Den Euro-Arabiske Dialog
Fra : NoTrabajo

Dato : 05-12-05 08:09

http://www.dendanskeforening.dk/side53-cid-53-aid-365-mid-1-params-1.html

29.03.2005 Eurabia Forfatter: Harry Vinter

"Det gamle Europa har fået en ny benævnelse,
Eurabia", skrev Arnold Beichman i Washington Times 1/10 2004. "Den nye
benævnelse beskriver med besk humor den voksende islamiske indflydelse i
lande som Sverige takket være indvandring og indvandrernes høje
fødselsrate".

Islam-ekspert Bat Ye'or har nu udgivet en bog
om Eurabia: "Eurabia, Land of Dhimmitude". Dhimmi er et arabisk ord, som
bruges om overvundne vantro, som har underkastet sig muslimernes
overhøjhed, og som på ydmygende og apartheidlignende betingelser får lov at
leve en tilværelse som "beskyttede".

I sin bog fastsætter Bat Ye'or 1973 som året,
da islamiseringen af Europa tog sin begyndelse. Oliekrisen i 1973 afslørede
de europæiske landes afhængighed af olieforsyninger fra de arabiske lande
og gav anledning til aftaler om stabile olieforsyninger til gengæld for en
islamisering af Europa.

"Et projekt, som er så kompromiterende for
Europa, kunne selvsagt ikke lægges åbent frem i dokumenter og traktater.
Europæerne valgte derfor at kalde projektet en dialog; Den Euro-Arabiske
Dialog", skriver Bat Ye'or.

"Dialogen" indledtes mellem de dengang ni
EEC-lande og de 22 medlemslande i Den Arabiske Liga.

De arabiske krav var:

1) En fælles Israel-kritisk politik
2) Støtte til modernisering af de arabiske lande
3) Adgang til vestlig videnskab og teknologi
4) En selvstændig europæiske politik uafhængig af USA
5) _Fremme af arabisk indvandring til Europa og fremme af arabisk og
islamisk kultur i Europa_

Aftalerne blev under benævnelsen "dialog" bekræftet ved møder i Bruxelles
6/11 1973 og er blevet videreudviklet ved
flere møder siden.

I EU blev nedsat en komite til fremme af "
dialogen": European Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation
(Medea), som udfører lobbyarbejde i alle europæiske lande

Under Kommissionen blev senere nedsat en
komite af politiske rådgivere (Gopa), som blandt andre tæller islamister
som Tariq Ramadan.

Endelig blev der etableret et Europæiske
Observatorium for Racisme og Fremmedhad, EUMC, som hovedsagelig beskæftiger
sig med "islamfobi", som uvilje mod Europas islamisering kaldes. Det er
derfor forståeligt, at centeret forrige år ikke kunne acceptere en rapport,
som fastslog, _at det var muslimer, som stod bag de fleste overgreb mod
jøder i EU_.

Kronen på værket er ifølge Bat Ye'or
programmet "Dialog mellem folk og kulturer i EU-Middelhavs-regionen", som
formanden for EU-Kommissionen, Romano Prodi, fremlagde i oktober 2003.
Programmet blev vedtaget af EU i december 2003.

Programmet forudser, at folkene på begge
sider af Middelhavet om 25 år vil være forenede i ét samfund med en fælles
skæbne.

"I løbet af de seneste 50 år er
befolkningstallet i den arabiske verden vokset fra 80 mio. til 320 mio. af
hvilke 50% er under 20 år", konstateres det i rapporten.

Med den befolkningsudvikling er der ingen
tvivl om hvem, der om 25 år vil bestemme over "den fælles skæbne", og Bat
Ye'or betegner da også programmet et "program for europæisk dhimmitude" -
overgang fra en tilværelse som frie til en fremtid som underkastede i et
hjørne af den islamiske verden.

Tilværelsen som dhimmi:

Dhimmi er arabisk og betyder "beskyttet".
Ikke-muslimer, som overvindes i hellig krig, "jihad", kan redde livet og få
en beskyttet status ved at underkaste sig et sæt af regler. Systemet blev
første gang etableret i 628, efter at Muhammed og hans hær havde indtaget
en jødisk oaseby. De jøder, som ikke blev dræbt, blev tvunget til at indgå
en pagt, som fastsatte deres status som undermennesker. I årene efter
udviklede dhimmi sig til et apartheidsystem, som indebærer en slavelignende
status for ikke-muslimer.

