Termostat i 146'er.
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 18:24

Alfa Romeo, 1.6TS som skal ha' ny knastforstiller (den 3.)

Bortset fra dêt, så er der et termostatproblem.
Står åben i for lang tid, så bilen er lang tid om at blive varm.
Forsøgt med to termostater, samme problem.
Løsning: pap foran.

Kender i noget til 1.6 motorens særheder mht termostater osv. ???

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 26-01-06 19:39

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> Alfa Romeo, 1.6TS som skal ha' ny knastforstiller (den 3.)
>
> Bortset fra dêt, så er der et termostatproblem.
> Står åben i for lang tid, så bilen er lang tid om at blive varm.
> Forsøgt med to termostater, samme problem.
Hvilket mærke termostater? Har engang prøvet 3! forskellige fra Høyer før
den virkede..

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 20:21

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke termostater? Har engang prøvet 3! forskellige fra Høyer før
> den virkede..

orginal Alfa

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-06 20:55

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> orginal Alfa

Den er også billigere end en uorginal fra Mekonomen.

MVH Niels

Fra : The MANN

Dato : 26-01-06 20:46

> [...]
> Forsøgt med to termostater, samme problem.
> Løsning: pap foran.
>
> Kender i noget til 1.6 motorens særheder mht termostater osv. ???

Smid termostaten i en gryde med vand og få det til at koge ,termostaten skal
først åbne lige før vandet koger ca85-90 `
tjek evt med termometer.

The MANN

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-06 21:26

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Smid termostaten i en gryde med vand og få det til at koge ,termostaten
> skal først åbne lige før vandet koger ca85-90 `
> tjek evt med termometer.

Ja det er en måde at gøre det på. Problemet er bare at termostaten er
indstøbt i sit hus. Men det må vel kunne lade sig gøre i det at fabrikken
opgiver at den skal begynde at åbne ved en temp. på 83 +- 2 grader.
Endvidere opgiver de at ved 103 +- 2 grader skal den have åbnet sig 9,5 mm.

MVH Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-06 20:54

> [...]
> Forsøgt med to termostater, samme problem.
> Løsning: pap foran.
>
> Kender i noget til 1.6 motorens særheder mht termostater osv. ???

Jeg har lige skiftet termostat på min 146 1,6 TS'er. Den kom ikke over ca.
60 grader under kørsel. Den steg dog en anelse hvis jeg lukkede for varmen.
På min hjalp det med en ny termostat.

Jeg opdagede at termostaten har en lille bøjle der glider op og ned med
fjederen, når termostaten åbner og lukker. Bøjlen har et lille buk i enden
der skal glide ned over en lille kant. Det var den ikke på den gamle, der
stod den oven på kanten. Da jeg skubbede til den med en skruetrækker faldt
den ned på plads. Min ide er så at jeg bare kunne have monteret den gamle
der nu virkede igen. Jeg har dog ikke for meget tid lige pt. så jeg forsøgte
aldrig. Det skulle bare virke så den nye dyrt indkøbte termostat blev
monteret.

Om du så kan bruge dette til noget ved jeg ikke, det må du selv vurdere. Men
jeg kan ikke se andet end at det kun kan være et termostat problem hvis den
ikke bliver varm. Med mindre at den bliver varm og det er termometeret inde
i bilen der viser forkert.
Har du haft et termometer i kølevandet?

MVH Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-01-06 22:05

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du haft et termometer i kølevandet?

Det nåede han ikke. Han nåede kun intensiv.

--
Per, Esbjerg

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-06 22:47

> Det nåede han ikke. Han nåede kun intensiv.

Og du var lægen eller hva'? ;op

MVH Niels