Uddrag af VW Passat nyheder
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 25-01-06 15:36

Hejsa

Jeg var lige inde forbi
http://www.volkswagen.dk/personbiler/modelside.asp?frame=nye_biler_modelside&model=passat&variant=trendline&typen=limousine&strYear=

Her står nogle af de nye smarte ting som Passat har fået i den nyeste
udgave, og jeg faldt især over følgende :

"Press & Drive"
Start- og låsesystemet med integreret fjenbetjent centrallås er en
verdensnyhed: komfortstartfunktionen "Press & Drive" på instrumentbordet. En
sender, som også bruges ved åbning og lukning af centrallåsen, stikkes ind i
tændingslåsen til højre for rattet. Tryk på nøglen, og motoren startes. En
bekvem detalje, som får det traditionelle startsystem til at virke
gammeldags.

Ok, har er verdensnyheden så at man istedet for at bruge sin nøgle med
indbygget centrallåsstyring, nu bruger en sender. Når man så er kommet ind i
bilen, så bruger man ikke længere sin nøgle til at indsætte i låsen, nu
sætter man senderen i et hul istedet, og for nu lige at gøre verdensnyheden
komplet, så drejer man ikke sin nøgle længere for at starte bilen, men
trykker på senderen istedet.

Er det kun mig der stadig ikke ser det smarte i de hersens nye "nøgle"
systemer. Der er INTET trin der er fjernet i forhold til min bilnøgle, nu
skal jeg dog ikke dreje længere, men trykke.

Hmmmmm...

Nææ, det smarte system er dem som når man har nøglen i lommen, låser bilen
selv op, og man trykker bare på start, UDEN at bruge sin nøgle i nogle
huller.
Jacob (Der stadig er glad for sit "gammeldaws" system, selvom det jo ifølge
VW nærmest er ubrugeligt)

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Fra : Per W.

Dato : 25-01-06 15:45

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i melding
> [...]
> systemer. Der er INTET trin der er fjernet i forhold til min bilnøgle, nu
> skal jeg dog ikke dreje længere, men trykke.

Gammelt nytt. Dette har vært i bruk lenge. Plagiat kalles slikt. De burde
prøve å finne opp noe nytt.

/Per W.

Fra : Benny N. Juul

Dato : 25-01-06 15:52

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Her står nogle af de nye smarte ting som Passat har fået i den nyeste
> udgave, og jeg faldt især over følgende :

Fået og fået, det er vel det de i prislisten kalder "keyless acces" til den
beskedne sum af 9.497 kroner !

Mvh.
benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 16:04

Jacob Rungwald skriver:

> Er det kun mig der stadig ikke ser det smarte i de hersens nye "nøgle"
> systemer. Der er INTET trin der er fjernet i forhold til min bilnøgle, nu
> skal jeg dog ikke dreje længere, men trykke.

Nej. Og for at det ikke skal være løgn, så er den "nølge" betydeligt
større end en "normal" VW nøgle.

Vender man den ikke med knapperne opad, når man "smider den i hullet"
trykker man på knappen til bagklappen og den går op.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : OZ7PUS

Dato : 25-01-06 17:26

> [...]
> trykker man på knappen til bagklappen og den går op.
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Det må du lige uddybe lidt nærmere ....

Nu har jeg da rundet knapt 1000km i den nye passat og mig bekendt sidder
knappen til bagklappen midt på betjeningen.

Og det er lige meget hvilken side der er op og ned virker begge veje og
bagklappen åbner ikke.

OZ3BTO

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 19:27

OZ7PUS skriver:

> Nu har jeg da rundet knapt 1000km i den nye passat og mig bekendt sidder
> knappen til bagklappen midt på betjeningen.

Ja

> Og det er lige meget hvilken side der er op og ned virker begge veje og
> bagklappen åbner ikke.

Hvis du skubber den lidt skævt ind, med knappen vendende nedad, kan du
få trykket på kanppen og så åbner bagagerummet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : OZ7PUS

Dato : 25-01-06 21:01

> [...]
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Så er man hvist ret klodset

Nå skal køre i den hele weekenden igen så må vi jo se om det sker

OZ3BTO

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 21:04

OZ7PUS skriver:

> Så er man hvist ret klodset

Hov hov

> Nå skal køre i den hele weekenden igen så må vi jo se om det sker

Syntes du ikke nøglen er klodset ?

Fra : OZ7PUS

Dato : 26-01-06 13:04

> [...]
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nej den ligger meget bedere i lommen som den gamle klods
Den er jo noget tyndere

Og alt i alt køre den nye passat MEGET bedere som den gamle og har et
utroligt kraft overskud i 140HK´s TDI med 6 manuelle gear.
Den er faktisk istand til at tage røven på en del "Brianer" og topfarten
ligger ihvertfald over 200kmt hvis man har de lyster(Har været på 190kmt i
den)

OZ3BTO

Fra : JS

Dato : 26-01-06 15:15

OZ7PUS wrote:
> [...]
> Den er faktisk istand til at tage røven på en del "Brianer" og
> topfarten ligger ihvertfald over 200kmt hvis man har de lyster(Har

Hvordan kan den nye køre bedre som den gamle. Har du sat den nye motor i en
gammel model?

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 26-01-06 23:24

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligger ihvertfald over 200kmt hvis man har de lyster(Har været på 190kmt i

Rolig nu sømand, så er den heller ikke vildere (og ja, jeg har prøvet en del
af dem). Men enig i at motoren er rimelig god motor

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 16:35

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
>
> Her står nogle af de nye smarte ting som Passat har fået i den nyeste
> udgave, og jeg faldt især over følgende :

Ja, det er ret grotesk. Men hvem startede det lir? Var det ikke Mercedes?
Nu har selv en Yaris fået en Start/Stop knap, og bilproducenterne vil jo
ikke stå tilbage for hinanden... man kan da ikke præsentere en ny Passat med
et gammeldags "stik i og vrid"-system!
Det er et modefænomen, og når forbrugerne bliver trætte nok af først at
stikke en nøgle i nøglehullet og derefter trykke på en knap som sidder et
helt andet sted, ja så ser vi enten smartere systemer (som Klaus skriver
om), ellers back to basic.

/Peter