/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Valg af st.car.
Fra : Jesper


Dato : 27-01-06 10:04

Jeg skal have skiftet diesel-Octaviaen ud med en benziner.
Hvad ligger I inde med af erfaringer på følgende biler :
1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001
2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
3) Toyota Avensis st.car årgang 1998-2000
4) Mitsibishi Galant st.car årgang 1997-1999

Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
Den skal have aircon.
Den skal være rummelig (Mere rummelig end Octaviaen, specielt bagagerum og
ved bagsæde)
Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.
Er der andre gode erfaringer end ovenstående, høres disse også gerne..



 
 
Henning (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-01-06 11:30

On Fri, 27 Jan 2006 10:03:39 +0100, "Jesper" <bipbop@hotmail.com>
wrote:

>Jeg skal have skiftet diesel-Octaviaen ud med en benziner.
>Hvad ligger I inde med af erfaringer på følgende biler :
>1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001
>2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
>3) Toyota Avensis st.car årgang 1998-2000
>4) Mitsibishi Galant st.car årgang 1997-1999
>
>Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
>Den skal have aircon.
>Den skal være rummelig (Mere rummelig end Octaviaen, specielt bagagerum og
>ved bagsæde)
>Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.
>Er der andre gode erfaringer end ovenstående, høres disse også gerne..

Mazda 626? Den opfylder det hele i årgang ~2002, dvs. efter den blev
faceliftet.


--
Henning
hsb(at)image.dk

Jan W Nielsen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-01-06 12:59

> Mazda 626? Den opfylder det hele i årgang ~2002, dvs. efter den blev
> faceliftet.

Min holdning:

Kan slet ikke konkurrere med de andre i stort set noget som helst.

Mazda 626 var på det tidspunkt håbløst forældet, hvad angår komfort,
køreegenskaber, rustbeskyttelse mv, mv. (Havde dog stærk mekanik).

Mazda kom først på niveau med 6´eren, der var et kvantespring fremad ift
626.

(Min kammerat der har først havde sådan en 626 - og sidenhen en 406 årgang
2004 er fuldkommen enig. Vi var i øvrigt oppe i minus 30 grader i Lapland
med 626´eren.)

--
/Jan W Nielsen



Per Henneberg Kriste~ (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-01-06 15:44


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43da0aa1$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> (Min kammerat der har først havde sådan en 626 - og sidenhen en 406 årgang
> 2004 er fuldkommen enig. Vi var i øvrigt oppe i minus 30 grader i Lapland
> med 626´eren.)

Oppe?

Vender man på hovedet i Lapland?

:)


--
Per, Esbjerg



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 02:45

> Oppe?

> Vender man på hovedet i Lapland?

Ja, når det er første gang, man er deroppe, når man derfor kun har en "dansk
sovepose", og når elvarmen i den lille hytte forsvinder midt om natten - med
minus 32 grader udenfor - så bliver det MEGET hurtigt koldt...

....når DET sker, så føler man, man står på hovedet....



Det sjove var dog, at 626´eren kunne starte alligevel.....selvom det var
noooooget svært... Den havde dog lige fået skiftet olie og fået nyt batteri
samme uge, som vi kørte derop....et halvslidt batteri var havde nok ikke
leveret den nødvendige strøm.

Det var i grunden sjovt - for ALT var stift i bilen, når det er så koldt.
Selv gearet skal næsten skiftes med to hænder..



--
/Jan W Nielsen



Christian B. Andrese~ (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-01-06 12:30


Henning wrote:
> On Fri, 27 Jan 2006 10:03:39 +0100, "Jesper" <bipbop@hotmail.com>
> wrote:
>
> >Jeg skal have skiftet diesel-Octaviaen ud med en benziner.
> >Hvad ligger I inde med af erfaringer på følgende biler :
> >1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001
> >2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
> >3) Toyota Avensis st.car årgang 1998-2000
> >4) Mitsibishi Galant st.car årgang 1997-1999
> >
> >Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
> >Den skal have aircon.
> >Den skal være rummelig (Mere rummelig end Octaviaen, specielt bagagerum og
> >ved bagsæde)
> >Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.
> >Er der andre gode erfaringer end ovenstående, høres disse også gerne..
>
> Mazda 626? Den opfylder det hele i årgang ~2002, dvs. efter den blev
> faceliftet.

også:

> >Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
> >Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.