Efterleves reglerne ikke til punkt og prikke,
er pagten brudt, og ikke-muslimerne er hjemfaldne til dødsstraf. Den straf
ramte for 90 år siden mellem 1½ og 2 mio. armeniere, - en betragtelig del
af Tyrkiets indbyggertal på daværende tidspunkt.

Blandt reglerne for "beskyttede" er:

Beskyttede skal betale en særlig skat, jizya.

Deres ejendom overtages af muslimer, som de derpå skal betale leje til.

Beskyttede må ikke bygge nye kirker eller restaurere de gamle.

Beskyttede må ikke hindre nogen af deres egne i at konvertere til islam.

Ægteskab eller seksuel kontakt med en muslimsk kvinde straffes med døden.

Beskyttede skal stå op i muslimers nærværelse.

Beskyttede skal gå til side for muslimer på fortovet.

Beskyttede skal tiltale muslimer i en lav og ydmyg tone.

Blasfemi mod islam straffes med døden.

Flere af disse regler er allerede i praksis
taget i anvendelse i Europa.

For eksempel er kontakt mellem en
ikke-muslimsk mand og en muslimsk kvinde en umulighed.

Der er eksempler på, at kristne mænd har
konverteret til islam for at kunne blive gift med en muslimsk kvinde.

Når tolerancen skal leve sammen med
intolerancen, blivere det altid på intolerancens betingelser.

Konsekvensen:

"Hvad er problemet? Vi kan jo bare allesammen
konvertere til islam", vil mange tilpasningsvillige europæere sige.

Konsekvensen kan man se overalt i Tyrkiet,
Nordafrika og Mellemøsten, som er områder, der tidligere havde blomstrende
kristne samfund.

I muslimske samfund skal alt indrettes i
overensstemmelse med koranen og Muhammeds livsførelse i 600-tallets
Arabien.

Derfor kvæler islam initiativ, kreativitet og
livsglæde, hvorved der skabes stilstand og fattigdom overalt, hvor islam
trænger frem, - selv når rigdommen vælter op af jorden i form af olie.

Det er på den baggrund, man skal forstå,
hvorfor de europæiske ledere på topmødet d. 22.-23. marts måtte konstatere,
at Europa er sakket yderligere bagud i forhold til USA og andre
konkurrenter og så sig nødsagede til at "justere" Lissabon-strategien, som
skulle gøre EU til teknologisk førende område før år 2010.

Det lades sig simpelthen ikke gøre med en
voksende klods omkring benene!

Løsningen: Massive hjemsendelser af herboende muslimer
er det eneste, der kan forhindre Europas forvandling til dhimmi-område i
udkanten af den stagnerende muslimske verden.

Kilder:

http://washingtontimes.com/commentary/20040930-082914-7106r.htm

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/083864077X/qid=1103418597/sr=8-1/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl14/002-6649055-8204813?v=glance&s=books&n=507846

http://www.dhimmitude.org/d_today_eurabia.php

http://www.frontpagemag.com/Articles/Printable.asp?ID=12857

http://europa.eu.int/comm/dgs/policy_advisers/experts_groups/dei_saggi_group/raisons_etre/index_en.htm

http://www.freeworldacademy.com/globalleader/europeanconstitution.htm

http://www.dhimmi.com/dhimmi_overview.htm

http://www.domini.org/openbook/umar.htm

http://www.di.dk/oekonomiogsamfund/emne.asp?page=doc&objno=715871

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-12-05 13:10

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dialogen": European Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation
> (Medea), som udfører lobbyarbejde i alle europæiske lande

Det lyder meget sandsynligt, og som jeg skrev om "dialog" for nogle dage
siden:

"Checkede lige en anden moderne muslim Muqtedar Khan, som forsker i islam og
demokrati, her så jeg desværre noget som *kunne* ligne en hvid løgn.

Som en kommenterende webside skrev:

MIM: Note : Muqtedar Khan deliberately deceives readers by translating Da'wa
as " dialouge ". Da'wa is the word for Islamic propagation, which is a
'fard' obligation, upon all Muslims. Khan's attempt to give non Muslims the
impression that Da'wa is a democratic give and take is proof that his
moderation is a facade to push his Islamist agenda which is revealed in his
writing that :"Participation in the American Democratic process is a form of
Ibadah (worship) as well as Dawah (dialouge) for American Muslims."

Han bruger et par gange "dawa" eller "dawah" som "dialog", og det er nok
også hvad et danske Dialogcenter mener

Definition of Dawa:

"Dawa means to invite non-Muslims to accept the truth of Islam. Performing
Dawa involves both our words and actions."