Ny bil til max. 140K ?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 01:09

Min søster har totalskadet deres Citroen ZX 1,8 stationcar (skade for 36K -
værdi 40K) i det glatte føre og nu leder familien efter en afløser (for
bilen ).

Ingen af dem har forstand på mekanik - min søster er ligeglad om der står
Opel, Toyota eller Skôda på bagklappen , og jeg har derfor samlet hendes
ønsker på en liste og vil høre om nogen hér har et bud?

Pris *max* 140.000 - må godt være billigere
Op til 5 år
Stationscar
"Røgfri"
"Kattehårs-fri" - et barnebarn er erlergiker
Soltag
(Bagsæde)benplads til passagerer
Aircon
Forhjulstrukket
Gerne rød
....og så noget jeg ikke kan læse hér: "antiskræd?" - hmnnn - vender tilbage
med dét punkt

Selv forestiller jeg mig noget Avensis/Corolla-noget.

Har nogen et bud så smid et link e.l. så videresender jeg og tar en snak med
dem hér i weekenden.

På forhånd tak!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-06 06:31

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Selv forestiller jeg mig noget Avensis/Corolla-noget.

Fordi ?

> Har nogen et bud så smid et link e.l. så videresender jeg og tar en snak med
> dem hér i weekenden.

Gå ind på bilbaen og vælg Skoda Octavia st.car og begræns pris og
årstal. Så kommer der en lille håndfuld biler op (godtnok ingen i rød)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-01-06 07:20

Som du selv skriver Toyota Avensis må være bilen for dig.
Husk at få din nye bil rustbeskyttet (gælder alle mærker)
Men ud og prøv nogle biler og se hvilken du kan bruge.

Henrik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 09:44

Henrik Jørgensen skrev:

> Som du selv skriver Toyota Avensis må være bilen for dig.

Ku jeg forestille mig.

De forskellige ønsker: soltag, aircon osv. har jeg lige fået at vide er kun
"hvis såfremt i fald", så jeg vil anbefale en Avensis (eller en ældre Carina
med hele svineriet (2,0 GLI))

> Husk at få din nye bil rustbeskyttet (gælder alle mærker)

Jeps

> Men ud og prøv nogle biler og se hvilken du kan bruge.

Jeg må lokke dem
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 11:42

Hans Paulin (6310) skrev:

Kom lige til at tænke på en 323F - er der nogen hér der ved hvordan de ser
ud med hensyn til rust, reparationer, plads ved bagsædet m.m.?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 11:45

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kom lige til at tænke på en 323F - er der nogen hér der ved hvordan
> de ser ud med hensyn til rust, reparationer, plads ved bagsædet m.m.?

Samt hvilken motor der er bedst?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-06 12:50

Hans Paulin (6310) wrote:
> Kom lige til at tænke på en 323F - er der nogen hér der ved hvordan
> de ser ud med hensyn til rust, reparationer, plads ved bagsædet m.m.?

Det ser fint ud med rust og reservedele, hvis man elsker rust og dyre
priser.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:43

John Sahl skrev:

> Det ser fint ud med rust og reservedele, hvis man elsker rust og dyre
> priser.

Nå - dét var da noget l*rt!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 09:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> "Hans Paulin (6310)" skriver:

> Fordi ?

Hvis Avensis'en er lige så stabil som vores Carina E er den et godt bud -
også pladsmæssigt.

> Gå ind på bilbaen og vælg Skoda Octavia st.car og begræns pris og
> årstal. Så kommer der en lille håndfuld biler op (godtnok ingen i rød)

Nå okay - jeg troede egentlig de var dyrere - kiggede efter én til mig selv
for nylig - men de var jobbet godt op i pris, syntes jeg - men de var måske
for nye.

Dog er der ikke så god plads ved bagsædet, har jeg konstateret; min anden
søster har en sådan i stationcar og dér kniber det med benpladsen, så dén er
på forhånd valgt fra af den "nødlidende" familie

Ellers sund bil - har selv fundet den til dem
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-06 17:37

> "Hans Paulin (6310)" skriver:

> Gå ind på bilbaen og vælg Skoda Octavia st.car og begræns pris og
> årstal. Så kommer der en lille håndfuld biler op (godtnok ingen i rød)

Nu skrev Hans at der også skulle være plads til en passager på bagsædet.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 07:57

> [...]
> tilbage
> med dét punkt
>
> Selv forestiller jeg mig noget Avensis/Corolla-noget.

Hej

Antiskræd - Mon ikke hun mener anti-udskridning?

Men der er masser af muligheder indenfor de rammer.
Men det under lidt at hun vil have både soltag OG aircon.

Ford Focus, Mondeo, C5 (den ville jeg nok ikke købe, den er monsterdyr i
rep)

Jeg køber sommetider biler ved leasingselskaberne (forhandler), de har fx
sådan en her på auktion. Jeg vil tro den ender i omkring 135 - så den kan
nok fås til omkring 140 (det er bare et eksempel, man kan finde masser...) i
en privat handel.

Bil:
Ford Mondeo 2.0 Trend

Mærke:
Ford

Model:
Mondeo

Modelvariant:
2.0 Trend

1. reg. dato:
18-12-2002

Brændstof:
Benzin

Motorkraft:
145 HK

Antal gear:
5

Servicebog:
Ja

Farve:
Sort

Metallic:
Ja

Kilometerstand:
161791

Sidste service km:
119264

Antal døre:
5

Udstyr:
El-førestol, Centrallås, A/C, org.CD, Elruder bag, Elsidespejle, Varme
i forsæder, Læderrat, Forrude m. varme, Elruder for, Tågelygter, Armlæn ml.
forsæder, Nokia håndfri, Ratbetjening, Indtræk: Gråt Stof

Antal nøgler:
2

Hjulsæt:
4 stk. 16" Stål Vinterdæk (monteret)
4 stk. 16" Stål Sommerdæk

Biltype:
Stationcar

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 09:51

TBJ skrev:

> Antiskræd - Mon ikke hun mener anti-udskridning?

Jo - det var dét der stod

> Men der er masser af muligheder indenfor de rammer.
> Men det under lidt at hun vil have både soltag OG aircon.

Jeg har endnu ikke set en Avensis med soltag - endsige med begge dele

(Er selv i en lignende situation når jeg kigger efter Carina til mig - enten
eller - ikke både og )

> så den kan nok fås til omkring 140 (det er bare et eksempel, man kan
> finde masser...) i en privat handel.
>
> Bil:
> Ford Mondeo 2.0 Trend

Snip

Jeg tør desværre ikke anbefale Mondeo efter hvad jeg har læst om dem - bl.a.
Tom hér fra gruppen kan nok synge en sang om dét :-/
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : NS

Dato : 24-01-06 12:08

TBJ skrev:

> Men det under lidt at hun vil have både soltag OG aircon.

Det er skam en dejlig ting. Så kan man vælge
mellem køleskab eller bare frisk luft nogenlunde
støjfrit.

NS

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 09:36

Hans Paulin (6310) skrev:

> ...og så noget jeg ikke kan læse hér: "antiskræd?" - hmnnn - vender
> tilbage med dét punkt

Anti *skrid* that is
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-06 09:37

> [...]
>
> Selv forestiller jeg mig noget Avensis/Corolla-noget.
>
> Har nogen et bud så smid et link e.l. så videresender jeg og tar en snak

Det var en god mængde udstyr til pengene, jeg tror det er svært at finde ret
mange med både aircon og soltag til prisen. Den eneste jeg kan komme på er
en Civic fra 2000-2001 (måske 2002), LS har aircon og el-soltag, ES har
klimaanlæg og el-soltag. Det er bare ikke en stationcar (selv om der er stor
bagklap og sæderne kan ligges ned) og så er den nærmest umulig at opdrive i
rød, der er dog nærmest limousineagtig plads på bagerste række.

Som TBJ gættede jeg også på at det må være noget ESP-lignende hun mener nå
hun skriver antiskræd.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 09:56

Kim Kristensen skrev:

> Det var en god mængde udstyr til pengene, jeg tror det er svært at
> finde ret mange med både aircon og soltag til prisen.

Dét tror jeg også medmindre man vælger en grundlæggende billig bil.

Har dog hér til morgen fået at vide at aircon, soltag m.m. er "hvis det er"
so to speak

> [...]
> stationcar (selv om der er stor bagklap og sæderne kan ligges ned) og
> så er den nærmest umulig at opdrive i rød,

Den *må* godt være i rød

> der er dog nærmest
> limousineagtig plads på bagerste række.

Hæ hæ - men hvordan er den "at reparere på": rust, stabilitet,
reservedelspriser?

> Som TBJ gættede jeg også på at det må være noget ESP-lignende hun
> mener nå hun skriver antiskræd.

Dét var det så også!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-06 11:11

> Dét tror jeg også medmindre man vælger en grundlæggende billig bil.

I dette tilfælde tror jeg det var for at lokke købere til (nypris ca. mellem
307 og Corolla), I de senere årgange forsvandt el-soltaget. Der er dog en
stor mængde udstyr i den som varme i forsæder, el-spejle med varme osv.
uanset om den er med eller uden soltag.

> Har dog hér til morgen fået at vide at aircon, soltag m.m. er "hvis det
er"
> so to speak

Det er standart i den/de omtalte model/modeller.

> Den *må* godt være i rød

Er absolut lettest at finde i sort og sølvgrå.

> Hæ hæ - men hvordan er den "at reparere på": rust, stabilitet,
> reservedelspriser?

Bunden er flad som en pandekage både for og bag, nå jeg justere forsædet til
min 186 cm er der langt til forsæderyglænet nå jeg sætter mig bag i. Ifølge
Bilnorge er der 78 cm benplads i Civic nå forsædet er justeret til 175 cm
chauffør, til sammenligning er der 77 cm i Avensis og Passat (alle 2001
modeller).

Mht. rust er den gennemsnitlig, som de øvrige japanere vil jeg mene. Min
egen Civic fra 1/8 1997 som er Pavabahandlet en gang som firårig skal man
lede meget grundigt for at finde en lille plet på, den gled også gennem syn
sidste efterår uden anmærkninger i efteråret for tredje gang (uden
forudgående værkstedsbesøg).

Honda plejer også i udviklingen at tænke på service og reparation, så de er
til at gå til. Ifølge Bilnorges brugttests skal et autoriseret værksted
bruge 0,63 time for at skifte begge forskiver på Civic, på en Astra er det
til sammenligning 0,70 og Corolla 1,10. Udstødning med kat. på Civic 0,79
time, Astra 0,90 og Corolla 1,50.

Ifølge et engelsk forsikringsselskab som forsikre biler mod alskens former
for reparationer ind til bilen fylder 12 år og/eller runder 208.000 km, er
Honda det mest stabile mærke (Accord og Civic de to mest stabile modeller)
men ikke det billigste at skrue på (eksempelvis er Mazda billigere mens
Honda er billigere end Toyota).

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=217350&EL=3142806#

Set 5 år baglæns men stadig op til 208.000 km er Civic 99-05 den mest
stabile bilmodel.

http://www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=217806

Jeg afventer stadig den første reparation på min egen efter godt 167.000 km,
bagbremserne i øvrigt 100% originale, forskiver en gang og klodser to
(regner med nye forskiver og klodser igen ved 200.000) selv om jeg har kørt
en del med påhæng uden bremse (trailer og teltvogn).

Delene koster autoriseret i Oslo igen ifølge Bilnorge:

Klodser til begge forhjul Civic 275, Astra 181, Corolla 333.
Skiver til begge forhjul Civic 1009, Astra 604, Corolla 1203.
Udstødning uden kat. Civic 4036, Astra 2468, Corolla 3404.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 11:34

Kim Kristensen skrev:

> Ifølge Bilnorge er der 78 cm benplads i Civic nå
> forsædet er justeret til 175 cm chauffør, til sammenligning er der 77
> cm i Avensis og Passat (alle 2001 modeller).

Ikke ilde

> Mht. rust er den gennemsnitlig, som de øvrige japanere vil jeg mene.
> Min egen Civic fra 1/8 1997 som er Pavabahandlet en gang som firårig
> skal man lede meget grundigt for at finde en lille plet på,

Heller ikke dårligt

> [...]
> en Astra er det til sammenligning 0,70 og Corolla 1,10. Udstødning
> med kat. på Civic 0,79 time, Astra 0,90 og Corolla 1,50.

Okay!

> [...]
> former for reparationer ind til bilen fylder 12 år og/eller runder
> 208.000 km, er Honda det mest stabile mærke (Accord og Civic de to

Okay

Jeg lægger dit indlæg op til debat i familien

Tak for dit store arbejde!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-06 13:19

> Ikke ilde

> Heller ikke dårligt

> Okay!

> Okay
>
> Jeg lægger dit indlæg op til debat i familien
>
> Tak for dit store arbejde!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Velbekommen

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 11:56

Kim Kristensen skrev:

> Min egen Civic fra 1/8 1997

Hvilken motor giver mest for pengene/er bedst?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-06 13:36

> Hvilken motor giver mest for pengene/er bedst?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Af de årgange jeg omtalte er der ikke de store valgmuligheder, nå det gælder
5-dørs er den stort set kun til at få fat i med den 110 hk 1,6 motor. Som
brugt er 90 hk 1,4 ikke meget billigere og der er mere udstyr i 1,6 LS og ES
som fjernbetjening på centrallåsen, el-ruder også bag i, 4 højttalere mod 2.
ES har så klima i stedet for aircondition som LS og er født med alufælge,
el-soltaget er kun i de første årgange (men det er jo til at se). Det er en
økonomisk bil uanset motorstørrelsen, for 1,4 loves der 15,4 km/l og 1,6
14,9 km/l. Min egen (90 hk 1,4) lovede man i 97 14,7 km/l på 92 oktan, mit
gennemsnit er 16,2 km/l hvis tankfulde med påhæng regnes fra men dog med
bredere sommerhjul og brug af aircondition.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:50

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> gennemsnit er 16,2 km/l hvis tankfulde med påhæng regnes fra men dog
> med bredere sommerhjul og brug af aircondition.

Flot stykke arbejde igen!

Vi har lige ringet på en Carina E til mig

http://kortlink.dk/2cc2

og "skambudt" forhandleren...men efter at ha læst dine indlæg har jeg da nu
osse overvejet en Honda til mig selv

Tak for endnu en meget grundig udredning!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-06 14:30

Hans Paulin (6310) wrote:
> og "skambudt" forhandleren...men efter at ha læst dine indlæg har jeg
> da nu osse overvejet en Honda til mig selv

Vil lige komme med et lille indspark: Honda er nemlig ikke noget tosset
bud. Gode holdbare motorer, men hold dig fra deres automatgear.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-01-06 01:01

John Sahl skrev:

> Vil lige komme med et lille indspark: Honda er nemlig ikke noget
> tosset bud. Gode holdbare motorer, men hold dig fra deres automatgear.

Har jeg skrevet mig bag øret
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-01-06 00:54

> [...]
nu
> osse overvejet en Honda til mig selv
>
> Tak for endnu en meget grundig udredning!

Hvis det er det prisniveau er det nok modellen før du skal se på, det er
sådan en jeg selv har. Spørg blot løs, måske jeg kan bidrage med nogle
nyttige informationer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-01-06 11:34

Kim Kristensen skrev:

> Hvis det er det prisniveau er det nok modellen før du skal se på, det
> er sådan en jeg selv har. Spørg blot løs, måske jeg kan bidrage med
> nogle nyttige informationer.

Tak skal du ha - jeg vender måske tilbage!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-01-06 11:15

> Ingen af dem har forstand på mekanik - min søster er ligeglad om der står
> Opel, Toyota eller Skôda på bagklappen , og jeg har derfor samlet hendes
> ønsker på en liste og vil høre om nogen hér har et bud?

Jeg ville gå efter Peugeot 406 eller en Octavia.

/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 11:30

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg ville gå efter Peugeot 406 eller en Octavia.

Octavia ville være et godt bud

http://kortlink.dk/2cgk

hvis der var bedre plads bagi :-/

Franske biler tør jeg desværre ikke stå inde for!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-01-06 12:18

> Octavia ville være et godt bud
> hvis der var bedre plads bagi :-/

Er bagagerummet ikke meget pænt i en Octi..?

> Franske biler tør jeg desværre ikke stå inde for!

Jeg ville nok også undgå en C5 eller lign - men en 406 ville jeg ikke være
bange for - den hører ikke til de slemme - og den er både mere komfortabel,
har mere udstyr og ruster langt mindre end så mange andre mellemklassebiler.

/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:41

Jan W Nielsen skrev:

> Er bagagerummet ikke meget pænt i en Octi..?

Jow - det er bagsædepassagerernes benplads jeg tænker på

> Jeg ville nok også undgå en C5 eller lign

Klart

> - men en 406 ville jeg ikke
> være bange for - den hører ikke til de slemme - og den er både mere
> komfortabel, har mere udstyr og ruster langt mindre end så mange
> andre mellemklassebiler.

Nu er jeg bare blevet forvænt med vores Carina E som *overhovedet* ikke
ruster
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-01-06 14:03

> Nu er jeg bare blevet forvænt med vores Carina E som *overhovedet* ikke
> ruster

Nu bad du selv om den - men en Carina er ikke nær så ruststærk som en 406..

Til gengæld er den mere driftssikker end et rolexur.

/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 14:10

Jan W Nielsen skrev:

> Nu bad du selv om den - men en Carina er ikke nær så ruststærk som en
> 406..

Dét er helt i orden!

> Til gengæld er den mere driftssikker end et rolexur.

Sig "Junghans"!
Hans - der skal til Flensborg på lørdag og købe ur!
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-06 17:39

> Sig "Junghans"!

"Citizen".

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-01-06 01:02

Henrik B. skrev:

> "Citizen".

Er dét ikke en lommeregner?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-06 13:52

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er dét ikke en lommeregner?

Gammel film.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-06 15:53

> Gammel film.

Nope, den hedder tillige "Kane".

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-06 21:55

Henrik B. wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nope, den hedder tillige "Kane".

...og lommeregneren hedder tillige CX32II (f.eks.)

--
vh
Torben

Fra : KT

Dato : 24-01-06 12:37

> Octavia ville være et godt bud
>
> http://kortlink.dk/2cgk
>
> hvis der var bedre plads bagi :-/
>
> Franske biler tør jeg desværre ikke stå inde for!

Hvad er det store problem med franske biler?
Er igang med den 4. og har ingen problemer.

Knud

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:42

KT skrev:

> Hvad er det store problem med franske biler?

At vi i *vores* familie har haft *langt* flere problemer med dem end med fx.
en Carina E e.l.

> Er igang med den 4. og har ingen problemer.

Fint!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : KT

Dato : 24-01-06 13:54

> At vi i *vores* familie har haft *langt* flere problemer med dem end med
> fx. en Carina E e.l.

Mon ikke du generaliserer ud fra et meget lille materiale.

Knud

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:57

KT skrev:

> Mon ikke du generaliserer ud fra et meget lille materiale.

Jo - dét gør jeg - dét er min natur!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 13:45

KT wrote:

> Hvad er det store problem med franske biler?
> Er igang med den 4. og har ingen problemer.

Tag alle rygter med et gran salt - her i gruppen er Toyota det eneste
alle elsker, så findes der en VAG fraktion, en Ford ditto, Volvo,
Hyundai osv.

Få tør sige at de kan lide Mercedes, Pug, Citroën, Rover, Daewoo, Fiat
eller Suzuki - det skal nok blive påtalt hvis man gør.

--
vh
Torben - en tilfreds Roverejer der er i fare for at falde i VAG-fraktionen

Fra : KT

Dato : 24-01-06 13:57

> [...]
>
> Få tør sige at de kan lide Mercedes, Pug, Citroën, Rover, Daewoo, Fiat
> eller Suzuki - det skal nok blive påtalt hvis man gør.

Du har nok ret i, at det er ren 'religion.
Jeg har haft siden 1990 haft Peugeot 309, Citroen Xsara, Renault Megane II
og Peugeut 307 og jeg er ikke stødt på nævneværdige problemer - i hvert fald
ikke andre end man også møder hos ejerne af alle andre mærker.

Knud

Fra : Broegger

Dato : 24-01-06 21:26

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev news:43d62127$0$67255
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Tag alle rygter med et gran salt - her i gruppen er Toyota det eneste
> alle elsker, så findes der en VAG fraktion, en Ford ditto, Volvo,
> Hyundai osv.

Tal for dig selv. Jeg syntes Toyota laver verdens mest kedelige biler!

> Få tør sige at de kan lide Mercedes, Pug, Citroën, Rover, Daewoo, Fiat
> eller Suzuki - det skal nok blive påtalt hvis man gør.

Jeg syntes Mercedes laver nogle fede slæder, og ville gerne have fingrene
i en på et tidspunkt!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-06 14:00

Broegger wrote:

> Tal for dig selv. Jeg syntes Toyota laver verdens mest kedelige biler!

Subscribe. Jeg manglede et par " ved "alle" Men de fleste elsker
driftsikkerheden, og det gjorde jeg også med vores '91 Corolla 1.6 GSi.
Men kors hvor styrede den dårligt.

> Jeg syntes Mercedes laver nogle fede slæder, og ville gerne have fingrene
> i en på et tidspunkt!

Og jeg synes de er en farlig konkurent til Toyota hvad kedelighed angår.
AMG og MacLaren modeller undtaget

--
vh
Torben - med kedelig "quadratisch, praktisch, gut!" Audi 80 Avant som

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-06 00:38

Torben Scheel wrote:
> Få tør sige at de kan lide Mercedes, Pug, Citroën, Rover, Daewoo, Fiat
> eller Suzuki - det skal nok blive påtalt hvis man gør.

Jeg ELSKER Citroën :D
Men en dag må jeg have mig en Mercedes 280 SL Pagode

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : NS

Dato : 24-01-06 14:34

KT skrev:

> Hvad er det store problem med franske biler?
> Er igang med den 4. og har ingen problemer.
>
> Knud

Ikke noget særligt. Det er såmænd bare den
sædvanlige smædekampagne fra det sædvanlige
VW-hylekor.

NS

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-01-06 13:49

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:43d60193$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Octavia ville være et godt bud
>
> http://kortlink.dk/2cgk
>
> hvis der var bedre plads bagi :-/

Hvis du alligevel kigger mere på Octavia, så gå efter
en fra efter faceliftet ved modelårgang 2002 - der er
en anelse mere plads på bagsædet (noget med at
bagsædet er rykket et par cm bagud og forsæderne er
gjort hule.

/Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-01-06 13:53

Jakob Jeppesen skrev:

> [...]
> en anelse mere plads på bagsædet (noget med at
> bagsædet er rykket et par cm bagud og forsæderne er

Okay - kigger lige efter dén årgang
Tak!
Hans
http://kortlink.dk/26dh