Køresyg hund
Fra : Rene Hansen

Dato : 26-01-06 10:59

Hej gruppe..
Vi har jo den hersens skønne Schæfer/Rottweiler blandings han på ca 6
måneder.
Jeg er lige kommet hjem fra 10 uger på søen (og både hund, men også
fruen kunne genkende mig..), og det lader til at han i mellemtiden har
udviklet en tendens til køresyge.
Førhen var det ikke noget problem med en køretur på et par timer, dog
afbrudt af et par lufteture undervejs, men nu ser det ud til at han
bliver køresyg og kaster op i bilen.
Jeg ved endnu ikke om det sådan er generelt, eller om det kun er hvis
han er lidt overgearet efter leg, så mine spørgsmål er om det er noget
han kan udvikle med tiden, kan vi regne med at det kun er en overgang,
kan vi "træne" ham ud af det eller skal vi regne med at give en pille
før vi skal ud at køre?
Hvis I har lidt erfaringer eller råd som I gerne vil dele, vil det
blive modtaget med kyshånd.

Fenris og familie

Fra : jopa

Dato : 26-01-06 15:27

Rene Hansen skriblede bla:
> Førhen var det ikke noget problem med en køretur på et par timer, dog
> afbrudt af et par lufteture undervejs, men nu ser det ud til at han
> bliver køresyg og kaster op i bilen.

Tit kaster de op fordi de stresser.
Normalt holder de op med det i takt med at de nyder at køre bil.

Prøv at lade være med at fodre den næste gang i skal køre langt.

Min gjorde det også da den var mindre.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Rene Hansen

Dato : 26-01-06 15:39

jopa <spam@nøøø.invalid> skrev:
>Rene Hansen skriblede bla:

> [...]

Hej John
Det er faktisk lige det jeg har en mistanke om; nu var jeg ude
at sejle de gange det skete, men tendensen er at det er på vej
hjem fra træning eller efter at have ude at lege og tumle sig,
nu må vi jo se tiden lidt an.
Rene

Fra : J.K.A

Dato : 26-01-06 20:16

"Rene Hansen" <spamjunkie@not.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> før vi skal ud at køre?
> Hvis I har lidt erfaringer eller råd som I gerne vil dele, vil det

Hej Rene

Prøv evt. og gi ham en griseøre eller foder han er vild med ude i bilen,
uden og køre en tur, når han er færdig med og guffe det i sig, skamroser du
ham selvfølgelig. På den måde er det en positiv oplevelse for ham og sidde
oppe i bilen og han glemmer hurtig det ubehagelige når bilen køre. Havde
selv den samme problem med min gamle schæfer, og jeg vænnede hende hurtig
til og være med i bilen når vi skulle til træning osv uden hun kastede op.

J.K.A

Fra : Rene Hansen

Dato : 26-01-06 20:54

(SNIP)

>Hej Rene

> [...]

-Hvor kender du vores hund fra, siden du ved at han er vild med
griseører

Nu er han såmænd ganske vild efter at komme med når vi skal
køre, så jeg tror ikke at han forbinder det med noget dårligt,
men jeg ofrer gerne nogle ører (grise-) på sagen.
Målet er jo helt klart at han kan køre med igen uden at han skal
ørle over hele bagsædet...

Rene