Opfølgning: Opel Vectra 2,0 GLS 96 med sma~
Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-01-06 09:16

Jeg har nu fået at vide hvad den opereation kom til at koste:

Reservedel og topstykkearbejde 6.765
Arbejdsløn: 6.500
I alt 13.265

(Denne tråd news:43d3f9a5$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net)

Det vil jeg da mene er rimeligt Hvad mener I

--

/Torben

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-01-06 09:18

"Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu fået at vide hvad den opereation kom til at koste:
>
> Reservedel og topstykkearbejde 6.765
> Arbejdsløn: 6.500
> I alt 13.265

Det skal lige nævnes at, i prisen for arbejdsløn er inkluderet arbejdslønnen
for bremsearbejde også! (Skiver klodser foran og bakker bagi).

--

/Torben

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 25-01-06 10:38

> [...]
>>
> Det skal lige nævnes at, i prisen for arbejdsløn er inkluderet
> arbejdslønnen for bremsearbejde også! (Skiver klodser foran og bakker

Selvfølgelig afhængig af hvad der skal laves på topstykket, men synes jeg
det lyder rimeligt.
Smed selv en vandpumpe for ca ½ år siden på en Octavia TDI. Fik det lavet på
org værksted (der blev bilen jo slæbt hen), og måtte bløde lidt over 6000
kr. Har en kollega som smed et topstykke på en Passat TDI (115 HK), det blev
lige 25 Kkr, tak for kaffe.

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-01-06 11:18

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@(fjernmig)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig afhængig af hvad der skal laves på topstykket, men synes jeg
> det lyder rimeligt.

Planet top + 16 nye ventiler inkl. nye styr.

> [...]
> på org værksted (der blev bilen jo slæbt hen), og måtte bløde lidt over
> 6000 kr. Har en kollega som smed et topstykke på en Passat TDI (115 HK),

Ja! Det var jo noget i den retning jeg havde frygtet, det er bare trælse
penge at komme af med, da man jo gjort hvad der var menneskeligt muligt for
at undgå sådan en tur. Shit happens ;-(
Nu man man jo så håbe der går laaaang tid før noget lignende opstår igen.

--

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 14:34

"Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> I alt 13.265
>
> (Denne tråd news:43d3f9a5$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net)
>
> Det vil jeg da mene er rimeligt Hvad mener I

Jeg ville undersøge hvad en ombytningsmotor koster. Måske kan man for et par
tusinde kr mere, få en motor som så er forholdsvis ny. Tager ca. to dage at
udskfite så arbejdslønnen er ca. det samme

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 14:45

Tom wrote:

> Jeg ville undersøge hvad en ombytningsmotor koster. Måske kan man for
> et par tusinde kr mere, få en motor som så er forholdsvis ny.

Det ville have været en fordel, at gøre det inden han fik ordnet topstykket

> Tager
> ca. to dage at udskfite så arbejdslønnen er ca. det samme.

Nu er det godt nok længe siden jeg har skiftet motor i en Opel, men 2 dage,
det lyder af voldsomt meget, især hvis det er et værksted.
Til sammenligning skiftede jeg (ene og alene) motoren i min egen Sierra på
ca. 6 timer og det var endda uden brug af kran

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christopher S

Dato : 25-01-06 15:12

Tom wrote:
> [...]
> tusinde kr mere, få en motor som så er forholdsvis ny. Tager ca. to dage at
> udskfite så arbejdslønnen er ca. det samme

kig evt i englang efter en motor..

Så engang en motor til min mondeo for 1500 kr
du kan komme til englang og tilbage med bil for ca 2500 kr inkl benzin
dvs 4000 kr i alt.. så er der stadig penge at spare..

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-01-06 17:11

"Christopher S" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> kig evt i englang efter en motor..
>

> Så engang en motor til min mondeo for 1500 kr
> du kan komme til englang og tilbage med bil for ca 2500 kr inkl benzin dvs
> 4000 kr i alt.. så er der stadig penge at spare..

"englang" ???? Hvad er det?

--

/Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-01-06 00:22

Torben (Tilst) skrev:

> "englang" ???? Hvad er det?

Tror du ikke det er England?

Eller hvad mener du selv?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 26-01-06 09:28

> Tror du ikke det er England?
>
> Eller hvad mener du selv?

Havda da tænkt den tanke men, efter som han skrev det 2 gange, så jeg det
ikke som en slå/stavefejl. Og det kunne jo også være at det var et eller
andet firma som de inviede kendte til, men OK! Det er jo alligevel ikke
aktuelt længere.

--

/Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-01-06 10:35

Torben (Tilst) skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Havda da tænkt den tanke men, efter som han skrev det 2 gange,

Ja, det har du sq ret i

> så jeg
> det ikke som en slå/stavefejl.

Ordblindhed?

> Og det kunne jo også være at det var
> et eller andet firma som de inviede kendte til,

Lidt langt væk, i hvert fald:

"du kan komme til englang og tilbage med bil for ca 2500 kr inkl benzin"

> men OK! Det er jo
> alligevel ikke aktuelt længere.

Jeg synes bare det er sk*desynd for de mennesker der skriver hér og i andre
grupper som bliver "nedgjort" på grund af "dårligt" dansk - men jeg er godt
klar over at dét ikke var din mission
Hans
http://kortlink.dk/26dh