/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Clubblahblah, Telmore, eller?
Fra : Ole Thomsen


Dato : 12-06-01 19:29

Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som

- er forholdsvis billige (specielt sms)
- kan aflæses/adm. via nettet
- ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
- tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
- har mere styr på tingene end Telia

Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
kom i tanke om at spørge gruppen her først.

Ole Thomsen




 
 
Mikael Nørrelund And~ (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-06-01 19:45

Telmore, de skulle være bedst.
Kender ikke selv noget til dem, jeg er en TDK bruger

Mvh.
Mikael

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



Ole Thomsen (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 12-06-01 20:01

"Mikael Nørrelund Andersen" <scory@worldonline.dk> wrote
>
> Telmore, de skulle være bedst.

Jeg læste lige deres vilkår, og de tillader faktisk
kontoen at gå i minus (hvorefter den lukkes medmindre
der indsættes penge)

Den metode stemmer ikke overens med mine børns
økonomiske ansvarlighed

Ole Thomsen




jan steen sørensen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 13-06-01 07:35

Hej Ole

Du kan fokusere på priser eller som du er inde på: hvad de/du kan RISIKERE
at få af omkostninger.
Det handler meget om tillid til dine børns økonomiske ansvarlighed, vil du
give dem abon. eller taletid
(eller sagt på anden måde: en blanco check eller 100kr kontant)

Ole Thomsen skrev i meddelelsen <3b2666d5@news.ehs.dk>...
>"Mikael Nørrelund Andersen" <scory@worldonline.dk> wrote
>>
>> Telmore, de skulle være bedst.


Telmore - på prisen - jah.... - men styring af forbrug??

>Jeg læste lige deres vilkår, og de tillader faktisk
>kontoen at gå i minus (hvorefter den lukkes medmindre
>der indsættes penge)


Det er fordi det er et rigtigt abon. - spørg evt. efter omkostningsstyring /
kontrol

>Den metode stemmer ikke overens med mine børns
>økonomiske ansvarlighed


Vælge "taletidskort", hvor du ikke kan komme til at betale mere end du har
på kortet (evt. klub "Clubblabla" eller andet)

Knægten på 13 kan sagtens styre sit forbrug, bruger næsten udelukkende SMS -
og han er MEGET tilfreds med sit Telia Conto50 abon. (der er ikke valgt
forbrugskontrol)
Han får jævnligt tilsendt en SMS fra Telia med saldo på forbrug - det er han
i stand til at styre. SMS 50 øre stk.

P.S. skal de ikke også have en telefon med.?
- da er der store tilskud fra visse operatører... se evt. www.wanna-save.dk
med et tilbud / tilskud fra Telia (det er slet ikke så ring' endda )

Jan
tilfreds Wanna-save kunde.



Michael Ravn (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Ravn


Dato : 12-06-01 22:34

Enig, tag Telmore, det kører. Medmindre man ikke vil betale med
dankort over nettet.

On Tue, 12 Jun 2001 20:44:48 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<scory@worldonline.dk> wrote:

>Telmore, de skulle være bedst.
>Kender ikke selv noget til dem, jeg er en TDK bruger
>
>Mvh.
>Mikael
>
>"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
>news:3b265f66@news.ehs.dk...
>> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>>
>> - er forholdsvis billige (specielt sms)
>> - kan aflæses/adm. via nettet
>> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
>> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
>> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
>> - har mere styr på tingene end Telia
>>
>> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
>> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>>
>> Ole Thomsen
>>
>>
>>
>
>

--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

buggi (12-06-2001)
Kommentar
Fra : buggi


Dato : 12-06-01 19:54

Hej Ole
Jeg tror at du skal vælge Telmore, 1,25 kr. min 25 øre sms.Særligt sms
prisen
er vigtig.Mine unger sender virkelig mange af dem.Clubblablabla tager 50 øre
pr stk så du kan faktisk sende dobbelt så mange for den samme pris.
Hvis du vælger clubblabla kan du komme ned på 1,20 kr pr. minut, men så
skal der oprettes klub osv. det virker ret uoverskueligt.Telmore virker
meget
seriøst, og den side man får tildelt hvor man kan se ens opkald virker
altid.
Buggi
PS.Jeg er ikke ansat ved nogen af dem

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



Bertel Lund Hansen (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-06-01 22:24

buggi skrev:

>Jeg tror at du skal vælge Telmore

Som Ole også svarer, så falder hammeren ikke når pengene er brugt
op, og det var et væsentligt krav.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lasse Hedegaard (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 12-06-01 23:53

Bertel Lund Hansen skrev:

>Som Ole også svarer, så falder hammeren ikke når pengene er brugt
>op, og det var et væsentligt krav.

Egentlig underlidt at Telmore ikke tilbyder denne service. Nå,
Frank-drengen, vi ved du læser med her - er det noget der kommer (jeg
har godt nok ikke selv brug for det, men jeg tror faktisk det afholder
en del mennesker fra Telmore).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

®.A.Nielsen. (13-06-2001)
Kommentar
Fra : ®.A.Nielsen.


Dato : 13-06-01 00:13


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:

> Egentlig underlidt at Telmore ikke tilbyder denne service. Nå,
> Frank-drengen, vi ved du læser med her - er det noget der kommer (jeg
> har godt nok ikke selv brug for det, men jeg tror faktisk det afholder
> en del mennesker fra Telmore).

Er det overhovedet muligt rent teknisk at lukke en konto med det samme
saldoen runder 0-linien?
Vil der ikke altid være en eller anden form for forsinkelse?


--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Just Reply.... it works !!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Bertel Lund Hansen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-06-01 00:21

®.A.Nielsen. skrev:

>Er det overhovedet muligt rent teknisk at lukke en konto med det samme
>saldoen runder 0-linien?

Det kan lade sig gøre med taletidskort.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

®.A.Nielsen. (13-06-2001)
Kommentar
Fra : ®.A.Nielsen.


Dato : 13-06-01 00:54


"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev:

> Det kan lade sig gøre med taletidskort.

Jo, det ved jeg, men mon ikke der er tale om 2 vidt forskellige typer
fakturerings systemer.
I øvrigt syntes jeg også at det er for dårligt at TelMore ikke kan
tilbyde lukning af en konto ved saldi under 0,-. Det burde jo kunne lade
sig gøre, men måske det er teknisk besværligt!?



--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Just Reply.... it works !!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Telmore - Frank Rasm~ (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 13-06-01 08:30

In article <4v8ditcompculeo20nml1lbeq2frosm84a@sunsite.auc.dk>,
nospamto@lundhansen.dk says...
> ®.A.Nielsen. skrev:
>
> >Er det overhovedet muligt rent teknisk at lukke en konto med det samme
> >saldoen runder 0-linien?
>
> Det kan lade sig gøre med taletidskort.


Ja, men de kan ikke bruges i udlandet.


Med venlig hilsen


Frank Rasmussen
Telmore A/S

Telmore - Frank Rasm~ (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 13-06-01 08:29

In article <6jxV6.3056$22.89627@news.get2net.dk>, spectrus@get2net.dk
says...
>
> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:
>
> > Egentlig underlidt at Telmore ikke tilbyder denne service. Nå,
> > Frank-drengen, vi ved du læser med her - er det noget der kommer (jeg
> > har godt nok ikke selv brug for det, men jeg tror faktisk det afholder
> > en del mennesker fra Telmore).
>
> Er det overhovedet muligt rent teknisk at lukke en konto med det samme
> saldoen runder 0-linien?
> Vil der ikke altid være en eller anden form for forsinkelse?

Netop, og særligt hvis telefonen er taget med til udlandet.

Med venlig hilsen


Frank Rasmussen
Telmore A/S

Telmore - Frank Rasm~ (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 13-06-01 08:29

In article <s87dit0ek6si7vath7r139jgcg8dqfsi8u@news.inet.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
> >Som Ole også svarer, så falder hammeren ikke når pengene er brugt
> >op, og det var et væsentligt krav.
>
> Egentlig underlidt at Telmore ikke tilbyder denne service. Nå,
> Frank-drengen, vi ved du læser med her - er det noget der kommer (jeg
> har godt nok ikke selv brug for det, men jeg tror faktisk det afholder
> en del mennesker fra Telmore).

problemet opstår i at vi ikke vil kunne stoppe nøjagtigt på 0 kr, og
slet ikke for de kunder der har meldt sig til udenlandstelefoni, idet
her får vi først taksttelegrammerne væsentlig forsinket. Men hvis man
ikke kan styre forbruget, så er alternativet enten at bruge et dyrere
selskab, eller leve med at man får lidt kredit. For så meget tillader
vi jo heller ikke

Med venlig hilsen


Frank Rasmussen

Lasse Hedegaard (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 13-06-01 09:13

Telmore - Frank Rasmussen skrev:

>problemet opstår i at vi ikke vil kunne stoppe nøjagtigt på 0 kr, og
>slet ikke for de kunder der har meldt sig til udenlandstelefoni, idet
>her får vi først taksttelegrammerne væsentlig forsinket.

Man kunne vel indføre servicen med spærring for dem der ikke var
tilmeld udenlandstelefoni. Hvis det er Peter i 5. klasse der skal
bruge telefonen, så skal han jo nok alligevel ikke have den med til
udlandet.

>Men hvis man
>ikke kan styre forbruget, så er alternativet enten at bruge et dyrere
>selskab, eller leve med at man får lidt kredit. For så meget tillader
>vi jo heller ikke

Jeg har det fint med det, men det undrer mig I slet ikke tilbyder
servicen, da jeg tror det faktisk holder nogle kunder væk.

Hvis nu mor og far har indsat 1000,- på Peters konto, så kan han jo
tale de 1000,- op på en måned. En service kunne være, at man (selvom
der var penge på kontoen) kunne sætte et max. forbrug over 1 uge, 1
måned osv...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Telmore - Frank Rasm~ (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 13-06-01 10:49

In article <208eit08q68j4gr2o7i4d1s1988j6pkbhu@news.inet.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...

> Hvis nu mor og far har indsat 1000,- på Peters konto, så kan han jo
> tale de 1000,- op på en måned. En service kunne være, at man (selvom
> der var penge på kontoen) kunne sætte et max. forbrug over 1 uge, 1
> måned osv...

Men det ville medføre at vi fik alle data realtime, og det får vi ikke.
Hvis vil meddelte vores kunder at vi kunne styre tingene 100%, og ikke
kunne det, ville det medføre at et evt. overforbrug skulle betales af os
selv (læs: af andre kunder i standard prisen).

Alternativt en række forskellige produkter, men det er ikke i
overenstemmelse med vores ønske om at gøre det simpelt og
letoverskueligt.


Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S


jan steen sørensen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 13-06-01 20:25

>problemet opstår i at vi ikke vil kunne stoppe nøjagtigt på 0 kr, og
>slet ikke for de kunder der har meldt sig til udenlandstelefoni, idet
>her får vi først taksttelegrammerne væsentlig forsinket. Men hvis man
>ikke kan styre forbruget, så er alternativet enten at bruge et dyrere
>selskab, eller leve med at man får lidt kredit. For så meget tillader
>vi jo heller ikke


Hvorfor ikke indbetale et depositum (garanti) såfremt der ønskes et større
forbrug fra eller til udlandet. Dog stadig med kredit MAX.

Har boet i Australien, der skulle man indbetale eks. 500,- Au$ for at få
åbnet for samtaler TIL udlandet, til gengæld fik man noget af markedets
billigste takster - noget billigere end fra en fastnettelefon hos australske
Telecom.
(hvis man samtidig har kreditkort - dernede bliver man ofte vurderet på om
man har kreditkort).

Men de har jo også helt andre kredit-regler / risikoer (eller hedder det mon
risi-køer)

Jan



snuggi (13-06-2001)
Kommentar
Fra : snuggi


Dato : 13-06-01 05:05

hej NG.
Ville i gerne cuttes midt i en vigtig samtale.Nej vel...
Telmore tænker på jer.
snuggi

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



Devast8or (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 13-06-01 14:26

Personligt ville jeg ikke vælge Club Blah Blah udelukkende p.g.a. af deres
stinkende elendige reklamer :)
Selv er jeg meget tilfreds med Telmore og kan kun anbefale dem.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Ole Thomsen <ot@networks.dk> wrote in message news:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



Flemming (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 13-06-01 16:02

Nick skrev:
> Hvis dine unger ringer til andre udenfor klubben er prisen lidt højere.

Ja mon ikke=1.75 kr.og Hvad med SMS prisen=50 øre.
Glem det.Jeg kan godt selv forsyne mine børen med klistermærker!!
Flemming



Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



buggi (13-06-2001)
Kommentar
Fra : buggi


Dato : 13-06-01 19:09

hej.
Prøv lige denne her: http://www.clubblahblah.dk/cbb?cmd=gwts3
mvh buggi
Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b265f66@news.ehs.dk...
> Jeg ønsker et par abo. til mine børn, som
>
> - er forholdsvis billige (specielt sms)
> - kan aflæses/adm. via nettet
> - ingen arme - ingen småkager (Ingen penge - ingen samtaler,
> og dermed ingen "uforudsete" megaregninger)
> - tilbyder gode og billige services, mobilsvar, omstilling osv.
> - har mere styr på tingene end Telia
>
> Jeg var kun et tryk på <Enter> fra at bestille hos Blahblah, men
> kom i tanke om at spørge gruppen her først.
>
> Ole Thomsen
>
>
>



Ole Thomsen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 13-06-01 19:52

"buggi" <buggi@hotmail.com> wrote
>
> Prøv lige denne her: http://www.clubblahblah.dk/cbb?cmd=gwts3

Udmærket værktøj.

Jeg kunne ikke undgå at bemærke at Telmore er
med i listen over konkurrenter, og at besparelsen
så er negativ. Ærlig snak.

Vedr. udbyder har jeg bestilt hos Clubblahblah.

Dels fordi de stopper, tilnærmelsesvist, ved

en saldo på 0kr.

Dels fordi jeg kunne oprette mine børn som

kunder selv om de ikke er fyldt 18.



Ole Thomsen






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste