Import af bil fra USA??
Fra : Sorensen

Dato : 21-01-06 16:26

Er der nogen som har en erfaing i at importere en bil fra USA. Hvad koster
det og hvor længe kan man forvente det vil tage fra de får bestillingen.
Kommer bilen i en container??? Hvis jeg køber den hos en forhandler over
there, henter shippingfirmaet så bilen hos forhandleren og leverer den i en
eller anden havn i Danmark. Hvis der er nogen som har lidt viden om det, så
hører jeg gerne om det, da jeg tænker på at købe en sportsvogn.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-01-06 16:41

Hej!

Sorensen wrote:

> [...]
> eller anden havn i Danmark. Hvis der er nogen som har lidt viden om det, så
> hører jeg gerne om det, da jeg tænker på at købe en sportsvogn.

Vil du løfte sløret for hvilken bil du vil importere?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Sorensen

Dato : 21-01-06 17:11

Det drejer sig bare om en Mini Copper S eller Nissan 350Z. Ikke helt bestemt
endnu. Afhænger lidt af hvad jeg kan finde til de rigtig penge.

Fra : John Sahl

Dato : 21-01-06 18:02

Sorensen wrote:
> Det drejer sig bare om en Mini Copper S eller Nissan 350Z. Ikke helt
> bestemt endnu. Afhænger lidt af hvad jeg kan finde til de rigtig
> penge.

Og hvorfor købe i USA?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : DJ Bobo

Dato : 21-01-06 18:27

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor købe i USA?

Skkert fordi man bliver beruset af prisniveauet.
Jeg kigger lidt Corvette pt., og de biler er markant billigere over there...

Fra : John Sahl

Dato : 21-01-06 18:34

DJ Bobo wrote:

> Skkert fordi man bliver beruset af prisniveauet.

Billige nok til at det berettiger til import trods
transportomkostningerne?

> Jeg kigger lidt Corvette pt., og de biler er markant billigere over
> there...

Glæder vi os til at se resultatet af. Hvad årgange snakker vi om?

Fra : DJ Bobo

Dato : 21-01-06 18:48

> Billige nok til at det berettiger til import trods
> transportomkostningerne?

Næppe - og problemet. Desuden er det farligt at købe på distancen, IMO...

> Glæder vi os til at se resultatet af. Hvad årgange snakker vi om?

Jow jow - C5..

Fra : John Sahl

Dato : 21-01-06 19:06

DJ Bobo wrote:
> Næppe - og problemet. Desuden er det farligt at købe på distancen,
> IMO...

Mente jeg da nok, men nogen gange bliver man jo overrasket.

> Jow jow - C5..

Godt så!

Fra : Armand

Dato : 22-01-06 01:17

John Sahl skrev:

> Billige nok til at det berettiger til import trods
> transportomkostningerne?

- - - - Og toldomkostningerne - Og registreringsbesværet af de
typegodkendelsesløse "fremmede" vogne ???

Hint:
Biler der har kørt indenfor EU's mure skal accepteres på deres hidtidige
godkendelse!
Det er denne forordning der har gjort privat-import til folkesport - Men
altså ikke ligefrem opfordrer til at hente biler i guds eget land!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Sørensen

Dato : 21-01-06 22:26

Dollar´en er i lav kurs i øjeblikket og jeg mener at bilerne er billigere
end i Tyskland. Selvfølgelig med forudsætning at transportomkostningerne
ikke bliver for høje, men det er jo derfor jeg spørger om nogen ved hvad det
koster.

Fra : DJ Bobo

Dato : 21-01-06 22:35

"Sørensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> end i Tyskland. Selvfølgelig med forudsætning at transportomkostningerne
> ikke bliver for høje, men det er jo derfor jeg spørger om nogen ved hvad

Som Las V skriver - cirka 2.500 dollar.
Men bilen bør jo checkes inden køb og afskibning...

Fra : Thomas

Dato : 22-01-06 01:09

> [...]
> transportomkostningerne ikke bliver for høje, men det er jo derfor
> jeg spørger om nogen ved hvad det koster.

Husk shipping, told, moms og afgift... samt ingen garanti og risikoen for at
du bliver snydt.

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 22:31

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> en eller anden havn i Danmark. Hvis der er nogen som har lidt viden om
> det, så hører jeg gerne om det, da jeg tænker på at købe en sportsvogn.

Jeg tror du kan forvente at skulle diske op med ca. 10-15 kkr... Kig på
www.smallblock.dk og søg (øverst til venstre på forsiden) på "import" og
"Schumacher", så finder du alt du skal vide om dét.
--
Lars Vestman
Got V8?