Kritisabel censur af filmkunst
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 04:25

Det er kritisabel censur, at staten juridisk har udvidet
børneporno-begrebet, så det kan straffes,
at publicere en _tegning_ af en teenagepige med et tilpas æggende og
liderligt smil -
- eller at lægge på nettet en video-sekvens med _fototrick_, der kan
tænkes at opgejle pædofile , så hvis jeg tager min fars 1950-smalfilm
af min mor ved badestranden med BH på, og retoucherer BH-en væk og
foretager elektronisk manipulation af et foto af min egen penis, så
den på slut-filmen er i hendes mund (med perspektivering, så man tror
det er en drengepik), så er dette strafbar børneporno, selvom ingen
børneskuespillere har været misbrugt til at klæde sig af og gøre
slemme ting foran et kamera.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-01-06 01:51

On Fri, 27 Jan 2006 04:24:47 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>det er en drengepik), så er dette strafbar børneporno, selvom ingen
>børneskuespillere har været misbrugt til at klæde sig af og gøre

Det er resultatet, der tæller, og uanset hvordan man når frem til det,
vil HENSIGTEN vække harme.

Jeg kunne også tage et billede af dig, sætte en turban på og sige, at
det forestillede profeten Muhammed. Det ville givetvis ophidse en hel
del muslimer - om end på en anden måde end børneporno ophidser dig.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-06 05:14

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> [...]
> hel
> del muslimer - om end på en anden måde end børneporno ophidser dig.

Vi bør ikke straffe hårdt på HENSIGTER
Det interessante i jura bør være SKADEVIRKNINGER, og her hykles så at
børneporno smadrer de små skuespilleres liv
Kina straffer for at holde asociale handlinger ned, men vi straffer
for at føle os gode.
------------------
Censur i Kina er hastigt under nedtrapning, incl vedr internet, hvor
dog filtreres mod diskussioner om Tibet, Taiwan, Falungong og
demokrati. Landsfaderne gider ikke vrøvl, så tabuer må man bøje sig
for. Vi er næppe bedre i statscensuren mod fx. racisme, blasfemi og
børneporno.

Vildledte danskere tror, at børn beskyttes af, at der er
mundkurv-tiltag imod det sidste, men 1. måske de børneinteresserede
begår færre overgreb, hvis de frit kan få oplevelserne via skærmen pr
porn. 2. ved at straffe tegninger af mindreårige med liderlige smil ,
samt filmmanipulation, hvor der heller ikke er brugt
børneskuespillere, beviser vore landsfadere, at de straffer for, at de
hellige kan føle sig gode - ikke for at beskytte børn. Respekter, at
vi har ikke bedre etik end kineserne

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-01-06 14:17

On Sat, 28 Jan 2006 05:13:30 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Vi bør ikke straffe hårdt på HENSIGTER
>Det interessante i jura bør være SKADEVIRKNINGER

Du kan da ikke for alvor mene, at der ikke er forskel på overlagt mord
og uagtsomt manddrab. Eller vil du gerne have sharia-lovgivning her i
landet med øje-for-øje-justits?

Hvad jeg ikke fatter, er, hvorfor du overhovedet *tænker* på at omgå
børnepornoloven ved at sidde og klippe og klistre. Det er fandengaleme
da en sær hobby, og man tænker sit.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-06 16:06

> [...]
>
> Hvad jeg ikke fatter, er, hvorfor du overhovedet *tænker* på at omgå
> børnepornoloven ved at sidde og klippe og klistre. Det er

Faktisk har jeg under mine 4 års ulandsarbejde og i årene før på DR,
hvor jeg var skoleTV-producer vedr biologiprogrammer, siddet ved at
klippebord og redigeret tingene effektivt sammen.
Med folkeoplysende sigte.
At lave fotomanipulation til onanibrug ville ikke sige mig noget, men
jeg ved at der er et marked for det, og jeg er glad for at nogen gider
blive millionærer på at lave børneporno, så de lolita-fixerede kan for
lysterne afreageret hjemme foran skærmen, og ikke skal ud og forføre
levende småpiger.

Mht straf så virker det sjældent.Politiet er lette at snyde. Uagtsomt
manddrab skal selvfølgelig kun straffes hvis der i uagtsomheden på
extrem ansvarligløshed og ligegladhed med andres liv.
Kun muslimer er til noget-for-noget hævn. Danske dommere er mere
nuancerede.