Kabinevarme???
Fra : Prikke

Dato : 21-01-06 21:54

Hej.

Har for få måneder siden købt en brugt Fiat Multipla diesel.

Er egentlig ganske godt tilfreds, men bilen har pokkers svært ved at
varme - specielt med de udetemperaturer vi har nu!!! Selv efter at have
kørt 20-30 km. og med blæseren på fuld tryk, bliver der ikke
synderligt varmt i kabinen. Har for ca. en uge siden skiftet
pollenfilteret, hvilket hjalp gevaldigt på BLÆSESTYRKEN men IKKE på
VARMEN!!!

Er dette normalt for en dieselbil eller findes der nogle gode ideer el.
lign. som kan afhjælpe problemet??

m.v.h.
Prikke

Fra : GKS

Dato : 21-01-06 22:00

I Norge har alle nye diesel personbiler installert Webasto som går
sammen med motoren. En moderne dieselmotor uten Webasto gir ikke nok
varme.

Elektrisk motorvarme og cabinvarmer kan kanskje hjelpe noe, men bilen
vil jo bli kaldere etter en stund.

Ettermontering av Webasto, og evt. parkeringsvarmer, (dvs
sirkulasjonspumpe koblet til Webastoen), vil være det beste, men er
dyrt. (ca 10 000,-).

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-01-06 22:01

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du må op med en klat penge til et oliefyr. Det skal både køre som
kabinevarmer og automatisk motorvarmer. Måske kan det gå at spærre
kølergitret af, som en nødløsning indtil da.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-01-06 22:17

On 21 Jan 2006 12:53:37 -0800, "Prikke"
<pervaerum.mikkelsen@gmail.com> wrote:

>Hej.
>
>Har for få måneder siden købt en brugt Fiat Multipla diesel.

Tillykke! Så er der plads til familien.

> [...]
>VARMEN!!!
>
>Er dette normalt for en dieselbil eller findes der nogle gode ideer el.

Yeps, ganske normalt desværre.
Hvis jeg ikke har haft fyret igang på min Zafira (samme grundmotor som
din), skal jeg køre rigtig mange kilometer før der kommer brugbar
varme.

Knus sparegrisen og få et fyr i! Du vil aldrig køre bil uden bagefter

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 23:37

> Knus sparegrisen og få et fyr i! Du vil aldrig køre bil uden bagefter

Hvor meget skal man slippe for et fyr? Jeg har en PUG 307 HDi, som jeg da
gerne vil have varmet ordentligt op om morgenen... Men jeg kan sgutte lige
hitte nogen priseksempler på nettet...

Nogen bud?

Fra : Bjørn S

Dato : 21-01-06 23:58

Per A wrote:

> Hvor meget skal man slippe for et fyr? Jeg har en PUG 307 HDi, som jeg da
> gerne vil have varmet ordentligt op om morgenen... Men jeg kan sgutte lige
> hitte nogen priseksempler på nettet...

Her er et af mange; http://www.kjoeller.com/bilvarme_prisliste.html
Prøv også at kigge på bosch.dk m/fl.

--
/Bjørn

Fra : Propellen

Dato : 22-01-06 00:40

Bjørn S skrev:

> Her er et af mange; http://www.kjoeller.com/bilvarme_prisliste.html
> Prøv også at kigge på bosch.dk m/fl.

LOL... Det er da syge priser...

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-01-06 09:02

On Sun, 22 Jan 2006 00:40:17 +0100, Propellen <Not@Valid.Invalid>
wrote:

>LOL... Det er da syge priser...

Synes også det er i den tunge ende.
Jeg mener det kostede en 11k til Zafira'en. Vi insisterede så på kun
at få fjernbetjening, da vi ikke ville ha' noget monteret i kabinen.

Fra : MGJ

Dato : 22-01-06 09:56

Jeg har lige fået monteret et benzinfyr i carismaen for 14.400,- inkl.
fjernbetjening.

MGJ