??


Henning (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-01-06 12:42


>> >Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=703164&page=1 - det
var den eneste jeg lige kunne finde, men de er derude.

>> >Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.

Det er min oplevelse, ja.


--
Henning
hsb(at)image.dk

Niels Bengaard (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-01-06 12:52

>>> >Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=703164&page=1 - det
> var den eneste jeg lige kunne finde, men de er derude.
>
>>> >Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.
>
> Det er min oplevelse, ja.

Han går efter en benzinbil op til 90.000 kr, du linker til en diesel til
110.000 kr som har gået over 300.000.

Nies



Henning (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-01-06 20:42

On Fri, 27 Jan 2006 12:52:04 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>>>> >Prislejet skal være op til ca. 90.000,- +/-
>>
>> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=703164&page=1 - det
>> var den eneste jeg lige kunne finde, men de er derude.
>>
>>>> >Og den skal være til at betale i vedligeholdelse.
>>
>> Det er min oplevelse, ja.
>
>Han går efter en benzinbil op til 90.000 kr, du linker til en diesel til
>110.000 kr som har gået over 300.000.

Ups, jeg så bare han nævnte diesel, formodede han igen ville ha' det
. Der står for øvrigt "90.000 +/-", ikke "op til 90.000".


--
Henning
hsb(at)image.dk

Jan W Nielsen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-01-06 12:55

> 1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001

Fin bil. Bedste komfort. Fuldgalvaniseret og bedste ruststyrke. Mest udstyr.
Bedre sikkerhed og ikke ret mange fejl på den faceliftede version. (fra
1999)

> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000

Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

> 3) Toyota Avensis st.car årgang 1998-2000

Ikke særlig ruststærk - ekstremt driftssikker.

> 4) Mitsibishi Galant st.car årgang 1997-1999

Stærk mekanik. Ekstremt dyre reservedele. Svag mod rust.

--
/Jan W Nielsen



Bagdad Bob (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 27-01-06 20:29


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43da09dc$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> 1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001
>
> Fin bil. Bedste komfort. Fuldgalvaniseret og bedste ruststyrke. Mest
> udstyr. Bedre sikkerhed og ikke ret mange fejl på den faceliftede version.
> (fra 1999)
>
>> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
>
> Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

Vås - kører rigtigt godt og giver megen plads for pengene. Få den checket
for rust - hvis den er ren, så køb den.

>
>> 3) Toyota Avensis st.car årgang 1998-2000
>
> Ikke særlig ruststærk - ekstremt driftssikker.

Det kan godt passe, men den kører godt nok ringe.


/Abildgaard



Martin Vollert (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-01-06 20:47

Også skrev Vollert
>> 1) Peugeot 406 st.car årgang 2000-2001
>
> Fin bil. Bedste komfort. Fuldgalvaniseret og bedste ruststyrke. Mest
> udstyr. Bedre sikkerhed og ikke ret mange fejl på den faceliftede
> version. (fra 1999)
>
>> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
>
> Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
måske ??.
Men ellers er det den mest rummelige bil af de nævnte, mekanisk solid og
billig i reservedele.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



Asger Ellekrog (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 27-01-06 21:30


"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:43da78c4$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
(klip)
> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
> måske ??.
> Men ellers er det den mest rummelige bil af de nævnte, mekanisk solid og
> billig i reservedele.
> --
> Hilsen Martin.
> http://home19.inet.tele.dk/vollert
>

Jeg må tilslutte mig ovenstående. Min '97 st.car havde ikke antydningen af
rust, da jeg solgte den igen i nov. '03. Jeg kiggede dog ikke efter rust, i
svært tilgængelige hulrum mv. På den anden side set, havde den heller ikke
fået nogen anden rustbehandling, udover det den måtte have fået fra
fabrikken. Jeg er også sikker på, at min udmærkede (og uafhængige) mekaniker
ville ha' gjort mig opmærksom på det, hvis der havde været optræk til
stålorms-infektion..!

Derudover var det fedt med al den plads. Min 1,8 var dog en kende bovlam,
dog uden at være direkte sløv.

Jeg tvivler ikke på, at der er noget om snakken, mht. Fords rustbehandlig,
eller mangel på samme. Jeg har bare ikke hørt om, at Ford skulle være
specielt slemme på dét punkt, andre steder en hér i NG'en.

/Asger



TDN (27-01-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 27-01-06 21:56


"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43da82c2$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> news:43da78c4$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> (klip)
>> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
>> måske ??.
>> Men ellers er det den mest rummelige bil af de nævnte, mekanisk solid og
>> billig i reservedele.
>> --
>> Hilsen Martin.
>> http://home19.inet.tele.dk/vollert
>>
>
> Jeg må tilslutte mig ovenstående. Min '97 st.car havde ikke antydningen af
> rust, da jeg solgte den igen i nov. '03. Jeg kiggede dog ikke efter rust,
> i svært tilgængelige hulrum mv. På den anden side set, havde den heller
> ikke fået nogen anden rustbehandling, udover det den måtte have fået fra
> fabrikken. Jeg er også sikker på, at min udmærkede (og uafhængige)
> mekaniker ville ha' gjort mig opmærksom på det, hvis der havde været
> optræk til stålorms-infektion..!
>
> Derudover var det fedt med al den plads. Min 1,8 var dog en kende bovlam,
> dog uden at være direkte sløv.
>
> Jeg tvivler ikke på, at der er noget om snakken, mht. Fords rustbehandlig,
> eller mangel på samme. Jeg har bare ikke hørt om, at Ford skulle være
> specielt slemme på dét punkt, andre steder en hér i NG'en.
>
> /Asger
>
>
Hvis du læser FDM's motor vil du vide at både Escort, Focus og Mondeo'en er
slemme til at ruste. To af mine arbejdskollega har mondeo, den ene en 1998
hvor begge bagskærme er mugne og skal laves, den anden er den nye mondeo fra
2002 hvor alle døre er rustne, Ford har erkendt at det er omfattet af
rustgarantien. På min arbejdsplads med 500 ansatte holder der flere ældre
mondoer (1993-2000) med synlige rustangreb, især omkring bagskærmene, så det
kan da ikke være så sjældent.

Mvh
Thomas



Martin Vollert (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-01-06 23:17

Også skrev Vollert

> Hvis du læser FDM's motor vil du vide at både Escort, Focus og
> Mondeo'en er slemme til at ruste. To af mine arbejdskollega har
> mondeo, den ene en 1998 hvor begge bagskærme er mugne og skal laves,
> den anden er den nye mondeo fra 2002 hvor alle døre er rustne, Ford
> har erkendt at det er omfattet af rustgarantien. På min arbejdsplads
> med 500 ansatte holder der flere ældre mondoer (1993-2000) med
> synlige rustangreb, især omkring bagskærmene, så det kan da ikke være
> så sjældent.

Nej men nok heller ikke så slemt som mange her i gruppen vil ha det til at
lyde, det afhænger jo nok også om hvor meget man passer sin bil med hensyn
til stenslag Osv og med den mænge salt der er kørt ud i den seneste tid kan
selv et lille sten slag hurtig vokse.
Det med rusten i dørene på < 2001 modellerne, er det jo en kendt sag at det
var Pga. en defekt selling fra 3M som Ford brugte og ikke noget med
rustbeskyttelsen på selve bilen.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



Klaus D. Mikkelsen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-01-06 23:22

Martin Vollert skriver:
>
> Det med rusten i dørene på < 2001 modellerne, er det jo en kendt sag at det
> var Pga. en defekt selling fra 3M som Ford brugte og ikke noget med
> rustbeskyttelsen på selve bilen.

Men Mondeo ruster mere end gennmsnittet....
http://fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Asger Ellekrog (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 27-01-06 23:46


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43DA9CF9.2C440839@du.kan.finde.den...

> Men Mondeo ruster mere end gennmsnittet....
> http://fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf
>
Jah, det ser sådan ud, i hvert fald for de gamle modeller. Ærgerligt, at
2002-modellen ikke er med.

Oh, btw. Man skal vel være FDM-medlem, for at kunne få .pdf-filer som den
ovenfor? Eller..?

/Asger



tom jensen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 28-01-06 00:02


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43DA9CF9.2C440839@du.kan.finde.den...
>
> Men Mondeo ruster mere end gennmsnittet....
> http://fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf
>
> Klaus

hej

og helt seriøs ,det tror du ikke har noget med den 3m sealing at gøre.

de tjekker bla rusten i fordør ,motorhjelm og bagklappen.

jeg har en focus som har fået skiftet motorhjelm , begge døre og bagklap på
garantien fra ford uden problemer pga den sealing.

hvis den var blevet undersøgt inden de ting var blevet skiftet så havde den
vel også fået tiltlen "ruster mere end gennemsnittet".

jeg synes ford har været meget god til skifte de ting og erkende at der var
en fabrikationsfejl med den sealing.

og så er det at "nogle " her fra gruppen lige skal have den fyret af med , "
hvor fedt med en bil med farveforskel".
der kan jeg kun sige med min bil at jeg kan se en meget minimal forskel hvis
bilen står nyvasket og man står og kigger meget nøjagtig efter det, men så
lidt at jeg sagtens kan leve med det .

mvh tom



--
slet ged i emailadresse ved svar



tom jensen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 28-01-06 00:08



"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43da88e9$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> På min arbejdsplads med 500 ansatte holder der flere ældre
> mondoer (1993-2000) med synlige rustangreb, især omkring bagskærmene, så
det
> kan da ikke være så sjældent.
>
> Mvh
> Thomas
>


hej
okay , mondeo fra 1993 ( 13 år gamle) ,prøv feks at kigge på corolla
1993, golf 1993,passat 1993,nissan sunny 1993,prøv selv flere i den årgang .
og det skal være biler som har kørt i danmark fra start af
mvh tom


--
slet ged i emailadresse ved svar



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 02:54

> Jeg tvivler ikke på, at der er noget om snakken, mht. Fords rustbehandlig,
> eller mangel på samme. Jeg har bare ikke hørt om, at Ford skulle være
> specielt slemme på dét punkt, andre steder en hér i NG'en.

Så læs nogle ruststatistikker..

--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo \(211 16\) (28-01-2006)
Kommentar
Fra : DJ Bobo \(211 16\)


Dato : 28-01-06 09:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43dace73$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Jeg tvivler ikke på, at der er noget om snakken, mht. Fords
>> rustbehandlig, eller mangel på samme. Jeg har bare ikke hørt om, at Ford
>> skulle være specielt slemme på dét punkt, andre steder en hér i NG'en.

> Så læs nogle ruststatistikker..

Ja, det er ikke god læsning.

Nuvel - Ford betaler jo gladeligt og er endvidere af den opfattelse,
at den "håndmalede" lakering er væsentligt bedre end fabrikkens.

En kammy ser pt. på ny bil, og Fords værkfører i "Århus" siger, at han
endelig skal købe en Mondeo, der ér repareret for rustangreb. Ofte
vælger Ford ifm. rustgarantirep. en hellakering istedet for delvis lakering,
og denne hellakering er jvf. værkføreren væsentlig bedre end fabrikkens !



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 12:12

> En kammy ser pt. på ny bil, og Fords værkfører i "Århus" siger, at han
> endelig skal købe en Mondeo, der ér repareret for rustangreb. Ofte
> vælger Ford ifm. rustgarantirep. en hellakering istedet for delvis
> lakering,
> og denne hellakering er jvf. værkføreren væsentlig bedre end fabrikkens !

Jeg er faktisk selv ret vild med den nye Mondeo - og hvis jeg skulle pege på
en firmabil, er det ret sandsynligt, at det netop blev den nye Mondeo - med
dieselkværn.

Bilen har nemlig en hamrende lækker undervogn - og den TDCi, som jeg kørte
til hhv. Italien, Frankrig og Spanien i for et halv år siden var simpelthen
en kanon rejsekammerat. Sporsikker, ædræt og komfortabel i en helt kanon
kombination - og formentlig den bedste bil til jobbet som feriebil for fire
personer, som jeg har kørt overhovedet. (Bortset fra Cayenne Turbo)

Når det så er sagt, så ville jeg stadig ikke købe den privat.

Det er muligt, at de lakerer den op, og at det er mulligt, de skifter
dørerne - men jeg tror ikke, det er nok.

De har jo også problemer på deres mindre modeller, hvilket siger mig, at det
ikke kun er deres sealer i dørerne og måske et elller to andre steder - men
et generelt problem, som det Opel havde for nogle år siden.

Jeg ville frygte, at man fik skiftet dørene og fik en ny hellakering af
Ford - og at der så med tiden ville komme alle de der småting, som der
gjorde med din og Min Opel, og som der har været med Toms...og som der har
været med andre folks Focus´er...og helt andre folks Ka´er...

Jeg ville frygte, at man om 3-5 år skulle plette den konstant...

--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo \(211 16\) (28-01-2006)
Kommentar
Fra : DJ Bobo \(211 16\)


Dato : 28-01-06 16:08


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43db5115$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg er faktisk selv ret vild med den nye Mondeo - og hvis jeg skulle pege
> på en firmabil, er det ret sandsynligt, at det netop blev den nye Mondeo -
> med dieselkværn.

Jow jow...

> Bilen har nemlig en hamrende lækker undervogn - og den TDCi, som jeg kørte
> til hhv. Italien, Frankrig og Spanien i for et halv år siden var
> simpelthen en kanon rejsekammerat. Sporsikker, ædræt og komfortabel i en
> helt kanon kombination - og formentlig den bedste bil til jobbet som
> feriebil for fire personer, som jeg har kørt overhovedet. (Bortset fra
> Cayenne Turbo)

Rolig nu - Passat findes stadig blandt low budget bilerne
Sorry - måtte lige...

> Når det så er sagt, så ville jeg stadig ikke købe den privat.
> Det er muligt, at de lakerer den op, og at det er mulligt, de skifter
> dørerne - men jeg tror ikke, det er nok.

Nope - dørene skiftes ikke. De bliver sealet - that's it..

> De har jo også problemer på deres mindre modeller, hvilket siger mig, at
> det ikke kun er deres sealer i dørerne og måske et elller to andre
> steder - men et generelt problem, som det Opel havde for nogle år siden.

Opel ligger nu i top 5...

> Jeg ville frygte, at man om 3-5 år skulle plette den konstant...

Kan man være ligeglad med - du sagde firmabil, og dén beholder
man heller ikke så længe !



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 16:27

> Rolig nu - Passat findes stadig blandt low budget bilerne
> Sorry - måtte lige...

Jeg tror ikke, en Passat hamler op med Mondeo'en, når man medregner
undervognen og samtidig ser bort fra ruststyrke. Det ville jeg naturligvis
aldrig gøre som privatperson - men som firmabil....

....noget andet er den nye Passat.... Den har jeg ikke prøvet, men den ville
sikkert lige være sagen med en TDi 170 ude foran..

> Opel ligger nu i top 5...

Jep - de har oppet sig gevaldigt.

> Kan man være ligeglad med - du sagde firmabil, og dén beholder
> man heller ikke så længe !

Jep - som firmabil ville den være fin - de sælger den hamrende billigt i
TDCi Stc - lav skat - og med en boks fra Landberg er den vel helt rimelig...


--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo \(211 16\) (28-01-2006)
Kommentar
Fra : DJ Bobo \(211 16\)


Dato : 28-01-06 16:36


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43db8d07$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg tror ikke, en Passat hamler op med Mondeo'en

WHAT ! - hva' er dén af? - svigter man Selmer?

> når man medregner undervognen og samtidig ser bort fra ruststyrke.

Nå okay...

> ...noget andet er den nye Passat.... Den har jeg ikke prøvet, men den
> ville sikkert lige være sagen med en TDi 170 ude foran..

Ah, der er for lidt hypper, sjsd - vejer sikkert enormt.

> Jep - Opel har oppet sig gevaldigt.

Man ku' bli' helt fristet, hvis den ellers kan leve op til min 3.0i-24?
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6532
Jeg skal gi' knap 285.000 DKR for den...

> Jep - som firmabil ville den være fin - de sælger den hamrende billigt i
> TDCi Stc - lav skat - og med en boks fra Landberg er den vel helt
> rimelig...

En boks slider - især med dig bag rattet, vil jeg tro



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 19:36

>> Jeg tror ikke, en Passat hamler op med Mondeo'en

> WHAT ! - hva' er dén af? - svigter man Selmer?

Semler - hvem er det - min morfar..?

Nej, spøg til side - det er ved at være et stykke tid siden, og jeg har kørt
Passaten, og jeg var meget imponeret af Mondeo'en på den lange tur. Min
svigerfar, som ellers ikke er nogen racer-type, kørte 190 km/t med mig, min
kæreste og min svigermor i bilen. Den har et betragteligt overskud af magt
og komfort i undervognen selv ved den hastighed, synes jeg.

>> når man medregner undervognen og samtidig ser bort fra ruststyrke.

> Nå okay...

Jep - jeg vil aldrig mere igen have en bil, der plages af rust - hvis jeg
selv skal betale for den.

>> ...noget andet er den nye Passat.... Den har jeg ikke prøvet, men den
>> ville sikkert lige være sagen med en TDi 170 ude foran..

> Ah, der er for lidt hypper, sjsd - vejer sikkert enormt.

Mnjah - 223 km/t og 8,7 fra 0-100 km/t uden chip - og ægte 235 km/t med chip
er da meget pænt..

> Man ku' bli' helt fristet, hvis den ellers kan leve op til min 3.0i-24?
> www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6532

Ja, den er lækker.... (Jeg tror nu godt, den kan leve op til den nu
hedengangne Omega.. )

> Jeg skal gi' knap 285.000 DKR for den...

Sindssygt..

For 6.000 Dkk får du 285 hk, og i kombination med den lave vindmodstand,
bliver den altså RIGTIG ond på de tyske motorveje. Så hedder det 265-270
ÆGTE km/t.

> En boks slider - især med dig bag rattet, vil jeg tro

Firmabil - hvis man var så heldig, altså.... )

--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo \(211 16\) (28-01-2006)
Kommentar
Fra : DJ Bobo \(211 16\)


Dato : 28-01-06 19:42


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43dbb94c$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, spøg til side - det er ved at være et stykke tid siden, og jeg har
> kørt Passaten, og jeg var meget imponeret af Mondeo'en på den lange tur.
> Min svigerfar, som ellers ikke er nogen racer-type, kørte 190 km/t med
> mig, min kæreste og min svigermor i bilen. Den har et betragteligt
> overskud af magt og komfort i undervognen selv ved den hastighed, synes
> jeg.

Moderne biler i mellemklassen er bygget til det.

> Jep - jeg vil aldrig mere igen have en bil, der plages af rust - hvis jeg
> selv skal betale for den.

Nej, det er ikke til atholde ud...

> Mnjah - 223 km/t og 8,7 fra 0-100 km/t uden chip - og ægte 235 km/t med
> chip er da meget pænt..

Jow jow - værdierne kender man jo fra hverdagen
Iøvrigt rigtig morsomt i hverdagen at rykke fra alle TDi'erne :)
Men jeg er godt klar over, at min vogn skal chippes eller udskiftes
men en 535d, hvis det skal vare ved...

> Sindssygt..

Det er okay - vanskeliggør valget....

> For 6.000 Dkk får du 285 hk, og i kombination med den lave vindmodstand,
> bliver den altså RIGTIG ond på de tyske motorveje. Så hedder det 265-270
> ÆGTE km/t.

Hvor har du læst dét?





Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 20:34

> Iøvrigt rigtig morsomt i hverdagen at rykke fra alle TDi'erne :)

Det hjælper jo at have 3 ltr slagvolumen at gøre godt med..

> Men jeg er godt klar over, at min vogn skal chippes eller udskiftes
> men en 535d, hvis det skal vare ved...

Ja, det er som om, det ingen ende vil tage, og at effektkapløbet er gået
amok.

>> For 6.000 Dkk får du 285 hk, og i kombination med den lave vindmodstand,
>> bliver den altså RIGTIG ond på de tyske motorveje. Så hedder det 265-270
>> ÆGTE km/t.

> Hvor har du læst dét?

Effekten har jeg læst om ved BSR - topspeed er anslået. (www.bsrab.se)

255 hk rækker til 260 km/t jvf Bilmagasinets nybilsbase - 30 hk må give 5-10
km/t, skulle jeg mene. (?)

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 02:47

>>> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000

>> Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
> måske ??.

Ja, selvfølgelig generaliserer jeg. Det giver jo ingen mening at tale om
enkelte eksemplarer. Jeg taler om modellen som sådan.

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 02:56

>>> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000

>> Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
> måske ??.

Ja, selvfølgelig generliserer jeg.

Det giver jo ingen mening at tale om
enkelte eksemplarer - det er den rene ammestuesnak.

Jeg taler om modellen som sådan - baseret på brede undersøgelser.

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 03:00

>>> 2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000

>> Ruster - middelmådig hele vejen igennem.

> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
> måske ??.

Ja, selvfølgelig generaliserer jeg.

Det giver jo ingen mening at tale om
enkelte eksemplarer - det er den rene ammestuesnak.

Jeg taler om modellen som sådan - baseret på brede undersøgelser.

--
/Jan W Nielsen



Lars L. Hansen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 28-01-06 14:12

Martin Vollert wrote:
>>>2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
>>
>>Ruster - middelmådig hele vejen igennem.
>
>
> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
> måske ??.
> Men ellers er det den mest rummelige bil af de nævnte, mekanisk solid og
> billig i reservedele.


Jaja, man kan generalisere HELT VILDT her i gruppen. Især hvis det
drejer sig om PSA-biler, men man må også gerne når det gælder Ford :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

TDN (28-01-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 28-01-06 14:54


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43db6dbb$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Vollert wrote:
>>>>2) Ford Mondeo st.car årgang 1997-2000
>>>
>>>Ruster - middelmådig hele vejen igennem.
>>
>>
>> Hmm det var sært min fra 11/98 har ingen rust, men du generalisere bare
>> måske ??.
>> Men ellers er det den mest rummelige bil af de nævnte, mekanisk solid og
>> billig i reservedele.
>
>
> Jaja, man kan generalisere HELT VILDT her i gruppen. Især hvis det drejer
> sig om PSA-biler, men man må også gerne når det gælder Ford :)
>
> --
> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
> http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

GAAAAB, når nu Ford ved de har rustproblemer og har anerkendt problemet og
det er omtalt i diverse bilmagasiner + ruststatisikerne er det så at
generalisere ????
Ligeså med PSA, som selv har meldt ud de har/har haft kvalitetsproblemer
pga. for dårlig kvalitet fra deres underleverandører som leverer de stumper
bilen samles af (ud fra PSA specifikationer) og de bruger en masse penge på
garantirep. og kulancesager er det så at generalisere ?

Det er jo kun godt at det ikke rammer alle Ford og PSA ejere og de ikke
ramte er glade for deres produkter, men det ændrer jo ikke på sagen for dem
der er ramt af rust eller dårlig PSA kvalitet.

Derfor vil jeg da som bilkøber da gerne have disse oplysninger og så kan jo
selv tage stilling til om jeg vil/tør købe produktet istedet for at én Ford
ejer siger han ikke har haft rust det derfor ikke er problem eller en PSA
ejer siger hans bil aldrig fejler noget og PSA derfor fejlfri.

Mvh
Thomas



Lars L. Hansen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 28-01-06 16:04

TDN wrote:
> GAAAAB, når nu Ford ved de har rustproblemer og har anerkendt problemet og
> det er omtalt i diverse bilmagasiner + ruststatisikerne er det så at
> generalisere ????
> Ligeså med PSA, som selv har meldt ud de har/har haft kvalitetsproblemer
> pga. for dårlig kvalitet fra deres underleverandører som leverer de stumper
> bilen samles af (ud fra PSA specifikationer) og de bruger en masse penge på
> garantirep. og kulancesager er det så at generalisere ?

To ting:
1) Lær at fatte en joke
2) Beskær det oprindelige indlæg, så du kun medtager det der er relevant
for dit svar :)

Mvh. Lars

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Jan W Nielsen (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-01-06 16:37

> GAAAAB, når nu Ford ved de har rustproblemer og har anerkendt problemet og
> det er omtalt i diverse bilmagasiner + ruststatisikerne er det så at
> generalisere ????

Ja - ved folk overhovedet, hvad ordet betyder - og hvis man ikke skulle tale
om mærket generelt, hvad skulle man så..?

Skulle vi alle mene, at ruststatistikkerne tager fejl, fordi Karl Ejnar og
Olesen har Ford-biler, der efter deres egne udsagn ikke er rustne..?

Så er vi da alle endt med Maren i kæret - og så sige "goddag - mand -
økseskaft" på vej hjem fra kaffe.

Der må da være en nedre grænse for "fagligheden"..



--
/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste