Motorvarmer (oliefyr) til en Octavia tdi 2~
Fra : JMN

Dato : 24-01-06 19:07

Hej

Jeg er ikke langt fra at skrive under på en Skoda Octavia
2.0 TDI Elegance st.car.

Min sidste tanke er en motorvarmer m/fjernbetjening.

Jeg har ladet mig fortælle at det forhindrer slid på motor
grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.

Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

vh.
JMN

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-06 19:13

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.
>
> Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

ALTID. Jeg køber ikke en bil fremover, uden fyr. Få monteret et Webasto -
evt. andre steder end hos forhandleren, da det ofte er billigere. Hør hos
Ketner, Skoda i Flensborg eller Padborg Elektro

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 19:19

> [...]
> grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.
>
> Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

Helt givet ville det være lækkert. Men at det skulle give øget slid et vel
temmelig teoretisk. En moderne bilmotor kan da med lethed køre 4-500.000 Km
uden fyr, så.....

--
Tom
Mondeo 97' 310.000 Km

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-01-06 20:00

On Tue, 24 Jan 2006 19:06:40 +0100, "JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg er ikke langt fra at skrive under på en Skoda Octavia
>2.0 TDI Elegance st.car.
>
>Min sidste tanke er en motorvarmer m/fjernbetjening.

Jeg mener at der allerede er monteret et tilskudsfyr på den motor,
ihvertfald når den er monteret i en Touran. Hvis der er det på
Octi'en, skal der bare tilføjes noget styring.

>Jeg har ladet mig fortælle at det forhindrer slid på motor
>grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.

Min Zafira med fyr har en helt anden koldstartslyd når fyret har gjort
sit!

>Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

Jep! Skønt at komme ud til en lun kabine når det er -10 udenfor

Fra : Bjarne Just

Dato : 25-01-06 07:49

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg mener at der allerede er monteret et tilskudsfyr på den motor,
> ihvertfald når den er monteret i en Touran. Hvis der er det på
> Octi'en, skal der bare tilføjes noget styring.

Jeg har en O2 2.0 TDI Elegance, og der er ikke noget tilskudsfyr monteret
fra fabrikken, så jeg tvivler der er på st.car modellen.

Jeg havde oliefyr i min O1'er og det savner jeg helt vildt. Jeg er lidt
mådeholden med at montere et i O2'eren, da det ikke er ligetil at koble
sammen med Climatronic og da det skulle være tricky at snyde strømvagten i
den originale alarm, når blæseren skal tændes.

Så vidt jeg ved kan man nu tilvælge oliefyr fra fabrik, hvilket nok er den
bedste (sikkert også den dyreste) løsning.
Det kunne man desværre ikke, da jeg bestilte min i Juni 2005.

mvh,
Bjarne

Fra : Uni Bull

Dato : 24-01-06 20:07

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

Hvordan kan du være i tvivl?
Det skal bare monteres!!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : MGJ

Dato : 24-01-06 20:13

Ja, endnu engang, det er bare guf ! Jeg køber ALDRIG en bil uden fyr.

MGJ

Fra : Hehe

Dato : 24-01-06 20:37

www.hv-ektro.dk monterer oliefyr billigt. De er i direkte konkurrence med
Ketner, som også ligger i byen, så dem er de billigere end..!

Jeg kender en der fik et monteret hos dem, og han var mildest talt meget
tilfreds!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-01-06 21:43

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er ikke langt fra at skrive under på en Skoda Octavia
> 2.0 TDI Elegance st.car.

Pas på ikke at trykke for hårdt, det skader lakken.....

> Min sidste tanke er en motorvarmer m/fjernbetjening.

Det burde være din første tanke.....

> Jeg har ladet mig fortælle at det forhindrer slid på motor
> grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.
>
> Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

Det er en simpel nødvendighed, og skide behageligt, tilmed.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gismo

Dato : 24-01-06 22:51

JMN wrote:
> [...]

> grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.

> Hvad siger I ? Ville det være en god ide.

Se at få det gjort, det er skønt hos århus el diesel gav
jeg 11.000 med tele 100 fjernb.

Eneste anke octavia bliver grimmere når det er
mørke, de der baglygter ligner noget på et køretøj
hvor der er en stang der går op i noget hønsetråd
og den får strøm, det gælder om at køre ind i
hinanden. Træd på sømmet, drej på rattet.

Gismo

Fra : Nygaard

Dato : 25-01-06 10:39

> Jeg har ladet mig fortælle at det forhindrer slid på motor
> grundet ingenkoldstarter. At kabinen så opvarmes er jo et ekstra plus.

Du har helt misforstået det....
Kabinevarme og en motor der yder fra starten er årsagen.
Det reducerede slid er et ekstra plus

/Nygaard