The Island
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-06 18:24

sikke dog en fed actionfilm

Bay kan nu noget med biljagter

Armageddon og Pearl Harbor er virkelig ringe film, men jeg tilgiver Bay alt
alene pga. The Island og ikke mindst The Rock (og til dels Bad Boys II, som
jeg osse godt kan lide)

god filmoplevelse!
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-01-06 21:02

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>alene pga. The Island og ikke mindst The Rock (og til dels Bad Boys II, som

Har ikke set den endnu (er på hylden) men glæder mig. Men enig - er
også stor fan af Bay. Han kan virkelig skrue noget action sammen. Con
Air er såmænd også ganske udmærket.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-06 21:22

> Har ikke set den endnu (er på hylden) men glæder mig. Men enig - er
> også stor fan af Bay. Han kan virkelig skrue noget action sammen. Con
> Air er såmænd også ganske udmærket.

Con Air er osse god, men ikke Michael Bay (hvis det er det du mener)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-01-06 21:50

>Con Air er osse god, men ikke Michael Bay (hvis det er det du mener)

Næ - det har du ret i. Det mente jeg ellers. Bad Boys er i øvrigt også
god.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-01-06 11:18

Bad Boys er i øvrigt også
> god

enig - mange kritiserer martin lawrence og jeg har aldrig rigtigt fattet
hvorfor.. jeg synes han er ganske morsom

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-02-06 06:57

>enig - mange kritiserer martin lawrence og jeg har aldrig rigtigt fattet
>hvorfor.. jeg synes han er ganske morsom

Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også han er temmelig belastende.
Men de to Bad Boys er gode.

Bay er om nogen god til at skrue en fuld-fart-på actionfilm sammen.
Jeg synes det er upretentiøst og herligt med film der ikke udgiver sig
for at være andet end knald-på og gør det så godt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper

Dato : 27-01-06 03:52

> [...]

> alene pga. The Island og ikke mindst The Rock (og til dels Bad Boys II, som

Jeg er også glad for den, men først og fremmest som science fiction
film. Første halvdel er en rigtig god SF film, anden halvdel er en mere
standard actionfilm, ikke rigtigt noget man ikke har set før.
Og så er den søde Scarlett Johanneson med. Bestemt ikke hård ved
optikken!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-01-06 11:18

> Og så er den søde Scarlett Johanneson med. Bestemt ikke hård ved
> optikken!
> --

true - og i Island er det HELT tosset

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 27-01-06 16:15

> [...]
>
> Armageddon og Pearl Harbor er virkelig ringe film, men jeg tilgiver Bay
> alt alene pga. The Island og ikke mindst The Rock (og til dels Bad Boys

Ja vi synes den var rigtig dårlig. Filmen bruger en udemærket ide til
opstart, men er ellers fuldstædnig ligeglad med sine historie, historien
bruges kun som en optakt til at vise action på action. Så får mig bliver den
meget ligegyldig og synes ikke engang at det er specielt fed action...så vi
var meget skuffet over filmen, selv om vi ikke engang havde forventet ret
meget af den.

Mvh. Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-06 17:10

On Fri, 27 Jan 2006 16:15:22 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> wrote:

> [...]
>var meget skuffet over filmen, selv om vi ikke engang havde forventet ret

Helt enig. Den startede ganske godt op og lagde op til en god historie. Men
halvvejs blev det bare til en 'de onde jagter de gode film' - og det har
andre film gjort bedre.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 18:31

On Fri, 27 Jan 2006 17:09:45 +0100, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>blev det bare til en 'de onde jagter de gode film' - og det har
>andre film gjort bedre.

tjaaee jeg synes nu der var mere i den ind bare det - men selv m det
så synes jeg nu det var ganske godt gjort.

--
MvH
Bo M Mogensen

Well well well John Lennon ca 1970

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 18:30

>Ja vi synes den var rigtig dårlig.

Nå ja jeg synes nu også den var rigtig god - håbede lige i et svag
øjeblik det var en filmatisering over Huxlys Roman "ø" - det var det
så ikke - men indrømmet noget a det bedre b film jeg har set på det
sidste

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-01-06 19:02

> synes ikke engang at det er specielt fed action

Bays biljagter er i mine øjne ren kunst
Jeg så ekstramaterialet og meget af det jeg troede var umuligt og måtte være
hjulpet på vej af cgi, var ren virkelighed og måden de bruger en bil med
ydre rollcage, med påmonterede kameraer, giver en virkning der er helt vild.
Flot. Udover biljagterne, er actionsekvenserne hverken dårligere eller
bedre, end andre blockbustere - det har Hollywood virkelig på plads i det
hele taget.. men biljagten... wow - samme kategori som Matrix Reloaded
Highway Chase synes jeg

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-01-06 19:07

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> specielt fed action...så vi var meget skuffet over filmen, selv om vi
> ikke engang havde forventet ret meget af den.

Det er jeg helt enig i. Og det er faktisk lidt synd, for starten ligger op
til noget der kunne blive rigtig godt, men efter den første halve time, så
bliver det desværre ret ligegyldigt.

Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-01-06 19:41

sniper_Nolight wrote:
> sikke dog en fed actionfilm

Faktisk ja ! Troede ellers det bare var sådan en Ok-film. Men den var da
rigtig rigtig god.

/jim

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-01-06 16:52

Brian, Rikke & Kristian skrev:
> [...]
> var meget skuffet over filmen, selv om vi ikke engang havde forventet ret

Pyh, jeg troede lige jeg var kommet ind i en Bizarro-virkelighed hvor
alle syntes at The Island var god! Jeg syntes den var rædderlig, og
det synes jeg i øvrigt om alt Michael Bay's arbejde, pånær måske
den første Bad Boys film, som hovedsageligt reddes af seje Tea Leoni.

Her er min user comment fra IMDb:

The Island was a huge disappointment to me. The sci-fi story wasn't
taken seriously at all; it was simply an excuse for a meaningless,
standard action movie. Sure, there were some cool scenes (which is the
only reasons I'm rating this movie a 3 out of 10 after all), but there
were far more laughable ones. Take the story. It had no depth, no
discernible kind of symbolism, made no statement of any note, and was
founded on gaping plot holes. Yeah, it's very popular to say that a
story has plot holes, but it's less common to actually list them. So
that's what I'll do:

1. The movie could not have been made without the clones having
conscious lives. How did they explain the need for this? By saying that
if they didn't have some semblance of proper lives, their organs would
atrophy. This is bull. People can be kept alive indefinitely without a
conscious life. Even brain-dead people can be kept alive.

2. The movie could not have been made without the rebellion of Echo and
his generation, which was caused by their suddenly developing the
memories of their original human hosts! How??? Never explained. Because
it can't be explained.

3. The suppression of sexual urges. How was this done? Not explained.
How was that suppression circumvented so the two mains could discover
sex? Not explained.

4. The subplot with Jordan's human host being dying was never
developed. A lot could have been done with that, but it was basically
just completely ignored.

Those were the worst plot holes (and don't call them "artistic license"
- they were purely commercial license). But there were more. There was
a cool scene of Lincoln and Jordan fighting each other in some kind of
video game. Why O Why didn't they use any of these fight skills when
they were pursued by the bad guys??? Why smack a pursuer with a wrench
when Jordan could have scissor-kicked his head off???? Of all the
wasted opportunities... And also, since Jordan's human host was a
celebrity out in the real world, appearing in a big public commercial
and having been in at least three men's magazines, how come nobody on
the street recognized her?

Much of the extremely protracted action in this movie was the usual
baaad kind of movie action that's been done to death - oooh, the bad
guy conveniently slips on some pellets! Oooh, the heroes fall off a
skyscraper but miraculously land in some conveniently placed net!
Cripes, that bleedin' sucks! I can't believe I'm even giving this movie
3 stars. It was the worst kind of popular tripe Hollywood has turned
out since... well, since the last crappy action movie. Gah.

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-01-06 19:10

>The Island was a huge disappointment to me. The sci-fi story wasn't
>taken seriously at all

behøver den at være alvorlig?

> [...]
>his generation, which was caused by their suddenly developing the
>memories of their original human hosts! How??? Never explained. Because

enig - det kunne de godt have forklaret på en eller anden måde.

>The suppression of sexual urges. How was this done? Not explained.
>How was that suppression circumvented so the two mains could discover
>sex? Not explained.

ikke vigtigt imo.

>The subplot with Jordan's human host being dying was never
>developed. A lot could have been done with that, but it was basically
>just completely ignored.

well hun dør jo nok og faderen passer vel barnet - ikke klon jordans problem
i bund og grund. Hun spørger jo Lincoln og de indser vel at den rigtige
Jordan dør - that's it.

>Those were the worst plot holes

bortset fra at vi ikke får en forklaring på minderne, vil jeg ikke kalde det
plothuller - overhovedet ikke.

>And also, since Jordan's human host was a
>celebrity out in the real world, appearing in a big public commercial
>and having been in at least three men's magazines, how come nobody on
>the street recognized her?

ville det have haft nogen praktisk betydning - Tom genkendte hende og det
var vel egentlig nok?

>was the usual
>baaad kind of movie action that's been done to death

jeg synes actionsekvenserne var flotte - intet mindre

måske det er mig der for overbærende, men som rendyrket underholdning klarer
The Island opgaven til et 13-tal - jeg mener osse man kan analysere film
ihjel og måske tage det for alvorligt.. så længe 'fejlene' ikke er større
går de faktisk over hovedet mig.

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-02-06 19:59

Tue Sørensen wrote:
> 3. The suppression of sexual urges. How was this done? Not explained.

Jo da. Han fik ikke lov at spise bacon.

Og så blev de jo proppet med piller. Én af dem har da været en no-go pille.

/jim

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-01-06 20:40

sniper_Nolight skrev:

> behøver den at være alvorlig?

Medmindre det er en komedie, så skal en film gerne tage sit eget
præmis alvorligt, ja.

> ikke vigtigt imo.

Hele aspektet med undertrykt seksualdrift var ikke vigtigt for filmen -
så hvorfor var det der? For at gøre filmen familievenlig? For at
gøre teknologi og fremtid ekstra kold og klinisk?

> well hun dør jo nok og faderen passer vel barnet - ikke klon jordans problem
> i bund og grund. Hun spørger jo Lincoln og de indser vel at den rigtige
> Jordan dør - that's it.

Det er da et væsentligt etisk problem, som det ville have klædt
filmen at tage stilling til.

> bortset fra at vi ikke får en forklaring på minderne, vil jeg ikke kalde det
> plothuller - overhovedet ikke.

Structural failures, så. Men det er stort set det samme.

> jeg synes actionsekvenserne var flotte - intet mindre

Nogle af dem var meget flotte - men uden en ordentlig historie svarer
det til a lot of sound and fury, signifying nothing.

> [...]
> ihjel og måske tage det for alvorligt.. så længe 'fejlene' ikke er større

Det er ikke et spørgsmål om overanalysering - jeg var også utilfreds
med filmen på det helt umiddelbare plan, imens jeg så den.

- Tue

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-06 21:32

In article <43d905c7$0$1819$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...
> [...]
> alene pga. The Island og ikke mindst The Rock (og til dels Bad Boys II, som

Fik aldrig set den, hørte kun dårlige anmeldelser *g*

Ok BBC's Mark Kermode blev ved med at harcelere ovre at det var et
dårlig rip off af "The Clonus Horror" uden at man krediterede det.

Har dog heller ikke set den :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-02-06 16:16

> Har dog heller ikke set den :)