Pris til forhandling?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 18:50

Jeg sidder for sjov og kigger biler - hvis man nu kigger hér efter en given
model kan man se at prisen for 2 næsten ens biler varierer med 25.000 kr. :

http://kortlink.dk/2cc4

Jeg ringede her søndag eftermiddag kl. 10 min. i lukketid til forhandleren
af den dyreste (STS Biler A/S, Holstebro):

http://kortlink.dk/2cc2

hvor jeg fik fat i en ung mand.

Foreholdt prisforskellen ønskede han mig god fornøjelse med at finde en
billigere - han mente ikke det ville være noget problem for dem at komme af
med bilen (trods farven, som ikke er populær, men som jeg godt ka li - og
trods manglende soltag: "Det ruster bare!" - jeg: "Osse på en Toyota?"
.)

(Samme STS Biler har til sammenligning denne hér 2-liters GLI, der har kørt
30.000 mindre til 10.000 kr mindre:)

http://kortlink.dk/2cc6

Hvis jeg nu ringede i morgen (sådan rent teoretisk) og fik fat i
indehaveren - hvor meget kunne man så tillade sig at "skambyde" ham for den
hvide 1,6'er?

En realistisk pris ville for mig være 75.000 kontant i ren handel alt incl.
(i stedet for de 93.280 kr. alt incl. de forlanger nu) - ville dét være
muligt?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 19:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg sidder for sjov og kigger biler - hvis man nu kigger hér efter en
> given model kan man se at prisen for 2 næsten ens biler varierer med
> 25.000 kr. :
>
> http://kortlink.dk/2cc4

Nå, man kan ikke linke til siden - men tro mig på mit ord

Nogenlunde sådan her så det ud :

Bilmærke og model: År: Km: Pris:
Afstand:

Toyota Carina E 1,6 Xi 4d 1998 155.000 64.900 224
Toyota Carina E 1,6 Xi 4d 1998 141.000 89.900 202
Toyota Carina E 1,6 Xi 5d 1998 198.000 74.900 332

Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-06 19:28

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> Toyota Carina E 1,6 Xi 4d 1998 141.000 89.900 202
> Toyota Carina E 1,6 Xi 5d 1998 198.000 74.900 332

Hvorfor ikke købe den til 65.000 kr.?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 19:33

Morten Fruergaard skrev:

> Hvorfor ikke købe den til 65.000 kr.?

Jeg bryder mig ikke om sølv-farven - tænder derimod på hvid

(Udover dét skal vi krydse Storebælt - "sølvfarven" står på Sjælland og vi
bor i Sdr.Jylland - ikke at det er umuligt )
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Møller

Dato : 22-01-06 22:13

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
>
> (Udover dét skal vi krydse Storebælt - "sølvfarven" står på Sjælland og vi
> bor i Sdr.Jylland - ikke at det er umuligt )

Nu må du styre dig.

Jeg har altid købt bil ud fra mine tekniske krav, så har farven været
underordnet.

Det burde også gælde i Blans, Øster Sottrup, Egernsund, Broager eller hvor
det nu er du gør vejene usikre.

Måske er det i Smøl
Den kan de andre ikke fatte

Møller

Fra : BJ

Dato : 22-01-06 22:16

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske er det i Smøl
> Den kan de andre ikke fatte

Er det ikke en forstad til Tarm..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 22-01-06 22:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er det ikke en forstad til Tarm..;)

Nej, alting ender i Tarm, men i Smøl laver man maskiner til
teglværksindustrien, og så ligger den ca. 1 km fra Broager, hvor kirken med
et tårn og to spir er opført, det var herfra, at prøjserne i 1864 dirigerede
kanonilden mod Dybbøl, de snød og havde kanoner med riffelgange, medens vi
kun havde glatløbede kanoner, men det er vel typisk for dem, de holder
opfindelserne for sig selv

De vog dem, vi grov dem...
Drachmann 1877

Møller

Fra : BJ

Dato : 22-01-06 22:52

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, alting ender i Tarm, men i Smøl laver man maskiner til
> teglværksindustrien, og så ligger den ca. 1 km fra Broager,

Á ve´t godt, men det er da i Sønderjylland...;)

Ved du så, hvor Sibirien ligger..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-01-06 23:09

BJ skriver:

> Ved du så, hvor Sibirien ligger..?

Så, pas nu på, ellers sender vi dig til spanien...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : BJ

Dato : 22-01-06 23:21

KLIP

> Så, pas nu på, ellers sender vi dig til spanien...

Det var nu ikke så ringe endda. Jeg vil gerne hilse på min gode ven
Carlos..

PS: http://diverssite.com/e107_files/downloads/sibirienkerteminde.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-06 06:32

BJ skriver:

> Det var nu ikke så ringe endda. Jeg vil gerne hilse på min gode ven
> Carlos..

Bor han da i Århus ?

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 11:26

KLIP

> Bor han da i Århus ?

Hvor ellers..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 22-01-06 23:43

> "Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Á ve´t godt, men det er da i Sønderjylland...;)
>
> Ved du så, hvor Sibirien ligger..?

Jo der ligger da en i Ålbæk

Men ved du hvor Verdens Ende ligger.
Eller Grønland for den sags skyld

Eller den berømte parkeringsplads på Løkken.

Heraf vittigheden:

Turisten til betjenten: hvor finde jeg en parkeringsplads:
Betjenten: har du prøvet lykken.
Ja men nu skal du ikke være morsom.
Lokale i sønderborg vil kende den.
Og lidt hjælp til dig i Vejle: Løkken er en gade

Eller o.s.v vi kunne sikkert drive alle andre på denne gruppe til vanvid,
for de fleste mangler jo nok den grundlæggende viden om vort lands geografi

MonteCarlo starter vist snart på Eurosport

Møller

Fra : BJ

Dato : 22-01-06 23:50

> [...]

> Eller o.s.v vi kunne sikkert drive alle andre på denne gruppe til vanvid,
> for de fleste mangler jo nok den grundlæggende viden om vort lands

Det har du sikkert ganske ret i..

> MonteCarlo starter vist snart på Eurosport

Tak, så tænder jeg lige for TV-kortet på PC´en..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-01-06 07:40

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev :

>Eller o.s.v vi kunne sikkert drive alle andre på denne gruppe til vanvid,
>for de fleste mangler jo nok den grundlæggende viden om vort lands geografi

Det kunne vi - og gør jævnligt

f.eks er verdens centrum nemlig placeret i min baghave - her er banket
en stor pæl i jorden , jeg påst¨r overfor alle, at det er den jorden
drejer om

--
jan@stevns.net

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-06 14:03

jan@stevns.net wrote:

> f.eks er verdens centrum nemlig placeret i min baghave - her er banket
> en stor pæl i jorden , jeg påst¨r overfor alle, at det er den jorden
> drejer om

Stevnspolen? Næ du - jorden drejer sig om MIG!

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 22:19

Møller skrev:

> Nu må du styre dig.
>
> Jeg har altid købt bil ud fra mine tekniske krav, så har farven været
> underordnet.

Du ved - når fattigfolk kommer til penge

> Det burde også gælde i Blans, Øster Sottrup, Egernsund, Broager eller
> hvor det nu er du gør vejene usikre.

De æ i Braue!

> Måske er det i Smøl
> Den kan de andre ikke fatte

Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Møller

Dato : 22-01-06 22:38

> Du ved - når fattigfolk kommer til penge

> De æ i Braue!

Møjn do
dæ hæ æ gavn i æ skol.
Så må då jo kan slavde Kronika, men han æ måske begrave fæ læng sin?
Kænner du den hæ:
http://www.broagerkommune.dk/kultur/Portraetter/kulturpersoner/EsbenHoeilundCarlsen.htm
ellæ:
http://www.synnejyskambassade.dk/
http://www.synnejysk.dk/Ordbog/Ordbog.htm
æ sån ka æ bliv væ

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 23:02

Møller skrev:

> Møjn do
> dæ hæ æ gavn i æ skol.

Så hæ a sikkert mødt dæ da a var knegt

> Så må då jo kan slavde Kronika, men han æ måske begrave fæ læng sin?

A kinne kinne kuns Kronika fro Danske Bank i Synneborre...

> Kænner du den hæ:
> http://www.broagerkommune.dk/kultur/Portraetter/kulturpersoner/EsbenHoeilundCarlsen.htm

Længe siden jeg har hørt om ham

> ellæ:
> http://www.synnejyskambassade.dk/

Hæ hæ

> http://www.synnejysk.dk/Ordbog/Ordbog.htm

"Såen snagge vi i Ballum!"

> æ sån ka æ bliv væ

De ku a gåt forestil ma
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Møller

Dato : 22-01-06 23:51

> Så hæ a sikkert mødt dæ da a var knegt

> A kinne kinne kuns Kronika fro Danske Bank i Synneborre...

Ham hæ da gavn i klas med, lisom æ ejndomsmækler: Kaj Rasmussen.
Hofgaard-Møller, Katrineminde Teglværk, Højlund Carlsen m.v seje det dæ
naue?

Og manne anne.

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-01-06 00:21

Møller skrev:

> Ham hæ da gavn i klas med,

Okay!

> lisom æ ejndomsmækler: Kaj Rasmussen.
> Hofgaard-Møller, Katrineminde Teglværk, Højlund Carlsen m.v seje det
> dæ naue?

It møj - men a kinne da Højlund fro e blai fra fo manne o sin

> Og manne anne.

Woffe æ a it æveraske?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Verner Johnsen

Dato : 22-01-06 21:24

On Sun, 22 Jan 2006 19:08:04 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Nå, man kan ikke linke til siden

Joh - det kan man godt.

> [...]
> Toyota Carina E 1,6 Xi 4d 1998 141.000 89.900 202
> Toyota Carina E 1,6 Xi 5d 1998 198.000 74.900 332

Er det ikke dem her ?

<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=102600638&page=1>
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280801161&page=1>
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=303800956&page=1>

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 21:30

Verner Johnsen skrev:

> Joh - det kan man godt.

Ikke den side med oversigten der ser sådan ud

Jo, det er dem
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-01-06 19:20

> [...]
>
> En realistisk pris ville for mig være 75.000 kontant i ren handel alt
> incl. (i stedet for de 93.280 kr. alt incl. de forlanger nu) - ville dét

Man kan da altid forsøge at ringe og byde, men de fleste forhandlere vil nok
opfatte det noget mere seriøst hvis man selv møder op.
Hvem har ikke selv prøvet at sælge en brugt bil, og det første en køber
starter med i telefonen er at forsøge at prutte prisen ned uden overhovedet
at have set bilen.

Nu skriver du der er stor forskel på de tre du nævner, er det så den du vil
have der er for dyr eller de andre der er for billige?

Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 19:24

Niels Bengaard skrev:

> Man kan da altid forsøge at ringe og byde, men de fleste forhandlere
> vil nok opfatte det noget mere seriøst hvis man selv møder op.

Der er tale om en køretur på 400 km., så jeg vil ikke bare "køre løs"

> Hvem har ikke selv prøvet at sælge en brugt bil, og det første en
> køber starter med i telefonen er at forsøge at prutte prisen ned uden
> overhovedet at have set bilen.

Jeg har studeret den så godt jeg kan ud fra omtale og billeder

> Nu skriver du der er stor forskel på de tre du nævner, er det så den
> du vil have der er for dyr eller de andre der er for billige?

Det er nok lige meget til hver side, hvis du forstår hvad jeg mener
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-06 19:33

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> komme af med bilen (trods farven, som ikke er populær, men som jeg
> godt ka li - og trods manglende soltag: "Det ruster bare!" - jeg:

Hverken rød eller hvid er gode farver...

> [...]
>
> En realistisk pris ville for mig være 75.000 kontant i ren handel alt
> incl. (i stedet for de 93.280 kr. alt incl. de forlanger nu) - ville

Måske. Det er umuligt at sige.
Og det koster lidt at købe ved aut. forhandler.

Du stirrer dig blind på det, du gerne vil se...
Du ser og nævner de 30.000 km.
Men ikke, at den er 2 år på papiret (1½ i virkeligheden), at den hvide har
airc. og at en rød er svære at sælge end en hvid.. (trods alt).

Men uden sammenligning, så burde du da kunne få den ned i 80-85k i ren
handel.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 19:40

Morten Fruergaard skrev:

> Hverken rød eller hvid er gode farver...

Hvad mener du med "gode"?

(Jeg ved at rød kan falme og bryder mig ikke så meget om den.

Mener du at hvid kan blive mat, da dét er det eneste jeg kan forestille
mig?)

> Måske. Det er umuligt at sige.
> Og det koster lidt at købe ved aut. forhandler.

Jae...men hvis de nu er sultne (den hvide har stået i 3 mdr.)

> Du stirrer dig blind på det, du gerne vil se...
> Du ser og nævner de 30.000 km.
> Men ikke, at den er 2 år på papiret (1½ i virkeligheden), at den
> hvide har airc.

Men som sagt: den anden er en 2,0 GLI med hele svineriet.

> og at en rød er svære at sælge end en hvid.. (trods
> alt).

Nå, dét var jeg så ikke klar over - havde kun hørt at hvid var blevet
"upopulært"

> Men uden sammenligning, så burde du da kunne få den ned i 80-85k i ren
> handel.

80 ku jeg måske leve med hvis det var.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-06 20:13

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hvad mener du med "gode"?

Hurtigt sælgende.

> Jae...men hvis de nu er sultne (den hvide har stået i 3 mdr.)

Tja. Han løb jo ikke sådan...

> Men som sagt: den anden er en 2,0 GLI med hele svineriet.

Den har da fx ikke airc.

> 80 ku jeg måske leve med hvis det var.

Tag derop, kig på bilen, byd den 70 kontant* de afviser, byd 75, de afviser,
du giver dem dit navn og telefonummer og siger, at de kan ringe, hvis de vil
sælge den 75.000 kr.

*(kom med argumenter, sammenlign med den 2,0, som firmaet selv har til salg,
sig du bor 200 km væk, som du kommer jo ikke rendende og forventer at de
skifter et vinduesviskerblad på reklamationsretten o. lig n),

Kender en, som købte en VW Bora med 50.000 kr. afslag på den måde. 200.000
kr. => 150.000 kr.
Han regnede ikke med, at de kontaktede ham, men det gjorde de...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-06 21:25

Morten Fruergaard skrev:

> Hurtigt sælgende.

Okay

> Tag derop, kig på bilen, byd den 70 kontant* de afviser, byd 75, de
> afviser, du giver dem dit navn og telefonummer og siger, at de kan
> ringe, hvis de vil sælge den 75.000 kr.

Hæ hæ - er noteret - udmærket forslag!

> [...]
> 200.000 kr. => 150.000 kr.
> Han regnede ikke med, at de kontaktede ham, men det gjorde de...

LOL

Ku li at vide hvad den alm. fortjeneste ligger på på en brugt vogn i den
prisklasse!?
Hans
http://kortlink.dk/26dh