> kontanthjælpsmodtager ikke selv må passe dit barn?

7. Hvornår skal du ikke stå til rådighed
I visse tilfælde vil du have en "rimelig grund" til ikke at stå til rådighed
for arbejde eller tilbud.

Du skal ikke stå til rådighed, mens du

er syg,
er på barsel (har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption efter
reglerne i lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel),
er nødt til at passe dine børn, fordi kommunen ikke kan anvise anden
pasningsmulighed,
passer handicappet barn eller døende nærtstående og modtager støtte hertil
efter lov om social service,
er omfattet af en friperiode efter § 23 i lov om en aktiv
beskæftigelsesindsats, eller
aftjener værnepligt.

Se tredie linie i hvvornår du ikke skal stå til rådighed...

Og da man for at få kontanthjælp, *skal* stå til rådighed for
arbejdsmarkedet, så kræver det at forældrene bruger pasningsordningerne, som
jo også er på plads i 98% af Danmark.

Fra : XXX

Dato : 07-12-05 21:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in

> Du skal ikke stå til rådighed, mens du
>
> er syg,

Korrekt. Jeg er syg og på kontanthjælp. Jeg står derfor ikke til rådighed
for arbejdsmarkedet. Hverken jeg selv eller min læge har raskmeldt mig.
Hvis kommunen vil aktivere mig, siger jeg bare sandheden: Jeg er syg!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-12-05 18:20

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> on onsdag 7. december 2005 at 13:26
+0100 wrote:
> [...]
>barn og samtidigt står til rådighed ..... Det kræver blot at du har
>pladsen hvis du finder et arbejde, og ergo har du altså under alle

Netop, helt præcist min pointe - du må gerne passe dit barn, blot du kan
skaffe børnepasning den dag, behovet opstår.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 08-12-05 10:13

Frank Løkkegaard wrote:

> Netop, helt præcist min pointe - du må gerne passe dit barn, blot du kan
> skaffe børnepasning den dag, behovet opstår.

Men skal kontanthjælpsmodtagere ikke lige netop kunne træde til, hvad
enten der er tale om reelt arbejde eller aktivering, fra dag til dag?
Er det så sansynligt at antage, at man kan skaffe børnepasning fra den
ene dag til den anden?
Er vores børn ikke stuvet nok sammen i vores daginstitutioner i forvejen?

Jan

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-12-05 18:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> on onsdag 7. december 2005 at 15:20 +0100
wrote:
>Og da man for at få kontanthjælp, *skal* stå til rådighed for
>arbejdsmarkedet, så kræver det at forældrene bruger pasningsordningerne,
>som
>jo også er på plads i 98% af Danmark.

Nej - det kræves at man kan skaffe sig pasningsmulighed i samme øjeblik
det er nødvendigt. Hvilket der er ganske mange der kan.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : fribytteren

Dato : 09-12-05 05:25

Jesper skrev:

> [...]
>
> Tak til Højesteret for at slå fast at kontankthjælpen ikke er en
> borgerlønsordning, hvor man kan sætte sig på sin flade røv og lade sig

Havde vort samfund den regel, at vi alle i fødselsgave fik
brugsmulighed til et stykke jord, hvorpå vi kan dyrke vor egen føde
og bygge vor egen bolig, da ville en retsag som ovennævnte nok aldrig
være opstået.

Kontanthjælp ville nok heller ikke eksistere, da vi jo alle ville have
mulighed for føde og bolig. Hvad vi derudover kunne tænke os at
spændere livet med, det kunne vi så tage på arbejdsmarkedet og
skaffe os penge til.

Men sådan har man ikke tænkt sig at vort samfund skal være
indrettet, for hvor skulle de rige så få slavearbejderne fra. Der er
jo ingen der vil slavearbejde, når de selv kan skaffe sig føden og
har en bolig.

Det er ikke nemt at leve i sus og dus, dersom kulierne går derhjemme
og hypper kartofter og hakker gulerødder. Det kunne ske at sus'erne og
dus'erne selv kommer til at skulle gøre det hårde, kedsommelige og
slidsomme arbejdet.

Nej, vel. Det gider vi sus'er og dus'er ikke. Vi vil have kulier eller
slaver til det trælse arbejde. Meningen med vort liv er ikke at have
et træls arbejde, men at leve i sus og dus.

Livets brød
http://www.hjertensfryd.dk/digtsamling-filer/2.%20del/2.%20del.html

Når vi selv kan brødføde livet
da er det os for altid givet.
Giv os derfor jord og dermed føde!
Skal vi vente til vi er blandt de døde?

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Jesper

Dato : 09-12-05 15:17

fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> [...]
> slaver til det trælse arbejde. Meningen med vort liv er ikke at have
> et træls arbejde, men at leve i sus og dus.

Hvad så hvis høsten slår fejl pga kålorme, tørke, hagl eller hvad ved
jeg?
Danmark er ikke længere et stenalderlandbrugssamfund.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : fribytteren

Dato : 10-12-05 02:09

Jesper skrev:

> Hvad så hvis høsten slår fejl pga kålorme, tørke, hagl eller hvad ved
> jeg?

Det samme som man altid har gjort. Klaret sig med det man har fået
høstet. Så kan man kun håbe på, at høsten er stor nok til at man
ikke skal sulte.

> Danmark er ikke længere et stenalderlandbrugssamfund.

Det behøver det såmænd heller ikke at være, blot fordi vi dyrker
vor egen føde.

Prøv at se tingene fra et mere bredt livssyn end det du indtil nu, i
din levetid har lært at se med.

Er der nogle mennesker der godt kunne tænke sig at leve som
stenalderfolk, så lad dem dog. De kan da umuligt være til fare for
den verden du lever i. ...eller er de?

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Jesper

Dato : 10-12-05 02:38

fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> Det samme som man altid har gjort. Klaret sig med det man har fået
> høstet. Så kan man kun håbe på, at høsten er stor nok til at man
> ikke skal sulte.

Håbe på? Det er ikke godt nok. Skal dansk velfærd afhænge af om
coloradobillen kommer eller ej?
Har du forresten hørt om fordumstiders sultkatastrofer i Irland fordi
kartoffelhøsten svigtede?

> [...]
>
> Er der nogle mennesker der godt kunne tænke sig at leve som
> stenalderfolk, så lad dem dog. De kan da umuligt være til fare for

Det du taler om er et stenaldersamfund. I en moderne velfærdsstat træder
fællesskabet til med en hjælpende hånd hvis nødvendigt.
Og forresten...hvem skal dyrke jorden i tilfælde af sygdom eller
uarbejdsdygtighed?

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Croc®

Dato : 10-12-05 06:29

On Sat, 10 Dec 2005 02:38:23 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Håbe på? Det er ikke godt nok. Skal dansk velfærd afhænge af om
>coloradobillen kommer eller ej?
>Har du forresten hørt om fordumstiders sultkatastrofer i Irland fordi
>kartoffelhøsten svigtede?

Læs din historie. Sultkatastrofen var ikke grundet kartoffelhøst, men
engelsk tvangseksport og blokade af hjælp fra bla. USA.

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 10-12-05 23:01

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Læs din historie. Sultkatastrofen var ikke grundet kartoffelhøst, men
> engelsk tvangseksport og blokade af hjælp fra bla. USA.
>
> Regards Croc®

Har læst min historie. Sulten skyltes at irene i for høj grad satsede på
én afgrødve: Kartoflen. Da kartoffelhøsten slog fejl pga
coloradobilleangreb, så var sulten en realitet.

Men iøvrigt skal vi da ikke længere væk end til Sverige for at folk
sultede, hvilket var årsagen til det meget store antal svenskere der
rejste til Amerika, mange gange antallet af danskere.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Croc®

Dato : 11-12-05 08:19

On Sat, 10 Dec 2005 23:01:27 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Har læst min historie. Sulten skyltes at irene i for høj grad satsede på
>én afgrødve: Kartoflen. Da kartoffelhøsten slog fejl pga
>coloradobilleangreb, så var sulten en realitet.

Nej du har ikke læst på historien. Du har hørt om delelementer og
drager en forkert konklusion på linie med mange andre. England
tvangseksporterede fødevarer fra Irland, så de kun havde kartofler at
leve af. Den fatale udgang på kartoffelpesten var et resultat af
englændernes kyniske udryddelsespolitik i Irland, hvor de holdt både
med fødevarehjælp fra USA på afstand med kanoner.

>Men iøvrigt skal vi da ikke længere væk end til Sverige for at folk
>sultede, hvilket var årsagen til det meget store antal svenskere der
>rejste til Amerika, mange gange antallet af danskere.

Svenskerne var ludfattige, da store dele af landet ikke egner sig til
landbrug, og derfor ikke kunne følge med befolkningseksplotionen.

Regards Croc®

Fra : fribytteren

Dato : 10-12-05 06:12

Jesper skrev:

> [...]
> fællesskabet til med en hjælpende hånd hvis nødvendigt.
> Og forresten...hvem skal dyrke jorden i tilfælde af sygdom eller

Dersom der er nogle der vil leve fuldt ud som i et stenaldersamfund, er
kravet da ikke at de tilligemed lever som nogle der ikke vil hjælpe
sin nabo, når livet giver naboen en dårlig dag.

Det er ikke altid den moderne velfærdsstat træder til, når mennesker
har brug for hjælp. Tit og ofte mister velfærdsstaten overblikket og
ikke mindst detailblikket og en gammel mand eller kvinde ligger død i
sin lejlighed i flere dage. Unge går til i eller dør af narko og
børn går for lud og koldt vand. Det er rigtignok et velfærdssamfund
der giver en hjælpende hånd, må jeg sige. Der er ikke altid noget i
den. Alt for ofte kræver velfærdsstaten noget for noget og så er den
givende og hjælpende hånd vidst nok blevet hukket af.

Mennesker der gerne vil dyrke deres egen føde og bo i egen bygget
bolig, kan sagtens leve sammen med andre mennesker i et menneskeligt og
-kærligt fællesskab, hvor man i tilfælde af sygdom og
uarbejdsdygtighed, giver af sine egne livsfornødenheder og en
hjælpende hånd.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Mendoza

Dato : 10-12-05 07:36

fribytteren wrote:

> [...]
> og -kærligt fællesskab, hvor man i tilfælde af sygdom og
> uarbejdsdygtighed, giver af sine egne livsfornødenheder og en

Skal du have kloak i din selvbyggede bolig, eller vil du skide i et hul i
jorden? Skal du have strøm i din bolig, eller sidde med stearinlys? Hvor vil
du få stearinlyset fra? Og tændstikkerne? Hvordan vil du betale for sådanne
serviceydelser? Med et bundt persille? Skal du have får, så du kan få uld
til tøj, eller vil du købe et jakkesæt for et bundt radiser? Skal du til
lægen og betale med et græskar?

Mendoza

Fra : fribytteren

Dato : 10-12-05 19:35

Mendoza skrev:

> [...]
> til tøj, eller vil du købe et jakkesæt for et bundt radiser? Skal du til

Allerførst, så skal vi lige se tingene fra en fornuftig side.

Dersom jeg har tænkt mig at gøre dette, så har jeg hele mit liv
lært at leve med alle de tekniske hjælpemidler og kræve at jeg skal
omstille mig i løbet af 0,5 er som at sætte mig ud på en øde ø.

Men jeg afviser ikke at jeg lever bland mennesker der helst vil leve
med de tekniske hjælpemidler. Det skal de have lov til. Jeg så blot
gerne, at jeg fik mulighed for at tilvende mig en anden tilværelse og
at den blev respekteret, som det teknologiske samfund kræver at det
blive respekteret af mig.

Vi kan sagtens eksistere side om side og måske endog bruge hinanden og
hjælpe hinanden, når den menneskelige tilværelse bliver for hård
ved en. Du kan komme hen til mig og blive mentalt opladt igen, så du
igen kan klare det umenneskelige stressende jag, det teknologiske
samfund sætter dig i. Så kan du hjælpe mig, dersom jeg falder og
brækker benet og igen kan komme tilbage til min anderledes og for dig
fysisk hårde tilværelse.

Vi skal såmænd ikke betale for noget. I den verden jeg lever i, kan
jeg ikke købe og sælge. Kun give og få.

Her er der ikke tale om noget for noget. For når jeg giver, kræver
jeg ikke noget igen (betaling for det jeg har solgt).

Men denne måde at være på over for hinanden (give og få) lærer vi
ikke i vores nuværende tilværelse, vi lærer at sælge og at købe.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen