Iveco Daily...brændstoføkonomi ???
Fra : FJ

Dato : 22-01-06 09:13

Hej
Jeg er ansat i et firma hvor jeg kører Iveco Daily 12C35. med alukasse.
Jeg syntes det er for dårligt at den ikke kører mere end 7 km/l i snit. Er
der nogen som har lignende erfaringer? Evt. med andre mærker Står lige for
at skifte den ud med en ny, men overvejer at skifte mærke hvis der er andre
som kører længere på literen. Har haft lånt en Daily 17S35 en dag, men den
gik kun 6.8 km/l, så det er lidt voldsomt.

FJ

Fra : MGJ

Dato : 22-01-06 09:52

Hej

Jeg køre dagligt i en 35C13 (tvilling hjul bag)(ca 70.000km pr år) Holder
jeg den under 2500 o/min kører den ca. 9 km/l men banker jeg til den med 130
på motorvejen omkring 6,5 l/km.
Jeg har en kollega som lige har fået en Fiat den er økonomisk, MEN ganske
uuholdig at kører i, den er ikke lavet til voksne menesker og så er den mega
dårlig i glat føre - specielt i glat føre er Iveco kanon!

Mvh

MGJ

Fra : Basil

Dato : 22-01-06 09:54

MGJ skrev d. 22-01-2006 i meddelelse
<43d347b3$0$1753$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> [...]

> uuholdig at kører i, den er ikke lavet til voksne menesker og så er den mega
> dårlig i glat føre - specielt i glat føre er Iveco kanon!

Jeg har ingen erfaring selv, men har en god ven, der netop har købt
sådan en Iveco kasse, vist nok med alm. hjul.
Hans valg faldt på den netop fordi man skulle sidde bedre end i de
fleste andre kasser, og han sidder der 40-50 timer om ugen.
Han har kørt en del i Sprinter og kunne ikke drømme om at købe sådan en
(hvilket undrer mig).
Økonomien har også betydet meget for ham, og Iveco'en skulle også være
bedste valg for ham, på den konto.
Kai

Fra : FJ

Dato : 22-01-06 10:03

Ok, lyder nogenlunde som mine erfaringer bortset fra at jeg aldrig har haft
den over 8 km/l ved blandet by & landevejskørsel. Min fornemmelse er lidt,
at det er blæsten som styrer fuldstændig hvor økonomisk den er.

FJ