/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Apropos chiptuning ...
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-01-06 08:54

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=129

Quote on:

DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i København,
får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.

Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig kvælstofdioxid
fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen i flere omgange
en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i perioden
2004-2009.

Quote off
--
Per, Esbjerg



 
 
Johnny B [2000] (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 26-01-06 11:21

hvor meget udleder sådan et lokomotiv kontra en chiptunet bil ?

nogen hjerner der har regnet på det ?
- hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?

regler er jo til for at blive brudt, men kender man de rigtige, kan der ses
mellem fingrene - Velkommen til Polen

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail



Ukendt (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-06 11:28

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a27a$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> nogen hjerner der har regnet på det ?
> - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?

Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.



BJ (26-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-01-06 12:12


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>> nogen hjerner der har regnet på det ?
>> - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
>
> Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
> antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.

Vil det sige, jo flere personer der transporteres, jo mindre er den
faktuelle luftforurening..?

Er dette tilfældet, bør man nedsætte kravene til eks. el-værkernes udledning
dramatisk....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Henneberg Kriste~ (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-01-06 13:28


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
> antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.

I Esbjerg holder togene hver morgen og skal varmes op. Befinder man sig i
vindretningen, sørger man helt automatisk for ikke at trække vejret. Magen
til tåge af lort skal man lede længe efter.

Og dér bliver der ikke transporteret nogen - togenen holder stille ..


--
Per, Esbjerg



Niels Bengaard (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-01-06 16:01

> DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
> København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>
> Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
> Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
> tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
> kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
> i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
> perioden 2004-2009.
>
> Quote off
> --
> Per, Esbjerg

Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
dieselos.
Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.

Niels



Niels Bengaard (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-01-06 22:39

>> DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
>> København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>>
>> Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
>> Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
>> tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
>> kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
>> i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
>> perioden 2004-2009.
>>
>> Quote off
>> --
>> Per, Esbjerg
>
> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
> dieselos.
> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.

Læste lige på nettet det vist er generel forurening også partikler der er
tale om.
På store diesellastbiler mener jeg det er et krav de får katalysatorer til
sommer. Først da har man partikelfiltre og NOx fjernelse der. Det betyder
teknikken stadig ikke er helt udviklet og derfor har man nok trukket kravene
tilbage. Hvis det viser sig at køre som smurt med lastbiler, så kan man nok
montere samme katalysatorer på dieselmotorer i tog. Problemet er måske at
nye lastbilmotorer er udviklet til at køre med katalysator og det er en
gammel togmotor ikke. Så hvilken effekt man får med katalysator på en gammel
motor ved jeg ikke, de eftermonteres i hvert fald ikke på gamle lastbiler.

Niels



claus b. p. (26-01-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 26-01-06 22:46


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:43d8e428$0$47032$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
> > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>
> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
> dieselos.
> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
>
Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det. Men
pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
togforureningen.
Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis man
lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys hver
45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
trafikhadepolitik.

/Claus



Niels Bengaard (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-01-06 23:02

>> > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
>> > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>>
>> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
>> dieselos.
>> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede
>> chips
>> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
>>
> Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det.
> Men
> pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
> togforureningen.
> Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis
> man
> lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys
> hver
> 45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
> trafikhadepolitik.

Nu kvæles man ikke i NO2, men ved meget høje koncentrationer kan man få
lungeødem.
Det er ikke koncentrationer der er på Nørreport eller hvor det nu er.

Som jeg skrev skal rensningsteknologien findes før man kan stille kravene,
ellers er det uholdbart.
Hvis DSB havde eltog nok, var problemet løst.

Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste